[HK]Het Dikke Buiken Topic 2019 deel 2

Moderators: C_arola, Dyonne, Apple, Coby, petraaken

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 08:02

Juval gefeliciteerd *\o/*

Knolselder bedankt! Ook ik heb je schema opgeslagen :o

Siko hier helaas ook zo.. ik bestel ze vanuit het buitenland.. liever dat dan straks een slecht veulen door eigenwijze dierenartsen..

Tinkerbellz wat fijn dat er al verbetering is, helaas weinig aan te doen inderdaad aan zo'n voorkeurshouding.. hopelijk blijft er een stijgende lijn in!

Hier gister voor het eerst ph gemeten, maar die is nog hoog.. duurt nog eventjes :)

♡ Maquavinci <3 Megan ♡

TripleCD

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2019 deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 08:19

Gefeliciteerd juval!!!

AQHA Champagne fokster www.triplecdranch.com
Paracord design voor unieke touwhalsters en halsbanden

Laleentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 08:26

Juval; Gefeliciteerd! Nu lekker gaan genieten.

Tinkerbellz; toch wel verbetering hopelijk zet het zo door.

Seven; spannend, al een mooie uier.

Sjanien; het begin is er, spannend hoor.

Hier nog steeds geen veulen, vannacht wel voor het eerst alarm gehad maar er was niks aan hand. De melk druppelt er ondertussen goed uit, haar benen zijn gewoon nat. Ze is verder wel rustig, eet goed en erg knuffelig. Hopelijk laat ze ons niet heel lang meer wachten...

Alena (v. Koss) 29-04-2005
Lalena (v. Lord Leatherdale) 01-06-2016
Olena Olcay (v. Desperado) 23-05-2019

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 08:26

Kijk net onder haar uier. Grote gouden harsjes en een soort troebel witte druppel aan haar ene speen! Ph is ook gezakt... Misschien vannacht :#

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 08:27

Gefeliciteerd juval!

Toch al een verbetering tinkerbelzz. Hopelijk nog meer vooruitgang, zal even een lange adem zijn.

Biancatje, nog even geduld..

Laleentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 08:29

Riv; spannend *\o/*

Alena (v. Koss) 29-04-2005
Lalena (v. Lord Leatherdale) 01-06-2016
Olena Olcay (v. Desperado) 23-05-2019

siko

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 08:33

BianCatjee schreef:
Siko hier helaas ook zo.. ik bestel ze vanuit het buitenland.. liever dat dan straks een slecht veulen door eigenwijze dierenartsen..

Hier gister voor het eerst ph gemeten, maar die is nog hoog.. duurt nog eventjes :)

Waar bestel je ze in het buitenland? Zijn de namen hetzelfde als hier in NL? Nu ik dat schema van Vulina heb, heb ik een handvat. Dat vind ik erg fijn :)

Succes nog even. Het is het wachten waard. Ik vind het heerlijk om Koda hier te hebben maar de zwangerschap en het wachten erop vond ik ook erg bijzonder. Ownie is nu hengstig. Het kriebelt...

@yaartje; ik weet precies wat je bedoeld. Heb net een mail gestuurd en krijg een waslijst aan vragen. De moed zakt me in de schoenen. Waarom zijn ze er toch zo op tegen? Al met al is het toch ieders eigen verantwoording?

Awaiting: baby Spot
[KS-MK] Spot(s) or not

Diertjec

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 08:38

Spannend Riv!

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 08:41

Juval gefeliciteerd!!

Riv spannend!!!

Jackie Daniel's E.T.
Chantal vd asheuvel (maury)
Fanny v terwupping

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 08:51

Vulina schreef:
[ [url=m/aTP8Nv.jpg]Afbeelding[/url] ]

Voor de liefhebbers :)

Is het mogelijk om hier het gewicht bij te zetten waarvoor jij op die leeftijd een KWPN veulen/jaarling doet?

En dat Diertjec die dan probeert in de openingspost ,(blz 1) te zetten??

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 08:55

Tinkerbelz :(:) dikke knuffel voor jou, hoop dat het gauw beter gaat!!

Smarti is dus gisteren bevallen, eigenlijk zonder echte tekenen. De uier was goed gevuld en hard, maar ze was gewoon rustig de hele dag in de wei. Niet kegelen. PH zat rond 20:00 uur nog op 7.
Toch voor de zekerheid voor het eerst maar de alarmsingel omgedaan, meer om te kijken of die past.
Camera aan en ik ben gewoon naar bed gegaan. Rond 23.45 kreeg ik een app van mijn dochter die mee zat te kijken op de camera dat ze toch wel erg onrustig was..
Ze was toen inderdaad de halve marathon aan het lopen in haar stal en steeds liggen. Het alarm ging nog niet, want ze stond ook steeds weer snel op.
Maar rond 23.55 ging die dus wel en zag ik de pootjesblaas komen. Dus ik rennen :) ..
Mooi op tijd om een beetje mee te helpen dus. Net voor 0:00 uur was ze geboren,.

Smarti deed het direct heel goed, meteen drooglikken (wat hardhandig naar mijn smaak, maar dat helpt natuurlijk om het veulen te stimuleren). Nageboorte kwam er binnen het half uur af, en toen stond het veulen ook al vrij vlot.
Het vinden van de (nog kleine) spenen duurde even, maar met wat sturing is dat ook gelukt.
Helemaal volgens het boekje dus!
Het veulen heeft nog geen naam, dochters worden het nog niet eens, komt vast wel goed.
vooralsnog is ze valkkleurig, maar ik zie ook wel iets wit rond de ogen, dus waarschijnlijk gaat ze wel schimmelen. Ach ja, ook mooi!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

ZONDER BOEREN GEEN VOEDSEL!
STEUN ONZE BOEREN!

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 08:55

siko schreef:
BianCatjee schreef:

Waar bestel je ze in het buitenland? Zijn de namen hetzelfde als hier in NL? Nu ik dat schema van Vulina heb, heb ik een handvat. Dat vind ik erg fijn :)

Succes nog even. Het is het wachten waard. Ik vind het heerlijk om Koda hier te hebben maar de zwangerschap en het wachten erop vond ik ook erg bijzonder. Ownie is nu hengstig. Het kriebelt...

@yaartje; ik weet precies wat je bedoeld. Heb net een mail gestuurd en krijg een waslijst aan vragen. De moed zakt me in de schoenen. Waarom zijn ze er toch zo op tegen? Al met al is het toch ieders eigen verantwoording?

Ik ga even de link voor je opzoeken waar ik ze altijd bestelde.

Ja ze hebben dezelfde namen als hier en heb ze vergeleken met wormenkuren hier. Ze zijn hetzelfde. Er staan wel een paar bij die ik niet ken maar die bestel ik dan ook niet.

Bij mijn vorige 2 veulens was ik ook zeker heel blij ermee en kon ik er dagelijks (meerdere keren per dag) naartoe.. ik heb sinds november zelf een kleine waardoor het allemaal nog erg wennen en lastig inplannen is om er dagelijks naartoe te kunnen..
Andere keren genoot ik er veel meer van, nu heb ik het idee dat het zo helemaal fout gaat lopen omdat ik niet dagelijks kan controleren ;(

♡ Maquavinci <3 Megan ♡

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 09:00

ja, wormenkuur... die heeft Smarti dus nog niet gehad, ik had niet verwacht dat ze nu al zou gaan bevallen.
Wat is nu wijsheid? Wanneer zou ik Smarti het best kunnen ontwormen, nu direct? maar dan ben ik dus bang dat het veulen er misschien via de mest wat van binnenkrijgt.
of straks gelijk met het veulen op 9/10 dagen?

ZONDER BOEREN GEEN VOEDSEL!
STEUN ONZE BOEREN!

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 09:00

Siko hierbij de link:
https://www.orchardequestrian.com/Wormers-c-53/

Heb er zeer goede ervaringen mee, wormenkuren zijn snel binnen.

Juval wat fijn dat je dochter mee keek op de camera en dat je voor "proef" de singel had omgedaan, misschien toch (onbewust) een voorgevoel gehad ;)

♡ Maquavinci <3 Megan ♡

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 09:02

juval schreef:
ja, wormenkuur... die heeft Smarti dus nog niet gehad, ik had niet verwacht dat ze nu al zou gaan bevallen.
Wat is nu wijsheid? Wanneer zou ik Smarti het best kunnen ontwormen, nu direct? maar dan ben ik dus bang dat het veulen er misschien via de mest wat van binnenkrijgt.
of straks gelijk met het veulen op 9/10 dagen?

Ik zou dan inderdaad wachten tot je veulen ook krijgt, maar weet niet of je veulen dan eventueel weer teveel krijgt omdat ze het dan ook via de merrie krijgt.. weet niet precies hoe dat zit, er is vast iemand hier die dat weet

♡ Maquavinci <3 Megan ♡

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 09:23

Juval gefeliciteerd.

Tinkerbellz ik zie ook al duidelijk verbetering. Vaak willen we te snel. Hoefje moet wel de kans krijgen om te groeien. Lastig is het wel.

Ik ontworm moeder tegelijk met veulen als ze eraan toe zijn. Dus als het net zo valt gaan ze tegelijk. Of ik wacht een week of twee na de ontworming van veulen en doe dan de moeder. Net hoe het uitkomt met de rest van de kudde.

http://www.freewebs.com/stalvanhethoofddiep
Enya op 167 dgn dracht. 4 dec.

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 09:29

Gefeliciteerd Juval!

Ik heb ook voor het eerst het alarm omgedaan en heb 5x wakker gebeld door de schone slaapster. Straks even de instelling veranderen.

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 09:32

Volg onze knappe hengsten op Facebook en Instagram! GP Mister Dual Jac - EMH Top Dun Chex - Double Dun Gallo Gun
[KS-MK] 3 Paint veulentjes verwacht in 2020

cupido1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 09:32

Gefeliciteerd met de veulens!

Ik ben even druk geweest en jullie gaan zo snel!
Tinkerbells, wat een verandering al! Nu hopen dat het zonder schoentje ook zo mooi doorzet. Wel jammer van het verschil in links en rechts. Maar inderdaad zo lastig met een voorkeurshouding.

Hier kan ik gelukkig voor de veulens gewoon wormen spuiten ophalen bij de kliniek. Ze weten ook dat ik veulens verwacht, omdat ze de merries gescand hebben.

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 09:40

Gefeliciteerd Juval!

Tinkerbellz, wat een zorgen. Maar gelukkig gaat hij wel zichtbaar vooruit. Hopelijk zet hij dit door. :(:)

Freddy Z1+34, Enchelina Halieda M2+10, Zoran M2+2, Golden Diamond L2+8, Amy's Latina Z1+0, C'est Leva's Fürst B+10, Peter B+9, Kubanito M2+0, Alice M2+2

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 09:42

Tinkerbell vind de hoefjes/beentjes er toch goed uit zien. Hopelijk zet de verbetering door.

Vervelend dat met de wormenkuren. Hier gelukkig geen probleem.

Onze laatste merrie komt dichterbij. Gisteren onder de camera gezet. Zit nu op 317 dgn

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 09:43

Tinniie schreef:
BianCatjee schreef:
Siko hierbij de link:
https://www.orchardequestrian.com/Wormers-c-53/

Heb er zeer goede ervaringen mee, wormenkuren zijn snel binnen.

Juval wat fijn dat je dochter mee keek op de camera en dat je voor "proef" de singel had omgedaan, misschien toch (onbewust) een voorgevoel gehad ;)

Daar heb ik vroeger ook besteld, maar doe het tegenwoordig hier :
https://www.equipetstores.com/equestria ... rmers.html

Was nog iets goedkoper voor de meeste tubes.

Betaal je invoerkosten als je hier bestelt? Voor ik verhuisd was kon ik mijn ontwormingskuren nog gewoon bij de apotheker halen maar nu dus niet meer.

Everything will be alright.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 09:49

Even snel reageren later lees ik meer

Riv Q je gaat voor schieten ik hoop het voor je :D

Naambordjes, portretten en meer
Geschilderd met aquarel, olieverf of gebrand met pyrografie
https://mjsartonwood.weebly.com/#

Neonlight
Moderator Kantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 10:04

Dat ging lekker vlot Juval! Jij hebt in ieder geval geen slapeloze waaknachten gehad. :))

Wat betreft ontwormen, gewoon rond de 10 dagen met het veulen mee. Heb ik ook vaak gedaan, is geen probleem.

Een ster was je altijd al, nu zul je als een ster aan de hemel fonkelen.
Dotje, 5 mei 2009- 21 januari 2010

[IM] Dag lieve Neon...
[IM] Dag lieve Michael, zeg je hallo tegen Neon?

siko

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 10:30

En welke hoeveelheid voor veulen? Merrie en veulen kunnen dus nu allebei tegelijk? Ook allebei hetzelfde middel of maakt dat niet uit?

Awaiting: baby Spot
[KS-MK] Spot(s) or not