[HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
N_B_N
Berichten: 1961
Geregistreerd: 03-12-10
Woonplaats: Heijningen

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 22:05

O dat is zeker wel jammer van die fotograaf inderdaad.
In Nederland rijden toch best veel mensen bitloos op wedstrijd? Rij jij in België?

Hier zijn nooit oefen wedstrijden in de buurt echt heel jammer.

Billini❤️❤️


Letizia

Berichten: 12145
Geregistreerd: 24-04-02

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 22:38

Nee, Zeeland :') Ik zal hier niet de enigste wezen, maar ben tot op heden nog niemand tegen gekomen :) Maar wat ik zeg, buitenom die foto's (en mss is het niet eens bewust gedaan hoor!) heb ik alleen nog maar leuke reacties gekregen :)

Jammer dat er zo weinig oefenwedstrijden bij jullie zijn! Hier is het eigenlijk altijd in combinatie met fnrs proefjes, dat je knhs onofficieel mag starten. Best fijn als je eens wilt zien hoe je er voor staat in de volgende klasse :)

Danique07

Berichten: 2492
Geregistreerd: 23-07-07
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 06:49

Lootje1991 schreef:
Hoe zijn jullie over die stap van wedstrijden gestapt? Want ik durf niet zo goed, maar ik wil wel :o

Heb wel de 21ste een proefgerichte clinic maar verder? Hoe weet je dat je goed genoeg bent :=


Gewoon doen! Ik vind het ook iedere keer opnieuw super spannend, slaap slecht en alle andere dingen die bij erge zenuwen horen maar ik vind het tegelijk wel heel leuk met de voorbereidingen bezig te zijn etc.
Zoals dit paard rij ik nu twee weken en had ik wel zo iets van, gelijk mee op wedstrijd want hoe meer km ik maak, hoe minder spannend het is.

Paragon’s Diable, ♥♥♥ B+10 L1+12 L2+12 M1+2
The Little White Guy, ♥♥♥ Eindstand L1+2
        Pieter, ♥♥♥ Eindstand: L1+4
        Luna, ♥♥♥ Eindstand: M1+8!

Letizia

Berichten: 12145
Geregistreerd: 24-04-02

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 18:58

Vandaag geschreven bij B tm M2, leuke jury die heel commentaar gaf en best veel ruiters nog even bij zich riep. Ze was best royaal met d'r punten, maar 2 combinaties hadden geen winst :)
Heb er echt wat opgestoken! :D

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 19:18

Oh altijd leuk! Plannen gewijzigd, ik ga niet de 26ste meedoen, maar de 29ste in Eibergen :)

2e wedstrijd :D

Nicje87

Berichten: 9844
Geregistreerd: 26-06-06

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 08:52

Zijn er meer die meedoen in Hoofddorp over 2 weken?

Denk niet in problemen, maar in oplossingen!
Strooigoed

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 20:39

Nicje87 schreef:
Zijn er meer die meedoen in Hoofddorp over 2 weken?


Bedoel je concour hippique? Zoja nee heb mij uitgeschreven haha maar 23ste doe ik wel mee in hoofddorp!

Wodka Lime: He´s my own little fairy tale - Z1+9 geblesseerd & fulltime levensgenieter
Jaqguard-D: #Babyjack M1+3

Wodka Lime, Mijn fulltime levensgenieter + 1 jaar samen met #Babyjack

xxxmh

Berichten: 3458
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 09:59

Vanmiddag om 16.08 en 16.23 voor de eerste keer B bij de knhs op een manege paard. Tijdens de fnrs proeven met de zilveren opleiding heb ik nu in totaal 5 winstpunten gereden. Gisteren nog privé les gehad en paard liep erg fijn. Hopelijk vanmiddag ook met die warmte.

♡ Summer ♡
B+11 L1+3

Nicje87

Berichten: 9844
Geregistreerd: 26-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 10:22

Leuk nouklime, Misschien zie ik jullie nog. Ik doe dan ook mee, start dan zelf wel l1.

Heel veel succes xxmh

Denk niet in problemen, maar in oplossingen!
Strooigoed


Letizia

Berichten: 12145
Geregistreerd: 24-04-02

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 10:24

Succes dames!

Ik mag maandagavond en woensdagavond nog aan de bak, start alleen vrij laat, dus ben benieuwd wat paardlief daar van vind (incl lange schaduwen en bodemvrees :') )
Gisteren heeft m'n zus gestart in een soort rassenwedstrijd, 189 punten en slechts 1 regel commentaar, das wel jammer, want daar kan je zo weinig mee...

veertje99

Berichten: 1180
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 20:23

Hoe is het bij de mensen gegaan die dit weekend hebben gereden?

Donner, B+21, L1+ 21, L2+29, M1+27, M2+24, Z1+21, Z2+3
Donna, B+27, L1+20, L2+19, M1+8
Wodka, L1+1
Gestoa, B+11, L1+17, L2+13, M1+10, M2+1 (Verkocht)

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 20:31

Letizia schrijven is ook leuk! Vind het idd erg leuk om te jureren :) Kan mooi afgewisseld met mn eigen wedstrijden

Sterre ik zou het zo niet weten wie daar met trailer mee kan rijden..
Wanneer is die wedstrijd?

Letizia dat klinkt idd als een leuke wedstrijd! Zo doen wij meestal met de zomer kampioenschappen ook mee met het verenigingskampioenschap. Al een paar keer mee mogen doen in Ermelo, dat is dan ook altijd gewoon een gezellig dagje uit met een hele club :P

Felicia mooie punten!

Wat een score weer Ginatje, gefeliciteerd!

Lootje lekker eerst BB gaan starten, is allemaal net wat soepeler en kan je toch mooi ervaring opdoen samen. Bijna elke wedstrijd schrijft tegenwoordig wel BB uit.
Ik heb zelf ook met het jonge paard eerst een aantal keer BB gestart, moet zeggen dat ik het heel fijn beginnen vond

Letizia super dat het schrijven zo leuk en leerzaam was!

Sterre leuk dat je start in Eibergen, wellicht dat je ik dan wel tegenkom.
Volgens mij jureer ik die dag in Eibergen.
Rij je ook voor kring Twente? Start je dan ook nog kringkampioenschap de 30e?
Dinsdag 13 augustus 's avonds organiseert onze vereniging ook nog een wedstrijd in Haaksbergen op zandbodem wellicht is dat ook nog wat ;)

Letizia 1 regel is idd wel erg weinig. Heel jammer ja

Kendall Platinum (Ferguson x Kennedy)B+34 / L1+31 / L2+33 / M1+11
Iquinara (Numero Uno x Quidam's Rubin) L2+11 september 2020 verkocht
Donnatelli (Don schufro x Alabaster)Eindstand Z2+7 januari 2018 verkocht naar zweden


Wie vecht kan verliezen, maar wie niet vecht heeft al verloren.

xxxmh

Berichten: 3458
Geregistreerd: 21-06-11

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 20:41

Wat een weer om te rijden vandaag. Maar we hebben het gedaan en tijdens het rijden niet veel ervan gemerkt haha.

Is een manege paard waar ik op reed, ooit in een ver verleden z1 gelopen, hij is nu 21 jaar. Het begon al leuk want hij vond het juryhokje eng waar die langs moest om de baan binnen te komen en daarna kwamen de witte hekjes, doooodeng. Op de korte zijdes waren de witte hekjes en daar durfde hij niet langs en langs de lange zijdes ging het oke en in het midden van de baan. Eerste proef 176,5 en met de tweede proef kon ik hem iets beter er doorheen rijden maar het bleef heel eng haha maar toen 186 punten gereden en een eerste plaats gehaald, niet verwacht. Reed maar samen met 1 tegenstander want wij werden apart beoordeeld vanwege de zilveren opleiding. Was wel erg leuk om te starten tijdens een knhs wedstrijd ipv fnrs wedstrijd, ik rijd de zilveren opleiding van de fnrs/knhs.

Deze wedstrijd was ook een pilot om te kijken hoe ze het vonden om zo met de zilveren opleiding met een manege paard bij de knhs te rijden. Over twee weken weer wedstrijd bij de fnrs.

Afbeelding

♡ Summer ♡
B+11 L1+3

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 20:44

melissa_93 schreef:
Letizia schrijven is ook leuk! Vind het idd erg leuk om te jureren :) Kan mooi afgewisseld met mn eigen wedstrijden

Sterre ik zou het zo niet weten wie daar met trailer mee kan rijden..
Wanneer is die wedstrijd?

Letizia dat klinkt idd als een leuke wedstrijd! Zo doen wij meestal met de zomer kampioenschappen ook mee met het verenigingskampioenschap. Al een paar keer mee mogen doen in Ermelo, dat is dan ook altijd gewoon een gezellig dagje uit met een hele club :P

Felicia mooie punten!

Wat een score weer Ginatje, gefeliciteerd!

Lootje lekker eerst BB gaan starten, is allemaal net wat soepeler en kan je toch mooi ervaring opdoen samen. Bijna elke wedstrijd schrijft tegenwoordig wel BB uit.
Ik heb zelf ook met het jonge paard eerst een aantal keer BB gestart, moet zeggen dat ik het heel fijn beginnen vond

Letizia super dat het schrijven zo leuk en leerzaam was!

Sterre leuk dat je start in Eibergen, wellicht dat je ik dan wel tegenkom.
Volgens mij jureer ik die dag in Eibergen.
Rij je ook voor kring Twente? Start je dan ook nog kringkampioenschap de 30e?
Dinsdag 13 augustus 's avonds organiseert onze vereniging ook nog een wedstrijd in Haaksbergen op zandbodem wellicht is dat ook nog wat ;)

Letizia 1 regel is idd wel erg weinig. Heel jammer ja


Oh grappig leuk! Misschien dat ik je wel tegen kom dan!

Ik rijd niet voor kring Twente, ben lid van Arion. Was Gelderland geloof ik.

Ben 'helaas' 11-16 augustus met Dance op instructrieweek in Steenwijk. Lekker kilometers maken en evt richting de L1 gaan oefenen, theoretisch haalbaar, maar we zullen het zien haha.

Zou wel graag de 31ste mee willen doen in Den ham.


Wanneer beslissen jullie trouwens dat je over kan naar een hoger niveau? Zat er laatst over te denken wat ik zou willen. Of ik eerst de B rond blijf crossen en bij 25 over ga, of dat ik als ik elke proef 195+ rond rij dat ik dan sneller over wil. Wil iig niet met krap een winstpunt over :)

Kampioenschappen ga ik voorlopig toch niet doen, rijd daar te weinig wedstrijden voor.

Muronia

Berichten: 19404
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 20:58

Wij zijn vandaag ook weer op pad geweest. Jeetje wat een hitte! We moesten om 11.40 en we waren naar het snikhete en mooie nationale CH Eext. Een bewuste keuze om naar zo´n groot en spannend evenement te gaan, want daar is enorm veel te zien en te leren voor zo´n jong paard natuurlijk.

Wat een prachtig terrein om te mogen rijden. Zoals gezegd en jullie niet zal zijn ontgaan, was het erg warm. Daarom heb ik bij het inrijden vooral gestapt zodat we wel de omgeving konden verkennen, maar om haar een beetje te sparen qua energie voor de proefjes. Leerpunt 1: een volgende keer toch gewoon de galop meepakken bij het losrijden.

In de eerste proef ging alles redelijk behalve de galop. Na ongeveer 12 keer verkeerd te zijn aangesprongen daar de moed maar mee opgegeven en het proefje verder uitgereden. Resulteerde in terechte 170 punten. Leerpunt gehad en gauw weer vergeten maar.

De tweede proef ging veeeeel beter. Eigenlijk redelijk foutloos, misschien een beetje braaf gereden maar joh, nogmaals, het was 30 graden en we reden in de spannendste ring die we ooit hebben gezien en Veronia liep er gewoon alsof ze thuis was. Hele mooie 190.5 punten gescoord, net geen prijs maar daar kwamen we ook niet voor.

Super tevreden, weer een dikke wp mee naar huis mogen nemen ook.



Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Stal Muronia - Groninger Paarden fokkerij - gecertificeerde K.I.-service op locatie provincie Groningen / Drenthe
Veronia (v. Macho Polo), voor 2024 drachtig van Leffe (Lenard x Onno S) - Elonia (v. Ecksteins Eminenz) voor 2025 gedekt met Major (Mylord x Valentin) - Florentino (v. Florencio) - Wainonia (v. Oliver) - Elmira (v. Krimh)
[KS-MK] Stal Muronia gaat op naar een '24 Groninger veulentje

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 21:22

Murosch schreef:
Wij zijn vandaag ook weer op pad geweest. Jeetje wat een hitte! We moesten om 11.40 en we waren naar het snikhete en mooie nationale CH Eext. Een bewuste keuze om naar zo´n groot en spannend evenement te gaan, want daar is enorm veel te zien en te leren voor zo´n jong paard natuurlijk.

Wat een prachtig terrein om te mogen rijden. Zoals gezegd en jullie niet zal zijn ontgaan, was het erg warm. Daarom heb ik bij het inrijden vooral gestapt zodat we wel de omgeving konden verkennen, maar om haar een beetje te sparen qua energie voor de proefjes. Leerpunt 1: een volgende keer toch gewoon de galop meepakken bij het losrijden.

In de eerste proef ging alles redelijk behalve de galop. Na ongeveer 12 keer verkeerd te zijn aangesprongen daar de moed maar mee opgegeven en het proefje verder uitgereden. Resulteerde in terechte 170 punten. Leerpunt gehad en gauw weer vergeten maar.

De tweede proef ging veeeeel beter. Eigenlijk redelijk foutloos, misschien een beetje braaf gereden maar joh, nogmaals, het was 30 graden en we reden in de spannendste ring die we ooit hebben gezien en Veronia liep er gewoon alsof ze thuis was. Hele mooie 190.5 punten gescoord, net geen prijs maar daar kwamen we ook niet voor.

Super tevreden, weer een dikke wp mee naar huis mogen nemen ook.



[ [url=m/ncDYf5.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ouWRw6.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/JChsl3.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/DvbPYf.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat gaaf zeg! En wat een fijne plaatjes! Gefeliciteerd met de punten en het fijne leerzame moment :D

cijsalover
Berichten: 3368
Geregistreerd: 03-01-05

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 08:04

Goed gereden Murosch!

Wij zijn gisteren in Franeker gestart. Het liep in dus heb 10 minuten 'kunnen' inrijden. Dat was te merken in de proeven: de eerste ging vrij slordig, paard was nog niet goed aan het been en ik miste wat focus. Had geen winst verwacht, maar toch 186 punten. De tweede proef ging een stuk fijner en 192.5 punten. Ontzettend blij met twee keer winst, maar vond wel dat we beter konden rijden! Nu B+8, wat een verademing zeg, het buitenseizoen :-)

Hoe doen jullie dat overigens als de tijd inloopt? Je eigen tijd nemen of maar gewoon rijden? Ik ging gister dus gewoon rijden terwijl ze nog niet helemaal fijn liep. Voelde me anders een beetje bezwaard ofzo? En het was natuurlijk ook snikheet. Maar ben benieuwd hoe jullie dat doen!

Muronia

Berichten: 19404
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 08:09

Bedankt!! Ik ben best trots op mn kleine gup. Lijkt toch net echt zo met al die toestanden er omheen :D

sijsalover nou knap gedaan zeg, als je zo kort hebt kunnen losrijden. Ik ben altijd een uur van te voren aanwezig, dus mocht het inlopen dan ben ik eigenlijk nog wel op tijd. Maar als het een uur inloopt, dan zou ik toch wel even mijn tijd nemen, want dan ben ik niet de enige die anders in de knoop raakt qua tijd.

Stal Muronia - Groninger Paarden fokkerij - gecertificeerde K.I.-service op locatie provincie Groningen / Drenthe
Veronia (v. Macho Polo), voor 2024 drachtig van Leffe (Lenard x Onno S) - Elonia (v. Ecksteins Eminenz) voor 2025 gedekt met Major (Mylord x Valentin) - Florentino (v. Florencio) - Wainonia (v. Oliver) - Elmira (v. Krimh)
[KS-MK] Stal Muronia gaat op naar een '24 Groninger veulentje

Letizia

Berichten: 12145
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 09:46

Het ligt er helemaal hoeveel het inloopt en hoe m'n paard loopt op dat moment. Laatst zat ik er net mn eerst lamge zijde op, toen ik al omgeroepen werd, 25 minuten te vroeg. Dus na overleg besloten dat ik mocht starten wanneer ik er klaar voor was. Ben ong 5 minuten eerder gestart :)

Wel nette punten hoor! Goed gedaan :D

Letizia

Berichten: 12145
Geregistreerd: 24-04-02

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 22:07

Vanavond (laat) nog wedstrijd gehad, 2x 1e, maar dat was puur omdat m'n enigste tegenstander een jong en kijkerig paard had. Had 187 en 186, het liep ook niet zo flitsend, merkte aan mezelf dat ik gewoon niet zo scherp ben rond die tijd en dat terwijl ik een op en top avondmens ben. Maar mss moet je dan 's avonds ook gewoon wat fatsoenlijks eten, haf weer eens geen trek :+
Maar goed, woensdagavond mogen we weer, weer laat, dus herkansing :') Inmiddels staat de teller op B+8 :)

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 08:57

Wat een bikkels zijn jullie die met dat warme weer zijn gestart! Ik heb zaterdag ochtend gereden en toen vond ik het al warm laat staan zondag middag.

Wodka Lime: He´s my own little fairy tale - Z1+9 geblesseerd & fulltime levensgenieter
Jaqguard-D: #Babyjack M1+3

Wodka Lime, Mijn fulltime levensgenieter + 1 jaar samen met #Babyjack

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 21:33

xxmh jammer van de spanning maar toch mooi een wp gereden!

Sterre instructieweek is ook leuk!
Ik ga ook niet eerder over dan dat ik regelmatig boven de 190 scoor. Al rijd ik de klasses meestal wel door tot 25-30 punten. Heb geen haast haha

Murosch jammer van de 1e proef, maar net wat je zegt ook weer een mooi leermoment
Super van de 2e proef!

cisja weer mooi 2 wp erbij, super! Bij mij ligt het eraan, als ik het paard klaar heb ik ga ik erin maar als ik nog wat tijd nodig heb en hoef nog niet te starten dan maak ik ook nog wel even gebruik van de tijd

Letizia ondanks je gevoel toch mooi 2 wp erbij!

Kendall Platinum (Ferguson x Kennedy)B+34 / L1+31 / L2+33 / M1+11
Iquinara (Numero Uno x Quidam's Rubin) L2+11 september 2020 verkocht
Donnatelli (Don schufro x Alabaster)Eindstand Z2+7 januari 2018 verkocht naar zweden


Wie vecht kan verliezen, maar wie niet vecht heeft al verloren.

Letizia

Berichten: 12145
Geregistreerd: 24-04-02

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 22:06

Vanavond wederom gestart, vond dat er best streng gejureert was, bij iedereen hoor! Een dame van de vereniging zei al tegen mij: het is streng gedaan, dus ga er maar vanuit dat je bij een ander 10 punten meer hebt! :')
Maar goed, wederom 2 winst, 1x 3e en 1x 1e, dus nu B + 10 :D 28 april begonnen met m'n 1e wedstrijd :')
Maar goed, nu even een break, ws volgende maand Zeeuws kampioenschap en dan even zien wanneer ik naar de L1 ga :)
Afbeelding
Afbeelding
Het mooiste moment van een proef <3
Afbeelding

N_B_N
Berichten: 1961
Geregistreerd: 03-12-10
Woonplaats: Heijningen

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 23:23

O letizia ik had een heel jong meisje verwacht. Wat een leuke verrassing hahaha. En wat een leuke set heb je zeg!
Knap gedaan hoor zo snel de punten rijden

Billini❤️❤️



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 bezoekers