Kinderen en hun pony's kletstopic?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Maartje_M

Berichten: 9289
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 20:26

Ja zo gedroeg ze zich ook :') terwijl mijn nrps met mijn verzorgster echt niet wilde, liep zij er zo overheen. Braaf ding <3


sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 11:03

Heerlijk hé!
Onze welshjes ook hoor, maken zich niet zo snel druk.
De shet al helemaal niet.
Maar die KWPN-ers van mij, die vinden dat vaak wel weer spannend.

Getup

Berichten: 8195
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 14:49

Mijn welsh galoppeert er ook zo overheen. Mijn kwpn merrie kreeg ik er echt niet op.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 09:57

Maartje, wat fijn zo'n koele pony. Kan je veel leuke dingen mee doen als ie niet zo snel onder de indruk is van rare objecten.
Door tunneltjes enzo, dat is hier ook altijd een succes. Vinden de kinderen prachtig.
Of voetballen met pony, ballenspel, vlaggetjes race etc.

Marloes heeft gisten weer fijn op Nick gereden. En gesprongen! :D Die twee zijn echt leuk samen.
Nick is heel braaf met Marloes, maar ook zij wordt er steeds wat handiger in.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34443
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 10:32

Dat blije hoofd zegt genoeg :D

Maartje_M

Berichten: 9289
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 12:01

Wat een ontzettend leuke foto's Chasey!

Ik wil inderdaad wat meer van dit soort dingen met de kinderen gaan doen, lijkt me voor hun leuker en uitdagender dan alleen rondstappen en voor Jonique is het misschien ook wel leuker. Wilde alleen wel eerst even zelf testen hoe koel ze is :')

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 20:17

Hoe gaat het bij jullie?

Ik heb in de tussentijd Marloes weer eens van school gehaald met Nick, vond ze prachtig natuurlijk.
Op de terugweg nog een paar plaatjes gemaakt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Vandaag heeft David met Nick gereden. Voor het eerst met alleen het touw. Dat was best een uitdaging. Maar voor de eerste keer ging het heel goed!

Slalommen om de tonnetjes.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En Marloesje vandaag nog even.

Afbeelding

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34443
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 20:29

Leuk Chasey! En knap van je zoon. Mijn dochter ligt tegenwoordig op de pony :')
Afbeelding

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 20:30

Gelijk heeft ze, zo'n paardenrug ligt ook erg lekker :D Leuke foto.

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 06:02

Lekker bezig dus!

Zo lag ik vroeger ook uren op mijn pony die in de wei aan het grazen was :')

Ik heb voor mijn verjaardag en moederdag een instructieset je gehad *\%/*
Wat is dat fijn zeg! Niet meer schreeuwen in de bak, scheelt echt veel energie.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34443
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 06:06

Haha dat zal ik maar niet tegen mijn dochter zeggen dat ze er in de wei ook zo op kan liggen. Dat wil ze dan ook :')

Wat een mooi cadeau sneeuwpop!

Wij gaan volgende week trouwens weer naar een Bixie wedstrijd. Helaas zat er geen springen bij (dat wilde ze wel graag) maar alleen een dressuurproefje.


Getup

Berichten: 8195
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 06:30

Dat is een fijn cadeau!
Mooie foto's van Nick.

Op de wei op de pony klimmen .... check :') . Doet Anna ook. Nu blijft ie braaf staan,maar ja,er staan ook nog 2 anderen bij. Tot nu toe gaat het goed.

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 07:19

Ja leuk he dat je dingen ook deed en de kinderen ook gewoon het uit zich zelf doen. Hier dus ook en ook gewoon het staan op de bips in de weide en er dan afspringen.... (zonder dat ik of oma het ooit verteld heb). Het liefst bij papa zijn trekpaard....die licht zo lekker zacht als de bank! :=
En dan de jaarling die zit altijd aan haar staarten te kriebelen....word het te gortig jaagt zijn moeder hem weg :D

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34443
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 08:25

Ja ze wil het liefst erop zitten bij het uit de wei halen. Is ook superleuk natuurlijk. Moet ze wel even een voetje hebben want Star is net te hoog voor haar om er zo op te klimmen.

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 12:25

Ja de grote is lastig , hier klimt ze er op bij het hek en het paard boeit het ook echt niets.Dan gaat ze weer terug naar waar ze aan het eten was. Ja echt het is heerlijk om te zien...ik hoop dat ze dat later ook nog weet!

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

Maartje_M

Berichten: 9289
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 20:26

Wat een leuke foto's! Hier zijn ze nog niet zo ondernemend.
Vandaag wel de oudste weer vol overtuiging erop gehad. Laatste tijd wilde hij niet echt en was het na een rondje wel oké. Dus vandaag zeiltje neergelegd en een kleine slalom uitgezet. Toen wilde hij wel hoor :') Ook echt best wel wat gedraafd weer. Hij heeft echt nog moeite met lichtrijden en die kleine vlakke passen van Jonique helpen natuurlijk niet mee. Hij vond het wel stom dat ie niet van de longeerlijn los mocht :+ Oh en we moeten dringend een nieuwe cap halen...
Afbeelding

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34443
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 06:51

Is ook de leeftijd denk ik hoor, die van mij is alweer 9. En idd je moet het ook een beetje afwisselend houden. Doen wij ook :j

Heb haar toch nog ingeschreven voor de Utrechtse Kampioenschappen op 23 juni. Vorig jaar kon ze niet omdat Cato er niet klaar voor was. Nu met Star kan het prima, die is zo braaf en lief.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 08:28

David en Marloes willen ook wel eens op de ponies zitten als ze er bij lopen in de paddock. Meestal zet ik ze er zelf even op en na hooguit een minuut haal ik ze er ook weer af. Ik loop er ook nooit bij weg.

Maartje, over obstakels (zoals het zeil) sturen is natuurlijk ook een leuke uitdaging, daar wordt het een stuk leuker van. Vooral voor een kind die nog moet leren rijden. Spelenderwijs leren sturen, slalommen, over een balkje stappen, tussen paaltjes door etc. Gewoon rijden met een 'doel'.
Dat merk ik ook aan David en Marloes. Die vinden een kale paddock maar saai om in te rijden. Er moeten obstakels in :')
(Vind ik zelf ook leuker).

Marloes is gisteren nog even met Blikkie het water in geweest. Alleen de voetjes.

Afbeelding

Maartje_M

Berichten: 9289
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 10:03

Ja inderdaad ik probeer het nu vooral leuk te houden voor ze. Voor Floris lukt dat met vliegen en hoofd-schouders-knie-en-teen etc, Pepijn moet het echt wat spannender hebben :')

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 10:06

heerlijk he hoe de kindjes zo hun eigen kijk op dingen hebben!
gewoon rijden vind onze dochter niets eigenlijk omdat ze niet zo goed kan stil zitten....regelmatig wandel ik met een pony op de weg waar de ruiter achterste voren zit of een rondje draait !

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 14:57

Zo, al tijdje stil hier.

Vandaag voor het eerst een officiële springwedstrijd gedaan.
Het ging super.
Wat een verschil met bixie en dressuur, maar onze zoon vond dit wel echt het leukst.
Eerst BB en toen B.
De punten van de BB werden omgeroepen, maar van de B niet, dus weet niet of hij winst heeft :')
Voelde me al zo lastig met al onze "eerste x vragen" := . Zie het straks wel bij de uitslagen of anders op zijn KNHS profiel
Wel 2 x een eerste plek *\o/*

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34443
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 16:40

Was hij foutloos? Dan sowieso 1 winstpunt.

Onze dochter heeft gister een Bixie eventing clinic mee gereden. Na een val toch schrik gekregen maar er weer op en nog een paar keer over een kruisje gegaan. Vond ik super stoer van haar. Ze heeft ook weer een keer Bixie dressuur gestart en een nieuwe stempel erbij op haar Bixie stempelkaart. Op 23 juni start ze op het Utrechts kampioenschap. Ze doet alleen niet mee voor het kampioenschap omdat ze niet op D pony hoogte kan springen. 60 cm is echt te hoog voor Star met haar bijna 26 jaar.

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 16:54

Hij was idd foutloos *\%/*
Maar het gaat toch om de stijlpunten?
Voor de BB kreeg hij 80,5 ptn, maar voor de B werd het niet omgeroepen helaas. Nu wacht ik gewoon op de uitslag op de KNHS site
Denk idd wel een winstpuntje...

Oh, wat vervelend dat je dochter is gevallen. Heeft ze er nog veel last van gehad. Wel super idd, dat ze er weer op ging en heeft gesprongen *\%/*
J́ammer dat de pony te oud is voor het springen, geef je daar wel groot gelijk in. Zuinig zijn op die kinderpony!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34443
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 17:01

Foutloos is wp tenzij je onder de 60 zit met je stijlpunten. Maar als hij in de BB al 80.5 had zal hij in de B ook geen slechte punten gehad hebben. Meer dan 75 punten en foutloos is 2 wp.

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 05:44

Bedankt.
Ik wacht het gewoon ff af.
Was iig al een topdag


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 bezoekers