[HK]Het Dikke Buiken Topic 2019 deel 2

Moderators: Coby, petraaken, C_arola, Dyonne, Apple

Diertjec

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2019 deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 17:54

Knap bekkie Fleuribelle!

Laleentje, voor zover ik die pH strip snap, zit ie op 6.4

Nog lekker in de kreukels Annique, mooi koppie wel.

Vandaag zijn El en Odin verkast naar een stukje land naast de kudde waar ze in komen
Afbeelding

Gras zat, gras staat even hoog als dat Odin is _O-

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 18:04

Hier een Fief toch echt al een week op 6.5 :') vanmorgen 6.2

Gefeliciteerd weer met de beebs! Tja ook dierenartsen zitten dus nog wel eens mis met het geslacht hahaha.

Even een druk weekend achter de rug dus heb niet alles helemaal bijgehouden. Lees zo even verder terug.

Stal van 't Heideveld
Nuadhu B+10 -> L1+16 -> L2+17 -> M1+12 M2+7 Eindstand..

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 18:11

Die ph strips voor aquaria en zwembaden werken prima hoor, alleen is het wel handiger als die tot 5.5 gaat ofzo

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 18:33

Heb inderdaad wel eens gehoord dat mensen die strips ook gebruiken voor zwembaden enzo, maar zelf geen ervaring mee. Weet ook niet zo goed hoe ik het af moet lezen bij die..
Heb zelf nu strips van epplejeck, had ze hiervoor ergens anders vandaan maar die kon ik niet vinden.. uiteraard nu die nieuwe strips binnen zijn kwam ik de oude tegen :+

Oh heerlijk die veulenspam <3 en wat zijn sommige alweer gegroeid zeg!!

Hier verloopt alles nog rustig, inmiddels staan de nieuwe merries erbij in de kudde en gaat alles gelukkig rustig in de groep :) lucht echt wel heel erg op! Megan is niet zo voorzichtig met zichzelf :+

♡ Maquavinci <3 Megan ♡

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 19:29

Kaplaars, nog gelukt met het alarm?

Knolselder, ooooo heerlijk dat Bambi fit is duim dat het zo blijft en ze straks heerlijk de wei op kunnen.

Fleuribelle, <3 dat chique hoofdje met die gave bles! Zie ik Zilverling op de achtergrond?

Diertjec, Odin kan verstoppertje spelen _O-

Tinkerbellz, succes morgen met Power ik duim.

Tinniie, nog geen aanstalten? Dik zat anders?

Heel veel succes

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 19:42

@jobamara: de dierenarts is vanochtend geweest. Dr kootgewricht is vanaf vrijdag nog steeds dik. Ze heeft er idd vocht bij. Ws verstapt of verdraaid, terwijl ze niet kreupel loopt oid.
Naveltje is idd nog n "tuutje" (veulen ruim drie weken nu) maar t is geen breukje en t zag er goed uit. Geen koorts of ziek veulen.. ik moest dus gwn afwachten en aankijken. Ben wel gerustgesteld.

Gefeliciteerd met de nieuwe veulens!

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 19:49

Fijn dat de dierenarts is geweest, Max!

Saga is al bijna een week aan de diarree. Ik heb haar woensdag ontwormd, toen was het al niet helemaal vast meer. Ze is verder wel fit en blij, drinkt ook goed. Ze is nu 17 dagen oud. Geen idee of Sæunn hengstig is, die toont nooit. Wanneer gaan jullie met zoiets naar de dierenarts? Ik twijfel tussen morgen bellen of nog een paar dafen wachten.

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 19:51

Volgens mijn DA komt die diaree niet van de hengstigheid maar altijd van t ontwormen. Dit valt "toevallig" meestal samen met de hengstigheid.

Maar... waarom bel je de DA niet gewoon even voor overleg?

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 20:02

Imre schreef:
Fijn dat de dierenarts is geweest, Max!

Saga is al bijna een week aan de diarree. Ik heb haar woensdag ontwormd, toen was het al niet helemaal vast meer. Ze is verder wel fit en blij, drinkt ook goed. Ze is nu 17 dagen oud. Geen idee of Sæunn hengstig is, die toont nooit. Wanneer gaan jullie met zoiets naar de dierenarts? Ik twijfel tussen morgen bellen of nog een paar dafen wachten.

Kan die aan het drinkwater van de merrie? Anders wegnemen en omhoogplaatsen.

Idd zoals max zegt hengstigheid van de merrie is allang achterhaald. Meestal zijn het wormen. Mijne heeft 1 dag diarree gehad en ik wist zeker dat het van het nat gras was, ze moesten in de regen blijven die dag. Merrie was ook helemaal niet hengstig. En ontworming had hij nog niet gehad. Dag erna geen gras en pas op het droge gezet in de namiddag en diarree was al over. Water is echt slecht voor die veulens, zit ook vol bacteriën.

Blossoms don't compeed one another, they just blooms.
One life, live it.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 20:08

Daar had ik het vanmiddag op stal inderdaad ook al over. Het water kan helaas niet anders dan in een speciekuip. Als iemand een goed idee heeft is dat zeer welkom.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 20:17

Dan zal het het water zijn. Zou dat dua weg halen en met een emmer aanbieden. Anders zie ik geen oplossing om eerlijk te zijn.

[KS-ITP] Eerder dan verwacht geboren
As long as we're together, kerstmuts has no end.♥ [o]

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 20:23

Ze staan 24/7 buiten en de omheining bestaat uit stroomdraad. Ergens iets ophangen wordt daarmee erg ingewikkeld. Morgen maar even met de boer overleggen of we iets kunnen maken.

*edit*
Meteen overlegd en we hebben een oplossing bedacht! De waterton gaat in een hooibak/slowfeeder. Saga is te klein om er dan bij te kunnen.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 20:53

Super!

[KS-ITP] Eerder dan verwacht geboren
As long as we're together, kerstmuts has no end.♥ [o]

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 20:56

Imre wat fijn dat je stalhouder zo meedenkt en meewerkt.
Kan een veulen van een halve dag oud al diarree krijgen van water? Of zou dat een andere oorzaak hebben?

en begrijp ik goed dat ze van de ontworming diarree krijgen of is het juist van de wormen bij zo'n jong veulen?

ʇɟıɹɥɔsuǝʌoqǝʇsɹǝpuo

Diertjec

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 21:00

Ik heb Odin gisteren ontwormd en z'n mest was vandaag iets dunner, maar geen diarree, gelukkig.

Wat fijn dat er zo snel een oplossing is imre! Fijn

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 21:16

Heel blij met deze stal inderdaad! Ik sta er ook al 12 jaar. Ze hebben het plan meteen uitgevoerd, dus als we het goed hebben bedacht kan het Sagamonster er niet meer bij.

Hoe lang mogen ze geen water?

veronique56

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 21:25

Zo even niet meer gereageerd hier. Merk dat ik 's avonds weinig energie meer heb. Heel de dag met de kindjes, paarden en buitenboel bezig for een uur of 21.30. Lees dan nog wel alles mee maar heb geen puf om op iedereen te reageren.

Van harte gefeliciteerd met alle geboren veulens. Is hard gegaan hier de laatste paar dagen. Het aantal Redd bags is dit jaar wel heel opvallend. En wat onwijs goed dat ze er allemaal levend uit zijn gekomen en de merries steeds goed herstellen na het harde getrek. Zou dat komen omdat steeds meer mensen zich toch goed voorbereiden en de merries beter in de gaten houden?

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 21:34

Pfff alle tekenen van een aankomende bevalling zijn als sneeuw voor de zon verdwenen ... ph neigt zelfs meer tegen de 8 nu ... hoop toch echt niet dat ze voor een record wil gaan.

CC Justa Sally Doll *Sal*
[ITP] Waar het allemaal begon ...
Just one Fantasy *Sydney*
[KS-ITP] Mijn eigen Champagne Fantasy
*Sterre*

Neonlight
Moderator Kantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 21:57

Ik heb juist begrepen dat het voornamelijk lag dat de darmen dan anders gaan werken en de darmflora die anders wordt.

Onze kleine spruit heeft ook een naam, het wordt Reedhill's Riddles 'n Rhymes. :D

Een ster was je altijd al, nu zul je als een ster aan de hemel fonkelen.
Dotje, 5 mei 2009- 21 januari 2010

[IM] Dag lieve Neon...
[IM] Dag lieve Michael, zeg je hallo tegen Neon?

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 22:02

Hier ook 1 aan de spuitpoep. Morgen gaat de waterbak de lucht in :j

Stal van 't Heideveld
Nuadhu B+10 -> L1+16 -> L2+17 -> M1+12 M2+7 Eindstand..

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 22:09

Max, fijn dat je gerustgesteld bent.

Imre, goede oplossing,

Nicky, rond de 10e dag diarree is eigenlijk door wormen zeggen ze. En water kan direct voor problemen zorgen dus ook heel jong, zag toevallig vd week een engelstalig artikel erover.

Veronique, denk idd betere voorbereiding en alle info op bokt _O- ha ha internet!!

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 22:25

Even over wormen en wormenkuren : ik vroeg aan dierenarts om wormenkuur voor de veulens,ze vroeg waarom? Hun argument is dat wormeneitjes pas na 6 tot 8 weken uitkomen en een wormenkuur werkt niet voor wormeneitjes. Als de merries wormenkuur hebben gehad en mest regelmatig uit stal en wei word gehaald is de kans erg klein op wormen.hun advies : mestonderzoek

TripleCD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 22:29

Hey allemaal, terug van weggeweest. Heel druk gehad, naar USA geweest, nieuwe hengst ophalen. Kom ik terug, onderhand geen tijd om hier foto's te plaatsen van haar uier want mijn merrie beviel al met 323 dagen van een mooie hengst veulen..
Hierbij de foto's van Billy.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

AQHA Champagne fokster www.triplecdranch.com
Paracord design voor unieke touwhalsters en halsbanden

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 22:37

happytime schreef:
Even over wormen en wormenkuren : ik vroeg aan dierenarts om wormenkuur voor de veulens,ze vroeg waarom? Hun argument is dat wormeneitjes pas na 6 tot 8 weken uitkomen en een wormenkuur werkt niet voor wormeneitjes. Als de merries wormenkuur hebben gehad en mest regelmatig uit stal en wei word gehaald is de kans erg klein op wormen.hun advies : mestonderzoek

Ik zou een andere dierenarts proberen.. zeker niet gokken met die kleintjes!

♡ Maquavinci <3 Megan ♡

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 22:48

Annique. Gefeliciteerd! Geslacht bepalen gaat hier in dit topic wel vaker mis :+

Neonlight. Mooie naam voor een knap mannetje <3

Luna. Prachtig kereltje!

Knolselder. Fijn dat Bambi en de kleine het goed doet.

Maxx. Goed dat je de dierenarts hebt laten komen.

Imre. Wat fijn dat dit gelijk geregeld wordt. Kunnen Veel stallen nog wat van leren :j

Candalisa. Dat heb ik vaker gehoord... En de volgende dag in de avond een veulen!

Triplecd. Welkom terug. Mooi veulen!

Ik probeer elke dag actief mee te lezen. Reageren zit er helaas niet altijd, of heel uitgebreid in.

Esmeralda staat bij het dekstation, er was van de week een fotografie die mijn Dametjes heeft vastgesteld <3
Odilia is alweer bijna 2 maanden. Gaat zo snel...

Afbeelding
Afbeelding
in de volgtopic staan meer foto's