[HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 18:23

sasika schreef:
Murphypower wat een mooie lijst zeg!! Fijn dat hij bij jou beter liep :)

Brittjuhh jammer als de bak dan zwaar is, maar dan heb je hem nog netjes kunnen voorstellen.
Doorzitten op een tuiger is vaak wel een hele uitdaging, je had daarna zeker wel betonblokken van buikspieren? :p


Zeker ik hield dr netjes, al had ik het gevoel alsof ik op een kameel reed _O- _O-
Mijn boven benen deden vooral pijn na het doorzitten, mijn buikspieren zijn over het algemeen erg goed getraind, daar had ik namelijk totaal geen last van :)F

Murphypower, ziet er leuk uit!


ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 18:33

Brittjuh97 schreef:
Gefeliciteerd Murphy!

Gister ben ik ook op pad geweest,!
Heb weer 2 winstpunten mee naar huis mogen nemen.

1e proef 182,5 over het algemeen mag ze meer voorwaarts, de bak was best zwaar dus dan is het best lastig om haar voorwaarts te houden. wijken mocht net wat meer en de stap mocht meer verruimen

2e proef Ben ik gaan doorzitten wat best lastig is op een tuiger _O- hield dat ook niet de hele proef vol, gelukkig mogen we per onderdeel kiezen :') 183 punten, en had eigenlijk het zelfde commentaar als bij de 1e proef, was alleen verkeerd gereden _O- _O- _O-

Verder ben ik tevreden voor onze 1e buiten wedstrijd, het waaide super hard en calice is door haar val wat angstiger in de wind, dus dit is echt een overwinning!

Goed gedaan! Zware bak is echt mega vervelend he! Toch weer 2 winstpuntjes binnengesleept.

https://ninavo04.wixsite.com/ninavo-photography
Betaalbare fotoshoot in Zuid-Oost Brabant? Klik^

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 05:16

Van februari tot oktober 2018 heb ik een paar wedstrijdjes met mijn verzorgpony in de B gereden met elke keer (op mijn eerste proef na) wel een winstpunt (2 keer ook 2 winstpunten per proef maar denk dat die jury mij gewoon leuk vond want vond ze niet speciaal beter dan andere proeven waar ik minder punten voor had) en ook een paar prijsjes gewonnen.
Nu heb ik 8 maanden geen wedstrijden meer gereden ivm ziekte, heb mijn startkaart opgezegd, maar donderdag is er een wedstrijd in de buurt en nu ga ik daar starten met een dagpas.

We gaan ook gelijk dan ons L1 debuut maken dus daarom dat ik het leuk vind om hier mee te gaan kletsen.

We zijn er eigenlijk nog helemaal niet klaar voor, niet op L1 niveau. Maar ik kan wel nog in de B blijven rijden maar de winstpunten heb ik daar niet meer nodig en dan lijkt het mij leuker om een poging in de L1 te doen en op dat niveau commentaar te krijgen.
Ik merk ook dat als ik nu in de B geen winstpunt zou rijden, ik dat vervelend zou vinden omdat dat eerst wel altijd lukte en dan komt er toch een soort druk op te liggen en dat vind ik echt niet fijn.
Nu in de L1 verwacht ik helemaal niets, zelfs misschien onder de 170, maar doordat mijn verwachtingen zo laag zijn, heb ik echt geen zenuwen!

Herkent iemand dit? En zijn er meer mensen over gegaan naar de L1 terwijl ze er nog niet klaar voor waren? Hoe is dat uiteindelijk verlopen?

Ik verwacht geen prijzen, rij geen kampioenschappen en vind vooral een leuke dag heel belangrijk. We gaan onder de man er naartoe, ongeveer 45/60 min rijden en daar geniet ik dan al van :)

Sully Mijn eerste eigen 2 jarige haflinger sinds 24 juli 2021 <3
Vera Alweer 6 jaar mijn liefste verzorgpony <3 M1+3 <3
[ITP] Ons laatste wedstrijdweekendje weg! Nu M1 :)

Elitedeux

Berichten: 679
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 12:34

Ik mag geen B meer en ben ook L1 gestart met een paard die er nog niet echt klaar voor was. Maar gewoon starten en ervaring opdoen is ook al goed. Komen de punten vanzelf wel :)

Elite Deux - M2 + 6, M + 2 <3
Jacco - L2 + 5 <3

Loeky01
Berichten: 7312
Geregistreerd: 25-09-10

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 13:52

Hier ook met een niet L klaar paard stug L gestart. Was de B beu, had mijn puntjes. B ging ook gewoon erg goed. Helaas door een moeilijke achterhand is de L gewoon nu even zwaar, en dat is prima. Ik vind de proeven leuker, daag mezelf uit en zie echt vooruitgang binnen de proeven. Ondanks een niet L klaar paard toch iedere keer met minstens 1 puntje thuis gekomen. Komt goed, lekker gaan doen! Doen wat goed voelt.

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 20:05

Succes Fleury, Zelf herken ik het niet. Ik mocht de B overslaan met mn paard, L gaat prima, op het wijken na.

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 22:56

Vandaag ons debuut gereden in de L1! Ik heb nog nooit zo lekker gereden! <3 En we zijn nu officieel L1! Zelfs een winstpunt gehaald! 179 en 182.5. Wie had dat nu gedacht? Ik iig niet! Ben zo trots <3

Afbeelding

Sully Mijn eerste eigen 2 jarige haflinger sinds 24 juli 2021 <3
Vera Alweer 6 jaar mijn liefste verzorgpony <3 M1+3 <3
[ITP] Ons laatste wedstrijdweekendje weg! Nu M1 :)


Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 07:40

Wat goed, gefeliciteerd! Waar is je oornetje van trouwens? :)

Rock this day like there is no tomorrow

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 21:33

_sharonnn schreef:
Wat goed, gefeliciteerd! Waar is je oornetje van trouwens? :)



Van Anky! Best een tijdje opzoek geweest naar een netje die bij mn jasje past maar dit komt heel erg in de buurt en vind hem ook erg mooi, simpel en toch ook best chique met een paar steentjes erop.

Sully Mijn eerste eigen 2 jarige haflinger sinds 24 juli 2021 <3
Vera Alweer 6 jaar mijn liefste verzorgpony <3 M1+3 <3
[ITP] Ons laatste wedstrijdweekendje weg! Nu M1 :)

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 23:05

Gefeliciteerd!

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 23:09

Woehoe vanavond ons debuut gereden! En wat voor een debuut, jeetje :+ normaal rijden we ongeveer een halfuurtje in, nu hadden we 2 minuten, niet te doen, Cadans is een echt diesel.. eerste proef toch nog 180 eruit geknald. Tweede proef was ie al een stuk fijner te rijden, helaas las mn voorlezer verkeerd waardoor we -2 krijgen, ook daar nog 182. De punten geven wel aan waar we staan, we kunnen meekomen, maar genoeg ruimte voor verbetering. Al met al ben ik zo trots op Cadans dat ie zich zo liet rijden <3 ik ga nog even op mn roze wolk zitten haha

Rock this day like there is no tomorrow

sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 05:35

Was je starttijd vervroegd ? Toch netjes dat je breide proeven winst hebt gereden! Gefeliciteerd!!

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 08:05

Ja, ik was er heel erg op tijd, ze begonnen om 18:55 en ik zou als 10e zijn, maar ineens was ik om 19:45 al aan de beurt, terwijl er normaal ongeveer 8 in een uur gaan. Ben ook blij dat Cadans zich niet verzette, hij heeft normaal echt wel die extra tijd nodig, daarom extra trots op hem :D

Rock this day like there is no tomorrow

Lindor92
Berichten: 6989
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 08:59

Gefeliciteerd!

Hier is het rijden op een lager pitje. Er zijn nu druk met onze nieuwbouwwoning. Heb eind juni nog wel 2 wedstrijden staan, maar moet nog zien of ik dan kan starten.

Doressa <3 (Lotti x Elcaro) L1 + 12 Verkocht :(

Loeky01
Berichten: 7312
Geregistreerd: 25-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 11:04

Oef dapper om met zo kort in te rijden toch te starten! En nog met winst ook. Super, gefeliciteerd!

Hier staat de teller inmiddels op 5 winst. Maar ik ben er niet heel happy mee. We zitten in een zeer sterke kring dus blijf lekker ergens in het midden hangen. Wijken is gewoon nog niet zo bevestigd en dat vind ik jammer. Wel twee selecties gereden ivm viertal, alle proeven wel 1 winst. Dus dat is fijn. Nu start ik de 29e weer. Een koudbloedenwedstrijd, ben erg benieuwd! Heb hem even thuis gehouden en flink aan het trainen geweest. Niet perse op het wijken maar ook op lengtebuiging en de achterbenen wat sterker maken. Hij ontwikkelt zich zo goed. Heel leuk! Ben benieuwd de 29e. Hoop dat het trainen van nu en de komende weken zijn vruchten af gaat werpen.

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 19:12

Marjolein hoe bevalt het in Melbourne? Tot hoelang blijf je daar?
Arme jacco haha. Idd wel wat makkelijker rijden straks waarschijnlijk

Wat een punten Murphy top! Is dat dan ook officieel of via een manege? Omdat er ook nog iemand op hetzelfde paard reed?

Britt weer mooi 2 wp erbij, super!

Fleury inmiddels al gestart denk ik, maar gewoon lekker genieten idd!
Ik lees het al, super zeg!! Smaakt vast naar meer

Sharon super van je debuut!

Toen ik overging naar de L1 opzich wel redelijk klaar voor denk ik, de galop was en is :P het grootse probleem. Ze wil graag hard, vind het moeilijk om wat geslotener op het achterbeen te komen. Maar eigeniljk in de L1 altijd (op de laatste proef na :') ) winst gereden, en ook vaak ruim winst of 2.
OVerstap naar de L2, gevoel er nog niet helemaal klaar voor te zijn, achterwaarts nog niet helemaal bevestigd en wederom de galop blijft een dingetje.
Maar ook in de L2 proeven die we nu gereden hebben bijna alles winst, 1x 176 en 177 maar ook wel een keer 199.
Drafgedeelte gaat ze eigenlijk vaak wel heel fijn doorheen, sommige juryleden vind haar wat gespannend ogen maar dat komt meer doordat ze soms wat hectisch is in haar lopen.

Jikkee toch netjes dat je in zulke sterke groepen prima mee kunt komen!

Afgelopen dinsdag weer L2 gestart, drafgedeelte best heel fijn galop hebben we de nodige wissels laten zien welke niet gevraagd werden :') Vooral de 2e proef ging zowel de volte als de middengalop volledig de mist in. 1e proef 187,5 en 2e proef 176. Viel me uiteindelijk nog best mee :') Volgende keer weer beter :)
Morgen mag Kendall mee in de B voor de 3e keer :D

Kendall Platinum (Ferguson x Kennedy)B+34 / L1+31 / L2+33 / M1+11
Iquinara (Numero Uno x Quidam's Rubin) L2+11 september 2020 verkocht
Donnatelli (Don schufro x Alabaster)Eindstand Z2+7 januari 2018 verkocht naar zweden


Wie vecht kan verliezen, maar wie niet vecht heeft al verloren.

Lottekuhh_x

Berichten: 848
Geregistreerd: 25-12-16
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 21:29

Hallo allemaal, ik lees stiekem al een tijdje mee en wil me dan toch eindelijk ook een keer melden :o
Ik heb vandaag mijn L1 debuut gemaakt. Dit was niet alleen ons L1 debuut, maar ook ons wedstrijd debuut :D de keuze voor de L1 gemaakt, omdat ik met doorzitten wat meer controle heb in de proef. Ze vond het toch nog wel spannend in de ring en had daardoor veel foutjes in m'n proeven. De tweede proef ging voor mijn gevoel toch echt beter dan de eerste, maar daar dachten de jury's blijkbaar anders over _O- eerste proef 191,5 en tweede proef 173 (met -2 omdat ik verkeerd reed 8)7) Al met al heel blij met onze eerst keer. Was ook de eerste wedstrijd voor het paard, dus heel trots op haar :) We waren nog net niet weggewaaid gelukkig, want wat was het winderig vandaag.

Het lijkt me heel leuk om vanaf nu gezellig met jullie mee te kletsen en de wedstrijd ervaringen met elkaar te delen. Nu zal ik niet vaak wedstrijd rijden, maar vind het wel heel leuk om van andere te zien hoe het gaat :D

Hier nog een paar foto's van ons vandaag:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
We hadden bij binnenkomst al gelijk een spoor achter gelaten :')
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Sorry voor deze spam :=


Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 21:55

Gefeliciteerd! Leuk paard :)

Ik vond dit, los van mn eigen houding, een erg fijn plaatje, stoer paard wordt het zo <3
Afbeelding

Rock this day like there is no tomorrow

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 21:01

Welkom Lottekuh, erg leuk paard! Het paard in het beleertopic is dan een ander paard denk ik? :P
Wat voor een is het?

Sharon mooi plaatje idd!

Gisteren de wedstrijd met het jonge paard afgemeld, zag dat nog niet zo zitten met die enorme wind.
Paard vind het allemaal nog spannend zat op wedstrijd/vreemd terrein, leek me niet zo handig met die wind.
Die mocht vandaag inplaats mee op buitenrit, was heerlijk :)

Kendall Platinum (Ferguson x Kennedy)B+34 / L1+31 / L2+33 / M1+11
Iquinara (Numero Uno x Quidam's Rubin) L2+11 september 2020 verkocht
Donnatelli (Don schufro x Alabaster)Eindstand Z2+7 januari 2018 verkocht naar zweden


Wie vecht kan verliezen, maar wie niet vecht heeft al verloren.

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 21:46

Groot gelijk, ik heb wel gereden in die wind, maar zou het ook niet aandurven/willen om op pad te gaan met dat weer. Een wedstrijdje meer of minder maakt me dan niet uit :)

Rock this day like there is no tomorrow

Lottekuhh_x

Berichten: 848
Geregistreerd: 25-12-16
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 11:38

melissa_93 schreef:
Welkom Lottekuh, erg leuk paard! Het paard in het beleertopic is dan een ander paard denk ik? :P
Wat voor een is het?

Sharon mooi plaatje idd!

Gisteren de wedstrijd met het jonge paard afgemeld, zag dat nog niet zo zitten met die enorme wind.
Paard vind het allemaal nog spannend zat op wedstrijd/vreemd terrein, leek me niet zo handig met die wind.
Die mocht vandaag inplaats mee op buitenrit, was heerlijk :)


Dankjewel Melissa! Dit is inderdaad een ander paard :D die uit het beleertopic is ook maar een pony´tje, maar deze is stukken makkelijker :+ Ze is een 5 jarige merrie v. Blue Hors Zack x Spielberg.

Ik snap heel goed dat je niet gestart was, het waaide ook echt enorm hard ja. Ik twijfelde in het begin ook, maar ze komt van Texel dus is wel wat wind gewend haha. Daarbij is zo ook altijd vrij koel van zichzelf en ligt ze van zulke dingen niet zo snel wakker.

_sharonnn, dankjewel :) Ziet er fijn uit jaa! Dat van je houding herken ik heel erg. Dan staat je paard en soms bijna perfect op en weet je het plaatje met je eigen houding een beetje te verpesten :D Althans dat heb ik best vaak :') Ik vind je houding trouwens nog wel meevallen hoor, kan beter op dat moment, maar vind ik nog niet heel storend.


sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 21:03

Iedereen die dit weekend start veel plezier en succes!

Helaas heb ik moeten afmelden. Paard staat kreupel door waarschijnlijk een hoefkneuzing :n

Naast dat ik het zielig vind voor Moos baal ik enorm. Dit was een concours waar ik enorm naar uitkeek. Hopelijk is het volgend jaar weer en kan ik dan wel starten.

Nu op naar herstel :j

Nicje87

Berichten: 9844
Geregistreerd: 26-06-06

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 21:53

Zijn er nog anderen die op hoofddorp starten?

Denk niet in problemen, maar in oplossingen!
Strooigoed

Lindor92
Berichten: 6989
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 21:57

Wat balen sasika!

Hier heeft paard vakantie. Heb het momenteel te druk met klussen in ons nieuwbouwwoning, mijn werk en studie.

Doressa <3 (Lotti x Elcaro) L1 + 12 Verkocht :(

kimwilliam

Berichten: 1145
Geregistreerd: 04-04-19
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 11:02

hallo allemaal!

lees nu al even een paar dagen mee en wat een leuke groep hier!

ik ben l1 start gerechtigd met mijn tuigertje. ik wilde van de zomer ons l1 debuut gaan maken maar net een dag voor de wedstrijd was er droes bij ons op stal.

nu zitten we in de laatste weken en hopen dat het zich niet meer op doet bij de paarden. gelukkig heeft William (willem) (of ook wel wims) het niet zelf heeft gekregen.

nu hopen we dat op vakantie kunnen en na de vakantie ons l1 debuut!

william is van Nando.
nog meer tuigers in de groep of familie?

dit zijn wij:

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door kimwilliam op 17-06-19 11:03, in het totaal 1 keer bewerkt

-Kimmy Shots-
william Motafko ( v. Nando ) B+14 l1+11 l2+..
Chanorka ( v. tuschinski ) PSG/Inter 1 ... mommy to be : [KS-MK] unforgettable change - Chanorka x Negro


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: prii_boy en 11 bezoekers