Modereren in uitzonderlijke topics

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 13:27

oomens schreef:
Anoniem schreef:
Een soort Dark-Bokt.
Met een eigen logo van een gevaarlijke, zwarte arabische hengst ipv vrolijke Julius? :D

Doe dan een Thestral (afbeelding in linkje voor degenen die erdoor getriggerd worden)

Ohh die is mooi!
Waarom ken ik die niet?

oh wacht, Harry Potter, daarom..... :D


Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 13:39

Femke_Tweety schreef:
Ik kan best wat hebben.
Lees graag thrillers, en heb al in meerdere, ook nare, EHBO situaties gestaan, en goed kunnen reageren.
Lelijke verwondingen bij mens en dier gezien en verzorgd.

Ben geen jonkie, loop tegen de 40.

Maar dit topic, nee. Ik heb er ook moeite mee.
Heel in het begin heb ik meegelezen, en na een maand ofzo besloten dat het voor mij echt niet hoeft.


Ik vind het, in de huidige vorm en beschikbaarheid ook niét geschikt voor bokt.

Een afgesloten gedeelte (voor de technische mensen die een voorbeeld willen zien, kijk eens op het hondenforum) is een optie.
Daar kan wat mij betreft ook direct ieder topic heen dat begint met 'dit is een goedgekeurd schaduwaccount'.
En alle topics waar heel expliciet wondverzorging in naar voren komt, bijvoorbeeld.


Ik vind het onprettig om te zien dat mensen die hier aangeven dat het genormde topic ze te ver gaat als 'sneeuwvlokjes' of 'watjes' of 'slappe eieren' worden benoemd.


Van mij persoonlijk mag dat hele topic weg.
Maar er is blijkbaar draagvlak voor

Goed, dan alsjeblieft inderdaad een oplossing waarbij het níet in zoekresultaten komt.
En waarbij je écht al langere tijd lid moet zijn om het te kunnen lezen.
Én met waarschuwing van duidelijke topictitel.
En liefst expliciete teksten en afbeeldingen in spoilers.


Maar goed, één van de eerste vragen was, hoort het überhaupt op bokt.
Daarvoor moet je eigenlijk eerst volkomen helder hebben wat bokt precies wil zijn.
Zoals gezegd, voor mij hoeft dit soort spul er echt niet op.


In het algemeen ben ik het met je eens.
Behalve dit :
Citaat:
Een afgesloten gedeelte (voor de technische mensen die een voorbeeld willen zien, kijk eens op het hondenforum) is een optie.
Daar kan wat mij betreft ook direct ieder topic heen dat begint met 'dit is een goedgekeurd schaduwaccount'.
En alle topics waar heel expliciet wondverzorging in naar voren komt, bijvoorbeeld.

Een topic over wondverzorging vind ik meer thuishoren op het algemene forum omdat het informatief is. Voor mij is er een heel groot verschil tussen een topic als 'hele lelijke draadwonde, het genezingsproces' en 'post je gruwelijkste wonde-foto's'. Zelfs al zouden daar exact dezelfde foto's in staan geeft het een compleet ander gevoel.


LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 13:54

verootjoo schreef:
LadyMadonna schreef:
Even ea zitten lezen hier, ik lees niet mee in het desbetreffende topic. Maar ik las over de gruweldaden uit concentratiekampen die daar ook worden besproken.
Ik ven enkele jaren terug tijdens vakantie in buchenwald geweest, mag ik daar dan ook niet over schrijven wat ik daar gezien heb?

Nope, alle mengele praktijken en die van de jappen zijn uit het topic gehaald :
Alle topics over auschwitz zijn geloof ik wel blijven staan.


Ik doel niet op dat topic, maar ik weet me te herinneren dat ik toen wel in een hk topic heb beschreven wat ik gezien had en dat ik me niet voor kon stellen dat mensen daartoe in staat waren...

pmarena

Berichten: 48045
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 14:01

Ik denk dat je in zo'n geval het beste de wat minder smaakvolle details onder een spoilerbalk kan zetten en dat het dan prima moet zijn toch? Als je daar boven duidelijk vermeldt dat meer details in de spoiler staan, dan kunnen maar weinig mensen er over vallen zou je denken.

Tja tenzij zoals Karuna zegt, bij haar iPad die spoilerbalken wegvallen....wie weet is daar nog iets aan te doen.

Goede suggestie trouwens om de schaduwaccount-problemen wellicht ook onder een 18+ forumdeel te stoppen. Kan zoiets niet snel gemaakt worden op een Mesthoop-manier? Daar kon je toen ook alleen in als je van het bestaan afwist zeg maar :)

Dat je bepaalde topics nu al kan laten verdwijnen (en meer van dat soort functies) dat zou sowieso wel handig zijn als dat nog eens goed bekend gemaakt wordt. Ik ben (even spieken) in 2002 aangemeld en log wekelijks zo niet dagelijks wel even in en er zijn volgens mij aardig wat functies die ik niet ken... daar zullen vast meer Bokkers mee te maken hebben :=

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-19 14:09

*schrijft op* Thestral, DarkBokt :=

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 14:18

Jeugdjournaal proof? _O- tijd om af te haken.

Waarom hebben de meeste stallen zo’n grote kantine?
Dan is er voor alle “technische juryleden” en beste stuurlui plek!

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-19 14:24

Jennyj01 schreef:
Jeugdjournaal proof? _O- tijd om af te haken.

Ik begrijp je bericht niet zo goed :o?

Vind je de term jeugdjournaal proof vervelend, of bedoel je dat als ergens gezegd wordt dat het jeugdjournaal proof moet zijn (en dat dus niet was/is), dat dat topic niet voor jou geschikt is?


Femke_Tweety

Berichten: 11971
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 14:29

Over het eventueel in te richten wat meer afgeschermde gedeelte:



Het hondenforum heeft een 'veteranen' gedeelte.

Je kunt daar alleen lid worden als

*je al minimaal een half jaar lid bent op het forum. (Tijdsduur kan natuurlijk ook langer evt)

*je je voor dit gedeelte aanmeldt bij een mod. Zo eens in de zoveel tijd worden nieuwe 'veteranen' toegelaten.

* Lurkers/mensen die niets toevoegen worden automatisch verwijderd.
Als je al langer dan een half jaar niets post daar in dat gedeelte, vervalt automatisch je recht om er in te kunnen. (Je kunt wel opnieuw toelating aanvragen)

*Wat in de veteranen hoek besproken wordt, blijft daar.
Informatie 'lekken' naar het reguliere gedeelte of op het reguliere gedeelte specifieke topics uit het veteranen gedeelte aanhalen mag niet.
Je krijgt er een officiële waarschuwing voor, en als het niet per ongeluk blijkt en of vaker voorkomt, levert dat een ban. (Kortdurend of langer, afhankelijk van ernst en overig forumgedrag)


Dit werk op dat forum prima.
De wat gevoeliger of meer privé zaken staan in dat deel van het forum.

Voor bokt zou je ook nog de leeftijdsgrens op bijvoorbeeld 18 kunnen zetten.

Uiteraard is dat nooit 100% te handhaven, maar je kunt in de voorwaarden om op dat gedeelte te mogen wel vermelden dat je 18+ moet zijn.

Geeft bokt ook iets meer veiligheid, mócht er ooit een klacht komen van ouders of zo, dan kun je verwijzen naar de waarschuwing die je geeft als je je aanmeldt. (Heftigere info, explicietere beelden, meer privé)

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 14:30

Ik vind het belachelijk dat het jeugdjournaal proof moet zijn en anders gecensureerd wordt. Dat is iets voor uitsluitend kinderen. Dus is bokt niet geschikt voor volwassenen. Het is alleen jammer dat er weer eens met twee maten gemeten wordt. Want er zijn ook legio topics waar het mod team niks doet terwijl daar alles behalve jeugdjournaal proof met elkaar wordt omgesprongen.

Waarom hebben de meeste stallen zo’n grote kantine?
Dan is er voor alle “technische juryleden” en beste stuurlui plek!

nine1987

Berichten: 8321
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Modereren in uitzonderlijke topics

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 14:55


<3 Sneakers <3

Amaryllis

Berichten: 10101
Geregistreerd: 11-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 14:58

nine1987 schreef:
[LZP] Josef Mengele, angel of death

[ [url=m/iHIcro.jpg]Afbeelding[/url] ]

[NM] Soldaat gooit puppy in ravijn

[LZP] Info gezocht martelen -> sites... <- topic an sich niks aan de hand, maar openlijke verwijzing naar sm website..

Ik kan zo nog wel even doorgaan, maar dit vind ik al na 2 minuten googlen..

Hoezo meten met 2 maten weer?

In de OP wordt duidelijk aangegeven dat we deze weg vanaf nu met een aangepast stukje beleid in willen voeren. Het zou waanzin zijn om te verwachten dat het gehele archief nagelopen gaat worden om dit met terugwerkende kracht in te voeren, niet?

nine1987

Berichten: 8321
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Modereren in uitzonderlijke topics

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 14:59

Ze zouden geen archief na hoeven lopen, als overal hetzelfde gemodereerd werd..

<3 Sneakers <3

Femke_Tweety

Berichten: 11971
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 15:03

Sjuust.

En er komt nu dus een eerlijke en open vraag vanuit dat modteam wat ze kunnen gaan verbeteren.

Dan kunnen we allemaal allerlei topics en plaatjes gaan aanhalen hier waarvan 'er niet op dezelfde manier op gemodereerd is' als in een ander topic.

Maar dan mis je dus de onderliggende vraag.

De moderators mérken dat niet iedere bokker er hetzelfde over denkt.

Er wordt gevraagd om constructief mee te denken naar oplossingen.
Niet naar kritiek.

Amaryllis

Berichten: 10101
Geregistreerd: 11-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 15:04

nine1987 schreef:
Ze zouden geen archief na hoeven lopen, als overal hetzelfde gemodereerd werd..

Zo lust ik ze ook nog wel ja. Dat is niet wat er hier besproken wordt, dus beetje onnodig om daar nu op te gaan hameren. Er wordt nota bene de moeite genomen door mods om de gebruikers mee te laten denken en dan krijg je zulke reacties als "mods hebben geen eenlijnig beleid".

Het is duidelijk dat dit inderdaad wel eens uit de pas liep, anders werd er nu niet gekeken naar het aanpassen van de richtlijn om het wél werkend te krijgen. Moeten we dat niet gewoon aanmoedigen, meedenken, en je eventuele andere frustraties elders uiten? Hoewel het onnodig zal zijn om nogmaals te verkondigen dat modereren mensenwerk is en blijft en daardoor inderdaad soms onduidelijk kan zijn.

edit: Wat Femke_Tweety ook zegt dus :j

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 15:06

We meten inderdaad met 2 maten (en nog wel meer ook) en dat is een heel bewuste keuze. :) Ik denk niet dat Bokt er leuker op wordt als we heel streng en rechtlijnig zijn. We proberen dus juist maatwerk te bieden en volgens mij wordt dat heel vaak ook als prettig ervaren. :j Dat de jeugdjournaal-grens daarbij soms té onduidelijk en willekeurig is snap ik, daarom hebben we inderdaad dit topic geopend. Zodat we samen met jullie kunnen kijken hoe we dit beter kunnen vormgeven.

Alleen foto's in een topic bekijken? Zet &if=1 achter de link.

“These violent delights have violent ends.”

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23409
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 15:08

nine1987 schreef:
Ze zouden geen archief na hoeven lopen, als overal hetzelfde gemodereerd werd..


Daarom zijn we hier nu ook bewuster mee aan de gang gegaan en proberen we door middel van dit topic opener te zijn om ook te kijken wat de wensen zijn vanuit de gebruikers.
In de openingspost staat overigens ook duidelijk dat we beslissingen uit het verleden niet gaan terugdraaien :)

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Dovahkiin

Berichten: 565
Geregistreerd: 30-12-17
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 15:09

fleurtjeuh schreef:
Dan een vraag aan het team van bokt(en dan vooral de technische kant denk ik)
Is het een mogelijkheid om de nergeerstand uit te breiden?
Dat als een topic genegeerd wordt het ook niet in de zoekresultaten terug komt?

Zover ik het lees tussen de regels door is er namelijk wel vraag naar, maar een deel van de mensen wil het niet zien, lezen of uberhaupt sporadisch tegenkomen.
Dan zou dit denk ik een oplossing zijn?



Yes please!! :j :j
Ik heb het al op een X gezet maar zou het prettig vinden om dit topic echt overal te bannen. Ik hoef er niets van te weten, en ik wil het ook niet iedere keer tegenkomen. Er wordt op een nette manier gesproken in het topic maar ik krijg van de titel al een kronkel in de maag. Zelfs als ik het niet eens aanklik. En ik zou het prettig vinden als ik dat niet meer tegenkom op bokt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 15:11

nine1987 schreef:
Ze zouden geen archief na hoeven lopen, als overal hetzelfde gemodereerd werd..

Maar je begrijpt het verschil toch wel tussen details vertellen of niet?

Je kunt vertellen dat je een pak melk hebt laten vallen en de melk overal zat.
Of je kunt er vanalles aan details bij vertellen hoe de spetters op het plafond zaten, de stralen melk langs de kastjes liepen en de plasjes melk zich een weg baanden tussen het gescheurde karton van het pak.
In geval van lugubere zaken is de eerste manier redelijk jeugdjournaalproof, de tweede niet bepaald.
Je kunt een heleboel doen om tegen te gaan werken, wordt het niet bepaald leuker van, je kunt ook opbouwende kritiek leveren en meewerken om het wel beter te krijgen toch?

nine1987

Berichten: 8321
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Modereren in uitzonderlijke topics

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 15:25

Het gaat me erom dat er na een half jaar pas gemauwd wordt.. Het topic verliep gewoon prima en netjes en nu ineens is 't een groot probleem voor bokts sneeuwvlokjes..

<3 Sneakers <3

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 15:25

Pfoe, even 6 pagina's om bij te lezen :P

Eerst en vooral dank aan de bokkers die achter me stonden ivm mijn post. Eerlijk waar, ik was ronduit geshockeerd dat een bokker zoiets vraagt, of eerder eist, van een ander terwijl er NIKS abnormaal in stond.

Dan het topic. Ik vind het goed zoals het nu is. De titel is waarschuwend genoeg, er wordt met links gewerkt en spoilers.

Expliciet materiaal kan men als ramptoerisme zien ja. Dat klopt. Echter kan het ook zeker informatief/educatief zijn. Zo hebben we in B heel lang dr. Baucourt gehad die met zeer expliciete en ongecensureerde foto's na auto-ongevalle scholen afging. Dat was om jongeren in hun laatste jaar middelbaar duidelijk te maken welke gevolgen onverantwoord rijgedrag en beneveld rijden kon hebben.
Zo heb je ook de filmpjes gehad voor spoorlopers en mensen die nog snel onder een slagboom door spurten. Je zag niks maar het was meer dan suggestief genoeg.
Beide luguber? Ja. Maar tevens beide ingezet door de overheid nota bene als educatief materiaal!


Een 18+ gedeelte lijkt me niet verkeerd. Sexuele voorlichting is al toegestaan. Waarom ook niet laten zien dat het naast biologisch en normaal ook gewoon fijn hoort te zijn? Wat is er mis met een standje bespreken en eventuele expliciete handelingen? Wie weet opent het wel deuren bij jongeren dat ze verder durven kijken, dat ze weten dat ook die zaken goed zijn.
En dan bovenal dat wederzijdse toestemming, respect en waardering voor elkaar altijd de sleutel zijn.
Dan liever dat ze het hier op bokt durven vragen of lezen dan dat ze gaan Googelen en God weet op wat voor site terechtkomen...

Voor de "brave" versie is er gewoon bokt. Voor de "pittige" is er dan dark-bokt.
Wat bijvoorbeeld ook kan dienen om hele nare, expliciete wondzorg te bespreken in detail. Wat kan dienen om hele pittige soorten schaduw topics te herbergen ivm privacy. Waar je desnoods om hele private oorzaken je hart kan luchten.

Femke_Tweety

Berichten: 11971
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 15:28

nine1987 schreef:
Het gaat me erom dat er na een half jaar pas gemauwd wordt.. Het topic verliep gewoon prima en netjes en nu ineens is 't een groot probleem voor bokts sneeuwvlokjes..



Dit is een redelijk lelijke manier om de mensen die het niet met je eens zijn neer te zetten.

nine1987

Berichten: 8321
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Modereren in uitzonderlijke topics

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 15:29

Dan hadden die mensen heel veel eerder aan de bel moeten trekken..

<3 Sneakers <3

Femke_Tweety

Berichten: 11971
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 15:31

Ik zou het niet dark bokt gaan noemen.

Wat mij betreft kunnen alle pittigere en meer persoonlijke topics daarheen.

Ook de schaduwaccount topics etc.


Een klein beetje extra bescherming voor de posters van die topics


En door alle meer expliciete dingen daarheen te verhuizen ook een klein beetje bescherming voor de toch grootdeels jonge doelgroep van bokt, en voor mensen die gewoon liever echt niet geconfronteerd willen worden met dit soort topics

Femke_Tweety

Berichten: 11971
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 15:32

nine1987 schreef:
Dan hadden die mensen heel veel eerder aan de bel moeten trekken..


Dus omdat jíj het te laat vindt, is het geen serieuze vraag?

Bijzonder.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 bezoekers