Modereren in uitzonderlijke topics

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 13:06

Dat we elke mening waarderen betekent niet dat we naar elke mening kunnen handelen. Dat gaat nou eenmaal niet.

Zoals gezegd, we zijn nog aan het kijken of het topic uit de zoekresultaten en actieve onderwerpen kunnen weghalen maar dat moet dan wel technisch mogelijk zijn. En zelfs dan blijft het mogelijk om er per ongeluk op te klikken. Dan kom je in het topic en moet je nogmaals per ongeluk klikken op een spoilertag of link voordat er echt iets te zien is. Dus je krijgt niet zomaar iets naars in je beeldscherm.

Alleen foto's in een topic bekijken? Zet &if=1 achter de link.

“These violent delights have violent ends.”


Kaitlyn

Berichten: 9726
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 13:07

Jezus. :')

21-11-2023 [EJL-ITP] Gibbie, mijn allerliefste Gibbie, een decennium aan liefde

VOLG: Revalidatie na koliekoperatie

Gibalia <3
Velvet
Lorna

I like to open the microwave when 1 second is left. Feels like I'm a Bomb Defuser. :')

Echwel

Berichten: 12458
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 13:09

Maar Dani dan moet dat met meerdere onderwerpen er is altijd wel een topic waar iemand zich aan stoort.
Ik bv hou niet van relatie topics en blame de ouders topics.
Klik ik dus niet aan zeker als de titel al laat blijken waar het om gaat

De wereld verandert door jouw voorbeeld, niet door jouw mening Paulo Coelho

Jolliegirl

Berichten: 32953
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 13:11

karuna schreef:
Dani nu moet jij niet ook beginnen over wat ik wil of niet. -:(- Alleen titel is gewijzigd. Maar dat is geen echte wijziging.

Maar heb je de rest ook gelezen of lees jij ook al selectief?:roll:


Lieverd doe eens wat rustiger.
Dit is echt niet goed voor je hart.

Ze zijn ermee bezig. Er is weldegelijk wat gewijzigd.
Wij hebben in dat topic andere regeks gekregen.


Het spijt ons dat jij je zo voelt door de dingen uit het verleden.
We praten nu over interessante dingen en geen ransbak dingen.

Je zal dit echt even los moeten laten vrees ik.
De modjes kunnen niet iedereen 100% tevreden stellen.

En als je er echt zo'n ontzettend last van hebt, kun je rechtsbovenin op uitloggen klikken.. Dan is alles opgelost voor je.

Of je hebt nog even wat meer geduld. Er is werk aan de winkel.


Ik wil wel zeggen dat ik het stierlijk vervelend vind dat je begint te vloeken.. Je kunt je ook als een volwassen persoon gedragen.

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 13:28

Kaitlyn schreef:
Jezus. :')


Zijn dood was ook luguber _/-\o_

Ik snap niet hoe je het voor elkaar krijgt om met zogezegd lompe vingers op de voorpagina uitgerekend weer dat topic krijgt :')
Mij nog nooit overkomen, maar ik kom nooit op de voorpagina.
Maar goed, dan zie je de beginpost, die is toch niet shocking? Of zijn de rode letters ook eng?

[o]

Hiraeth

Berichten: 3221
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 13:28

Je maakt het er nu wel een beetje naar, karuna. Dat de gemaakte veranderingen niet in lijn staan met jouw standpunt hoeft niet gelijk te betekenen dat er niks is veranderd.

og jeg håber du ved at du har startet i mig, en indvendig midsommer torden start
─ fugleflugten: morgenlysskær

Kaitlyn

Berichten: 9726
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 13:38

verootjoo schreef:
Kaitlyn schreef:
Jezus. :')


Zijn dood was ook luguber _/-\o_

Ik snap niet hoe je het voor elkaar krijgt om met zogezegd lompe vingers op de voorpagina uitgerekend weer dat topic krijgt :')
Mij nog nooit overkomen, maar ik kom nooit op de voorpagina.
Maar goed, dan zie je de beginpost, die is toch niet shocking? Of zijn de rode letters ook eng?


:')

Ik moet overigens op mijn mobiel 2x op dezelfde spoiler klikken om een spoiler te zien te krijgen..

21-11-2023 [EJL-ITP] Gibbie, mijn allerliefste Gibbie, een decennium aan liefde

VOLG: Revalidatie na koliekoperatie

Gibalia <3
Velvet
Lorna

I like to open the microwave when 1 second is left. Feels like I'm a Bomb Defuser. :')


Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 13:40

karuna schreef:
Dani nu moet jij niet ook beginnen over wat ik wil of niet. -:(- Alleen titel is gewijzigd. Maar dat is geen echte wijziging.

Maar heb je de rest ook gelezen of lees jij ook al selectief?:roll:


Ga toch fietsen karuna, de wereld draait niet enkel en alleen om jou :)*

En respect voor de mods om zo rustig te blijven reageren.

Karuna jou raad ik aan een cursus te volgen en iets aan je issues te doen. Door alleen een topic titel lezen zo panisch worden is echt niet gezond.

JM :#

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 13:49

Als ik mobiel Bok (lees; 90% van de tijd) dan moet ik foto's aanklikken op de [img] tag voor ik ze uberhaupt zie. Spoilerbalkjes twee keer... Moet je nagaan hoe veel je mobiel moet klikken als een foto tussen spoilertags staat.

Dus, als de speciale kennis die "per ongeluk" het topic aan klikt al bang wordt van een paar rode letters en groene vlakjes dan zou ik zeggen; misschien krijgen jullie groepskorting bij de traumaverwerkingstherapie.

Zowel modjes als gebruikers doen hier hun stinkende best om alles aan te passen en duidelijk te maken voor mensen die moeite hebben met lugubere zaken. Dit soort "ja maar ik ben speciaal"-situaties kunnen gewoon niet de maatstaaf zijn, begrijp dat nu eens. Voor veel andere "tegenstanders" (om het een naam te geven) is de huidige indicatie voldoende, waarom voor jou niet en komen er allemaal "toevalligheidjes" om zo proberen een punt te maken?

:evaw:
Laatst bijgewerkt door Dioxide op 28-05-19 13:54, in het totaal 1 keer bewerkt

We'll ride the spiral to the end and may just go where no one's been

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-19 13:53

Ik wil jullie vragen om het ook hier aub op de bal en niet op de man te houden, ook geen reacties over therapie...

Een beargumenteerde reactie geven op een mening is helemaal ok, maar het persoonlijk maken is niet meer constructief. En dat terwijl ik dit juist een bijzonder constructief topic vind!

Wat de spoilertags betreft; dat is zeker iets wat we moeten onderzoeken. Tenslotte zijn die er om níet meteen alles te zien.

nine1987

Berichten: 8321
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Modereren in uitzonderlijke topics

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 14:01

Waaaaaaaauuuuwwwwww...

Just.. WAUW.. :')

<3 Sneakers <3

Kaitlyn

Berichten: 9726
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 14:02

khirshanta schreef:
Ik wil jullie vragen om het ook hier aub op de bal en niet op de man te houden, ook geen reacties over therapie...

Een beargumenteerde reactie geven op een mening is helemaal ok, maar het persoonlijk maken is niet meer constructief. En dat terwijl ik dit juist een bijzonder constructief topic vind!

Wat de spoilertags betreft; dat is zeker iets wat we moeten onderzoeken. Tenslotte zijn die er om níet meteen alles te zien.


Maar die werken toch ook? Je moet verdorie 2x klikken om op je mobiel een spoiler te openen, een foto in een spoiler moet je zelfs nog een keer op IMG klikken om dat te zien te krijgen. Hoe kun je in vredesnaam een topic met 18+ waarschuwen en grote rode letters zo negeren, vervolgens 2 of 3 keer moeten klikken om wat lugubers te zien? Dan zoek je er mijns inziens echt zelf naar, en is het nu zeuren om het zeuren.

21-11-2023 [EJL-ITP] Gibbie, mijn allerliefste Gibbie, een decennium aan liefde

VOLG: Revalidatie na koliekoperatie

Gibalia <3
Velvet
Lorna

I like to open the microwave when 1 second is left. Feels like I'm a Bomb Defuser. :')

Mars

Berichten: 33257
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 14:04

Ik snap ook echt dat niet iedereen lugubere dingen hoeft te zien op bokt. Maar er zijn nu zoveel dingen gedaan om het ook niet te hoeven zien dat ik echt de verdere argumenten nogal ver gezocht vind. Zelfs al staat het topic toevallig nét op de voorpagina, scroll je verkeerd en klik je erop dan zie je nog niets. Dan krijg je eerst de waarschuwing en wil je afbeeldingen zien dan moet je die eerst open zien te klikken. Dus de wat...als situaties verzinnen is echt spijkers op laag water zoeken. Dat doet geen recht aan de inspanningen van het modteam en gebruikers om hier voor iedereen een werkbare oplossing te creëren.

In het verleden gebeurd niets (meer)
In de toekomst gebeurd (nog) niets
Er is alleen maar nu

Jolliegirl

Berichten: 32953
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 14:04

Citaat:
Er worden normale antwoorden gegeven op de dingen die jij zegt, er worden dingen gewijzigd en dat is echt niet alleen maar om of voor jou, dat is om het voor iedereen zo goed mogelijk te maken.



Ik vind het al heel netjes dat de mod's hier allemaal zo'n rekening mee willen houden!
En ook binnen afzienbare tijd besluiten nemen en wijzigingen doorvoeren!

Top! _/-\o_

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-19 14:06

Als ik het goed begrijp, zijn er mensen waarbij de spoilertags niet goed functioneren wanneer het topic bijvoorbeeld in zoekresultaten voorkomt. Zeker in zo'n topic vinden we het dan belangrijk om ernaar te kijken. In elk topic eigenlijk, die spoilers horen dacht ik gewoon te werken


We doen ons best, en als we snel iets aan kunnen passen om het beter/leuker te maken, zullen we dat zeker doen :j

Het is echt erg fijn om zo met elkaar te kunnen overleggen! +:)+

Jolliegirl

Berichten: 32953
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Modereren in uitzonderlijke topics

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 14:08

Zowel mobiel als op de laptop werken de spoilers prima in het betreffende topic.

laptop = 1 klikken voldoende
mobiel = zelfs 2x klikken nodig

Echwel

Berichten: 12458
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 14:10

Werken ook prima en met mobiel om überhaupt fotos te zien moet je img aanklikken
Ook op ipad en tablet

De wereld verandert door jouw voorbeeld, niet door jouw mening Paulo Coelho

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 14:12

Kan het meespelen dat spoilers niet goed kunnen werken als iemand bewust te beroerd is om softwareupdates uit te voeren (want die zijn niet puur op die persoon ontwikkeld en deugen dus niet) en alleen Bokt2 gebruikt (want de nieuwere versies hebben allemaal een verkeerde layout/lettertype/contrast/functies die ik niet gewend ben)?
Zo ja, dan is dat een probleem van de bewuste gebruiker. Je kunt niet tot in de eeuwigheid nieuwe functionaliteit compatibel houden met fossiele systemen, en dat kunnen mensen ook niet van je verlangen.

Schoentje, kerstmuts en [o]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 14:12

Dioxide schreef:
Als ik mobiel Bok (lees; 90% van de tijd) dan moet ik foto's aanklikken op de [img] tag voor ik ze uberhaupt zie. Spoilerbalkjes twee keer... Moet je nagaan hoe veel je mobiel moet klikken als een foto tussen spoilertags staat.

Dus, als de speciale kennis die "per ongeluk" het topic aan klikt al bang wordt van een paar rode letters en groene vlakjes dan zou ik zeggen; misschien krijgen jullie groepskorting bij de traumaverwerkingstherapie.

Zowel modjes als gebruikers doen hier hun stinkende best om alles aan te passen en duidelijk te maken voor mensen die moeite hebben met lugubere zaken. Dit soort "ja maar ik ben speciaal"-situaties kunnen gewoon niet de maatstaaf zijn, begrijp dat nu eens. Voor veel andere "tegenstanders" (om het een naam te geven) is de huidige indicatie voldoende, waarom voor jou niet en komen er allemaal "toevalligheidjes" om zo proberen een punt te maken?

:evaw:


Nou inderdaad, ik bok ook veel mobiel, maar moet er toch echt moeite voor doen om dan foto's en spoilers zichtbaar te krijgen. Spoilers werken op mijn iPhone, iPad en laptop ook prima. Ik moet twee keer bewust klikken om een spoiler weg te krijgen op mijn telefoon.

Ik ben geen poster/meelezer in het bijzonder luguber topic, heb het wel een aantal keren voorbij zien komen, maar ik voelde me niet bepaald geroepen om het aan te klikken. Ik vind het prima dat het er is, er is een groep mensen die dit graag wil bespreken, helemaal prima. Ik heb er geen last van, omdat de groep 'gekken' bij elkaar in hetzelfde topic zit. Als ik er niet op klik hoef ik ook niets te zien dat ik niet wil. :n Er is een redelijk grote groep mensen die plezier beleeft aan het topic, prima toch? Enkelingen hebben moeite met het topic, maar door deze oplossingen hoef je volgens mij al helemaal geen "last" meer te hebben van het topic?

Er zijn veel aanpassingen gedaan in het bewuste topic. De waarschuwingen zijn duidelijk, als je dan toch doorklikt is dat toch echt je eigen domme fout. Wel een goede les, want als het goed is doe je dat een keer en nooit weer.
Dat iemand er dan op uit is om het topic te laten verwijderen en niet tevreden is met alle geboden oplossingen/tegemoetkomingen, tja dat is dan vooral het probleem van die bewuste gebruiker. Alles is goed afgeschermd, je komt niets tegen als je dat niet wil... Je kan niet iets voor een hele groep mensen verbieden omdat een enkeling er tegen is. Dan kunnen we ook wel beginnen met het verwijderen van bepaalde subfora en gebruikers, want daar hebben mensen ook moeite mee :+

Ik heb zelf een schijthekel aan al die merrie-volgen topics. Nou prima, ik ga één keer naar KS-MK en zet al die topics op negeren, kost me twee minuten en dan hoef ik me er de rest van het jaar niet meer aan te ergeren. Je kan ook problemen maken. :+

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-19 14:14

Ik heb net ook via de zoekfunctie geprobeerd- bij mij (android, browser: Sleipnir) doen ze het ook in de zoekresultaten.

Desalniettemin, altijd de moeite waard om naar te kijken.

Als er meer mensen zijn met het probleem; hoe meer meldingen hoe beter! Voorlopig lijkt het er echter op dat dit bij de meesten naar behoren werkt, gelukkig.

Oomens: goed punt, wellicht lukt het aan de versie! Gaan we naar kijken :j

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 14:17

khirshanta schreef:
Als ik het goed begrijp, zijn er mensen waarbij de spoilertags niet goed functioneren wanneer het topic bijvoorbeeld in zoekresultaten voorkomt. Zeker in zo'n topic vinden we het dan belangrijk om ernaar te kijken. In elk topic eigenlijk, die spoilers horen dacht ik gewoon te werken

is er 1 iemand

[o]

nine1987

Berichten: 8321
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 14:17

khirshanta schreef:
Als ik het goed begrijp, zijn er mensen waarbij de spoilertags niet goed functioneren wanneer het topic bijvoorbeeld in zoekresultaten voorkomt. Zeker in zo'n topic vinden we het dan belangrijk om ernaar te kijken. In elk topic eigenlijk, die spoilers horen dacht ik gewoon te werken


We doen ons best, en als we snel iets aan kunnen passen om het beter/leuker te maken, zullen we dat zeker doen :j

Het is echt erg fijn om zo met elkaar te kunnen overleggen! +:)+



Je hebt een foutje gemaakt.. Kan natuurlijk gebeuren.. Maar het gaat om enkelvoud..

<3 Sneakers <3

Palmera

Berichten: 9451
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 14:21

Er worden nu wel vreselijk veel 'wat als' situaties te voorschijn getoverd zeg! :roll:

Wat nou als iemand denkt, 'bokt, manlijke geit met een letter T erachter, klinkt spannend, ik ben dol op geiten".

En dan blijkt het een paardenforum te zijn? Doodenge, veels te grote, trappend en bijtend, snertdieren!
Lekker dam. Slaap je gelijk een week niet.

I.m.o is het zo duidelijk voor de mensen die niet van sommige beelden houden. Je kunt ook zeiken om te zeiken namelijk. ;)

magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 14:44

Palmera schreef:
Er worden nu wel vreselijk veel 'wat als' situaties te voorschijn getoverd zeg! :roll:

Wat nou als iemand denkt, 'bokt, manlijke geit met een letter T erachter, klinkt spannend, ik ben dol op geiten".

En dan blijkt het een paardenforum te zijn? Doodenge, veels te grote, trappend en bijtend, snertdieren!
Lekker dam. Slaap je gelijk een week niet.

I.m.o is het zo duidelijk voor de mensen die niet van sommige beelden houden. Je kunt ook zeiken om te zeiken namelijk. ;)


Wil je deze opmerkingen niet maken, daar ga ik mijn koffie van uitproesten. _O-

Mods: respect voor het rustig reageren en goed oppakken. _O_

Renee1991

Berichten: 5974
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Modereren in uitzonderlijke topics

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 14:55

Jeetje, die 'mensen' weten mij elke keer weer te verrassen met hun reacties. Wat een bekrompen gedrag, Remi.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 bezoekers