Modereren in uitzonderlijke topics

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 15:34

Schemerdier schreef:
Ik denk dat ik ongeveer de eerste 70 pagina's heb meegelezen...

En in die 70 pagina`s zaten 2 dingen die je niet vond kunnen...

Das toch niets ;)

9-10-2015 is A. Geboren <3
29-06-2018 is S. Geboren
<3


Jolliegirl

Berichten: 32937
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Modereren in uitzonderlijke topics

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 15:38

Wil net zeggen..2 dingen op 70 pagina's, gaan we daar over vallen?

Schemerdier

Berichten: 5891
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 15:40

Het gaat toch niet om de hoeveelheid? Het gaat erom of dit soort dingen op bokt thuishoren.
Ik zeg ook niet dat ik al de rest wel vond kunnen, ik zeg dat die twee dingen mijn persoonlijke grens ver overschreden, en dat ik vind dat het boktteam bepaalde zaken mag verwijderen, ook al zijn is niet iedereen het daar akkoord mee.
Laatst bijgewerkt door Schemerdier op 25-05-19 15:42, in het totaal 1 keer bewerkt

I'm gonna wash that man right out of my hair
Take my hips to a man who cares
Sheela na gig - you exhibitionist

Jolliegirl

Berichten: 32937
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 15:40

Schemerdier schreef:
Het gaat toch niet om de hoeveelheid? Het gaat erom of dit soort dingen op bokt thuishoren.


Antwoord is nee.
Maar daar is ook niet meer over gesproken dus. Dus niet relevant voor nu.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 16:44

Schemerdier schreef:
In het begin las ik ook mee in dat topic, maar na twee dingen gezien te hebben waarvan ik wilde dat ik ze nooit gezien had, ben ik er mee gestopt en heb ik het topic op negeren gezet zodat ik niet meer in de verleiding zou komen om er toch nog eens op te klikken.

Ja, ik heb zelf op dat topic geklikt en ja ik heb zelf op de links geklikt dus het is helemaal mijn eigen 'fout' maar voor mij gingen die dingen er echt wel over. Ik vind het redelijk ziekelijk dat mensen de behoefte voelen om zulke dingen te filmen en op het internet te plaatsen, en dat anderen dat dan ook nog gaan delen en verspreiden....
En ja, ik heb daar toen op getemd, omdat ik mij kon voorstellen dat er mensen waren die net als ik nieuwsgierig waren maar dat dit een grens overschreed, en als ik ook maar iemand daarvoor kon behoeden, dan was mijn 'doel' bereikt.

Ja, ik ben ook wel nieuwsgierig naar zulke zaken, en veel mensen denk ik, maar misschien moeten we soms wel tegen onszelf beschermd worden. Ik vind niet dat deze dingen op bokt thuis horen.

Naar mijn mening zou het topic 'moeten' bestaan uit interessante lugubere zaken. Bijvoorbeeld historische gebeurtenissen, wouden waar het zou spoken, kerken bestaande uit schedels en botten enz... Niet puur foto's en filmpjes die gemaakt zijn om te choqueren en waar bijna wordt opgeboden over wie het gruwelijkste filmpje kan vinden...

NAtuurlijk heeft iedereen zijn eigen mening en zijn eigen grens, maar ik persoonlijk vind niet dat dit op bokt hoort.

Precies dit is de reden dat ik ook zo mijn bedenkingen heeft om dit soort dingen een platform te bieden op normale sites als bokt.

Imo vindt ik het niet echt gezond om beelden van bepaalde bijzonder smerige zaken te delen. Historische gebeurtenissen e.d. kan ik ergens nog wel begrijpen, maar ook ik heb in het begin wat meegelezen, maar vond het al snel idd te ver gaan met bepaalde zaken.
Als je zelf tegen het filmen en op internet plaatsen bent, moet je dan wel degene willen zijn die dit soort beelden de wereld doorhelpt?

moonfish13
Berichten: 18218
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 17:27

Als je om een topictitel met het woord luguber erin al nachtmerries krijgt is het volgens mij serieus tijd voor een psycholoog hoor Karuna.
En dan vooral als er een dark-bokt geoppert wordt nog zeuren over dat jij daar dan óók wil lezen terwijl dat dark-bokt zowat voor jou opgericht wordt ivm een titel. :n
Een titel!
Echt nav dit topic heb ik nog eens gekeken en ik vind dat het echt netjes is en er is weinig dat ik denk dat kan niet.
Wat heftig is word heel duidelijk nog in het topic, de posts zelf extra aangegeven.
Nou echt als je nóg meer aanpassing wil zou ik een of ander kinderfilter regelen hoor, als je van bokt geen nachtmerries krijgt, krijg je het van andere sites wel.
En ja ik heb ook titels van topics die mij zacht omschreven kriebels geven en ik echt van slikken moet wegens ptss, maar ik klik ze dus bewust niet aan.
En als ik bij de zoekmachine ook maar iets zie wat er op lijkt, lees ik er met een groooote boog omheen!
Ik kan mensen namelijk niet verbieden daar over te praten, ik vind het wel zo netjes dat je niet zomaar foto’s te zien krijgt, maar je zoektermen vragen er ook om hoor.
Als je zo snel van slag bent moet je zulke termen gewoon niet intypen, en wellicht moet je inderdaad internet laten voor wat het is dan.
Ik vind het sneu dat een topic wat zo interessant is, want dat is het, ik vraag me dan af wat er voor gedachte/idee achter zat o.i.d. moet ruimen voor enkele tere zieltjes.
Te tere zieltjes want een titel is dus al teveel, en dark-bokt moet diegene dan ook weer persé op mee kunnen lezen? :?

Bokt is allang niet meer geschikt voor tienjarige kinderen, en dan nog krijgen kinderen tegenwoordig via whatsapp rustig ongevraagd vreselijke dingen te zien.
Zien ze het hier niet, zien ze het op een andere manier wel.
Denk dat het luguber-topic dan nog heel netjes en beschermend is in wat je wel en niet zomaar te zien krijgt, met veel waarschuwingen in de posts zelf.
Overigens kijk ik zelf niet naar het nieuws omdat ik daar niet vrolijker van wordt en ik merk dat ik toch stiekem emotioneel en tobberig wordt van al die ellende.
Nu kijk ik gewoon niet en wat écht belangrijk is bereikt me toch wel via facebook of via andere wegen en dan is tekst goed genoeg.
Het filmmateriaal van de aanslag in utrecht heb ik niet gezien, bewust niet.
Ik bedenk me ook voor ik wél een filmpje aanklik of mijn hoofd daar die dag naar staat en of dat niet mijn goede gevoel verpesten gaat.
Dat kan je dus ook doen in plaats van voor tig mensen het plezier verpesten.
En tip: als die topic titel zo triggert zoek een emdr therapeut, dit topic is het probleem niet, het probleem zit hem imo in de complete wereldellende waar je last van hebt.
Dan is dat topic verwijderen oid symptoombestrijding en dan kom je in no time het volgende tegen wat weer beelden geeft.
En ja ik ben ook beelddenker, ik heb op mezelf leren passen.

Marjo

Berichten: 37154
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 17:37

Sunnda schreef:
Schemerdier schreef:
In het begin las ik ook mee in dat topic, maar na twee dingen gezien te hebben waarvan ik wilde dat ik ze nooit gezien had, ben ik er mee gestopt en heb ik het topic op negeren gezet zodat ik niet meer in de verleiding zou komen om er toch nog eens op te klikken.

Ja, ik heb zelf op dat topic geklikt en ja ik heb zelf op de links geklikt dus het is helemaal mijn eigen 'fout' maar voor mij gingen die dingen er echt wel over. Ik vind het redelijk ziekelijk dat mensen de behoefte voelen om zulke dingen te filmen en op het internet te plaatsen, en dat anderen dat dan ook nog gaan delen en verspreiden....
En ja, ik heb daar toen op getemd, omdat ik mij kon voorstellen dat er mensen waren die net als ik nieuwsgierig waren maar dat dit een grens overschreed, en als ik ook maar iemand daarvoor kon behoeden, dan was mijn 'doel' bereikt.

Ja, ik ben ook wel nieuwsgierig naar zulke zaken, en veel mensen denk ik, maar misschien moeten we soms wel tegen onszelf beschermd worden. Ik vind niet dat deze dingen op bokt thuis horen.

Naar mijn mening zou het topic 'moeten' bestaan uit interessante lugubere zaken. Bijvoorbeeld historische gebeurtenissen, wouden waar het zou spoken, kerken bestaande uit schedels en botten enz... Niet puur foto's en filmpjes die gemaakt zijn om te choqueren en waar bijna wordt opgeboden over wie het gruwelijkste filmpje kan vinden...

NAtuurlijk heeft iedereen zijn eigen mening en zijn eigen grens, maar ik persoonlijk vind niet dat dit op bokt hoort.

Precies dit is de reden dat ik ook zo mijn bedenkingen heeft om dit soort dingen een platform te bieden op normale sites als bokt.

Imo vindt ik het niet echt gezond om beelden van bepaalde bijzonder smerige zaken te delen. Historische gebeurtenissen e.d. kan ik ergens nog wel begrijpen, maar ook ik heb in het begin wat meegelezen, maar vond het al snel idd te ver gaan met bepaalde zaken.
Als je zelf tegen het filmen en op internet plaatsen bent, moet je dan wel degene willen zijn die dit soort beelden de wereld doorhelpt?


Ik wil hier even op inhaken. Het topic wordt nu behandeld alsof het een soort LiveLeak/BestGore is ofzo. Maar dat is het niet. Ik zie juist de nuance in beelden die bijzonder en intrigerend zijn en helemaal niet bekeken worden omdat het zo vies/luguber is, maar juist omdat het interesseert. En ook mbt de geschiedenis, daar zijn bizarre dingen gebeurd.

Ik zie in dat topic nergens iets gedeeld worden wat oppervlakkig besproken wordt, waar om gelachen wordt of waar de draak mee gestoken wordt.

Ik zie beelden die gedeeld worden omdat mensen het intrigeert. En dat is een hele belangrijke nuance.

Persoonlijk denk ik dat een 18+ hoekje geschikt is hiervoor. Wellicht dat er dan ook wat meer vrijheid komt om over andere onderwerpen te praten, die eerder van Bokt geweerd werden (ik kan me nog een erotisch getint topic herinneren die daar perfect zou passen).

Nielojram

Berichten: 7790
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 17:53

moonfish13 schreef:
Als je om een topictitel met het woord luguber erin al nachtmerries krijgt is het volgens mij serieus tijd voor een psycholoog hoor Karuna.
En dan vooral als er een dark-bokt geoppert wordt nog zeuren over dat jij daar dan óók wil lezen terwijl dat dark-bokt zowat voor jou opgericht wordt ivm een titel. :n
Een titel!
Echt nav dit topic heb ik nog eens gekeken en ik vind dat het echt netjes is en er is weinig dat ik denk dat kan niet.
Wat heftig is word heel duidelijk nog in het topic, de posts zelf extra aangegeven.
Nou echt als je nóg meer aanpassing wil zou ik een of ander kinderfilter regelen hoor, als je van bokt geen nachtmerries krijgt, krijg je het van andere sites wel.
En ja ik heb ook titels van topics die mij zacht omschreven kriebels geven en ik echt van slikken moet wegens ptss, maar ik klik ze dus bewust niet aan.
En als ik bij de zoekmachine ook maar iets zie wat er op lijkt, lees ik er met een groooote boog omheen!
Ik kan mensen namelijk niet verbieden daar over te praten, ik vind het wel zo netjes dat je niet zomaar foto’s te zien krijgt, maar je zoektermen vragen er ook om hoor.
Als je zo snel van slag bent moet je zulke termen gewoon niet intypen, en wellicht moet je inderdaad internet laten voor wat het is dan.
Ik vind het sneu dat een topic wat zo interessant is, want dat is het, ik vraag me dan af wat er voor gedachte/idee achter zat o.i.d. moet ruimen voor enkele tere zieltjes.
Te tere zieltjes want een titel is dus al teveel, en dark-bokt moet diegene dan ook weer persé op mee kunnen lezen? :?

Bokt is allang niet meer geschikt voor tienjarige kinderen, en dan nog krijgen kinderen tegenwoordig via whatsapp rustig ongevraagd vreselijke dingen te zien.
Zien ze het hier niet, zien ze het op een andere manier wel.
Denk dat het luguber-topic dan nog heel netjes en beschermend is in wat je wel en niet zomaar te zien krijgt, met veel waarschuwingen in de posts zelf.
Overigens kijk ik zelf niet naar het nieuws omdat ik daar niet vrolijker van wordt en ik merk dat ik toch stiekem emotioneel en tobberig wordt van al die ellende.
Nu kijk ik gewoon niet en wat écht belangrijk is bereikt me toch wel via facebook of via andere wegen en dan is tekst goed genoeg.
Het filmmateriaal van de aanslag in utrecht heb ik niet gezien, bewust niet.
Ik bedenk me ook voor ik wél een filmpje aanklik of mijn hoofd daar die dag naar staat en of dat niet mijn goede gevoel verpesten gaat.
Dat kan je dus ook doen in plaats van voor tig mensen het plezier verpesten.
En tip: als die topic titel zo triggert zoek een emdr therapeut, dit topic is het probleem niet, het probleem zit hem imo in de complete wereldellende waar je last van hebt.
Dan is dat topic verwijderen oid symptoombestrijding en dan kom je in no time het volgende tegen wat weer beelden geeft.
En ja ik ben ook beelddenker, ik heb op mezelf leren passen.



Mooi omschreven!
Overigens lichtelijk bijzonder dat er in dit topic over jeugdjournaal-proef wordt gesproken, terwijl de grootste tegenstander vèr voorbij de jeugdjournaal-leeftijd is..

Es war schön.

c_alsemgeest

Berichten: 20569
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 17:58

Weet je wat ik wel wat scheef vind...
Het moet "jeugdjournaal" proof zijn.
Maar in een aantal gevallen waren de verwijderde items op de site van het jeugdjournaal gewoon te zien.
Zoals het nieuws betreft het hoofden afhakken wat in Ghana weer toegestaan werd incl link naar foto van een gesepareerd hoofd.
En toen het expliciete bericht over het vermoorde hondje en de walgelijke wijze waarop. (Incl het woord luguber in de tekst :+ ).
Dus daarin zijn wij hier dus roomser dan de paus.

Het gaat er in het topic ook niet over dat mensen kicken op zulke zaken. Maar vaak wat mensen beweegt, wat puur 'pech' was dat iets dergelijks kan gebeuren en hoe de menselijke psyche werkt.
Vaak ook over hoe iets zo ver kon komen en hoe je het vooral ook kan voorkomen.
De titel en een kleine waarschuwing in de OP zou imo voldoende kunnen zijn. Veel staat in linkjes en spoilers.
En wanneer je dus even de site van het jeugdjournaal door kijkt... is ongeveer alles, incl de verwijderee items best jeugdjournaal proof.

Warina (Commandeur x Krawall)
United (Havidoff x Jazz x Wisconsin)
Jam Session (Don Tango B x Krack C x Jazz)
Igor HR (Sorento x Jazz x Zuidhorn)

Suzanne F.

Berichten: 48953
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Modereren in uitzonderlijke topics

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 18:15

Dan ook even een waarschuwing: als je op internet iets ziet met Game of Thrones in de titel, klik er dan niet op.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

c_alsemgeest

Berichten: 20569
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Modereren in uitzonderlijke topics

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 18:17

Of sneeuwwitje... dat is pas ziek.
Vergiftiging, harten er uit snijden, necrofilie, en een moord :wow:

Warina (Commandeur x Krawall)
United (Havidoff x Jazz x Wisconsin)
Jam Session (Don Tango B x Krack C x Jazz)
Igor HR (Sorento x Jazz x Zuidhorn)

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37154
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 18:40

Een reactie nog, jullie draven kinderachtig door. Ik heb nooit een tem gedaan in het topic omdat ik het nooit heb gelezen of bewust heb geopend.

Fijn en hopelijk voelen jullie erg dapper en stoer me de grond in te trappen dingen te verzinnen. Bij elke kots post :r van jullie wordt het verder overdreven.

Lees eerst eens wat er door mij en anderen hier is neergezet. En ga mensen geen dingen verwijten die ze nooit gedaan of gezegd hebben.

Laatste wat ik hierover zeg hier in dit topic, dus ja jullie mogen gaan juichen.

Er wordt door een mod een mening gevraagd, die geef ik omdat ik nog steeds van mening ben dat een dergelijk topic niet op bokt thuis hoort.

die staat jullie niet aan dus hopla laten we even karuna de grond in trappen met zijn allen. Een erg volwassen reactie van een aantal van jullie. Petje af wn mijn complimenten voor de durf. :r

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 18:43

Karuna serieus, je slaat nu volledig door in je slachtofferrol. :n
Doe even normaal en blijf alsjeblieft bij de feiten in plaats van zo hysterisch te reageren.
Er wordt gereageerd op dingen die jij zegt. Dat mag niet? Als je nou gewoon het lugubere topic door middel van het kruisje op negeren had gezet, was er weinig aan de hand he?
En ga mensen geen dingen verwijten die ze nooit gedaan of gezegd hebben. < Begin je daar zelf even mee dan?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 25-05-19 18:50, in het totaal 4 keer bewerkt

c_alsemgeest

Berichten: 20569
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 18:44

Bovenstaand was niet op jou gericht... iig niet mijn posts. Maar op het roomser zijn dan de paus en zaken weghalen die op het jeugdjournaal gewoon te zien/lezen zijn.
Zoals je kan lezen schrijf ik letterlijk over de verwijderde posts. En dat kan niet over jou gaan of je moet een modje incognito zijn :D
Laatst bijgewerkt door c_alsemgeest op 25-05-19 18:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Warina (Commandeur x Krawall)
United (Havidoff x Jazz x Wisconsin)
Jam Session (Don Tango B x Krack C x Jazz)
Igor HR (Sorento x Jazz x Zuidhorn)

Iris82

Berichten: 39833
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 18:56

Mijn mening is de loop van de jaren wel veranderd. Nu is mijn mening, zolang er een NSFW tag in de titel staat is het klikken op eigen risico.

Als je als forum zoiets mag faciliteren en 't ligt binnen de grens van het aanvaardbare, tja mooi experiment toch?

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')



Suzanne F.

Berichten: 48953
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 19:21

Femke_Tweety schreef:
Wat is nsfw?


Iets met no scary features within?

Of Niet schrikken flauwvallen wegrennen?

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Blacky94

Berichten: 3439
Geregistreerd: 07-07-08

Re: Modereren in uitzonderlijke topics

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 19:22

Not safe for work

Marjo

Berichten: 37154
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 19:23


Femke_Tweety

Berichten: 11952
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 19:24

Ok.

Goed.
Dat weet echt niet iedereen.

Spul dus wat niet zomaar in iedere situatie geschikt is.

Voor mij dus óók niet geschikt voor een openbaar forum met heel veel jongeren als lid.



Ik ben benieuwd wat de mods met deze serie verschillende meningen gaan doen.
Het is inmiddels duidelijk waar ik op hoop.

BeFunny

Berichten: 10198
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 19:56

Femke_Tweety schreef:
Klopt.


Ergens in de eerste pagina's van dit topic geef ik -heel concreet- aan hoe je het volgens mij op zou kunnen lossen.

Ik zeg niet dat het DE oplossing is.
Maar een mogelijke optie.

In de loop van het topic geef ik ook een knappe handvol redenen wáaróm ík het niet geschikt vind om het zo open op bokt te zetten.
Lees maar terug.



En daar waar ik de discussie richting 'een man onderuit halen' zie gaan, probeer ik dat aan te geven.

Want dát vind ik zonde.

Dat is wat ik doe in de post die je zojuist quote.


Een constructieve discussie waarbij opties verkend worden, argumenten van beide zijden gehoord etc is veel zinvoller.



Dat doe je ook goed.

Alleen waar jij iemand onderuit gehaald ziet worden. Reageren mensen hier gewoon op het geen die persoon schrijft.

Er zijn meer mensen die moeite hebben met het topic en daar gewoon over kunnen discussiëren zoals jij o.a, want dat kan dus gewoon zonder aangevallen te worden. En ik zie niemand aangevallen worden. Wel komt er verweer tegen de manier van en dat is logisch.

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 6586
Geregistreerd: 28-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 21:35

Ik zie een aantal mensen voorbij komen dat een dergelijk topic niet wil tegenkomen/Bokt niet de juiste plek vindt voor een dergelijk topic. Eerlijk gezegd denk ik dat er voor ieder individueel topic hier op Bokt zowel voor- als tegenstanders zijn.

Omdat toevallig het 'Bijzonder luguber' topic hier uitgelicht wordt, komen daar uiteraard de reacties op. Maar eerlijk gezegd denk ik dat er minstens net zo veel mensen zijn die liever niets over baby's/zwangerschappen/etc. lezen of die Bokt niet de juiste plek vinden om het wel of niet vaccineren te bespreken (bijvoorbeeld). Echter is daar geen expliciet topic over aangemaakt door de modjes en dus weten we daar ook niet goed van hoe en wat.

Ik denk dat het duidelijk is dat er voldoende animo is voor een dergelijk topic, dus in mijn ogen verdient dat ook een plek. Dat sommige mensen het raar, ziekelijk of verkeerd vinden is ook niet een heel groot probleem vind ik. "We" verwachten niet dat je dezelfde interesses hebt en je het topic leest. Maar ik denk wel dat het belangrijk is dat er acceptatie is dat bepaalde mensen hier dus wel graag over praten. Net zoals anderen graag over kinderen praten. Of over auto's. Of over paarden met wonden. Of wat dan ook.

Een afgeschermd deel van Bokt voor dergelijke topics zou ik prima vinden, maar eigenlijk vind ik het ook niet per se nodig. Op die manier zouden er denk ik namelijk behoorlijk veel afgesloten delen nodig, want wat moet de persoon die niet van kinderen houdt en toch steeds topics daar over tegenkomt? En moeten de paardenwonden dan niet ook ergens anders naartoe, voor de mensen die niet tegen bloed kunnen?

Je hoeft het niet te begrijpen, maar heb er begrip voor dat een ander misschien andere interesses heeft. Als iedereen dat doet, dan is en blijft Bokt een fijne plek voor iedereen :)

1 april, wat een dag! Of toch een nacht?


Volg ons ook op instagram: @elfinadja! <3

Jolliegirl

Berichten: 32937
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 22:58

Laten we vooral de emoties hier niet te hoog oplopen..
Het is niet nodig om iemand te kleineren,maar ook niet om jezelf in een grote slachtofferrol te gooien.

Je kunt het topic het beste negeren denk ik Karuna.
Vervelend dat jij je al zo rot voelt bij het lezen van de titel.
Ik denk echter wel, als dit jou zo ontzettend raakt, je hier wel wat mee zou moeten doen. Je gaat in t leven nog veel meer tegenkomen.


Komen mooie ideetjes voorbij!
Een 18+ tag lijkt me nu het meest makkelijke om aldanniet tijdelijk te doen.

pmarena

Berichten: 47935
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Modereren in uitzonderlijke topics

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 07:57

Ik vind het ook misselijk hoor Karuna hoe jouw standpunt uit zijn verband getrokken en belachelijk gemaakt wordt :(:) Het zou mooi zijn als mods daar wat meer bij zouden sturen (in de categorie elkaar wat ruimte en respect geven, ook al denk je heel anders over dingen) dan dat andere gebruikers dat moeten proberen en vervolgens ook flinke kans hebben om mede-pispaaltje te worden.

Ik kan het ook heel goed begrijpen dat iemand wel interesse kan hebben in topics van schaduw-accounts, of sex-gerelateerd, en toch niet van die gruwelijk smakeloze horror-zaken van uiteengereten lichamen zomaar onder ogen wil krijgen. Zo moeilijk is dat toch niet voor te stellen dat dat toch wel van een heel andere orde is dan andere 18+ zaken?

BeFunny

Berichten: 10198
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 08:08

pmarena schreef:
Ik vind het ook misselijk hoor Karuna hoe jouw standpunt uit zijn verband getrokken en belachelijk gemaakt wordt :(:) Het zou mooi zijn als mods daar wat meer bij zouden sturen (in de categorie elkaar wat ruimte en respect geven, ook al denk je heel anders over dingen) dan dat andere gebruikers dat moeten proberen en vervolgens ook flinke kans hebben om mede-pispaaltje te worden.

Ik kan het ook heel goed begrijpen dat iemand wel interesse kan hebben in topics van schaduw-accounts, of sex-gerelateerd, en toch niet van die gruwelijk smakeloze horror-zaken van uiteengereten lichamen zomaar onder ogen wil krijgen. Zo moeilijk is dat toch niet voor te stellen dat dat toch wel van een heel andere orde is dan andere 18+ zaken?


Ja dat is moeilijk voor te stellen.
Ik kan me wel voorstellen dat er mensen zijn die er zo over denken als je het gruwelijk vind. Maar er zijn ook mensen die andere zaken gruwelijk vinden. Dat kan net zo heftig zijn voor die mensen als dat het is voor mensen die moeite hebben met het lugubber topic alleen dat is lastiger voor te stellen als je er zelf geen moeite mee hebt.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BLEXBot, Lalladidoo en 10 bezoekers