Ik zoek een betrouwbare camera voor in de trailer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
amyz

Berichten: 6910
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Heemskerk

Ik zoek een betrouwbare camera voor in de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-19 13:04

Oude topics doorgespit, maar technologie staat niet stil. Daarbij werd er veelal gezocht naar een creatieve/goedkope oplossing en dat is niet wat ik zoek. En met Google zie ik door de bomen het bos niet meer :=

Ik zoek een stabiel en betrouwbaar systeem. Elektronica is niet mijn vriend dus ik wil iets wat zo min mogelijk gevoelig is voor storingen ed :')
Ik gebruik mijn telefoon om te navigeren, dus wil een systeem mét monitor (met fatsoenlijk groot scherm).
Rijd nogal eens door de Duitse bergen ook, dus een systeem dat niet afhankelijk is van 4G/bluetooth/etc. Is bedraad wellicht de oplossing?
Omdat ik ook vaak lange stukken rijd iets wat ik gewoon kan aansluiten op de auto en niet op eigen batterij draait.

Ik heb een zeldzaam talent voor het veroorzaken van storingen :') Dus zoek echt iets wat in dat opzicht een beetje robuust is. Heb mooie camera's gezien maar dat liep dan alweer tegen de €500 en wordt me ook iets te gek. Indien nodig bereid om het neer te leggen, maar ik hoop via deze weg iets te vinden voor de helft van dat geld O:)

Iemand tips? *D

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Ik zoek een betrouwbare camera voor in de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 13:15

Ik kom even volgen!

anvt_xx
Berichten: 266
Geregistreerd: 11-10-07

Re: Ik zoek een betrouwbare camera voor in de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 13:19

Ik volg ook even mee :)

Odysseus

Berichten: 22473
Geregistreerd: 15-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 13:22

Ik heb deze:

https://www.bol.com/nl/p/brandway-draad ... 6828/?s2a=



Super mooie monitor, goed beeld. Nog nooit storing gehad. Camera werkt op de voeding vanuit de lampje in je trailer (kun je zelf aansluiten als je handig bent. Ik niet, heb hem voor €60 laten aansluiten en plaatsen bij de plaatselijke caravan/trailer-boer). Beeldscherm werkt op sigarettenaansteker in de auto.
Draadloos bereik, werkt super. Ook goed beeld snachts.

Omdat het van origine een achteruitrij camera is heb je wel de “strepen” in je beeld.


Afbeelding
Afbeelding

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Ik zoek een betrouwbare camera voor in de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 13:27

Verdorie, er zullen er veel zijn die op sigarettenaansluiting gaan gok ik? Maar die heeft mijn auto niet.
*moest hard nadenken wat ik dan in de plaats heb :+ * Maar dat is gewoon USB en dat lijkt me ook wel te vinden normaal gezien

amyz

Berichten: 6910
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Heemskerk

Re: Ik zoek een betrouwbare camera voor in de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-19 13:55

Dank voor de tip! Heb op zich het liefst zonder strepen, maar als het de beste 'gulden middenweg' is val ik daar ook niet van on.

Ik heb zelfs in de kofferbak sigaretten-ding :') En 2 voorin. Nissan houdt van rokers denk ik :')

Saaams

Berichten: 13264
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Ik zoek een betrouwbare camera voor in de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 13:59

Ik heb een Luda. Aangekocht via vd Horst in Montfoort. Hebben deze ook gemonteerd. Afbeelding

ikke

Berichten: 37537
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 19:17

Oh, het mag een paar knaken kosten?

https://www.orlaco.nl

Gewoon goed, professioneel spul, wat me eraan doet denken dat ik ze eens moet benaderen voor een oplossing op de vrachtwagen.

Ir111

Berichten: 11949
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 19:23

Saaams schreef:
Ik heb een Luda. Aangekocht via vd Horst in Montfoort. Hebben deze ook gemonteerd. [ [url=m/io9bXd.jpg]Afbeelding[/url] ]

Die hadden wij ook, top ding!

djoeka

Berichten: 1366
Geregistreerd: 02-03-06
Woonplaats: Dordrecht

Re: Ik zoek een betrouwbare camera voor in de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 20:48

Ik volg ook even :o

Jessicazz
Berichten: 29
Geregistreerd: 20-09-12
Woonplaats: Groningen

Re: Ik zoek een betrouwbare camera voor in de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 20:56

Ik volg mee

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 06:07


Jessicazz
Berichten: 29
Geregistreerd: 20-09-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 21:29

Tarico schreef:
Ik heb deze in de trailer hangen: https://www.elv.de/funk-video-einparksy ... t=deeplink

Het beeld is zonder strepen. Aangesloten op het licht en in de auto in de sigarettenaansteker.




Heb je ook een foto van het beeld?
En hoe je het aangesloten hebt in de trailer?

amyz

Berichten: 6910
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-19 23:58

Dank voor de tips weer! _/-\o_ _/-\o_

ikke schreef:
Oh, het mag een paar knaken kosten?

https://www.orlaco.nl

Gewoon goed, professioneel spul, wat me eraan doet denken dat ik ze eens moet benaderen voor een oplossing op de vrachtwagen.


Het liefst zo min mogelijk knaken natuurlijk :D Maar het hoeft ook niet voor een habbekrats, goed en betrouwbaar heeft prioriteit. Als er iéts is wat op mn zenuwen werkt is het elektronica die niet meewerkt :')

ikke

Berichten: 37537
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 17:08

amyz schreef:
Dank voor de tips weer! _/-\o_ _/-\o_

ikke schreef:
Oh, het mag een paar knaken kosten?

https://www.orlaco.nl

Gewoon goed, professioneel spul, wat me eraan doet denken dat ik ze eens moet benaderen voor een oplossing op de vrachtwagen.


Het liefst zo min mogelijk knaken natuurlijk :D Maar het hoeft ook niet voor een habbekrats, goed en betrouwbaar heeft prioriteit. Als er iéts is wat op mn zenuwen werkt is het elektronica die niet meewerkt :')

Orlaco levert voor de professionele markt. Dan moet je goed spul leveren, anders krijg je geen goedkeur op spiegelvervangende installaties :D

Maar ook simpele installaties leveren ze al zal het altijd duurder zijn dan dan het hobbyspul van de gemiddelde trailerboer. Het verschil zit 'm in de beeldkwaliteit en betrouwbaarheid op termijn.

Vraag jezelf af: Vind je het voldoende als je ongeveer kunt zien dat je paard er nog op staat of wil je een haarscherp beeld van wat er in je trailer gebeurt. In het laatste geval zou ik even een mail naar Orlaco eraan wagen.

Ik houd je op de hoogte van mijn vraag aan hen.

Martine_Levi

Berichten: 2350
Geregistreerd: 23-02-10
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Re: Ik zoek een betrouwbare camera voor in de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 17:23


ikke20
Berichten: 7441
Geregistreerd: 31-05-06
Woonplaats: t beste durp

Re: Ik zoek een betrouwbare camera voor in de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 20:25

Ik volg even. Voorheen altijd 2 beveiligingscamera's met een scherm gehad maar na trailerrenovatie en de nieuwere technieken van camerasystemen nog niks kunnen vinden om terug te plaatsen.

Fangio

Berichten: 2558
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Re: Ik zoek een betrouwbare camera voor in de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 16:37

Ik heb navraag gedaan bij floview, naar aanleiding van de positieve verhalen over hun mini-camera.
Mijn voorwaarden voor een camera waren:
- Ook in het buitenland werkend, bij voorkeur zonder 4G (ik kom veel in belgie)
- Apart scherm in de auto (gebruik gsm vaak voor navigatie)
- App voor telefoon of mogelijkheid scherm mee te nemen bij parkeren.

Floview zelf geeft aan dat hun 4G camera hieraan voldoet, de camera beschikt over een simkaartje om als je geparkeerd staat te blijven doorsturen naar je gsm en de camera werkt op wifi tijdens het rijden, dus ook in het buitenlad geen probleem. Enige "obstakel" was het aparte scherm, dit is op te vangen door een extra gsm/tablet mee te nemen, die kan je tijdens het rijden dan met de camera's wifi verbinden.

Ik ga er nog eens over nadenken, maar dit lijkt me wel een goede oplossing (mits je natuurlijk al een extra smartphone/tablet hebt)

amyz

Berichten: 6910
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Heemskerk

Re: Ik zoek een betrouwbare camera voor in de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-19 15:10

Hmm dat vind ik dan toch wel weer lastig, denk dat ik liever gewoon een set incl monitor heb.

Waar ik me vooral 'zorgen' over maak is het signaal. Ik kom soms echt in gebieden waar zelfs de gps afhaakt en dat zijn meestal nou net de stukken waar je goed beeld wil hebben. Nu tijd ik zulke trajecten niet dagelijks, maar t moet dan wel werken.

Heeft iemand daar ervaring mee? Blijft zo'n draadloos systeem gewoon altijd zn ding doen?

Odysseus

Berichten: 22473
Geregistreerd: 15-06-07

Re: Ik zoek een betrouwbare camera voor in de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 15:19

GPS heeft niets te maken met je camera signaal.

Sommige gebieden zijn niet met GPS bereikbaar omdat de GPS satelliet niet covered.
Het signaal tussen camera - monitor is daar los van. Dit is een x-aantal meter wat tussen de camera en de monitor moet zijn, wat per merk camera uiteraard verschilt.

Mijn ervaring met twee systemen (degene die ik hierboven heb gepost, als een Trailer Cam van €500) is dat de afstand tussen trailer en auto prima te overbruggen is (vaak is het signaal zo’n 10-20 meter. Tenzij je dus een 20 meter lange limousine voor je trailer hebt staan is dit prima binnen bereik voor een normale auto).

amyz

Berichten: 6910
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Heemskerk

Re: Ik zoek een betrouwbare camera voor in de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-19 17:19

Dat zou wel een interessante combinatie zijn :')

Snap dat het niet met gps te maken heeft, maar meer om aan te geven dat alles er uit klapt in die gebieden. Heb geen idee hoe zo'n draadloos systeem precies werkt. Ben dan altijd geneigd om 'ouderwets' voor iets met snoeren te gaan, maar misschien maakt dat wel helemaal geen verschil :D

Divine
Berichten: 2294
Geregistreerd: 31-03-05
Woonplaats: Op Limburgeringscursus

Re: Ik zoek een betrouwbare camera voor in de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 09:46

Wij hebben er eentje van www.spy-europe.nl
Draadloos exemplaar, zijn er afgelopen kerst mee naar Zweden geweest. Combinatie bus-trailer. Perfect storingsvrij beeld, grote monitor, nachtzicht ook perfect … prima aankoop. Onlangs hebben we de camera overgezet in de vrachtwagen, ook perfect beeld. En, zonder de "achteruitrij-strepen".

Even kijken bij "achteruitrijcamera draadloos", we hebben die van 179,- euro. Deze is zonder app/telefoonmogelijkheid, maar dat wilden we ook niet. Ze hebben ook systemen die dat wel hebben.

amyz

Berichten: 6910
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Heemskerk

Re: Ik zoek een betrouwbare camera voor in de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-19 09:57

Dank voor de tip! Als ie t naar Zweden doet moet ie de Duitse bergen ook aan kunnen lijkt mij zo :D

nine1987

Berichten: 8322
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Ik zoek een betrouwbare camera voor in de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 10:01

Ik laat komende week een camerasysteem in de trailer inbouwen.. Geen idee wat 't merk is of hoe of wat.. Maar mijn vaste trailerboer (Zuidzijde trailers) verkoopt ze en ik ben eigenlijk altijd tevreden over hun service.. Dus ben benieuwd.. Wel wat prijziger, maar wel garantie op de spullen en de inbouw enzo..

amyz

Berichten: 6910
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-19 13:36

Voor alle meelezers: ik stuitte per toeval op een advertentie voor een camera die er goed uit zag en heb die aangeschaft. Afgelopen weekend mijn merrie opgehaald in de Duitse bergen en heel tevreden over de camera. Goed, stabiel beeld en geen storingen. En súper makkelijk aan te sluiten en niet duur :D
Ik weet nog niet hoe het beeld in het donker is en met het lampje achter in mn trailer ipv voorin vind ik dat nog wel wat spannend O:) Maar op hun filmpjes op facebook zag het er goed uit.

https://www.vanveenencts.nl/product/cam ... 4UQAvD_BwE

Gaat om deze camera, ik heb het grote scherm genomen. En de stekker met verlichte schakelaar is een aanrader :D Zit gewoon standaard in mn sigarettenaansteker, hoef alleen de knop op de stekker in te drukken.