schrik, mijn oude merrie staat te koop

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
sherif

Berichten: 2831
Geregistreerd: 31-07-02

schrik, mijn oude merrie staat te koop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-02 10:30

Tot mijn grote schrik hoorde ik afgelopen vrijdagavond dat mijn "oude" merrie weer te koop wordt aangeboden.
Oke... dat is natuurlijk aan de eigenaars zelf te bepalen, maar toch had ik een telefoontje verwacht met de mededeling dat het niet ging met haar en dat ze haar daarom wouden verkopen. Ze is net een half jaar weg, en ik had gevraagd dat ik wel op de hoogte gehouden zou worden.
Nu staat ze op de marktplaats met een foto erbij en ze is erg mager om te zien, dit doet me nog het meeste pijn, want ze zullen haar waarschijnlijk op het voer hebben gekort, daar ze van haar zelf behoorlijk onrustig kan doen.
Potarsa is een merrie waar in het verleden niet zachtzinnig mee om gesprongen is, hier kwam ik pas achter toen ik haar al een tijdje had, bij de verkoop heb ik dit ook duidelijk aangehaald dat ze wel een merrie met een beschrijving is.
Ik snap best dat als het niet klikt je haar beter kan verkopen, maar ik baal er alleen van dat ze mij niet effe op de hoogte hebben gehouden en dat ze zo mager is dat doet me nog het meeste pijn.
(misschien heb ik op dit moment geen objectieve kijk, maar oordeel zelf
kijk bij de marktplaats -ponnies -grote E-Ponnie(arabier).
Bah wat ben ik hier naar van.
Ben gewoon bang dat ze verkeerd terecht komt !!!!!

Ik rijd geen paard, ik heb de eer mee te mogen liften op de rug van mijn paard


Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 10:38

Ik kan me voorstellen hoe je je hierbij moet voelen zeg. Het zou mooi zijn als je een beetje kon helpen bij de verkoop.

De hond is de betere mens

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 10:55

Balen dat het zo moet lopen!
De eigenaren zijn jouw niets verplicht maar uit fatsoen was het wel netjes geweest als ze je even op de hoogte hadden gebracht.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 10:55

Djiez, is dat die bruine merrie? Uit Zeewolde???? Wat ziet dat dier er slecht uit zeg. Dat arabieren rank zijn ok maar dit is gewoon zielig. Ik kan me voorstellen dat je je naar voelt. Ik word hier ook naar van.

'Paint' it 'Black'

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 11:24

Ja heb ook even zitten kijken, kan me voorstellen dat je dat niet leuk vindt om te zien!!
Volgens mij als ze bij de juiste eigenaren komt is het een hardstikke leuk dier!!
Ze heeft ook een verschrikkelijk mooi koppie!!
Sterkte ermee!!

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Apple

Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 11:40

Idd heel lief mooi koppie. Verder is ze inderdaad behoorlijk mager en enige bespiering zit er ook niet meer op.
Lijkt me echt ***** om je paard zo te zien.


sherif

Berichten: 2831
Geregistreerd: 31-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-02 11:43

Het is een hele lieve aanhankelijke merrie met best goede papieren, echt jammer ja dat ze nu zo verschrikkelijk mager is, kijk als ze er nu nog goed uit zag was het een ander verhaal geweest, maar dit..echt...ik heb er gewoon geen woorden voor. Misschien ben ik te emotioneel hierover maar ik kan zien dat het niet goed gaat met haar.
Ik ben ook van plan effe contact op te nemen met de eigenaar om er achter te komen waarom ze nu verkocht wordt en waarom ze er nu zo verschrikkelijk uitziet (doe ik later wel wanneer ik iets afgekoeld ben).

Toen ik haar weg moest doen (vanwege financiele redenen) heb ik echt tegen iedere belangstellende gezegd hoe ze in elkaar stak en hierdoor zijn vele mensen afgehaakt, met het gevolg dat ik best financieel in de problemen ben gekomen (stalling voor 2 paarden is best een uitgave, en ook als je daarnaast een eigen huishouding hebt en nog een auto moet onderhouden), maar goed uiteindelijk heb ik haar dan (met veel verlies, maar daar gaat het niet om)kunnen verkopen. Ik had haar nl gekocht toen ik nog samenwoonde maar deze relatie ging uit dus kwam ik voor de kosten alleen te staan.
Toen was ik ik helaas genoodzaakt een van mijn paarden te verkopen en daar ik de jongste (Sherif) al van kleins af aan heb, heb ik met Sherif een betere/hechte band, dus was mijn keuze snel gemaakt om haar te verkopen. Dat rot geld ook altijd als dit nou geen problemen had gevormd dan had ik haar ook nooit weg hoeven doen !!!!

Ik rijd geen paard, ik heb de eer mee te mogen liften op de rug van mijn paard

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 11:48

Geld veroorzaakt inderdaad wel eens een hoop ellende. Ze zag er inderdaad maar karig uit hoor, ze hebben bezuinigd op het voeren of op het ontwormen. Zonde. Het leek mij toch een leuke pony. Waar zaten de problemen nu eigenlijk in? hoe oud was ze ook alweer?

De hond is de betere mens

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 12:21

Ze ziet er idd niet echt lekker uit. ZOnde dat het zo moet gaan.
Maar het gebeurd helaas veel meer

sherif

Berichten: 2831
Geregistreerd: 31-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-02 12:27

Het probleem bij haar zit het in haar karakter, ze is niet gemeen, maar je moet constant haar vertrouwen winnen, en je moest haar veel gerust stellen, ze zou bij iemand die veel geduld met paarden heeft moeten staan.
Het is een 10 jarige merrie, die op een arabisch handelsstal/trainingstal (ik zal geen namen noemen) heeft gestaan, via hun heb ik haar gekocht, ik was op zoek een sportpaardje en zag haar daar staan, een enorm grote merrie (rusisch/engels gefokt) dus een lekkere stevige tante.
Na een tijdje kreeg ik al rare verhalen te horen over haar, ik ben nl nieuwsgierig van aard en ben het een en ander wezen uitpluizen (waaronder de eigenaar van een volle broer van haar Sapron, een renpaard) hier kreeg ik al verontrustende verhalen te horen, zo zou ze bv gust zijn en blijven, ...ook was ze erg schrikkerig en je kon zien dat ze niet gauw iemand vertrouwde echt een type paard waar ruw mee omgesprongen is.

Ik rijd geen paard, ik heb de eer mee te mogen liften op de rug van mijn paard

Supertje

Berichten: 7089
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 17:40

Staan er toevallig meerdere advertenties op van degene die jouw oude paardje te koop aanbied? Er staan namelijk een aantal advertenties van arabieren met dezelfde naam eronder op die er allemaal schrikbarend slecht uitzien...

Run free Jordy.... 1997 - 2021

Shannie
Berichten: 5848
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 19:17

jammer voor je! miskien ken je dit keer wel an de mense vrage of je um af en toe op mag kome zoeken en of ze je op de hoogte houwe!

If you can't amaze people with your intelligence.. confuse them with your bullshit Slim

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 23:51

Ze ziet er i.d.d erg slecht uit. Niet alleen mager maar ook heel dof! Geen stukje dat glimt, terwijl bruine paarden vrij snel glimmen.
Misschien overleggen met de huidige eigenaren waarom ze verkocht word, en ken je niemand in je omgeving die een paard zoekt?
Het is jammer dat ik geen tijd en financiele mogelijkheden heb om 2 paarden te onderhouden!!

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

Supertje

Berichten: 7089
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 00:01

sweetieponys schreef:
jammer voor je! miskien ken je dit keer wel an de mense vrage of je um af en toe op mag kome zoeken en of ze je op de hoogte houwe!


Moeilijk he, nederlands....

Run free Jordy.... 1997 - 2021

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 00:10

Ze vragen er trouwens niet zo'n klein beetje voor zeg. Heeft ze al eens veulens gehad? Is het bewezen dat ze gust blijft?

Je suis Charlie.

sherif

Berichten: 2831
Geregistreerd: 31-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-02 09:00

Potarsa heeft nog nooit een veulen gehad, ik heb gehoord dat ze wel verscheidene keren bij de hengst is geweest, maar zonder resultaat.
Zeg Supertje je had het erover dat ze meerdere x aan geboden wordt, weet jij waar???????

Ik rijd geen paard, ik heb de eer mee te mogen liften op de rug van mijn paard

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 11:11

Mijn god...wat erg om je paardje zo op marktplaats aan te treffen..wat iemand hier al zei: die 'eigenaar' heeft meerdere pony's te koop staan?.. Ff checken..

Op het randje van de afgrond..is het uitzicht het mooist!.......

sherif

Berichten: 2831
Geregistreerd: 31-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-02 12:20

Potarsa is verkocht aan 2 gezinnen, dus bieden ze allebei haar aan onder een andere naam, ik heb inmiddels de àndere foto gezien, en ook hier ziet ze er niet uit.
Erg k*t om te zien, ik mag het misschien niet zeggen maar sommige mensen zijn waarschijnlijk geen dier waard.
Je kunt niet eens meer haar mooie uitstraling zien, die ze beslist heeft hoor...
Trouwens ze vermelden erbij dat ze niet geschikt is voor springen.......nou deze dame heeft 1.30 gesprongen!!!!

Ik rijd geen paard, ik heb de eer mee te mogen liften op de rug van mijn paard


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: hoogendroog, Mariska_vD, Rhinocornn, Rodevlinder, SemrushBot, siloux, Tomboy0, wend2009 en 25 bezoekers