[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
RianneH

Berichten: 28219
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 15:22

Hangt van de schade op die laag af idd, soms is een nieuw laagje via een spuitbus voldoende en soms is de schade al te ver heen.
Ik heb laatst een tweedehandse Rhino gekocht die ook niet goed een lange bui kan hebben, denk dat ik die een kas ga geven door opnieuw te laten impregneren. Tot die tijd heb ik hem ingespoten met Bucas spray, lijkt wel wat te helpen :)

"Een draver, is gaver" :D


Nynkster

Berichten: 5330
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 15:39

Mn recuptex nog een keer, zo lang is die toch niet over de staartAfbeelding
Afbeelding

Pasvorm is gewoon slecht

www.truenorthbordercollies.com
Werklijn Border Collies

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 15:49

pasvorm is inderdaad slecht voor jouw pony. Qua lengte is die echt te lang. De deken hoort te eindigen bij de staartaanzet. Dus zou nog zeker 5 cm korter horen te zijn.

Maar bucas is gewoon smal, heb je een paard/pony met brede borst/halsaanzet dan kom niet uit met Bucas.

Nynkster

Berichten: 5330
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 15:51

Gelukkig gebruik ik m alleen op trailer en straks voor show dat ze schoon blijft. Niet als onderdeken. Dn als het me straks niet aanstaat kan ik m altijd nog Laten vermaken of zelf de schaar erin :#

www.truenorthbordercollies.com
Werklijn Border Collies

Sas_Mon

Berichten: 1637
Geregistreerd: 06-04-07
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 20:40

Wat werkt het beste om mijn paard droog te houden zonder dat ze oververhit op dagen als vandaag? Ze stond vanmorgen bloot te rillen na 30 min regen (naast de schuilstal ;( )

Een regenliner onder mijn Amigo BugBuster?
Of een deken als de Rambo Summerseries met een waterdicht bovenstuk en gaas als zijkant?

Paard heeft nog geen vliegendeken om dus voor de liner moet dan ook de deken op, maar je hebt meer droog oppervlak, en meer kans op broeien door het grotere oppervlak.

En bij dekens als de Rambo summer of de Bucas buzz off rain, blijft je paard er echt droog onder met een bui als vanmorgen en plakken die gaaskanten niet heel erg tegen je paard waardoor ie langer nat blijft dan wanneer ie bloot staat?

Alvast bedankt!

lessen in bewustzijn, Rebalancingsessies en hulp met paarden icm centered riding.
http://www.mensenbewustzijn.nl

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 08:17

De summerserie van rambo is wel kwetsbaar, dus zou dan eerder kiezen voor regenliner icm vliegendeken

Sas_Mon

Berichten: 1637
Geregistreerd: 06-04-07
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 10:34

MTinker schreef:
De summerserie van rambo is wel kwetsbaar, dus zou dan eerder kiezen voor regenliner icm vliegendeken


Dank je! Ik ben alleen bang dat de regenliner zo snel zweterig word. Daarbij is de vliegedeken ook niet zo heel veel steviger dan een Rambo summer toch?

lessen in bewustzijn, Rebalancingsessies en hulp met paarden icm centered riding.
http://www.mensenbewustzijn.nl

samirah

Berichten: 1144
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 19:30

Ik gebruik zelf de bucas buzz of rain. En heb ook een poosje hetzelfde soort idee van de kroo eigen merk gehad. Die deken deed het ook prima. Fedimax heeft ook nog iets wat er op lijkt.

springen is passie, dressuur is een kunst

Romanoff
Berichten: 3565
Geregistreerd: 25-12-10

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 14:36

Ik heb de rambo summer serie tot nu toe zn functie gedaan met kleine regenbuien tussendoor :)
Nu staat ie gewoon met de rambo protector. Maar als ik op de weersverwachting zie dat het gaat regenen gooi ik de summer op.
Tot nu toe paard er nog nooit zwetend onder gehad.

De bucas recuptex is echt een aanwinst! Was heel sceptisch maar dat deken werkt echt.
Had mn moeder niet verteld wat dat deken doet en we waren donderdag naar les en met opzadelen zegt ze; hij slaapt gewoon bijna, wat heb je hem gegeven? :’)

Ook met warming up was hij veeel fijner door het lijf

Vossie <3
B+11L1+14L2+9

Azmay

Berichten: 17982
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 17:18

Ik heb een vraagje, pony heeft een lange tijd maatje 5'9 gehad maar dit jaar is ze een beetje uit aan het dijen en de singels passen niet meer dicht :+

Welke maat zouden jullie pakken, 6'0 of 6'3? Wilde voor 1 maat groter gaan maar na het opleggen voor de verkoop vermoed ik toch dat dat nog krap gaat zijn voor die dikke _O-

Afbeelding

Mariposa11
Berichten: 2862
Geregistreerd: 22-12-09

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 17:22

Denk dat 2 maten wel heel lang gaat worden aan de achterkant?
Of beide bestellen en welke niet past retour sturen :)

Azmay

Berichten: 17982
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 17:24

Mariposa11 schreef:
Denk dat 2 maten wel heel lang gaat worden aan de achterkant?
Of beide bestellen en welke niet past retour sturen :)

Haar billen steken er nu wel zeker zon 10cm achter uit, als het niet verder is. Misschien even nameten?


Mariposa11
Berichten: 2862
Geregistreerd: 22-12-09

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 17:38

Oké, dat lijkt op de foto niet, vandaar. Opmeten is altijd wel slim idd :)

Romanoff
Berichten: 3565
Geregistreerd: 25-12-10

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 21:42

Deken trekt voor al bij de schouders. Te krap voor. Weet niet of je dat met een maat groter beter gaat krijgen.

Vossie <3
B+11L1+14L2+9

Azmay

Berichten: 17982
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 21:51

Romanoff schreef:
Deken trekt voor al bij de schouders. Te krap voor. Weet niet of je dat met een maat groter beter gaat krijgen.

Hij is in zijn geheel veel te klein, singels passen niet dicht en kont steekt er ruim achter uit.

Tot nu toe paste amigo prima maar ze is flink veranderd het afgelopen jaar.

Nynkster

Berichten: 5330
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 13:20

Ik had van de aussie 100-152 besteld.
Heb ik ook gekregen maar de maten wijken weer heerlijk af van wat het moet zijn.
Bovenlengte
Afbeelding

Onderlingste kwam op ongeveer 163

www.truenorthbordercollies.com
Werklijn Border Collies

Susanne

Berichten: 11591
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 13:21

Wow wat een verschil! :oo

Nouvel

Berichten: 28535
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 16:21

Ik heb een oudere aussie en die valt ook heel ruim

Nynkster

Berichten: 5330
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 16:23

Ja dat ze zoiets niet even op de site zetten.
Heb m retour gedaan en maat kleiner.
Als hij dan nog veel te groot is ga ik wel weer klagen daar.. Ga niet meerdere malen verzendkosten betalen omdat de info op de site niet klopt

www.truenorthbordercollies.com
Werklijn Border Collies

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 16:31

Nynkster schreef:
Ja dat ze zoiets niet even op de site zetten.
Heb m retour gedaan en maat kleiner.
Als hij dan nog veel te groot is ga ik wel weer klagen daar.. Ga niet meerdere malen verzendkosten betalen omdat de info op de site niet klopt


Dat is voor een winkel toch ook niet altijd te weten? zij gaan ook uit van de gegevens van de fabrikant. Pas als ze dit horen van hun klanten kunnen ze er wat mee.
En heb je wel echt goed gemeten? Op de foto is namelijk niet te zien waar je start met meten.

Nynkster

Berichten: 5330
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 16:35

Ik weet zeker dat ik goed gemeten heb ;)
Heb zelf bij een zaak gewerkt en daar werden echt alle broeken opgemeten. Ik vind als je echt een goede zaak hebt dat je gewoon alles opmeet. Gat in de markt =:) en scheelt zoveel irritatie. Kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die dit heeft

www.truenorthbordercollies.com
Werklijn Border Collies

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 18:30

Nynkster schreef:
Ik weet zeker dat ik goed gemeten heb ;)
Heb zelf bij een zaak gewerkt en daar werden echt alle broeken opgemeten. Ik vind als je echt een goede zaak hebt dat je gewoon alles opmeet. Gat in de markt =:) en scheelt zoveel irritatie. Kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die dit heeft


Alles opmeten is mogelijk, maar dan moeten klanten ook accepteren dat er geen kortingen meer gegeven gaan worden. Anders wordt er al helemaal niets meer verdiend door de winkels vanwege extra investering in tijd. Maar wij Hollanders hebben vaak liever korting .
Voor een webshop vind ik het dus onrealistisch om elke deken op te gaan meten. Elke batch kan ook net weer anders zijn. Ben je honderden dekens per seizoen aan het opmeten vrees ik.

Roos_Doos

Berichten: 560
Geregistreerd: 10-04-07
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 09:26

iemand een tip voor een onverwoestbare vliegen deken die ook uv werend is? Mijn lieve monster paard trekt de voorkant van zijn dekens graag kapot...

Stormchaser B+32 L1+11 L2+13 M1+21 M2+12 <3
Alwin B+30 L1+13 L2+8 rust zacht lieve Bompa

Sas_Mon

Berichten: 1637
Geregistreerd: 06-04-07
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 09:52

Roos_Doos schreef:
iemand een tip voor een onverwoestbare vliegen deken die ook uv werend is? Mijn lieve monster paard trekt de voorkant van zijn dekens graag kapot...


Rambo protector. Is van een soort hard gaas en is de meest stevige die ik tot nu toe tegen ben gekomen. Als ik een sloper had gehad had ik deze gekocht. Stalgenoot haar paard in een uitbundige ruinenkudde word regelmatig aan de hals het land door getrokken, leuk spelletje blijkbaar, maar de deken lijd er niets onder.

lessen in bewustzijn, Rebalancingsessies en hulp met paarden icm centered riding.
http://www.mensenbewustzijn.nl

Anoniem

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 11:00

Idd de protector.
Baal als een stekker dat de mijne er niet in past.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 bezoekers