Modereren in uitzonderlijke topics

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
tiwi1969

Berichten: 7623
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 21:50

Kinderen kan je beschermen door een afgeschermd gedeelte.
Wij, weldenkende volwassen, kunnen onszelf beschermen door een topic niet aan te klikken. Daarbij blijft het gebruik van links en spoilers voor de “ergste” zaken wel nodig.

Ik ga mijn eigen weg en heb mijn eigen doelen. Pak daar gerust van mee, maar ga je eigen weg.



BeFunny

Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 21:54

karuna schreef:
Maar blijft de vraag, zelfs met afgeschermd bokt waar ik wel zou willen lezen maar nog steeds niet met het lugubere topic geconfronteerd wil worden, kan dat dan nog steeds?


Gewoon er niet op klikken. Blijkbaar zijn er toch een hoop mensen die behoefde hebben aan dat topic. Ik niet en heb ook geen moeite ermee om er weg te blijven. Wat is dat dan dat het je er aan aantrekt om er te willen kijken? Terwijl je er niet mee geconfronteerd wil worden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 22:05

karuna schreef:
Maar blijft de vraag, zelfs met afgeschermd bokt waar ik wel zou willen lezen maar nog steeds niet met het lugubere topic geconfronteerd wil worden, kan dat dan nog steeds?

Ah kom op nou, als er een gedeelte afgeschermd wordt omdat onder andere jij bepaalde zaken niet wil zien, dan heb je daar ook weinig te zoeken toch? Waarom zou je daar dan willen lezen? Een beetje meedenken en eigen verantwoordelijkheid nemen mag ook wel hoor.

Thioro

Berichten: 3986
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: France

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 22:36

Wel willen meelezen maar toch het topic weg willen gaat niet echt hé.

Niemand verplicht je om het topic te lezen. Als het naar de hk verhuisd of een afgeschermd deel komt het ook niet meer per ongeluk boven dus heb je er geen last van.

Als je je nieuwsgierigheid dan niet kan bedwingen en tòch wil meelezen op fora waarvan je weet dat het je mss niet zal bevallen, sja dan doe je dat toch echt zelf.

Het topic volledig weg wordt em niet. Het loopt al tig maanden en is vrij actief dus het draagvlak is er gewoon.
Enige vraag die rest is hoe je het dragelijk voor beide kanten kan maken, zowel de mensen die er graag over praten als de mensen die er absoluut niets over willen horen.
Afschermen en duidelijke tags zoals hier al vermeld lijken me dan toch het meest geschikt. De rest is aan de gebruikers zelf.

Kaitlyn

Berichten: 9726
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 22:43

karuna schreef:
Maar blijft de vraag, zelfs met afgeschermd bokt waar ik wel zou willen lezen maar nog steeds niet met het lugubere topic geconfronteerd wil worden, kan dat dan nog steeds?


Waarom zou je daar dan willen komen? Moord en brand schreeuwen dat je het niet wilt zien, worden er opties aangedragen zodat je het niet meer hoeft te zien, wil je er nog steeds komen. Whut? :+

21-11-2023 [EJL-ITP] Gibbie, mijn allerliefste Gibbie, een decennium aan liefde

VOLG: Revalidatie na koliekoperatie

Gibalia <3
Velvet
Lorna

I like to open the microwave when 1 second is left. Feels like I'm a Bomb Defuser. :')

Mars

Berichten: 33255
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 22:46

Nee karuna, want je hebt er nu zo verschrikkelijk veel last van dat er speciaal een deel gemaakt zou worden waar je er niet mee geconfronteerd wordt. Omdat niet erop klikken blijkbaar te moeilijk is. Maar dan wil je per se toch in dat deel? Wat een moeilijk gedoe om niks.
Dan hoeft er ook geen apart deel te komen dus maar kun je gewoon door scrollen als je iets ziet wat je niet bevalt. Zoals we allemaal doen zonder meteen te gaan zitten piepen en de zaken groter maken dan ze zijn.

In het verleden gebeurd niets (meer)
In de toekomst gebeurd (nog) niets
Er is alleen maar nu

Kaitlyn

Berichten: 9726
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 22:47

Mars schreef:
Nee karuna, want je hebt er nu zo verschrikkelijk veel last van dat er speciaal een deel gemaakt zou worden waar je er niet mee geconfronteerd wordt. Omdat niet erop klikken blijkbaar te moeilijk is. Maar dan wil je per se toch in dat deel? Wat een moeilijk gedoe om niks.
Dan hoeft er ook geen apart deel te komen dus maar kun je gewoon door scrollen als je iets ziet wat je niet bevalt. Zoals we allemaal doen zonder meteen te gaan zitten piepen en de zaken groter maken dan ze zijn.


_/-\o_

21-11-2023 [EJL-ITP] Gibbie, mijn allerliefste Gibbie, een decennium aan liefde

VOLG: Revalidatie na koliekoperatie

Gibalia <3
Velvet
Lorna

I like to open the microwave when 1 second is left. Feels like I'm a Bomb Defuser. :')

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27965
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 22:55

Anoniem schreef:
En dan staat er ineens een blog op de voorpagina met de titel Better than sex.
In het kader van jeugdjournaalproof vind ik dat dus wel een beetje gek. Dat staat de komende dagen voor iedereen in beeld.
In welke context het is vind ik dan verder totaal niet boeiend. In het kader van deze discussie, vind ik het gewoon misplaatst.


De titel die je bedoelt is een blog van een gebruiker. De titel is door haar gekozen en wordt in het artikel ook uitgebreid toegelicht. Het is haar recht als auteur om een titel te kiezen waarvan zij denkt dat die past bij de inhoud van de blog en wij willen hier als Nieuwsredactie pas in een uiterst geval in ingrijpen, aangezien het hier gaat om artistieke vrijheid. Ook vanuit journalistiek oogpunt zijn wij erg terughoudend met het aanpassen van inhoudelijke informatie, zeker als het gaat om persoonlijke artikelen zoals blogs. In dit geval zou ik er om deze redenen dan ook niet voor zijn om de titel aan te passen.

Heb jij een Arabisch volbloed (of minstens 50%) en rij je western? Word lid van de gezellige en sportieve DAWRA!

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 22:58

karuna schreef:
Maar blijft de vraag, zelfs met afgeschermd bokt waar ik wel zou willen lezen maar nog steeds niet met het lugubere topic geconfronteerd wil worden, kan dat dan nog steeds?

Dat kan nu al; je kunt dat topic gewoon op de negeerknop drukken en dan komt ie niet meer in de lijst.
Verder vraag ik me af wat je dan wel zou willen lezen op dark bokt.

[o]

Nielojram

Berichten: 7797
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 22:59

karuna schreef:
Maar blijft de vraag, zelfs met afgeschermd bokt waar ik wel zou willen lezen maar nog steeds niet met het lugubere topic geconfronteerd wil worden, kan dat dan nog steeds?


Ietsje zelfdiscipline.
Ik heb ook veel moeite met jouw klaag/liefdagboek topics.
Zodra ik jouw naam zie staan klik ik het niet aan.

Dat zou jou ook vast lukken, probeer het eens, voordat je in het toetsenbord klimt!

Es war schön.

Palmera

Berichten: 9451
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 23:00

Rije schreef:
Anoniem schreef:
En dan staat er ineens een blog op de voorpagina met de titel Better than sex.
In het kader van jeugdjournaalproof vind ik dat dus wel een beetje gek. Dat staat de komende dagen voor iedereen in beeld.
In welke context het is vind ik dan verder totaal niet boeiend. In het kader van deze discussie, vind ik het gewoon misplaatst.


De titel die je bedoelt is een blog van een gebruiker. De titel is door haar gekozen en wordt in het artikel ook uitgebreid toegelicht. Het is haar recht als auteur om een titel te kiezen waarvan zij denkt dat die past bij de inhoud van de blog en wij willen hier als Nieuwsredactie pas in een uiterst geval in ingrijpen, aangezien het hier gaat om artistieke vrijheid. Ook vanuit journalistiek oogpunt zijn wij erg terughoudend met het aanpassen van inhoudelijke informatie, zeker als het gaat om persoonlijke artikelen zoals blogs. In dit geval zou ik er om deze redenen dan ook niet voor zijn om de titel aan te passen.

En hoe zit dat dan met pikante foto's van mezelf en door mezelf in hrt kunstzinnige gedeelte?

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27965
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Re: Modereren in uitzonderlijke topics

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 23:03

Ik denk dat die vraag beter door een moderator beantwoord kan worden; ik ga alleen over het nieuws en de voorpagina. De subfora en het beleid dat daar geldt kan ik niets over zeggen.

Heb jij een Arabisch volbloed (of minstens 50%) en rij je western? Word lid van de gezellige en sportieve DAWRA!

Mars

Berichten: 33255
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 23:07

Palmera schreef:
En hoe zit dat dan met pikante foto's van mezelf en door mezelf in hrt kunstzinnige gedeelte?


Die mag je plaatsen, in de regels staat dit erover:

Citaat:
Het plaatsen van foto’ s waarin (gedeeltelijk) naakt of kunstzinnig naakt voorkomt is toegestaan, maar dan enkel in link met een waarschuwing: “NSFW / naakt / 18+”.

In het verleden gebeurd niets (meer)
In de toekomst gebeurd (nog) niets
Er is alleen maar nu

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Modereren in uitzonderlijke topics

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 23:23

Zullen we nu even niet met zijn allen karuna persoonlijk gaan aanvallen, daar wordt toch ook niemand beter van en denk ook niet dat het topic daardoor in een beter daglicht komt.

Ik ben het er wel mee eens dat het wel een beetje te is wat ze zegt hoor. Is inderdaad de negeerknop van dat topic geen oplossing? Je hoeft het niet te openen. Denk dat dan van een dark bokt ook wel de reacties niet in de zoekfunctie zullen verschijnen toch :) of dat je dat forumdeel kan uitschakelen.

Mars

Berichten: 33255
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Modereren in uitzonderlijke topics

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 23:28

Niemand valt karuna aan, men gaat in op wat ze schrijft zoals jij zelf ook doet. En ik vind dat bokt al zoveel opties biedt om het topic niet te hoeven zien dat ze echt bezig is met de problemen op te zoeken nu.

In het verleden gebeurd niets (meer)
In de toekomst gebeurd (nog) niets
Er is alleen maar nu

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 23:31

Mars schreef:
Niemand valt karuna aan, men gaat in op wat ze schrijft zoals jij zelf ook doet. En ik vind dat bokt al zoveel opties biedt om het topic niet te hoeven zien dat ze echt bezig is met de problemen op te zoeken nu.

Ik vind de reactie van Nielojram niet heel vriendelijk overkomen. :)

Ben het wel eens met wat je zegt hoor.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 23:42

Wacht even.

Je zet mij te kakken om een post waarin NIETS expliciet staat over een luguber topic waarvan je EIST dat ik 'm voor jouw tere zieltje had moeten aanpassen na een halve zin lezen wegens "shocking".
Je vindt het niet thuishoren op bokt etc etc.

En dan ga je nu even roeptoeteren dat je wél in dat afgesloten gedeelte, wat expliciet voor DAT soort topics ontworpen zou worden wil meelezen?

Ga weg joh. Echt. Dit is misschien een persoonlijke reactie maar voor 1x kan me dat geen bal schelen.
Die afscheiding zou er komen omdat JIJ erover klaagt onder andere. Omdat je het niet wil zien, geen confrontatie ermee wil.
Prima. Maar dan heb je daar ook niks te zoeken. Want dan ga je alsnog ermee geconfronteerd worden.


Ik verlaat deze discussie. Als het dermate hypocriet moet... walgelijk.

Tancreda4

Berichten: 24012
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 23:53

Ik kan bovenstaande reacties ook echt helemaal begrijpen. Mijn klomp breekt ook hiervan. Ik snap sommige gedachtegangen echt niet meer. Dat kan je bijna niet meer serieus nemen.

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 00:07

Nielojram schreef:
karuna schreef:
Maar blijft de vraag, zelfs met afgeschermd bokt waar ik wel zou willen lezen maar nog steeds niet met het lugubere topic geconfronteerd wil worden, kan dat dan nog steeds?

Ik heb ook veel moeite met jouw klaag/liefdagboek topics.
Zodra ik jouw naam zie staan klik ik het niet aan.


Goed, dat dikgedrukte heb ik dus de hele tijd al in willen slikken :x

Ik lees en post graag mee in het Bijzonder Luguber topic, dingen die me niet liggen klik ik gewoon niet aan of lees ik overheen. Zo ook niet over alle problemen van Karuna. Daarom lees ik haar topics niet en scroll ik meestal langs haar posts.

Dat pas ik bij al m'n Bokt meelees toe, hoe moeilijk kan dat dan zijn voor mensen die zich ergeren aan "ons" topic?

Dat de jeugd meeleest vind ik zeker een punt, maar daar is een 18+ hoek zeer zeker geschikt voor. Artistieke foto's en pikante onderwerpen (bijv. een sexytimerelated-blunder topic n.a.v. het hilarische Genante Momenten topic :') ) zouden dan daar prima terecht kunnen.

We'll ride the spiral to the end and may just go where no one's been

Cinderella

Berichten: 6326
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Cinderella Castle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 00:44

karuna schreef:
Maar blijft de vraag, zelfs met afgeschermd bokt waar ik wel zou willen lezen maar nog steeds niet met het lugubere topic geconfronteerd wil worden, kan dat dan nog steeds?


Het leven kan nou eenmaal niet volledig op jou afgestemd worden.
Oplossing: het topic niet aanklikken? :)*
Ik snapte je punt wel over het topic, maar je kan er ook in doorslaan.

Suzanne F.

Berichten: 49162
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Modereren in uitzonderlijke topics

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 07:28

Afgeschermd bokt is om mensen te beschermen tegen topics met enge dingen die ze kunnen aanklikken aangezien deze mensen zichzelf niet kunnen beheersen om te klikken. Dan hebben die mensen in dat deel dus ook niks te zoeken. Als ze daar toch willen moeten ze niet zielig doen dat ze die dingen tegenkomen.
Dat is een parenclub binnenlopen als je niet met seks geconfronteerd wil worden. Of een manege binnenlopen als je niet tegen paarden kan.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37223
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 07:43

Aangezien ik gister ben gaan slapen, nu een reactie.

Ik doel op een afgeschermd gedeelte waar ook oa een sa topic neergezet zouden worden en andere topics die als heftig ervaren kunnen worden voor kinderen. Die topics zou ik dan ook niet kunnen lezen want ik ben niet tegen heftig maar wil alleen geen beschrijvingen van dode mensen, nare ongelukken enz tegen komen omdat ik daar naar van word. Wil dus ook dan die rottige topictitel niet tegenkomen. Tenzij ik die kan blijven negeren en in de zoekfunctie ook niet naar boven komt.

Zo moeilijk is dat toch niet te begrijpen. :n Dat ik kennelijk een van de weinigen ben die wel zijn mond blijft opendoet hier omdat ik als volwassene onpasselijk word van een dergelijk onderwerp hoeft me toch geen pispaaltje te maken. Omdat ik kennelijk als volwassene een slap ei ben in jullie ogen. Of een smeltend sneeuwvlokje dat alleen nog beschermd op een bijtjes en bloemetjes internet mag komen. :roll:

Ik kan heel veel hebben kwa onderwerpen maar een dergelijk onderwerp gewoon niet. In jullie ogen zou ik andere dingen dan niet mogen lezen omdatik daar ook niet tegen zou kunnen. Beetje krom.

Blijft het feit, zou eigenlijk vreemd zijn dat iets wat kennelijk een besloten facebook groep nodig heeft om te mogen bestaan wel op iets als een paardenforum zou moeten. Op een plek waar meer mensen zomaar tegenaan kunnen lopen met lezen.

Volledig uit de zoekfunctie schrappen zou al fijn zijn in combinatie met de negeerfunctie. Als bokt al een podium zou moeten zijn van dergelijke beelden. Want ook hier alleen de topic titel tegenkomen maakt dat er gruwelijke beelden omhoogkomen automatisch die ik niet wil zien. Laat dus duidelijk zijn het topic klik ik dus ook absoluut niet aan, maar alleen de titel al geeft narigheid omdat ik dus paar keer met zoeken wat beschrijvingen ben tegengekomen.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 07:49

Karuna, je hebt gelijk dat het niet nodig is om jou als pispaaltje of 'sneeuwvlokje' (wat een stomme term trouwens) te behandelen alleen omdat je een andere mening hebt. :) Dat is ook niet fijn voor de sfeer in dit topic, laten we die een beetje positief houden want het is juist zo'n fijn overlegtopic zo! +:)+

Tegelijk kan het nu eenmaal dat je op een openbaar forum geconfronteerd wordt met dingen die je minder leuk vindt. Bokt is een paardenforum maar LZP is niet een paardengedeelte. Dat je niet onverwacht de foto's of verhalen uit het topic wil zien, dat snap ik helemaal! :j Maar als de titel je al te veel is, dan is dat wel een heftige reactie op 2 redelijk normale woorden. Kan jij ook niks aan doen, maar ik weet niet of 't fair is om te verlangen dat wij dat (technisch) voor je oplossen, snap je? Misschien wordt het straks heel simpel om een topic volledig te blokkeren maar ik zie daar ook wel nadelen van. Dus het zou zomaar kunnen dat je, op zo'n afgeschermd deel (als dat er komt), geconfronteerd blijft worden met voor jou vervelende topictitels.

Is dit eigenlijk het enige topic waar je zo'n moeite mee hebt?

Alleen foto's in een topic bekijken? Zet &if=1 achter de link.

“These violent delights have violent ends.”

wendy1987

Berichten: 6908
Geregistreerd: 29-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 07:51

Er komen helemaal geen gruwelijke beelden tevoorschijn want alles staat in linkjes de afgelopen 3 maanden ongeveer.
En er wordt bijna niets geplaatst op wat tekst na uit de fb groep omdat daar in het topic zelf al over gesproken is.

Je bent nu bewust uit om 1 topic te laten verwijderen. Dan kan je et ook vanuit gaan dat iedereen daar over valt.
Als je daar niet tegen kan heb je in een afgesloten gedeelte niets te zoeken. Want reken maar dat er meer titels in dat gedeelte zullen komen die jou dan waarschijnlijk ook niet aanstaan..

Gewoon negeren en door klikken is toch niet zo moeilijk?

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37223
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 07:52

Ja echt het enige topic. Omdat ik alleen bij de topic titel al vreselijke beelden binnenkrijg waar ik ontzettend naar van word. -O- omdat ik dus paar keer onbedoeld met zoeken op beschrijvingen ben gestuit in het begin waar de spoiler balk niet van werkte.
Laatst bijgewerkt door karuna op 25-05-19 07:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 bezoekers