Paardengames, welke zijn het spelen waard?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Omenstabij

Berichten: 129
Geregistreerd: 20-02-19

Paardengames, welke zijn het spelen waard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-19 15:18

Hi,

Ik ben al enige tijd op een zoektocht naar games die met paarden zijn. Ik heb een rijtje van spellen die ik zelf gespeeld heb of speel die de moeite waard zijn, maar ik ben altijd op zoek naar aanvulling.

Multiplayer:
Star Stable Online
Een MMO waar er iedere week een update is. Tot level 5 is het gratis, daarna moet je betalen voor een lidmaatschap om de rest van het spel te spelen. Grafisch best aantrekkelijk om naar te kijken, de geluiden zijn tof.

Voordelen:
- Iedere week updates
- Grafisch aantrekkelijk
- Te spelen met vrienden

Nadelen:
- Een filter nog strakker dan een paardenelastiekje.
- Veel mensen overdag. Als je niet van de multiplayer bent kan dat een dealbreaker zijn.
- Het is heel erg gericht op het innen van geld. Een hoop is te koop met in-game te krijgen currency, maar voor meer paarden mag je extra geld neerleggen.
- Tot level 5 is het gratis, daarna moet je of maandelijks een bedrag neerleggen, óf eenmalig een groter bedrag neerleggen.

Soloplayer:
Riding Star (Steam)
Een game uit 2008 waar je vooral bezig bent met het rijden van dressuur, springen en cross country wedstrijden. Grafisch is het spel verouderd, maar zijn de animaties voor zijn tijd zo slecht nog niet. De omgeving ziet er oké uit en qua besturing is het spel een uitdaging. Je hebt even de tijd nodig om de controls onder de knie te krijgen. Het spel is gericht op trainen, je paard poetsen/voeren en wedstrijden rijden.

Voordelen:
- Meerdere disciplines.
- Uitdagende controls.
- Realistisch: je moet eerst trainen voordat je je paard mee kan laten doen aan bepaalde wedstrijden.
- In een kort tijdsbestek kan je best ver komen.

Nadelen:
- Het is niet open world. Je kan niet even van de stal naar de bak toelopen, alles gaat via een menu.
- Weinig keuze voor paarden.
- Geen mogelijkheden tot fokken.
- Alle extra kleding/zadels en dekjes verzamel je door het spel te spelen en niet door geld te verdienen.

My Riding Stables (Steam):
Een game uit 2007, en dat is te zien ook. Het spel is ouder en je vind 't charmant of je vind er geen bal aan.
Er zijn meerdere verhaallijnen te volgen. Je kan een fokstal maken, waar je vooral geld verdiend door het verhuren van kamers in je hotel en het fokken van veulens. Je kan je richten op het lesgeven van klanten, op die manier verdien je geld. Of je richt je op het organiseren van wedstrijden en het deelnemen ervan.

Voordelen:
- Vrij veel mogelijkheden welke richting je het spel op wilt sturen.
- Je kan paarden fokken!

Nadelen:
- Het spel is langzaam. Niet in de zin van dat je het spel niet snel kan opstarten of dat het vastloopt, maar het is een slowpaced game. In het begin heb je ontzettend weinig te doen en is het vooral een kwestie van wachten.
- De tutorial geeft niet heel duidelijk aan wat je kan doen in de periode van wachten.

My Riding Stables: Life with Horses (Steam)
Een spel gericht op het verbeteren van je stal. Grafisch in ongeveer hetzelfde plaatje als My Riding Stables, maar met veel meer mogelijkheden tot het verdienen van geld.
Gericht op het beteren van je stal, kan je geld verdienen met het verhuren van je gastenhuis, fokken van paarden, therapie aanbieden aan paarden, het trainen van paarden en het verkopen van paarden/veulens. Oh en je kan ook nog wedstrijden rijden.

Voordelen:
- Als je de keuze hebt tussen My Riding Stables en deze variant: deze heeft meer te doen en meer opties voor geld. Je hebt veel te doen.
- Fokken! Je kan gericht op een van de drie rassen fokken.
- Je hebt doelen. Het spel blijft iedere keer nieuwe doelen uitgooien net zolang tot je de beste stal ooit hebt ontwikkeld.
- Er is veel te doen, de minuten die een dag telt heb je ook echt vol en na wat uren gameplay maak je behoorlijk wat winst.

Nadelen:
- In het begin is het slowpaced en kan het mega-verwarrend zijn.
- Het rijden is lastig en vergt wat oefening.
- Het trainen van je paard kan eeuwen duren.

Imagine: Champion Rider
In dit verhaal volg je het verhaal van (in het Nederlands Laura), die in de zomer op bezoek gaat bij haar oom maar waar er wat dingen mis gaan waardoor jij de stal moet gaan redden. Je rijdt paarden in, traint ze en maakt ze klaar voor wedstrijden. Maar aan het einde van de zomer moet je kampioen worden om je oom zijn stal te redden.

(Er zijn van dit spel twee verhalen. Ik weet niet precies de titel en internet doet er wat vaag over.)

In het andere verhaal volg je hetzelfde meisje, maar dan tem je wilde Mustangs in het wild en ben je bezig met deze paarden te redden. Verder lijkt dit qua bouw/graphics/fokken/spel ontzettend op het deel hierboven beschreven.

Voordelen:
- Het verhaal is leuk om te volgen.
- Fokken!! Kleurtjes, zoveel kleurtjes!!!!
- Grafisch is het spel zo fijn om te bekijken. Het is wat ouder maar de animaties zijn erg fijn gedaan.
- Je kan zowel springen als crossen.

Nadelen:
- Op een gegeven moment wordt het trainen een gigantische grind. Je moet constant van punt A naar B over de hele map om trainingen te doen die overal hetzelfde zijn.
- Het wordt op een gegeven moment erg herhalend.

Horse Riding Deluxe (Steam)
Horse Riding Deluxe is een spel wat nog in de ontwikkeling is. En dat is voelbaar. Je hebt een krachtige pc nodig en een brandblusser om te zorgen dat het spel draait.Oh en vergeet de sanity van een saint om door het spel heen te komen niet.
Grafisch is het spel in eerst instantie erg mooi, tot je meer wilt. De animaties van het paard lijken niet echt op hoe paarden horen te bewegen en voor een spel wat nog in zijn beta zit maar wel modern is, voelt het niet alsof het aan eisen voldoet.

Voordelen:
- Als je minder dan 2 uur speelt, kan je je refund vragen op Steam.
- Het ziet er grafisch oké uit.
- Je loopt binnen 2 uur al vast met het verhaal.

Nadelen:
- Het ziet er grafisch oké uit waardoor je érg graag wilt dat het werkt, maar het werkt gewoon niet.
- Je PC moet een krachtpatser in het kwadraat zijn om dit spel aan te kunnen.

Sims 3 + Pets (Origin)
Heb je altijd al je buren willen opsluiten in een kelder en geld voor je willen laten verdienen door het schilderen van schilderijen? Zoek niet langer!

Voordelen:
- HET IS DE SIMS.
- Je hebt altijd wel wat te doen.
- Echt. Altijd wel.
- Oh, en mods. Zoveel mods dat je pc ineens een stuk trager wordt. :')
- Leuk betaalbaar te krijgen via andere sites dan Origin.

Nadelen:
- Het is niet paardgericht.
- Nrhhhhgg. De framedrops. Het spontane vastlopen van je game omdat er een paard in een hek geglitcht is ergens aan de andere kant van je stad en JIJ daar last van moet hebben.
- Je moet mods installeren om het spel speelbaar te houden. En dan heb ik het niet over mods die het makkelijker maken maar mods die zorgen dat het spel zichzelf niet spontaan in de fik zet.
- Oh ja. Je hebt meer dan 1 uitbreiding? Leuk! Maar niet tegelijk met Pets als je graag je spel heel wilt houden.


Spellen die niet paarden in de hoofdrol hebben maar wel leuk zijn om te spelen:
Skyrim
The Legend of Zelda Breath of the Wild

Open world games, beiden hebben ze draken en bij beiden kan je kruiden verzamelen. :+



Verder staat op mijn lijstje nog:
- Windstorm
- Riding Out


Nou was dit mijn (schamele) lijstje van paardenspellen die ik recent gespeeld hebt. Er zijn een aantal titels die ik niet de moeite waard vond om echt op te schrijven.
Ik ben echter nog altijd op zoek naar games die ik nog niet gespeeld of gespot heb die paardgericht zijn en leuk zijn om te spelen.
Ik hoop dat ik een aantal mensen wat leuke games heb aan kunnen raden en ik hoop ook wat leuke games tegen te komen!


LiannePuthzy

Berichten: 6914
Geregistreerd: 10-05-13

Re: Paardengames, welke zijn het spelen waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 15:23

Paarden tycoon (in het Engels volgensmij thoroughbred tycoon)
Je traint racepaarden en neemt deel aan renwedstrijden, verder kan je paarden kopen en verkopen en fokken met de paarden

Puthzy 1996~07-07-2020
Pinokio 15-05-2015

Strooigoed

Laureas

Berichten: 2076
Geregistreerd: 18-03-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 15:29

Red dead redemption 2, paarden niet in de hoofdrol maar ze zijn er wel onmisbaar in.

Laureas Stables!
AMHA/NMPRS champagne minipaarden fokker

✨ Ontdek de wereld van Amerikaanse minipaarden bij Laureas Stables! Waar "Moon" en "Shine" schitteren - ga snel naar onze website voor een dosis mini-magie! ✨

Jorex

Berichten: 9898
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 15:30

Ik heb riding out. Al in geen eeuwigheid meer gespeeld, maar is inmiddels volgens mij wel verder ontwikkeld in de zin dat je quests kunt vinden en doen. De eerste keren dat ik het speelde snapte ik er niks van.

Verder heb je ook nog alicia, een online game die nog in ontwikkeling is: https://aliciagame.com/

Paarden tycoon is heel snel uitgespeeld, je hebt als je veel voert zomaar een paard dat 100 is in alles en dan heb ik niet echt meer wat te doen.

Voor mobiel is er nu Rival Stars Horse racing, dit spel is op de ps4/xbox Phar Lap Horse Racing.

Voor de sims 3 moet je gewoon een goede pc hebben en vooral geen mods installeren, want inderdaad dan gaat je game kapot. Speel inmiddels de sims 4, maar heb die les wel geleerd. Ik heb als ik volledig modloos speelde nooit last gehad van glitches, maar ja, ik wil graag shetlanders dus de enige mod die ik wel gebruikte was de horse size slider. Alleen dan probeerden mijn sims ze te berijden. :')

Alex en Jorie <3

alice0cullen

Berichten: 2430
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Re: Paardengames, welke zijn het spelen waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 15:37

Horsereality.nl is een leuke

Van een ruin kan je eisen, aan een hengst kan je het vragen en bij een merrie moet je 3-voudig schriftelijk verzoek indienen.

Riding: The art of keeping the horse between you and the ground.

Gerdjee

Berichten: 1508
Geregistreerd: 17-05-13
Woonplaats: Noord Brabant, Nieuwendijk

Re: Paardengames, welke zijn het spelen waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 15:53

Ponyfriends 2 op de Wii, Nintendo en pc. Ik speelde dat vroeger hoe veel.
Hoe je er nu nog aankomt geen idee, maar wel waard om uit te zoeken

Fientj

Berichten: 158
Geregistreerd: 11-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 15:59

My horse & me 1 heb ik heel veel gespeeld.
Voor de tijd van het spel had het hele mooie grafics en de opbouw in levels was heel fijn.
Later ook my horse & me 2 gespeeld maar dat vond ik een heel stuk minder omdat de paarden minder realistisch bewogen.

Verder al die spellen van mijn manege, mijn renstal ect natuurlijk. Daar heb ik toch ook wel heel wat tijd aan gespendeerd.

Lilly, Fientje, Shine

†Beauti, Tedje

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 16:02

Ik vond mijn paardenstal op de pc altijd erg leuk. Ik zou die zo weer gaan spelen denk ik :)

JM :#

fleurtjeuh
Berichten: 10268
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 16:03

Shaggy09 schreef:
Ik vond mijn paardenstal op de pc altijd erg leuk. Ik zou die zo weer gaan spelen denk ik :)

Of mijn renstal :P
Ik was al aan het kijken of ik hem ergens kon vinden online :P

Love is Love

My current situation is not my final destination.


Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 16:11

fleurtjeuh schreef:
Shaggy09 schreef:
Ik vond mijn paardenstal op de pc altijd erg leuk. Ik zou die zo weer gaan spelen denk ik :)

Of mijn renstal :P
Ik was al aan het kijken of ik hem ergens kon vinden online :P


Ik had net toevallig het hoesje in mijn handen maar de cd zit er niet meer in :(

Miss maar op marktplaats kopen ofzo, downloaden word 'm waarschijnlijk niet bij die spellen denk ik.

JM :#

Binkie_Eline
Berichten: 1286
Geregistreerd: 17-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 16:17

Hebben jullie ook games die op de iPhone goed te spelen zijn? En vooral ook leuk?

Ik ben een beetje op zoek naar spelletjes die je gewoon af en toe kan laten zitten, omdat ik niet alle tijd heb, maar dan niet dat als je het speelt je na 5 minuten niks meer kan door tijden waar je aan vast zit.

instagram: @horsestory.eline
IF YOU'RE SEXY AND YOU KNOW IT CLAP YOUR HANDS *CLAP CLAP*

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Paardengames, welke zijn het spelen waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 16:19

Op de iPad deed ik altijd My Horse. :)

JM :#

Westhof

Berichten: 2890
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 18:54

Met mijn collectie PC games heb ik me vroeger uren vermaakt.
Afbeelding

Zoo Tycoon 2 vond ik ook leuk, heb je ook przewalski paarden in.

Omenstabij

Berichten: 129
Geregistreerd: 20-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-19 19:50

Shaggy09 schreef:
Ik vond mijn paardenstal op de pc altijd erg leuk. Ik zou die zo weer gaan spelen denk ik :)

-

Ik had net toevallig het hoesje in mijn handen maar de cd zit er niet meer in :(

Miss maar op marktplaats kopen ofzo, downloaden word 'm waarschijnlijk niet bij die spellen denk ik.


Mijn paardenstal kan je op Steam kopen. 'My Riding Stables.' (alleen dan is ie alleen beschikbaar in het Engels, maar is hetzelfde spel.)

Westhof, dat is een mooie collectie die je daar hebt :D :j

Ik ga eens kijken of ik Ponyfriends ergens op de kop kan tikken. Zou wel leuk zijn voor bij de collectie!

@Jorix: Is het het geld waard of kan ik beter nog even wachten tot Riding Out verder ontwikkeld is?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Chinas, Mitch_Beauty, Nimby, redbutton, Shettepret en 3 bezoekers