[HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 11:01

:j Gezien, heb je pb terug gestuurd. :)


Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 11:13

Ja jurysport blijft toch altijd een dingetje Lena. De één wil dit zien, de ander dat.. De één ziet een bepaald ras liever niet in de sport, de ander juist weer wel. Lastig altijd! Mbt de SB: qua buiging doe je gauw te veel weet ik iig wel.. Ik deed altijd al snel te veel tenminste. Bij mij is 't probleem met SB echter dat Marena veel te veel terug komt :+

Marena van Steenbergen, M1+8

Lena82

Berichten: 225
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 11:16

:Helemaal waar hoor Rianne! Lig er ook niet van wakker.... tempo vasthouden is geen probleem voor hem, de aandacht erbij houden wil nog weleens een uitdaging zijn buiten.. is zoveel te zien en vooral te horen.. hij is erg schept op geluid :)

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 11:19

Schouder binnen is vaak het probleem dat de schouder niet naar binnen gaat, maar de achterhand naar buiten.

Lena82

Berichten: 225
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 11:34

Marietje35 schreef:
Schouder binnen is vaak het probleem dat de schouder niet naar binnen gaat, maar de achterhand naar buiten.



Om die "op te lossen" moest ik m van mijn instructeur vanuit travers rijden. Dus travers inzetten vanuit de hoek en vanuit daar de SB inrijden op de lange zijde.. dat helpt ons om de juiste buiging te houden in de SB.. In de training dan.. In de proef niet

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 11:43

Dat kan inderdaad helpen. :j Alleen, het geeft eigenlijk aan dat je de buitenschouder niet goed hebt begrenst. Dat is nou net een belangrijk stuk voor ook weer oa je contra.
Als je controle hebt over de schouders, dan zijn de oefeningen niet meer het probleem.

Veel binnenhoefslag rijden en echt recht richten. Vaak vallen ze dan al in de schouder.

Meya_

Berichten: 1411
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 10:22

Leuk trouwens Sanne, een nieuw project :)
Einde bij jullie verbouwing al in zicht Buxy? Hier nog lang niet :')

Blijven dan indd jury Lena, een méga verschil. Maar gefeliciteerd met de hoge punten!

Wel erg fanatiek Marietje haha. 2x me les! Ach en nu het kan.

Mijn motto is: Je moet je hele leven leven zoals jij het wil. En doen wat je wilt doen. :D Ik ga bv ook echt niet stoppen met paardrijden als er evt wel kids komen in de toekomst. Vind altijd beetje bijzonder zo'n uitspraak dat mensen zeggen, heb je er echt geen tijd, puf en geld meer voor. Denk is maar net hoe je het zelf wil indelen qua gezin en hobby. Bedoel zit een heel verschil tussen fanatiek met je hobby bezig en stoppen :') (Sorry als ik nu misschien mensen tegen het zere been aan schop, is niet de bedoeling.)


Lang wachten dan Rianne, maar heb je ook wat!
Haha, ik vond het de eerste weken zo wonen ook niks. Maar het is nu een manier van leven geworden. En als alles af is.... <3 <3

Veerle fan Charleyhoeve -- Ster A
Foekje W -- Ster A drachtig van Kanne 534 '24
Wyfke fan Stokmanshiem

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 10:23

Helemaal met je eens Meya, het is maar net hoe je er zelf mee om gaat en hoe graag je iets wilt. :)
Ik zou ook niet willen stoppen. (tenminste; zo denk ik nu, weet natuurlijk niet hoe dat is als ik wel kinderen zou hebben :D )

Meya_

Berichten: 1411
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 10:37

:D tja, ik kan het ook niet zeggen.. Heb geen 24/7 kids in huis nu. Maar weet wel, dat ik niet mijn hobby ga opgeven. Anders klussen we nu voor niks _O- Dan maar wat minder werken haha
Denk dat je paarden aan huis prima kan combineren met een gezin.

Veerle fan Charleyhoeve -- Ster A
Foekje W -- Ster A drachtig van Kanne 534 '24
Wyfke fan Stokmanshiem

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 10:46

Ik denk sowieso wel, aan huis of niet. Denk dat aan huis misschien nog wel makkelijker is!

Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 10:57

Heel eerlijk Meya, ik denk dat je daar pas écht een uitspraak over kunt doen als je daadwerkelijk een kind hebt. Wat als je een huilbaby hebt of er is iets anders aan de hand met je kindje? Daarbij: je hebt écht je handen vol aan een kind hoor. Het eerste jaar vond ik het heel lastig om een balans te vinden. Helemaal omdat je afhankelijk bent van oppas.. Daarbij: financieel is een kind ook echt wel een aanslag, veel meer dan ik vooraf had gedacht ;-) En nee, je schopt mij niet tegen 't zere been want ik hoef (gelukkig) niets op te geven maar probeer wel realistisch te zijn.

Marena van Steenbergen, M1+8

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 11:20

Dat is ook zo, je kan alleen maar zeggen hoe je er nu tegenaan kijkt, kan maar zo heel anders zijn als het eenmaal zo ver is.

Maar toch Rianne; jij haalt bv aan een huilbaby. Dat maakt toch niet dat je dan geen hobby meer kunt hebben? Misschien juist dan wel heel belangrijk om even eruit te zijn en met iets anders bezig.
Je bent toch met z'n tweeen, vaders kunnen ook "oppassen".

Financieel ben ik wel volledig met je eens, ik denk dat dat nog wel meer een struikelblok kan zijn als tijd etc.

Buxy

Berichten: 2308
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Beltrum

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 11:21

Hier is het eind van de verbouwing ook nog niet in zicht hoor :o wet woonhuis van binnen is nu wel zover dat we er 'normaal' kunnen wonen maar buiten, boven, de garage en de bijgebouwen nog niet...

Paarden staan bij ons thuis en een kinderen hoeven van mij ook nog niet bevalt prima zo!

Baron <3 Eindstand: L2+2
Doran <3 | B +12 | L1 +13 | L2 +10 | M1 +14 | M2 +11 | Z1 +10

Meya_

Berichten: 1411
Geregistreerd: 16-07-06

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 13:09

Haha, iets soortgelijks dus Buxy! :)

Veerle fan Charleyhoeve -- Ster A
Foekje W -- Ster A drachtig van Kanne 534 '24
Wyfke fan Stokmanshiem

Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 14:43

@Marietje, nee met huilbaby bedoel ik niet dat je geen hobby mag hebben :) Bedoel meer dat het daardoor wel kan zijn dat je te moe bent.

Ik ben wel de laatste die zou zeggen dat je geen hobby mag hebben of t allemaal moet opgeven hoor. Ik wilde dat zelf ook niet. Maar moet wel zeggen dat ik t eerste jaar wel getwijfeld heb om haar te verkopen en ik had bijvoorbeeld niet gedacht dat ik de eerste jaren nog de mogelijkheid zou hebben om wedstrijden te rijden. Een kind hebben is heel intensief, je bent niet meer flexibel. Ik dacht dat Nina makkelijk mee kon naar stal wanneer ik de box en paddock ging uitmesten (vorige stal), maar als je kindje dan alleen maar huilt... := Nu ze iets ouder is en we dichterbij paard wonen wordt het iig een stuk makkelijker allemaal. En dan heb ik t geluk dat ik ergens anders sta en ze daar heel erg voor ons klaar staan <3

Marena van Steenbergen, M1+8

Meya_

Berichten: 1411
Geregistreerd: 16-07-06

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 15:08

Oh had heel bericht getypt maar zie net jou reactie Rianne. Dus heb m even verwijderd.

Zal later eens reageren als ik thuis ben

Veerle fan Charleyhoeve -- Ster A
Foekje W -- Ster A drachtig van Kanne 534 '24
Wyfke fan Stokmanshiem

Meya_

Berichten: 1411
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 06:34

Tuurlijk weet ik pas hoe het is als ik zelf kinderen heb. Dat stond er ook bij.. Dat is altijd met alles zo, dat je pas iets weet als het zover is ;)
Alleen ik bedoel dat je (naar mijn inziens) tussen fanatiek rijden en stoppen vele andere keuzes hebt. En het maar net is hoe je het zelf indeelt, wat je zelf wil en hoe je er nu overdenkt, net wat Marietje zegt.
En snap heus dat het anders wordt dan met zijn tweeën zijn. En dat iedere baby/kind anders is, iedereen er anders overdenkt en het per gezin wisselend is.. etc :)

Maar als het goed is, is het hier voorlopig nog niet zo ver. Want ik weet niet hoe ik het verbouwen, paardrijden en fulltime werkenDat wil ik voorlopig nog even blijven doen zou moeten combineren met een kleine :') en dat indd voornamelijk qua geld en ook de tijd..

Veerle fan Charleyhoeve -- Ster A
Foekje W -- Ster A drachtig van Kanne 534 '24
Wyfke fan Stokmanshiem


Buxy

Berichten: 2308
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Beltrum

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 20:23

Volgens mij hier het zelfde meya.. 40 uur werken, 2 paarden aan huis en de verbouwing.. Ben blij als ik een avondje op de bank kan zitten!

Gister en vandaag fijn kunnen trainen morgenmiddag op concours,heb er zin in!

Baron <3 Eindstand: L2+2
Doran <3 | B +12 | L1 +13 | L2 +10 | M1 +14 | M2 +11 | Z1 +10

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 19:34

Hoe ging het buxy?


Yes ik kan eindelijk weer eens melden dat ik een punt erbij heb :)! Lekker gereden vandaag. Jury die nog mondeling commentaar gaf wat super fijn was. Wij gaan weer verder trainen.


Xaffier B +26 l L1 +23 l L2 +21 | M1 +8

Buxy

Berichten: 2308
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Beltrum

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 20:07

Gefeliciteerd Shelly!

Zelf was ik eigenlijk best tevreden alleen punten vielen wat te tegen..

Baron <3 Eindstand: L2+2
Doran <3 | B +12 | L1 +13 | L2 +10 | M1 +14 | M2 +11 | Z1 +10

Lena82

Berichten: 225
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Arnhem

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 20:52

Gefeliciteerd Shelly!
Wat jammer Buxy, nooit leuk als het niet klopt bij je gevoel

robbie88

Berichten: 2077
Geregistreerd: 06-09-13
Woonplaats: uit het oosten

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 22:08

Jammer buxy... :( balen als de punten niet kloppen bij je gevoel.

SHelly: gefeliciteerd met je punt! Top gedaan

Hier vandaag ook nog op ch geweest, voor hetveerst op gras dus ff wennen. Maar ze liep prima, maar ook nog wel wat verbeterpunten..2 wp rijker..:)
Jammer dat ik niet op mijn kont zit, maar toch blij met een leuke foto
Afbeelding

Cranio sacraal therapeut
Tante rikie : dressur L1 springen 120 +13 cross L +1
Siem : L1+1
Vinted kast : https://www.vinted.nl/member/37950822-marjon1982518

SannevdM
Berichten: 2796
Geregistreerd: 06-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 08:27

Rianne, ja het is die bruine inderdaad, haha. :D
Wanneer komt je nieuwe zadel? Kan me voorstellen dat je niet kan wachten dat die er is!

Lena, ik ben wel benieuwd naar de filmpjes van je proef! :) Enne, wat we niet begrijpen, vergeten we maar snel. Jurysport blijft soms apart.

En ik heb geen kids dus daar kan ik verder niet over mee praten. :') Vriendinnen van mij hebben inmiddels wel bijna allemaal een kindje en van dichtbij zie ik wel wat het met je leven doet, haha. :+

Robbie, coole foto en gefeliciteerd met je winstpunten! :D

Afgelopen weekend ben ik nog even een keertje Z1 gestart, was vergeten dat ik die wedstrijd had opgegeven en kon niet meer afmelden. :+ Eerste proef was nog iets rommelig en was de afstemming nog niet helemaal wat het moest zijn, 2e proef ging TOP. Uiteindelijk beide proeven royaal gewonnen met 214 en 235. Dus fijne afsluiter. :D Halverwege Juni heb ik, zoals het er nu naar uit ziet, ons Z2 debuut. :) Nu eerst even lekker een weekje mak aan en duik lekker even een paar keer het bos met 'm in. :j

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 08:32

:wave:

@ Rianne; Oh bedoel je het zo. Ja, te moe snap ik wel. Heb ik zonder kinderen al wel :+
@ Buxy; Lekker getraind
@ Shelly; Gefeliciteerd, fijn!!
@ Buxy; Jammer dat het tegenviel
@ Robbie; Gefeliciteerd! Mooie foto zeg! Inderdaad net jammer van je zit, maar ach, zo is er altijd wel wat :D
@ Sanne; Gefeliciteerd! Je gaat echt hard man, gaaf hoor!

Bos moet ik ook weer eens plannen, nu nog prima weer voor. Straks als het zo warm is stikt het van de beesten.

SannevdM
Berichten: 2796
Geregistreerd: 06-02-06

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 09:08

Ja precies, dit is echt het ideale weer voor bosritjes! Waar ga jij het bos in?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Sanne_com en 7 bezoekers