Modereren in uitzonderlijke topics

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mars

Berichten: 33257
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Modereren in uitzonderlijke topics

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 12:11

Maar als je van het woord ‘bloed’ al gaat zitten hyperventileren lijkt me dat je die term ook niet per se als zoekterm gaat gebruiken? En ben je op zoek naar lijnen met bv Arabisch bloed dan kun je heel handig aanklikken in welk forum je wilt zoeken. Kom je ook het luguber topic niet tegen.

Kaitlyn

Berichten: 9726
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 12:17

Sclimpre schreef:
Bij 'bloed' komt het 'luguber topic' bij mij toch snel tevoorschijn (halverwege p1). Kan het zijn dat de zoekfunctie heel snel verandert?


Misschien als je het woord bloed alleen typt, maar niet in combinatie met de andere zoekwoorden die ze aangeeft?

Kijk, er worden hier genoeg dingen besproken waar genoeg mensen niet over willen lezen omdat het ze niet interesseert / vies / luguber vinden oid.
Denk aan vrouwen die hun bevalling delen, menstruatiecups / tampons / het seksleven van een ander / verkrachtingen / paarden met vieze wonden (om maar in de paardensfeer te blijven :Y) ) maar dat kan hier toch ook allemaal gedeeld worden? Jaren geleden zat ik in een HK topic over een boekenserie die verfilmd is, waar ook zoveel in gezegd werd dat het gros van Bokt waarschijnlijk zou hebben gedacht "Moet dat nou, stelletje idioten daar." En een lol dat we met "ons" groepje hadden.

Het is toch superfijn dat je hier met zoveel verschillende interesses/ervaringen kunt komen?

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 12:19

Mars schreef:
Maar als je van het woord ‘bloed’ al gaat zitten hyperventileren lijkt me dat je die term ook niet per se als zoekterm gaat gebruiken? En ben je op zoek naar lijnen met bv Arabisch bloed dan kun je heel handig aanklikken in welk forum je wilt zoeken. Kom je ook het luguber topic niet tegen.

Je zoekt toch op het meest eenvoudige trefwoord eerst? Bloed is op zich toch iets heel neutraals. Als je iets opzoekt in verband met paarden, medisch of op gebied van fokkerij zal bloed wel een veelgebruikt trefwoord zijn. Als ik iets opzoek is het vaak op 1 woord waarvan ik me vaag herinner dat het voorkwam in de titel of topic. Zoals bv. 'hengst X is vooral geschikt voor merries met veel bloed'.
Daar gaat echt niemand van hyperventileren.
En de discussie was ofdat het bewuste topic wel of niet tevoorschijn kwam in een eenvoudige zoekopdracht. Ik denk dat de meeste mensen eerst op 1 enkel trefwoord zoeken en pas als dat niet de gewenste resultaten geeft op een combinatie van meerdere trefwoorden.

pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 12:22

Of je respecteert gewoon dat niet iedereen dezelfde mening heeft, en dat dat ook gewoon mag in een fatsoenlijke samenleving :)

Karuna bedoelt het helemaal niet slecht en is een prima voorbeeld van mensen die wat gevoeliger zijn en ook met een goed gevoel op Bokt zouden moeten kunnen rondstruinen zonder vanuit het niets geconfronteerd te worden met vergaand onsmakelijke zaken die je niet zou verwachten op een paardenforum.

En ze levert een voor de mods waardevolle bijdrage aan dit topic door te melden dat ze dus via de zoekfunctie dit soort dingen tegenkomt. Dat gaat ze heus niet voor de lol zitten beweren, het is overduidelijk dat ze er echt mee zit en ze zal vast de enige niet zijn.... Dat is óók nuttig om te weten :j

Laten het dan iets andere zoekwoorden geweest zijn, dat maakt toch weinig uit...
Dergelijke topics mogen gewoonweg best wat dieper verstopt worden zodat het risico van zomaar onder ogen krijgen verkleind wordt.

Ik kan best wat hebben maar denk nu ook elke keer "blegh" en krijg een rotgevoel als ik dat topic weer zie staan tussen de actieve onderwerpen, dan zie ik nu ook steeds weer die nare stoeprand scène voor me door dit topic, of wel eens tegengekomen zeer expliciete foto's van een ongeluk ofzo. En dan heb ik het bewuste topic niet eens geopend :=

Kan me dus best voorstellen als je er nog wat gevoeliger voor bent, dat het je plezier in Bokt wel een beetje verminderd als je op een vrij onschuldig paardenforum steeds weer met je neus op "luguber" gedrukt wordt.

Topics helemaal niet meer weer laten geven daar heb ik trouwens nooit van gehoord. Een systeem waarbij je echt toestemming moet geven om bepaalde zaken wel of niet te laten zien dat zou top zijn.

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 12:24

pmarena schreef:
Of je respecteert gewoon dat niet iedereen dezelfde mening heeft, en dat dat ook gewoon mag in een fatsoenlijke samenleving :)

Karuna bedoelt het helemaal niet slecht en is een prima voorbeeld van mensen die wat gevoeliger zijn en ook met een goed gevoel op Bokt zouden moeten kunnen rondstruinen zonder vanuit het niets geconfronteerd te worden met vergaand onsmakelijke zaken die je niet zou verwachten op een paardenforum.

En ze levert een voor de mods waardevolle bijdrage aan dit topic door te melden dat ze dus via de zoekfunctie dit soort dingen tegenkomt. Dat gaat ze heus niet voor de lol zitten beweren, het is overduidelijk dat ze er echt mee zit en ze zal vast de enige niet zijn.... Dat is óók nuttig om te weten :j

Laten het dan iets andere zoekwoorden geweest zijn, dat maakt toch weinig uit...
Dergelijke topics mogen gewoonweg best wat dieper verstopt worden zodat het risico van zomaar onder ogen krijgen verkleind wordt.

Ik kan best wat hebben maar denk nu ook elke keer "blegh" en krijg een rotgevoel als ik dat topic weer zie staan tussen de actieve onderwerpen, dan zie ik nu ook steeds weer die nare stoeprand scène voor me door dit topic, of wel eens tegengekomen zeer expliciete foto's van een ongeluk ofzo. En dan heb ik het bewuste topic niet eens geopend :=

Kan me dus best voorstellen als je er nog wat gevoeliger voor bent, dat het je plezier in Bokt wel een beetje verminderd als je op een vrij onschuldig paardenforum steeds weer met je neus op "luguber" gedrukt wordt.

Topics helemaal niet meer weer laten geven daar heb ik trouwens nooit van gehoord. Een systeem waarbij je echt toestemming moet geven om bepaalde zaken wel of niet te laten zien dat zou top zijn.

Je kan een topic voor jezelf laten verdwijnen in actieve topics.

Tancreda4

Berichten: 24023
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 12:28

Dieuwke_ schreef:
karuna schreef:
Was iets heel onschuldigs, een keer iets over wondverzorging met idd het woord bloed en tijd. En wond en verzorging los van elkaar. Andere keer was woord breuk en auto. En electriciteit, stroom en mens (ivm discussie met mijn paps in hoeverre je iets zou voelen bij kortsluiting van een camper accu) en die laatste was zoeken via google maar bokt kwam als een van de eersten naar boven. dat zijn die me zijn bijgebleven


Als je zo gaat zoeken dan kun je toch zelf ook wel bedenken wat voor resultaten je tevoorschijn krijgt?

Daar komt nog bij, als je die combi van electriciteit/elektriciteit, stroom en mens intypt in Google, kun je ver bladeren maar Bokt komt niet naar voren. Die woorden komen niet eens voor in het Bijzonder Luguber topic, ook niet als je twee van de drie woorden combineert. De enige hit die je in dat topic krijgt is welgeteld 1 post op electriciteit en dat is een zin.

Prima als je graag van dat topic af wilt maar verkondig geen onzin.


Dat kun je idd wel bedenken lijkt mij... Net zoiets dat je op Google niet bij afbeeldingen raar moet opkijken als je zoekt op een natte poes ofzo...

Tegenwoordig staat alles op Google en krijg je met de zin 'hoeveel voel je van een schok van een accu' waarschijnlijk al een mooi treffender resultaat ipv gebakken mens.

Ik vind het topic prima met de links en de uitleg. Daarmee wordt al een hoop gecensureerd en kan iedereen zelf de keuze maken. Ik kan ook niet alles hebben, dus open ik dat niet.
Past het op bokt? Alles past op bokt lijkt mij. Name it en het staat er op. Waarom dit niet? Een 18+ waarschuwing is misschien handig. Maar blijft eigen verantwoordelijkheid om daar op te klikken.

Betreft de post paar paginas terug die blijkbaar al te heftig was... Dan is Internet gewoon geen plek voor sommigen als dat al te heftig is. En lijkt het mij ook lastig tv te kijken.

Hiraeth

Berichten: 3221
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 12:33

De afgelopen tijd is duidelijk geworden dat het topic best een draagvlak heeft. Sinds januari heeft dit topic maar liefst 141 bladzijden! Je kunt dus moeilijk stellen dat dit topic niet geschikt is voor Bokt, want blijkbaar is er oprecht interesse vanuit zowel de posters als meelezers.

Wat dat betreft zou ik het dus oprecht zonde vinden als dit topic moet verdwijnen.

Daarnaast vind ik de jeugdjournaalproof-norm erg abstract. Bij het jeugdjournaal hebben ze een redactie vol met mensen die discussiëren of een nieuwswaarde groot genoeg is om bepaalde beelden te gebruiken. Sommige dingen zullen wel opgenomen zijn in een redactiestatuut, maar de grens is flexibel.

Het lijkt mij dus sowieso handig om van de term jeugdjournaalproof af te stappen en een concretere grens te maken. Zo voorkom je discussies over wat nou precies jeugdjournaalproof is (ik bedoel, wie kijk hier dagelijks nog naar het jeugdjournaal?)

Daarnaast vind ik een 18+ hoekje geeneens een slecht idee, mits er inderdaad nog wel controle op topics blijft vanuit de moderators. Blijkbaar is er vanuit een grote groep gebruikers een drang om grote mensen dingen te bespreken met bekende gezichten. Slechts een 18+ vermelding in een topic gaat juist in de hand werken dat nieuwsgierige jeugd het topic opent.

Mars

Berichten: 33257
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Modereren in uitzonderlijke topics

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 12:40

Werkelijk niemand wordt ‘uit het niets’ geconfronteerd met het topic, dat is echt aanstellerij. Bokt zet foto’s daarvan niet op uitgelicht en biedt meer genoeg barrières om degenen die het niet willen zien te waarschuwen. Als eerste de titel, ten tweede de optie ‘negeer’ ten derde evt verkassen naar HK zodat het buiten de standaard zoekfunctie valt, ten vierde wordt het aardig plat gemodereerd.
En ten slotte kun je als fijngevoelige sneeuwvlok als ál het bovenstaande niet meer helpt of niet voldoende is ook bedenken dat niet het hele internet vol bloemetjes en vlindertjes staat. En dat je dus ook zelf een klein beetje verantwoordelijkheid hebt voor waar je wel en niet op klikt. Dat niet alles waar jij je aan stoort verwijderd hoeft, want er blijken dus genoeg mensen te zijn die er wel interesse voor hebben.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Modereren in uitzonderlijke topics

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 12:45

Even ea zitten lezen hier, ik lees niet mee in het desbetreffende topic. Maar ik las over de gruweldaden uit concentratiekampen die daar ook worden besproken.
Ik ven enkele jaren terug tijdens vakantie in buchenwald geweest, mag ik daar dan ook niet over schrijven wat ik daar gezien heb?

nine1987

Berichten: 8322
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 12:48

Eh.. Dus.. We gaan bijna we half jaar na het begin van dat topic lopen mieren of het wel geschikt is voor bokt?

Wauw...... :')

Betutteling ten top dit.. _O-

Hiraeth

Berichten: 3221
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 12:50

nine1987 schreef:
Eh.. Dus.. We gaan bijna we half jaar na het begin van dat topic lopen mieren of het wel geschikt is voor bokt?

Wauw...... :')

Betutteling ten top dit.. _O-

En je denkt dat dit helpt in de discussie omdat...?

Ik vind het fijn van Bokt dat ze dit bespreken met de gebruikers, helemaal omdat er steeds meer frictie ontstond rondom het verwijderen van posts en links. Hopelijk is het mogelijk om tot een comprisis of oplossing te komen zonder dat gefit op elkaar. :)

nine1987

Berichten: 8322
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 12:51

Het hoeft niet te helpen, maar ik mag 't me toch wel hardop afvragen.. We hebben een half jaar niemand gehoord en nu moeten we ineens massaal huilies doen?

Na een dag klagen, prima.. Een week.. Ook best.. Een maand.. Nja.. Vooruit.. Maar een half jaar.. Komop zeg..

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 12:53

Mensen als je het topic niet wil zien kan je het topic ook negeren. Dan komt het ook niet in actieve berichten

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 12:54

nine1987 schreef:
Het hoeft niet te helpen, maar ik mag 't me toch wel hardop afvragen.. We hebben een half jaar niemand gehoord en nu moeten we ineens massaal huilies doen?

Na een dag klagen, prima.. Een week.. Ook best.. Een maand.. Nja.. Vooruit.. Maar een half jaar.. Komop zeg..


Nja... niemand gehoord? De mods waren wel erg actief met knippen in dat topic :=
Volgens mij staat er op elke pagina wel een groene balk.


LadyMadonna schreef:
Even ea zitten lezen hier, ik lees niet mee in het desbetreffende topic. Maar ik las over de gruweldaden uit concentratiekampen die daar ook worden besproken.
Ik ven enkele jaren terug tijdens vakantie in buchenwald geweest, mag ik daar dan ook niet over schrijven wat ik daar gezien heb?

Nope, alle mengele praktijken en die van de jappen zijn uit het topic gehaald :\
Alle topics over auschwitz zijn geloof ik wel blijven staan.

nine1987

Berichten: 8322
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Modereren in uitzonderlijke topics

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 12:54

Zeker.. En wij hebben ons flink geschikt in wat zij wel en niet geschikt vonden..

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-19 12:57

Woooow! Wat een reacties! Ook echt stuk voor stuk meningen waar we iets mee kunnen doen, top +:)+

Eerst even een paar ophelderingen, ik denk dat sommige dingen over hoe iets aangepakt wordt niet helemaal duidelijk is. Goed om dat inzichtelijk te maken :j

- verwijderen van posts: een post wordt door 1 mod verwijderd wanneer die écht over de grens gaat / duidelijk in strijd is met topicregels. Wanneer dat niet zo helder is, overleggen we met onze collega's.

- communicatie hierover: wanneer iets verwijderd wordt, nemen we altijd via PB contact op om aan te geven dat iets verwijderd wordt, en waarom. Dit is in het topic zelf niet zichtbaar. Wanneer een topic in zijn geheel de foute kant op gaat kan het zijn dat we een modopmerking plaatsen en daarbij benoemen dat er posts zijn verwijderd

- wie modereert er: de mods verantwoordelijk voor dat stukje Bokt, modereren daar. De andere mods kunnen lekker meekletsen. Over meekletsen gesproken; mods die meepraten modereren niet in het topic waar ze meepraten. Dat is omdat je dan niet meer zo onpartijdig mogelijk kunt zijn.

Mods kunnen ook altijd aangeven wanneer ze ergens niet willen/kunnen modereren. We zijn divers genoeg om dat ook op te kunnen vangen :j

Het antwoord op de vraag: 'is er geTeMd op dit topic' is een volmondig 'ja'.

capopjekop schreef:
Ik ben trouwens wel benieuwd hoe de modjes die het topic modereren het ervaren. Zij zijn min of meer verplicht om de inhoud te bekijken. Hebben jullie daar moeite mee?


Ik ben een doorgewinterde horror-fan, ik ben dan ook best wat gewend. Vervelend vind ik het dan ook helemáál niet!

Een korte samenvatting:
- sommige mensen vinden het niet geschikt voor Bokt
- sommigen wel
- het merendeel vindt het 'brede spectrum' van Bokt prettig
- sommigen vinden streng modereren in de huidige opzet van topics/Bokt goed
- de meesten willen vrijer gelaten worden (met bepaalde regels die eraan verbonden zijn)
- een 18+ hoek is gewenst (dat is niet iets dat heel snel kan, maar er wordt bij deze wel achter de schermen besproken of het kan, zo ja: hoe en wat)
- naar HK zetten om dan resultaten niet bij zoekopdrachten te zien
- tags die aan en uit gezet kunnen worden
- 1 richtlijn / hernoeming 'jeugdjournaal proof'


LadyMadonna schreef:
Even ea zitten lezen hier, ik lees niet mee in het desbetreffende topic. Maar ik las over de gruweldaden uit concentratiekampen die daar ook worden besproken.
Ik ven enkele jaren terug tijdens vakantie in buchenwald geweest, mag ik daar dan ook niet over schrijven wat ik daar gezien heb?


Dat is dus best weer lastig; het is belangrijke geschiedenis die niet onder stoelen of banken geschoven moet worden. Er is echter wel een verschil in hoe iemand het omschrijft. Je kunt feitelijk vaststellen dat er heel veel mensen op vreselijke manier omgekomen zijn. Vertellen hoé die mensen omgekomen zijn, is een heel grijs en mistig gebied. Zoveel mensen, zoveel sterke of zwakke magen. Dat is iets dat wellicht niet geschikt is inderdaad, om daar iets uigebreider op in te gaan. Of laat ik het anders zeggen; ik ben ook in een concentratie kamp geweest, en enkele kamers, attributen, be- en mishandelingen omschrijven zou ik niet op een Bokt-gepaste manier kunnen. Niet zoals Bokt nu is in ieder geval, wellicht in een apart Bokt-kamertje wel ;)

Amandavd
Berichten: 12104
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 13:00

Weet je, in dit soort gevallen ga je het nooit eens worden. Want iedereen denkt vanuit een ander perspectief, dus waar de een het modden overdreven vindt, vindt een ander het weer niet. Ik snap niet dat in dat bijzonder luguber topic de reacties jeugdjournaalproof moeten zijn maar ik zie in andere topics opmerkingen die je als discriminerend kan opvatten wel gewoon mogen blijven staan. Ik vind daarnaast dat internetsurfen iedere zijn eigen verantwoordelijkheid.

fleurtjeuh
Berichten: 10309
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: Modereren in uitzonderlijke topics

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 13:02

Is het een mogelijkheid dat er vanuit bokt nog eens aandacht wordt geschonken aan het bekend maken van de nergeer functie?
Want ik kan me ook indenken dat sommige mensen getraumatiseerd zijn en alleen het woord 'luguber' daar al vervelend voor kan zijn. Zeker als dit steeds omhoog komt omdat het een vrij actief topic is.
Maar het valt me soms op dat vrij weinig mensen weten dat ze een topic kunnen nergeren en dat ze dit dus niet steeds terug zien.
Dat zou al een hoop irritatie en frictie kunnen schelen denk ik

Femke_Tweety

Berichten: 11975
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 13:03

Ik kan best wat hebben.
Lees graag thrillers, en heb al in meerdere, ook nare, EHBO situaties gestaan, en goed kunnen reageren.
Lelijke verwondingen bij mens en dier gezien en verzorgd.

Ben geen jonkie, loop tegen de 40.

Maar dit topic, nee. Ik heb er ook moeite mee.
Heel in het begin heb ik meegelezen, en na een maand ofzo besloten dat het voor mij echt niet hoeft.


Ik vind het, in de huidige vorm en beschikbaarheid ook niét geschikt voor bokt.

Een afgesloten gedeelte (voor de technische mensen die een voorbeeld willen zien, kijk eens op het hondenforum) is een optie.
Daar kan wat mij betreft ook direct ieder topic heen dat begint met 'dit is een goedgekeurd schaduwaccount'.
En alle topics waar heel expliciet wondverzorging in naar voren komt, bijvoorbeeld.


Ik vind het onprettig om te zien dat mensen die hier aangeven dat het genormde topic ze te ver gaat als 'sneeuwvlokjes' of 'watjes' of 'slappe eieren' worden benoemd.


Van mij persoonlijk mag dat hele topic weg.
Maar er is blijkbaar draagvlak voor

Goed, dan alsjeblieft inderdaad een oplossing waarbij het níet in zoekresultaten komt.
En waarbij je écht al langere tijd lid moet zijn om het te kunnen lezen.
Én met waarschuwing van duidelijke topictitel.
En liefst expliciete teksten en afbeeldingen in spoilers.


Maar goed, één van de eerste vragen was, hoort het überhaupt op bokt.
Daarvoor moet je eigenlijk eerst volkomen helder hebben wat bokt precies wil zijn.
Zoals gezegd, voor mij hoeft dit soort spul er echt niet op.

tiwi1969

Berichten: 7628
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 13:06

Naar mijn idee zou het goed zijn om een afgeschermd stuk in Bokt te maken met 18+ onderwerpen. In dat stuk zouden dan ook de “schaduwaccount topics” geplaatst kunnen worden.
Dit gedeelte zou dan alleen zichtbaar en vindbaar moeten zijn voor 18+ accounts met minimaal 25 nuttige posts en niet voor gasten en minderjarigen.
Daarbij blijft het natuurlijk ieders eigen verantwoording zijn leeftijd goed in te vullen.

Persoonlijk vind ik topics waarin besproken wordt dat iemand mishandeld wordt of een psychische stoornis heeft en bijv. suïcidaal is veer heftiger dan het luguber topic.

Een goed afgeschermd gedeelte geeft ook meer privacy en veiligheid voor de houder van het schaduwaccount.

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-19 13:12

fleurtjeuh schreef:
Is het een mogelijkheid dat er vanuit bokt nog eens aandacht wordt geschonken aan het bekend maken van de nergeer functie?
Want ik kan me ook indenken dat sommige mensen getraumatiseerd zijn en alleen het woord 'luguber' daar al vervelend voor kan zijn. Zeker als dit steeds omhoog komt omdat het een vrij actief topic is.
Maar het valt me soms op dat vrij weinig mensen weten dat ze een topic kunnen nergeren en dat ze dit dus niet steeds terug zien.
Dat zou al een hoop irritatie en frictie kunnen schelen denk ik


Ik denk zelfs dat het een goed punt is om in de OP te zetten, of in de OP van een ander toekomstig topic.

Ik zal het in ieder geval ook even aankaarten om in het volgende bulletin te zetten, dat die mogelijkheid er is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 13:15

tiwi1969 schreef:
Naar mijn idee zou het goed zijn om een afgeschermd stuk in Bokt te maken met 18+ onderwerpen. In dat stuk zouden dan ook de “schaduwaccount topics” geplaatst kunnen worden.
Dit gedeelte zou dan alleen zichtbaar en vindbaar moeten zijn voor 18+ accounts met minimaal 25 nuttige posts en niet voor gasten en minderjarigen.
Daarbij blijft het natuurlijk ieders eigen verantwoording zijn leeftijd goed in te vullen.

Persoonlijk vind ik topics waarin besproken wordt dat iemand mishandeld wordt of een psychische stoornis heeft en bijv. suïcidaal is veer heftiger dan het luguber topic.

Een goed afgeschermd gedeelte geeft ook meer privacy en veiligheid voor de houder van het schaduwaccount.

Een soort Dark-Bokt.
Met een eigen logo van een gevaarlijke, zwarte arabische hengst ipv vrolijke Julius? :D

c_alsemgeest

Berichten: 20629
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 13:18

Anoniem schreef:
tiwi1969 schreef:
Naar mijn idee zou het goed zijn om een afgeschermd stuk in Bokt te maken met 18+ onderwerpen. In dat stuk zouden dan ook de “schaduwaccount topics” geplaatst kunnen worden.
Dit gedeelte zou dan alleen zichtbaar en vindbaar moeten zijn voor 18+ accounts met minimaal 25 nuttige posts en niet voor gasten en minderjarigen.
Daarbij blijft het natuurlijk ieders eigen verantwoording zijn leeftijd goed in te vullen.

Persoonlijk vind ik topics waarin besproken wordt dat iemand mishandeld wordt of een psychische stoornis heeft en bijv. suïcidaal is veer heftiger dan het luguber topic.

Een goed afgeschermd gedeelte geeft ook meer privacy en veiligheid voor de houder van het schaduwaccount.

Een soort Dark-Bokt.
Met een eigen logo van een gevaarlijke, zwarte arabische hengst ipv vrolijke Julius? :D

_/-\o_

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 13:18

_O-

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 13:21

Anoniem schreef:
Een soort Dark-Bokt.
Met een eigen logo van een gevaarlijke, zwarte arabische hengst ipv vrolijke Julius? :D

Doe dan een Thestral (afbeelding in linkje voor degenen die erdoor getriggerd worden)