Rijd jij ook zo graag buiten? Meld je!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Rijd jij ook zo graag buiten? Meld je!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 20:05

Hoi!

Mijn paard en ik rijden lekker recreatief. Meestal gaan we op pad!
Heel zelden rijden we in de bak. Ik vind het heerlijk om met mijn paard lekker ontspannen rond te rijden. Gewoon lekker uitwaaien na 't werk. Gelukkig hebben wij genoeg uitrij mogelijkheden om je te vermaken! Lekker stappen over de landweggetjes in de zon, een lekker stuk galop over de bospaden, een sprongetje over de boomstammen. Nee, ons maak je niet blij met bakwerk. :o

Ik ben benieuwd of er nog meer ruiters zijn die ook enkel recreatief buiten rijden? Waar rijden jullie? Hoevaak? Alleen of met stal genoten? Waar lopen jullie tegen aan? Hoe lang zijn jullie onderweg?

Wij gaan z'n 3/4 keer per week. Afhankelijk van het weer. De stal staat aan de rand van het bos dus veel uitrijmogelijkheid, tevens ook leuke landweggetjes wat heerlijk is in de zon. Ik ga zowel alleen als met stal genoten, wel zo gezellig! Onze ritjes verschillen van een half uurtje t/m 3 uur ongeveer. Mijn paard is super braaf buiten, rent niet weg, bokt niet en schrikt niet snel. Is lekker ontspannend en relaxt, (ligt er wel aan welke richting we op gaan) ideaal buitenrit paard!

Omdat ik er zo van geniet, ben ik benieuwd naar jullie ervaringen! :D

Dit was vanmiddag!

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door LindyH op 08-06-19 21:13, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel aangepast op verzoek

missfalki
Berichten: 2271
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Salland

Re: Rijdt jij ook zo graag buiten? Meld je!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 20:16

:wave: ook fan van buitenritjes en van oortjesfoto's <3

Groet Karin.

Doyal
Berichten: 118
Geregistreerd: 27-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 20:17

Ja, hier ook een buitenrijliefhebster met mijn bijrijdijslander. Heerlijk vind ik het om te dwalen door de bossen en even alleen te zijn en nergens aan te hoeven denken. Dat lukt op de 1 of andere manier alleen als ik op een paard zit

Wij rijden vaak 1 tot 2,5 uur, zoveel mogelijk door 't bos. Beestje is nog relatief jong dus rijden voornamelijk stap en kleine stukjes tolt. Zal binnenkort even een oortjes foto uploaden :)

Liefsyv

Berichten: 208
Geregistreerd: 14-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 20:17

Heerlijk he, ik doe het ook lekker met mijn paard. ik heb ook zon ideaal buitenrit paard, super braaf:D. Wij vinden het trouwens ook heerlijk om hard te werken in de bak.

Het enige wat ik lastig vind aan buitenrijden is dat ik na de rit altijd met de fiets of auto terug "moet", omdat mijn paard ergens gemest heeft. Opruimen doe ik altijd! Maar wel iets wat mij stiekem wel tegenhoud om vaak te gaan.

Hoe doe jij dat?

Anastasia24

Berichten: 2706
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 20:18

Ik meld me! Al sinds ik een eigen paard heb ga ik alleen op stap. Wij rijden door het mastbos naar het ulvenhoutse bos, naar het Chaamse bos, grenst allemaal mooi aan elkaar. Wij staan ook vlak bij(aan) het bos, dus dat is wel perfect, <3 . Bakwerk doen wij ook nooit. Mede doordat haar artrose het niet aankan. Mij maak je nergens anders blijer mee dan een buitenrit na een lange schooldag, :D

SstterreeX
Berichten: 61
Geregistreerd: 11-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 20:20

Liefsyv schreef:
Heerlijk he, ik doe het ook lekker met mijn paard. ik heb ook zon ideaal buitenrit paard, super braaf:D. Wij vinden het trouwens ook heerlijk om hard te werken in de bak.

Het enige wat ik lastig vind aan buitenrijden is dat ik na de rit altijd met de fiets of auto terug "moet", omdat mijn paard ergens gemest heeft. Opruimen doe ik altijd! Maar wel iets wat mij stiekem wel tegenhoud om vaak te gaan.

Hoe doe jij dat?


Ik ruim het meestal niet op :Y) , maar dat komt omdat mest is na de regen weg. Maar wanneer we buiten het bos rijden of in het dorp ruimen we het wel op . Maargoed dat is natuurlijk niet netjes.

P0lly
Berichten: 202
Geregistreerd: 19-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 20:20

*\o/*
Hier nog een buitenritjes fan, zon 1 tot 3 keer per week ga ik wel het bos in! alleen of met mijn moeder of een vriendin waarmee we samen de stal hebben
Helaas wordt bijna alle natuur omgezet in kassen hier in de buurt dus ondertussen moet ik een een halfuur door de kassen/langs een drukke weg voordat ik in het bos ben (waar helaas ook niet veel meer van over is -O- )

P0lly
Berichten: 202
Geregistreerd: 19-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 20:22

Liefsyv schreef:
Heerlijk he, ik doe het ook lekker met mijn paard. ik heb ook zon ideaal buitenrit paard, super braaf:D. Wij vinden het trouwens ook heerlijk om hard te werken in de bak.

Het enige wat ik lastig vind aan buitenrijden is dat ik na de rit altijd met de fiets of auto terug "moet", omdat mijn paard ergens gemest heeft. Opruimen doe ik altijd! Maar wel iets wat mij stiekem wel tegenhoud om vaak te gaan.

Hoe doe jij dat?


Ik stap gewoon af en schop/schuif het een beetje netjes de berm in zodat niemand er last van heeft hihi

kiki1976

Berichten: 16855
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Rijdt jij ook zo graag buiten? Meld je!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 20:44

Met onze pony rijd ik eigenlijk alleen maar buitenritjes nog.
Dochterlief doet het dressuur/spring bakwerk.

Regelmatig, rondje polder, naar het bos of strand.
In het bos hier is ook een cross parcours, dus altijd de mogelijkheid om te springen.

Heerlijk hoor!

Zorry
Berichten: 1385
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: rotterdam

Re: Rijdt jij ook zo graag buiten? Meld je!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 20:55

Wij rijden alleen maar buiten, hebben geen bak tot onze beschikking. We staan in de winter aan de zevenhuizenplas en nu in de zomer staat hij vlak bij het lage bergse bos nu lekker daar door heen.
Afbeelding

nessinator
Berichten: 1789
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 21:06

Jaaa, bosruiter in hart en nieren meldt zich!
Vroeger reed ik meer in het bos dan in de bak, nu heb ik ook wat wedstrijdambities dus wissel ik het zo veel mogelijk af! (maar goed we gaan alleen al door het bos naar springles toe dus dan heb je ook wat :D)

HHorseA
Berichten: 682
Geregistreerd: 04-03-17
Woonplaats: Belgie

Re: Rijdt jij ook zo graag buiten? Meld je!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 21:18

Hier ook een grote fan van buitenritten.. En zeker nu we met 4 zyn.:D <3

BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Re: Rijdt jij ook zo graag buiten? Meld je!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 21:27

Hier nog een recreatieve ruiter!

Aangezien mijn eigen merrie een veulen heeft nu zit buitenrijden er eventjes niet in met haar.

MAAR... ik heb een fantastisch bijrijdpaard gevonden waarmee ik straks veel naar buiten wil gaan. Wij rijden in de grote Peel!

Sure_lee

Berichten: 10389
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 21:30

Ik rijd ook alleen maar buiten. Ritjes variëren van 1,5 uur tot 6 uur met een pauze. Startpunt is Ede en de mogelijkheden zijn eindeloos.
Doe dit gemiddeld 3 x per week denk ik.Afbeelding

Ga vaak met mij bijrijdster... heb 3 paardjes. Of met stalgenoten. Alleen ga ik heel soms.

Piekosjj

Berichten: 5451
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: Rijdt jij ook zo graag buiten? Meld je!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 21:40

Nog een bosruiter die zich meld :D
Op mijn vorige pony reed ik bijna alleen maar door het bos, echt genieten. Nu ben ik verhuist (zonder pony) en rijd ik bij een endurance ruiter wat ook ontzettend gaaf is. Het rijden is heel anders, soms mis ik de 'we zien wel waar we uitkomen' ritjes gewoon lekker zelf met m'n eigen pony wel, maar ik heb een ongewoon mooie kans gekregen om met deze ruiter mee te mogen trainen en groomen op wedstrijd! Ik woon in Zweden en het buitenrijden is hier ook buitengewoon mooi met de meest eindeloze bossen en prachtige omgevingen <3
Afbeelding

Jets

Berichten: 3551
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 22:01

Leuk! Wij rijden ook alleen maar buiten, in de bak vinden we niks aan. Wij rijden door Zwolle, helaas geen bak, dus we moeten het doen met landweggetjes langs weiland en ritjes over de dijk langs de Vecht. Ik rij altijd alleen. Zou het leuker vinden om samen te rijden, maar bij ons in de buurt rijden de meeste mensen niet buiten en mijn stalgenoten racen nogal. De lengte van de ritjes varieert enorm. Ook doen we het de ene keer rustiger aan dan de andere keer, ik train sinds kort wat vaker op snelheid. We doen rijden, mennen, fietsen en wandelen :) Sinds kort hebben we een trailer en kunnen we ook naar het bos voor ritjes en dan spreek ik vaak met mensen af om samen te rijden, maar ik ga ook wel eens alleen met de trailer op pad :j

Afbeelding

Emori

Berichten: 13116
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Re: Rijdt jij ook zo graag buiten? Meld je!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 22:03

Ik rijd ook altijd heerlijk buiten.
Zelden in de bak. Daar vinden we beide niet zo veel aan :)

jolmer20

Berichten: 3976
Geregistreerd: 13-01-07
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 22:05

Jaaa ik meld me ook!
Pony is met ‘pensioen’, ik rijd eigenlijk nooit en als ik rijd, rijd ik buiten.

Afbeelding

justkid

Berichten: 11816
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 22:28

Steekt vinger op!
Ja! Wij wonen sinds een jaar op de Veluwe en sindsdien zijn we veranderd van fanatiek baktrainer naar volledig buitenruiter.
Op mijn vorige stal waren de buitenrijmogelijkheden beperkt en waren mijn stalgenoten fanatieke reining ruiters en daar deden wij dan gezellig mee (niet zo fanatiek als zij) maar nu rijden we zelden in de bak (ik geloof nu 2 keer :o ) De omgeving is hier zo gaaf en mijn paard wordt zo blij van buitenrijden *\o/* dus oefeningen doen we lekker onderweg (af en toe) en proberen we ons snelheidsrecord te verbeteren. Ze heeft echt hard leren galopperen en vindt dat helemaal leuk
Afbeelding

En het meest gave..... je paard ophalen om even in je achtertuin te laten snacken <3

Afbeelding

Ze staat namelijk bij mijn achterbuurvrouw op stal

Anoniem

Re: Rijdt jij ook zo graag buiten? Meld je!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 17:10

Ik ruim mest ook niet op eigenlijk. :o Rij ook meestal in afgelegen stukken. Als ik in het dorp zou rijden zou ik het even aan de kant gooien denk ik.

Hebben jullie altijd een vaste route in gedachten of stappen jullie op en bedenken dan waar je heen gaat?

PowerPoef

Berichten: 1200
Geregistreerd: 05-05-16
Woonplaats: Gelderland

Re: Rijdt jij ook zo graag buiten? Meld je!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 17:22

Ik en mijn verzorg pony melden ons ook! Eens in de zoveel tijd gaan we lekker door de kroondomeinen heen crossen, en verder de (rustige) weg op dicht bij huis.
Afbeelding

L_iek
Berichten: 9708
Geregistreerd: 11-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 17:28

Check!


Afbeelding

Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Re: Rijdt jij ook zo graag buiten? Meld je!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 17:34

Ook ik rijd meestal buiten.
Vind ik toch een stuk lekkerder en maken we Zwolle-noord onveilig
Vaak een uurtje

Overigens heb ik wel een bak tot mijn beschikking en gebruik ik hem dus ook af en toe

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 17:35

Jep ik ook, Dexter haat bakwerk maar buiten gaan die oortjes er op en hup.
Heb het van de week nog een poging gegeven maar het helpt dan ook niet dat er een loslopende puber in de weg loopt. Helaas geen fancy buitenbak thuis dus we moeten het er mee doen.
Heb het bakwerk voor 99% opgegeven maar af en toe moet hij gewoon even terug stretchen enzo.

Afbeelding


Ik ga ook het liefst alleen weg :) Ik ruim onderweg ook geen poep op :x Pony is 1m80 en ik ben er niet 1-2-3 terug opgezwierd als ik bij elke keutel moet afstappen.. Maar ik ga ook nooit door het dorp ofzo, als het niet Dexter zijn mest is die op de weg ligt, dan is het van een boer die lading is verloren bv.

Ik heb meestal een vaste route omdat er gewoon niet echt andere opties zijn hier. Gelukkig is thuis het uitzicht lang niet slecht

Afbeelding

Afbeelding

Ik ga nooit uren rijden, ben een echte stapritjesruiter en Dexter is een stapritjespaard dus wij sjokken tot we geen zin meer hebben en dan gaan we allebei eten :+

Nala

Berichten: 8189
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 17:36

Hier ook een fanatieke buitenrijder! Ik reageer later uitgebreider.

Afbeelding
Afbeelding