Modereren in uitzonderlijke topics

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Myfairytale
Berichten: 5384
Geregistreerd: 26-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 09:35

Terug gaan naar alleen paarden is echt te zot voor woorden imo. Alleen om 1 topic wat nu een beetje de dark-side opgaat.

Ik heb ook niets met dat topic (laatste tijd inderdaad even weekhartig :D ) maar daarom heb ik hem ook op de negeerstand staan.
Als ik zoekfunctie al gebruik (meestal gewoon Google als ik iets wil weten) en ik zie die topicnaam staan, dan klik ik er al niet op.

Als het nou gefixt wordt dat de spoilers het bij Karuna ook gewoon doen, dan is er toch niets aan de hand?
Want zoals ik begrepen heb, staat er eerst een omschrijving en dan een link of spoiler. Dan is het imo je eigen keuze of je verder leest of kijkt.
En helaas bestaat het leven niet alleen maar uit leuke dingen en het internet ook niet.

Wel ben ik van mening dat ook daar wel gewoon geMOD moeten kunnen worden en dat het geen strijd wordt met wie het meest gruwelijke plaatst. En een beetje respect (als dat er nog niet is) voor de doden is ook wel fijn.

Maar verder... prima toch zo.

Goed idee van tiwi1969!


Anoniem

Re: Modereren in uitzonderlijke topics

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 09:50

Een nieuw tabblad met Het Boktcafé? Daar hebben kinderen toch al weinig te zoeken en het klinkt minder duister dan mijn eerder gekscherende suggestie DarkBokt en een Kelder en je kunt in een café over vanalles praten.

Mars

Berichten: 33257
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Modereren in uitzonderlijke topics

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 10:10

Het probleem is dus nu verschoven naar de titel, nou dat is toch zo aangepast? Blijft staan dat ik het te bizar vind dat iemand zoo verschrikkelijk van de kook raakt bij het lezen van een woordje. Op basis van één gebruikers overgevoeligheid daarop hoeft er toch niet zoveel modwerk gedaan te worden? Er zijn meer gebruikers voor wie het niet hoeft/het topic niet fijn vinden maar die kunnen zo te zien prima om met de bestaande oplossingen.

In het verleden gebeurd niets (meer)
In de toekomst gebeurd (nog) niets
Er is alleen maar nu

Myfairytale
Berichten: 5384
Geregistreerd: 26-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 10:15

Mars schreef:
Het probleem is dus nu verschoven naar de titel, nou dat is toch zo aangepast? Blijft staan dat ik het te bizar vind dat iemand zoo verschrikkelijk van de kook raakt bij het lezen van een woordje. Op basis van één gebruikers overgevoeligheid daarop hoeft er toch niet zoveel modwerk gedaan te worden? Er zijn meer gebruikers voor wie het niet hoeft/het topic niet fijn vinden maar die kunnen zo te zien prima om met de bestaande oplossingen.


Ben het eigenlijk wel met Mars eens... :j
Het is en blijft je eigen keuze om wel of niet op iets te klikken hoor. :o


Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 10:22

SusanH schreef:
Volgens mij zijn er meer gebruikers die er niks mee hebben hoor. Vind het erg onvolwassen om dat allemaal op 1 persoon af te schuiven.

Alleen is het verschil dat de andere personen die er niks mee hebben, niet zo door blijven zeveren, het topic gewoon negeren en ook meedenken aan een constructieve oplossing.

Je gaat mij niet vertellen dat spoilertags op voor heel Bokt werken, behalve bij 1 persoon. Hoe vervelend ook, maar als het een iPad probleem is dan moeten meerdere mensen er last van hebben.

We'll ride the spiral to the end and may just go where no one's been

nine1987

Berichten: 8321
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 10:25

Dioxide schreef:
SusanH schreef:
Volgens mij zijn er meer gebruikers die er niks mee hebben hoor. Vind het erg onvolwassen om dat allemaal op 1 persoon af te schuiven.

Alleen is het verschil dat de andere personen die er niks mee hebben, niet zo door blijven zeveren, het topic gewoon negeren en ook meedenken aan een constructieve oplossing.

Je gaat mij niet vertellen dat spoilertags op voor heel Bokt werken, behalve bij 1 persoon. Hoe vervelend ook, maar als het een iPad probleem is dan moeten meerdere mensen er last van hebben.



Als ik bok op de Ipad, dan zie ik wel gewoon spoiler balkjes hoor? :?

<3 Sneakers <3

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Modereren in uitzonderlijke topics

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 10:27

Ik ook :=

Aangezien ze schrijft dat het 1x is gebeurd dat het niet werkte denk ik eerder dat de poster een foutje heeft gemaakt met spoileren.

[o]

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 10:41

Maar als je zoekt op bijv bloed, wonden.
En je gaat bij zoeken naar uitgebreid zoeken. Daar kan je perfect alle tabbladen aanklikken die de zoekmachine mee moet nemen. En als je dam mwz en lzp niet meeneemt...
Dan komt het topic niet eens naar boven.

9-10-2015 is A. Geboren <3
29-06-2018 is S. Geboren
<3

Femke_Tweety

Berichten: 11973
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Modereren in uitzonderlijke topics

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 13:15

Er zijn meer mensen die niet vinden dat dit zomaar op bokt thuis hoort.

Eigenlijk helemaal niet, maar goed achter slot kan dan nog. Gedeelte waar niet zomaar iedereen komt dus.
Dat is mijn mening.
Om verschillende redenen.


Om de een of andere reden lijkt het nu om de ervaringen van 1 persoon te gaan.

Dat is onzin natuurlijk.
Een makkelijke manier om net te doen alsof er geen 'probleem' is, want maar 1 iemand die 'zich aanstelt'.


Er zijn er echt meer.
Ieder met eigen argumenten en redenen.

Maar het is niet een 'eenmansissue'.

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Re: Modereren in uitzonderlijke topics

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 13:21

Femke, we zijn het allemaal eens dat er voor de mensen die hinder aan "ons" Bijzonder Luguber topic ondervinden, er naar een oplossing gezocht moet worden waarbij beide partijen tevreden kunnen zijn. Sommige tegenstanders dragen daadwerkelijk ideeën aan, anderen droppen hun mening en dat is het dan.

Mijn mening is dat er wel meer onderwerpen niet thuis horen op Bokt, al dan niet luguber of 18+. Moeten we dat dan ook allemaal bannen als Bokt alleen nog 100% paard mag zijn?

We'll ride the spiral to the end and may just go where no one's been

Femke_Tweety

Berichten: 11973
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Modereren in uitzonderlijke topics

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 13:30

Top!


Als er inderdaad goed gekeken gaat worden naar een manier waarmee de grootste angel eruit is, dan lijkt me dat prima.

Fijn ook dat de modjes vragen om mee te denken!

Schemerdier

Berichten: 5891
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: België

Re: Modereren in uitzonderlijke topics

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 14:20

In het begin las ik ook mee in dat topic, maar na twee dingen gezien te hebben waarvan ik wilde dat ik ze nooit gezien had, ben ik er mee gestopt en heb ik het topic op negeren gezet zodat ik niet meer in de verleiding zou komen om er toch nog eens op te klikken.

Ja, ik heb zelf op dat topic geklikt en ja ik heb zelf op de links geklikt dus het is helemaal mijn eigen 'fout' maar voor mij gingen die dingen er echt wel over. Ik vind het redelijk ziekelijk dat mensen de behoefte voelen om zulke dingen te filmen en op het internet te plaatsen, en dat anderen dat dan ook nog gaan delen en verspreiden....
En ja, ik heb daar toen op getemd, omdat ik mij kon voorstellen dat er mensen waren die net als ik nieuwsgierig waren maar dat dit een grens overschreed, en als ik ook maar iemand daarvoor kon behoeden, dan was mijn 'doel' bereikt.

Ja, ik ben ook wel nieuwsgierig naar zulke zaken, en veel mensen denk ik, maar misschien moeten we soms wel tegen onszelf beschermd worden. Ik vind niet dat deze dingen op bokt thuis horen.

Naar mijn mening zou het topic 'moeten' bestaan uit interessante lugubere zaken. Bijvoorbeeld historische gebeurtenissen, wouden waar het zou spoken, kerken bestaande uit schedels en botten enz... Niet puur foto's en filmpjes die gemaakt zijn om te choqueren en waar bijna wordt opgeboden over wie het gruwelijkste filmpje kan vinden...

NAtuurlijk heeft iedereen zijn eigen mening en zijn eigen grens, maar ik persoonlijk vind niet dat dit op bokt hoort.

I'm gonna wash that man right out of my hair
Take my hips to a man who cares
Sheela na gig - you exhibitionist

c_alsemgeest

Berichten: 20626
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Modereren in uitzonderlijke topics

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 14:21

Ik zit mij nog even te verbazen hoe je enkel aan een zin als:
"Bijzonder luguber" al zo veel aanstoot kan nemen :')

Warina (Commandeur x Krawall)
United (Havidoff x Jazz x Wisconsin)
Jam Session (Don Tango B x Krack C x Jazz)
Igor HR (Sorento x Jazz x Zuidhorn)

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Re: Modereren in uitzonderlijke topics

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 14:28

Maar ligt het aan de titel of aan iets wat die persoon in het topic gezien heeft en telkens wanneer ze de titel ziet zich dat terug herinnert?

Femke_Tweety

Berichten: 11973
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 14:28

Ik kan mij dat voorstellen.
Weet hoe associaties kunnen werken.
En hoe dat kan uitpakken.

Maar ga dat niet volledig uitleggen hier, want gaat weer specifiek om 1 gebruiker.
Terwijl het volgens mij gaat om de vragen in de OP.


En om een breder dan door 1 persoon gedragen 'gevoel' of mening dat bokt hier niet per se het medium voor is


Overigens kan dat systeem wel natuurlijk bij meer mensen zo werken.
Volwassenen, kinderen.


Ik was blij de post van oomens te lezen.
Dat er dus óók bij de voorstanders ruimte is om te kijken hoe het voor zoveel mogelijk mensen goed voelt.

BeFunny

Berichten: 10418
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 14:39

Femke_Tweety schreef:
Er zijn meer mensen die niet vinden dat dit zomaar op bokt thuis hoort.

Eigenlijk helemaal niet, maar goed achter slot kan dan nog. Gedeelte waar niet zomaar iedereen komt dus.
Dat is mijn mening.
Om verschillende redenen.


Om de een of andere reden lijkt het nu om de ervaringen van 1 persoon te gaan.

Dat is onzin natuurlijk.
Een makkelijke manier om net te doen alsof er geen 'probleem' is, want maar 1 iemand die 'zich aanstelt'.


Er zijn er echt meer.
Ieder met eigen argumenten en redenen.

Maar het is niet een 'eenmansissue'.



Er zijn idd meer mensen die dat vinden. En daardoor bestaat dit topic ook lijkt me. Om daar een oplossing voor te vinden zodat de mensen die daar wel over willen discussiëren dat gewoon kunnen blijven doen op Bokt. Zonder dat andere mensen daar last van zouden moeten hebben.

Er zijn ook topics waar bijv wordt gesproken over abortus. Voor velen geen probleem maar er zijn ook mensen die daar moeite mee hebben om even zo uiteenlopende redenen.

Dat mag best gezegd hoor, maar je kunt wel open blijven staan voor verandering/verbetering ipv alles teniet te doen.

Voor mij hoeft dat topic ook niet. Maar als andere mensen er wel graag over in discussie gaan dan ga ik dat niet voor hun verpesten ;) maar help ik wel graag mee te zoeken naar een gepaste oplossing.

Femke_Tweety

Berichten: 11973
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 14:48

Klopt.


Ergens in de eerste pagina's van dit topic geef ik -heel concreet- aan hoe je het volgens mij op zou kunnen lossen.

Ik zeg niet dat het DE oplossing is.
Maar een mogelijke optie.

In de loop van het topic geef ik ook een knappe handvol redenen wáaróm ík het niet geschikt vind om het zo open op bokt te zetten.
Lees maar terug.



En daar waar ik de discussie richting 'een man onderuit halen' zie gaan, probeer ik dat aan te geven.

Want dát vind ik zonde.

Dat is wat ik doe in de post die je zojuist quote.


Een constructieve discussie waarbij opties verkend worden, argumenten van beide zijden gehoord etc is veel zinvoller.

Amaryllis

Berichten: 10101
Geregistreerd: 11-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 14:55

Ik heb geen moeite met het luguber topic, maar bijvoorbeeld wel met alle topics die gevuld zijn met blokkers zonder kinderwens, omdat daar soms echt kwetsende dingen worden gezegd. Klik ik ook gewoon omheen. En in het tindertopic komen soms ook (hilarische) 18+ dingen voorbij, wat gaan we daarmee doen dan als je nog verder gaat afschermen en clubjes gaat creëeren? Denk dat je je dan beter af kan vragen of zulke zaken niet meer op hun plek zijn met bv een besloten facebookpagina?

Er worden al geen aparte subfora aangemaakt voor vrij specifieke paard gerelateerde onderwerpen op bokt, waarom zou dit dan ineens wel een (zelfs apart) platform moeten krijgen? Omdat er gestuurd gaat worden op individuele gevallen? Ja ik snap dat het soms niet is wat je wil zien, maar daar ben je echt zelf bij. Dus zowel voor het team als voor de gebruikers de vraag: word er niet voorbij het doel geschoten op deze manier? Als het doel is om zo'n topic bestaansrecht te laten houden, moet daar dan echt zo'n groot middel voor uit de kast trekken? Bokt is een forum, een plek voor de publieke opinie en die is nu eenmaal zeer breed.

Als we dan toch allemaal zo zelfredzaam zijn zorg dan voor een technische oplossing waarmee je het topic uit je bokt-zoekresultaten kan verwijderen, je topics met specifieke woorden kan negeren, enzovoort.

Topic negeren kan trouwens door 2x op het bolletje aan de linkerkant te tikken.. Voor wie dat nog niet wist :+

Mars

Berichten: 33257
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 15:06

Waarom het nu naar 1 iemand verschuift is omdat zowel voor als tegenstanders oplossingen etc aandragen en mee denken. En omdat de rest prima kan leven met de bestaande oplossingen. Er is er maar 1 die zo heftig reageert op een topictitel. Dan zou ik die aanpassen, maar dat lijkt nog steeds niet voldoende.

In het verleden gebeurd niets (meer)
In de toekomst gebeurd (nog) niets
Er is alleen maar nu

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 15:50

Mars schreef:
Waarom het nu naar 1 iemand verschuift is omdat zowel voor als tegenstanders oplossingen etc aandragen en mee denken. En omdat de rest prima kan leven met de bestaande oplossingen. Er is er maar 1 die zo heftig reageert op een topictitel. Dan zou ik die aanpassen, maar dat lijkt nog steeds niet voldoende.


Het is tegenwoordig een hype om voor 1 gepikeerd persoon het hele boeltje aan te passen. :x

JM :#

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 15:57

Schemerdier schreef:
In het begin las ik ook mee in dat topic, maar na twee dingen gezien te hebben waarvan ik wilde dat ik ze nooit gezien had, ben ik er mee gestopt en heb ik het topic op negeren gezet zodat ik niet meer in de verleiding zou komen om er toch nog eens op te klikken.

Ja, ik heb zelf op dat topic geklikt en ja ik heb zelf op de links geklikt dus het is helemaal mijn eigen 'fout' maar voor mij gingen die dingen er echt wel over. Ik vind het redelijk ziekelijk dat mensen de behoefte voelen om zulke dingen te filmen en op het internet te plaatsen, en dat anderen dat dan ook nog gaan delen en verspreiden....
En ja, ik heb daar toen op getemd, omdat ik mij kon voorstellen dat er mensen waren die net als ik nieuwsgierig waren maar dat dit een grens overschreed, en als ik ook maar iemand daarvoor kon behoeden, dan was mijn 'doel' bereikt.

Ja, ik ben ook wel nieuwsgierig naar zulke zaken, en veel mensen denk ik, maar misschien moeten we soms wel tegen onszelf beschermd worden. Ik vind niet dat deze dingen op bokt thuis horen.

Naar mijn mening zou het topic 'moeten' bestaan uit interessante lugubere zaken. Bijvoorbeeld historische gebeurtenissen, wouden waar het zou spoken, kerken bestaande uit schedels en botten enz... Niet puur foto's en filmpjes die gemaakt zijn om te choqueren en waar bijna wordt opgeboden over wie het gruwelijkste filmpje kan vinden...

NAtuurlijk heeft iedereen zijn eigen mening en zijn eigen grens, maar ik persoonlijk vind niet dat dit op bokt hoort.

Maar dat komt er nu veelal voorbij.
Geschiedenis, maar ook de psyche van de mens.

9-10-2015 is A. Geboren <3
29-06-2018 is S. Geboren
<3

Fitzroy

Berichten: 25094
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Modereren in uitzonderlijke topics

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 16:17

Ik heb alleen de OP gelezen, maar ik zie het probleem niet zo.

Gewoon niet aanklikken als de titel je niet aanstaat. Ik heb op basis van de titel nog nooit dat topic gelezen, omdat dat dat van mij niet hoeft. En ja, ik zie de titel vaak voorbij komen bij laatste berichten. Maar niet klikken is echt heel makkelijk :')

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Schemerdier

Berichten: 5891
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: België

Re: Modereren in uitzonderlijke topics

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 16:18

Nou wat ik heb gezien was geen geschiedenis noch psyche van de mens...

I'm gonna wash that man right out of my hair
Take my hips to a man who cares
Sheela na gig - you exhibitionist

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 16:22

Schemerdier schreef:
Nou wat ik heb gezien was geen geschiedenis noch psyche van de mens...

Omdat je alleen het begin hebt gelezen.
Ik denk dat het 90% van dat is en ( vooral in het begin) de vieze plaatjes en verhalen

9-10-2015 is A. Geboren <3
29-06-2018 is S. Geboren
<3

Schemerdier

Berichten: 5891
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: België

Re: Modereren in uitzonderlijke topics

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 16:31

Ik denk dat ik ongeveer de eerste 70 pagina's heb meegelezen...

I'm gonna wash that man right out of my hair
Take my hips to a man who cares
Sheela na gig - you exhibitionist


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 bezoekers