Draagdoek

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MaritB

Berichten: 8625
Geregistreerd: 18-04-10

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 13:37

Ik heb ook gladdere doeken nu en idd gaan die sneller wat los, ik doe dan gewoon opnieuw aanspannen. Ik vind een dikkere doek namelijk niet zo fijn, al is 't enkellaags wel fijn.

Overigens vind ik de FWCC sowieos geen fijne knoop.
Ik vind kangaroo fijn, je kunt ook de FCC proberen, sommige zeggen dat je niet dubbellaags mag knopen bij een jonge baby, maar zag eens op een site dat dit prima kan op de buik en met de FCC.

Wrapyouinlove doet ook de front double hammock met een baby.

En idd een hipcarry.

Ruck is een goede idd, sommige kindjes vinden op de rug wel spannend.

Esplendido
Berichten: 3134
Geregistreerd: 09-08-11

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 13:57

Een FWCC met pond finish wil ook wel helpen tegen afzetten.

Als je een sterke maar zachte doek wil dan is een doek met een zijden warp en een wollen of zijden weft echt een aanrader. Zijde heeft geen rek itt katoen en is toch heel soepel en zacht.

MoonWencke

Berichten: 5453
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: Bonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 14:01

Een vriendin van mij is wel zo'n "puur natuur mama", maar een aantal van de dingen die zij doet/heeft gedaan, zie ik zelf ook wel zitten. Heb van haar een draagdoek gekregen, dus ga over een paar maanden zien of die bevalt of dat ik toch op zoek moet naar iets anders.

Voor papa lijkt me een draagzak wel iets. Nu zag ik de Kinderkraft Babytrage Nino in de aanbieding voorbij komen. Denk niet dat hier iemand ervaring heeft met dit Duitse merk, maar misschien kenners die m.b.v. foto's en video kunnen zien of dat een goede optie is?

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 14:04

Ik zou een draagzak gaan passen en proberen bij een consulent.
Dat is namelijk voor ieder anders

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 14:08

Geloof dat die niet zo fijn is MoonWecke, zowel niet qua draagcomfort als qua afwerking/stevigheid. Bij draagzakken wordt wel aangeraden om te passen, wat de ene fijn vindt is voor de ander weer niks. En dan inderdaad bij een consulent (of eventueel bij iemand thuis) die veel ergonomische draagzakken heeft, want in babywinkels hangen vaak ook niet-ergonomische draagzakken.

Oh die FWCC met pond finish ga ik ook eens proberen! Ziet er ook wel leuk uit. Probeerde laatst voor het eerst de FCC maar was nog geen succes.

MoonWencke

Berichten: 5453
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: Bonn

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 14:31

Bedankt, Dani.

Mag ik vragen wat jullie voor een consult betaald hebben? Schijnen genoeg consulenten in Keulen te zitten, maar bij de eerste zag ik gelijk al prijzen voorbijkomen rond de 80-100 euro voor het eerste consult. Low budget hier, dus zoveel willen we echt niet aan een consult uitgeven. Is eerder al de max voor een doek of draagzak.

_Siri
Berichten: 677
Geregistreerd: 14-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 15:05

Ik vind mulberry zijde dan wel weer heel erg glad. Daar kon ik slecht strak mee aanspannen.

Ik vind linnen of wol erg fijn. Sommige linnen doekjes zijn meteen al fijn zacht.

moonwecke; ik vind dat wel een normale prijs voor een consult. Er zijn ook wel winkels waar je dragers kunt proberen of consulenten die pasconsulten bieden (dat is vaak iets goedkoper dacht ik).

manonutjuh

Berichten: 3008
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 15:11

Ik zie dat de consulente hier in de buurt 40 euro vraagt voor een consult, dat scheelt nogal.

Urbanus

Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 15:14

Wij hebben samen 160 betaald, dubbel consult en dan krijg je 10% korting op een doek. Lastig als dat boven je budget is, bij ons in het Alkmaarse borstvoedingcafe is ook vaak een consulent en dan betaal je niks, maar dat is meer voor een korte hulpvraag.

Als je wilt dragen zou ik toch even investeren.

Esplendido
Berichten: 3134
Geregistreerd: 09-08-11

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 15:54

Mulberry zijde kan idd heel glad zijn maar bijvoorbeeld tussah of bourette is veel minder glad. Mijn favoriete zijde is tussah. Zit meestal precies tussen het gladde van mulberry en grippy van bourette in. Zeker de tussah van Saltwater threads is geweldig!

Een consult is wel echt de investering waard.

_lautje_

Berichten: 9255
Geregistreerd: 23-03-05

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 16:54

Ik zat idd zelf ook te denken aan een doek met zijde.
Mulberryzijde draag ik zelf veel (gladde blousen en geweven als trui/jurk) en is idd heel glad, maar zo fijn.

Urbanus

Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 18:02

Ik heb nu 2 best wel stevige maar de babycamel vind ik heel zacht, dat wel.

Ik droeg mijn peuter in een katoenen van yaro. Pussycat glitter want glitter.

xMarieke

Berichten: 5701
Geregistreerd: 01-04-04
Woonplaats: Aan het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 18:43

Hoi, mag ik meekletsen? Inmiddels draag ik nog maar weinig (alleen jongste van 3,5 jaar nog af en toe) maar vind het leuk om mee te lezen :)

MoonWencke schreef:
Bedankt, Dani.

Mag ik vragen wat jullie voor een consult betaald hebben? Schijnen genoeg consulenten in Keulen te zitten, maar bij de eerste zag ik gelijk al prijzen voorbijkomen rond de 80-100 euro voor het eerste consult. Low budget hier, dus zoveel willen we echt niet aan een consult uitgeven. Is eerder al de max voor een doek of draagzak.


Wij waren ook low budget dus ik heb gewoon een manduca gehuurd voor € 5. Die zat prima, dus toen tweedehands gekocht. Op die manier proberen is een stuk goedkoper dan een consult.

In welke regio zit je?

MaritB

Berichten: 8625
Geregistreerd: 18-04-10

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 18:47

Ik ben in een winkel in utrecht draagzakken gaan passen :)

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 19:10

Als je de draagzak niet heel vaak gebruikt zou ik er zelf ook geen consult tegen aan gooien. Ik heb het ook gewoon gekocht na wat ingelezen te hebben op Facebook fora. En mijn laatste inderdaad uitgetest door te huren.

MoonWencke

Berichten: 5453
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: Bonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 19:11

xMarieke schreef:
In welke regio zit je?
Duitsland, omgeving Keulen ;)

Ik wacht eerst maar de baby af en kijk dan met die vriendin hoe en wat. Kan altijd nog een consulente overwegen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 21:08

Afbeelding
Mijn Maisaa gaat op (zachtmaak/verkoop)reis. Zijn er nog dames die mee willen doen? :)

Katoen, wol, linnen en zijde blend. 225 grams

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 21:19

Wanneer gaat ze op reis? Ik ben wel benieuwd, maar verwacht de kleine pas begin augustus.

Anoniem

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 21:50

Morgen gaat het pakketje naar de eerste mama toe. Ieder 10 dagen en tot nu toe doen er 2 mee, dus dat is een beetje te vroeg hihi := mocht de reis nou een stuk langer worden, kan je altijd nog aansluiten! :)

MaritB

Berichten: 8625
Geregistreerd: 18-04-10

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 22:00

Chubby, aanrader hoor dit doekje :)

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 22:03

Anoniem schreef:
Morgen gaat het pakketje naar de eerste mama toe. Ieder 10 dagen en tot nu toe doen er 2 mee, dus dat is een beetje te vroeg hihi := mocht de reis nou een stuk langer worden, kan je altijd nog aansluiten! :)


Ik hou me aanbevolen als je reisje langer wordt :) Verwacht niet voor medio augustus te kunnen dragen.

Tink89
Berichten: 2931
Geregistreerd: 16-02-14

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 16:51

Mijn consult was gratis. Ik vind het ook nog steeds discutabel dat je ervoor moet betalen als je ook een doek of zak koopt. Ik snap het wel, maar voelt een beetje als betalen voor een proefrit in een auto of voor een rondje wandelen in de winkel voor je je nieuwe wandelwagen koopt.

Ik ben in regio 013 geweest, pm gerust voor de winkel (of mag ik dat hier roepen?)

En draagzakken: ga passen! Ik had een tula ftg op het oog, maar die bleek mij echt niet fijn te passen. Het is een ergobaby adapt geworden. Hebben ook een kokadi gepast, maar daar was prul te zwak voor.

Urbanus

Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 17:29

Ze verkopen die zakken of doeken niet altijd zelf. Mijn consulente iig niet, de doek ging via een website, van de consulente kreeg ik een kortingscode.

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 17:31

Tink89 schreef:
Mijn consult was gratis. Ik vind het ook nog steeds discutabel dat je ervoor moet betalen als je ook een doek of zak koopt. Ik snap het wel, maar voelt een beetje als betalen voor een proefrit in een auto of voor een rondje wandelen in de winkel voor je je nieuwe wandelwagen koopt.

Ik ben in regio 013 geweest, pm gerust voor de winkel (of mag ik dat hier roepen?)

En draagzakken: ga passen! Ik had een tula ftg op het oog, maar die bleek mij echt niet fijn te passen. Het is een ergobaby adapt geworden. Hebben ook een kokadi gepast, maar daar was prul te zwak voor.

Maar bij een consult leer je een nieuwe knoop. Dus dat gaat mbt autorijden niet op

Anoniem

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 19:28

<3 Afbeelding