Alternatief ponyparkcity?

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
fangirling
Berichten: 3
Geregistreerd: 17-05-19

Alternatief ponyparkcity?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-19 21:25

Naar zoiets als ponyparkcity gaan lijkt me geweldig: De hele dag met je eigen pony, verzorgen, vertroetelen en wat rijden.

Jammer genoeg is ponyparkcity niet heel diervriendelijk. De pony's worden niet goed behandeld, waardoor ze vaak enorm vals zijn (Ik kan het ze niet kwalijk nemen…).

Ik zoek hierom een diervriendelijk/geschikter/leuker(voor pony en mens) alternatief.

Wat achtergrond informatie: Ik ben 14, en rijd nu (al?) meer dan 4 jaar op een bitloze manege. Ik ben erg klein en licht, dus op shetlanders rijden is geen enkel probleem, die zijn zelfs meer mijn lengte.
Ik zoek het liefst naar een plaats waar je een eigen 'verzorgpony' mag verzorgen, het liefst bij je eigen huisje.

Ik heb al deze website gevonden:
http://www.vakantiepony.nl
Dit is erg diervriendelijk, maar jammer genoeg mag er niet op de pony's gereden worden (erg goed, er komen namelijk mensen zonder ervaring, maar ik kan al wel rijden, en zou dat dus ook willen:))

Enig advies?



Kmbrly

Berichten: 1843
Geregistreerd: 11-05-09
Woonplaats: Rekem

Re: Alternatief ponyparkcity?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 21:31

Kan je gewoon niet beter kijken naar een ponykamp ? :o?

Echt oprechte vraag en niet slecht bedoeld.
Soms kan dit leerzamer zijn dan wat rond te hobbelen.

I know you'll be a sun in somebody else's sky

Onali

Berichten: 18447
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 21:33

Niet doen.

Het is niet diervriendelijk om zo met dieren om te gaan en tenzij je een dwerggen hebt ben je te groot voor een shetlander.

Ga gewoon naar een ponykamp.

Black is the colour of my true love's hair

Sting

Berichten: 12857
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 21:33

Ik zou inderdaad een tof ponykamp adviseren! Of wil/mag je alleen met je ouders samen?

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70510
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 21:39

Ik verplaats dit topic naar Young rider talk.

pluisje88

Berichten: 8056
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Alternatief ponyparkcity?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 22:01

Ik ging altijd naar de patriciahoeve op ponykamp. Dat vond ik echt fantastisch. Lijkt me leuker en leerzamer dan een vakantiepark met ponys

Holistic Horsegirl - Volg ons op facebook voor Tips & Tricks over (PSSM-2) paarden en training

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 22:04

Ponykamp is voor jou veel leuker :D
Niet rot bedoeld hoor ;)

En anders moet je eens kijken naar de manegeweek van Sequoia Stables in Ermelo. Dat is een soort ponykamp, zonder te slapen. Waarbij je 1x per dag rijd en de rest van de dag leer je alles betreft de verzorging van de dieren (stukje voeding, toiletteren, freestylen, longeren enz. enz. enz.) en daarnaast spelen ze daar leuke spelletjes (met en zonder ponies)

En in Ermelo zijn er zat leuke huisje en campings waar je dan kan slapen met je familie (ik neem even aan, dat je met 14 jaar nog niet alleen op vakantie gaat)

Doel voor 2024, meer dan 350 km afleggen met Baila en de menwagen door bos en over heide.
Tussenstand: midden feb, 54 km

fangirling
Berichten: 3
Geregistreerd: 17-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-19 16:49

Inderdaad heb ik eerst aan een ponykamp gedacht. Maar ik heb last van angstaanvallen, en een ponykamp met mensen die ik niet ken zou een nachtmerrie worden. (Merrie... Leuk.) Vorig jaar ben ik het eerst naar een ponykamp gegaan, en dat was dus echt geen pretje. (Ook heb je weinig vrijheid op een ponykamp, en ik ben er nog niet één tegengekomen die zonder bit rijdt...)

Verder is het écht geen probleem voor mij om op een Shetlander te rijden hoor. Ik ben < 30kg en <1.45 meter :)

Ook zou ik mijn eigen ding wel willen doen, op mijn manege leren we ook veel dingen as loswerk en longeren, wat me ook erg leuk lijkt. :)

Kanzi
Berichten: 2656
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 17:25


Simoontje04
Berichten: 107
Geregistreerd: 06-01-18

Re: Alternatief ponyparkcity?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 17:46

Jammer dat ponykamp niet kan! In onze week was nog plek geweest.. :9
Ik denk dat je beter naar een camping kan gaan ofzo met paarden

durkje2007

Berichten: 44
Geregistreerd: 09-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 18:24

Kanzi schreef:



Jaa, dit is een heel goed alternatief voor ponyparkcity! Zelf heb ik een weekend doorgebracht bij Fleur Stables, en ik had daar voor een weekend een eigen verzorgpony! het was echt super leuk daar. Hele aardige mensen en een erg netjes stal. Je mag alles met je verzorgpony doen, maar je moet wel wat ervaring hebben. Je hebt hier veel meer vrijheid dan bij een ponykamp. Je hebt hier dan geen les, maar je kan er wel heerlijk vrijrijden!

Durkje is the best pony ever! Love for Shawn Mendes <3

fangirling
Berichten: 3
Geregistreerd: 17-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-06-19 09:53

durkje2007 schreef:
Kanzi schreef:



Jaa, dit is een heel goed alternatief voor ponyparkcity! Zelf heb ik een weekend doorgebracht bij Fleur Stables, en ik had daar voor een weekend een eigen verzorgpony! het was echt super leuk daar. Hele aardige mensen en een erg netjes stal. Je mag alles met je verzorgpony doen, maar je moet wel wat ervaring hebben. Je hebt hier veel meer vrijheid dan bij een ponykamp. Je hebt hier dan geen les, maar je kan er wel heerlijk vrijrijden!


Ik zal zeker even op de site kijken!

Inmiddels hebben we een camping in Frankrijk geboekt(lag toevallig op de route). Je rijdt 2 uur per dag en helpt 1 uur een klein kind. Ze rijden met centered rijden en bitloos!

Voor een andere keer ga ik nog kijken bij Fleur Stables of vakantiepony. Ik zal even goed research doen :)

xSagan
Berichten: 660
Geregistreerd: 27-08-15

Re: Alternatief ponyparkcity?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 10:22

Hoe ver ben je bereid om te reizen?
Misschien is dan het Paardenrijk in Zeeland iets voor je? Zij doen alles bitloos rijden en hebben verschillende activiteiten. Voor jong en oud.:)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 bezoekers