[HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
veertje99

Berichten: 1180
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 07:08

Niche, ik start in Winterswijk (achterhoek).

Hoop zo dat het mee gaat vallen met de regen zondag haha

Donner, B+21, L1+ 21, L2+29, M1+27, M2+24, Z1+21, Z2+3
Donna, B+27, L1+20, L2+19, M1+8
Wodka, L1+1
Gestoa, B+11, L1+17, L2+13, M1+10, M2+1 (Verkocht)



Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 08:33

Het is echt heel wisselend, ik start zaterdag en eerst was het zon, toen regen, toen onweer en nu zie ik weer een zonnetje verschijnen.

Ik kan binnen inrijden, maar start als tweede, dus vind het eigenlijk wel fijn om in de wedstrijdring in te gaan rijden :D Alleen super weinig starts -O- Twee tot nu toe in de klasse B/L1.

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 09:01

Ik hoop zaterdag ook wel op lekker weer..
Iig geen regen of onweer dan.

Ik moet om 10.08 en 10.23 rijden. Flink vroeg uit bed aangezien het 1.5 uur met de trailer rijden is.

7 uur op stal en half 8 weg :')

veertje99

Berichten: 1180
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 12:25

Sakura, binnen inrijden is dan wel fijn alleen als het dan regent heb ik altijd liever dat het al regent en ik buiten ben dan dat ik heen en weer moet haha. Ook jammer dat er weinig starts zijn.

Sterre, Oef dat is wel vroeg inderdaad! Hoelaat moet je dan op stal zijn?

Donner, B+21, L1+ 21, L2+29, M1+27, M2+24, Z1+21, Z2+3
Donna, B+27, L1+20, L2+19, M1+8
Wodka, L1+1
Gestoa, B+11, L1+17, L2+13, M1+10, M2+1 (Verkocht)

Nicje87

Berichten: 9844
Geregistreerd: 26-06-06

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 12:44

Ik ben dit weekend de enige in de B.
Lekker vroeg inderdaad Sterre!

Net nog even proefjes geoefend met mijn instructrice erbij en na de eerste proef zei ze: Nic je weet dat ik normaal altijd van alles roep en aan het einde bijna geen stem meer heb, maar ik heb nu gewoon niks te zeggen. Het is zo echt super netjes!

Dat was nog eens een groot compliment.

Denk niet in problemen, maar in oplossingen!
Strooigoed

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 13:11

Ik was in de veronderstelling dat ik om 18 uur moest rijden, kijk ik op de voorlopige startlijst, zie ik daar opens 16 uur staan :wow:

Hier een lichtelijk kijkerig paard, dus ik vind het fijn om als eerste of na de pause te starten, zodat ik de baan even in kan. Laatst kreeg ik haar niet langs een spiegel, dus dan is het fijn dat je even wat meer rondjes kunt rijden.

veertje99

Berichten: 1180
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 13:17

Wauw Nic een beter compliment kan je niet krijgen!
Ik kreeg dinsdag tijdens de les de vraag, wat heb je gedaan waardoor hij nu zo loopt? Ik; niks, alleen een nieuw hoofdstel. Hij loopt er zo fijn op en hij is zoveel stiller in de aanleuning. Altijd leuk om dit soort dingen te horen :D

Sakura, ga jij er als er iets spannend is in stap of draf langs? Ik twijfel altijd wat ik moet doen, of aan het werk zetten of de rust bewaren en er rustig langs lopen en doen alsof er niks gebeurt.

Donner, B+21, L1+ 21, L2+29, M1+27, M2+24, Z1+21, Z2+3
Donna, B+27, L1+20, L2+19, M1+8
Wodka, L1+1
Gestoa, B+11, L1+17, L2+13, M1+10, M2+1 (Verkocht)

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 13:26

Meestal in draf en dan zet ik haar goed aan het werk, schoudervoor meestal. Dus met het hoofd van het 'enge' af. Als het echt niet gaat, we moesten in dit geval recht op een spiegel af, roep ik hulp in om even voorop te lopen. Na een paar keer, lukt het zelf wel, maar ze gaat dan wel spanning opbouwen. Gelukkig in de proef schoot ze weg in de hoek net na de spiegel, wat geen onderdeel was en dus niet extreem negatief meetelde.

Ze moeten zo weinig mogelijk kunnen nadenken, dat gaat in een snellere gang altijd beter :D

Roulette_
Berichten: 1057
Geregistreerd: 15-10-12

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 14:06

Sakura, toch handig dat je nog even keek dan!
Nic, super fijn zulk commentaar van je instructrice, beloofd wat voor de wedstrijd.

Veertje en Sterre, veel plezier!

Gisteren voor het eerst gestart met Eva, nog zonder startkaart, maar wel op een officiële wedstrijd. Heel veel van geleerd, vooral dat mijn paard blijkbaar heel erg in de stress schiet van wedstrijden. (serieus, ik was niet eens zo zenuwachtig vooraf en daarbij, op mijn stress reageert ze heel weinig, uitvoerig getest :)), ik raak dan gestrest van haar en stop met rijden. Eerste proef was daardoor met spanning en niet voorwaarts, tweede proef ging een stuk beter. Punten waren beter dan verwacht, 188,5 en 191.
Als iemand het leuk vind probeer ik vanavond filmpje en protocol te plaatsen (zit nu via mijn telefoon).

Eva <3 B+13 (PR 221,5) L1+11 (PR 197,5) L2+11 (PR 202), M1+12 (PR 203), M2+11 (PR 189)

mcjv

Berichten: 2161
Geregistreerd: 10-05-11
Woonplaats: Rotterdam

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 14:33

Zijn er hier nog mensen die zondag in Nootdorp starten? :D

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 17:15

Altijd fijn zulk leuk commentaar!

Zaterdag om 7 op stal :j

Morgen alvast knotten etc. Nu braaf de laarsjes aan t poetsen.

Heb ook deels een nieuwe set dus wordt leuk <<)

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 20:32

Letizia mooi 2 winstpunten, top!

Annetteflame jammer dat de punten nog niet zo zijn als gehoopt, maar jullie zijn wel een fijne ervaring samen rijker!
Als ik de filmpjes bekijk snap ik het wel, het oogt allemaal nog vrij groen. Ik denk dat als je paard wat fijner in de aanleuning loopt, de juiste stelling in wendingen en voltes heeft en nog wat rechter blijft op de lange lijnen dat je punten ook omhoog zullen vliegen!

Evelien jammer van de lage punten.. Vind 159 wel heel extreem..
In ieder geval wel veel geleerd samen!

Ginatje ondanks de rommeltjes toch weer hele nette punten gereden! Hopen dat jullie de eerste plek kunnen vasthouden!

Sakura fijn dat je een goede manier van trailerladen hebt gevonden!
Wow maar 2 starts in de B? Dat is idd wel heel erg weining

Ik vind op gras starten helemaal geen probleem, rij net zolief op een goede grasbodem dan op zand.
Eind juni een eerste grasconcours opgegeven, vlak daarvoor krijgt ze wel ijzers onder. Nu loopt ze nog zonder maar denk wel dat het op gras wat meer zekerheid geeft

Dee_es ik had dat vorige week, 6 ringen en 1 losrijring. Het was net een mierenhoop. Gelukkig geeft mijn andere paard daar niks om maar fijn was het zeker niet
Hopen dat je gauw weer kan starten!

Roulette niet fijn dat ze zo vervelend was!

Davinci balen zeg.. HOpen dat je binnenkort weer groen licht krijgt om op te bouwen

Veertje succes alvast! En wat leuk dat je in winterswijk start. Daar start ik volgende week donderdag ook :D

Wat weinig starts bij de meeste! Hier zijn vaak alle klasess wel redelijk volle ringen

Nic dat is zeker een heel mooi compliment!

Roulette ondanks dat het nog niet helemaal zo ging als gewild toch al hele nette punten!

Sterre dat is mooi optijd, succes alvast!

Kendall Platinum (Ferguson x Kennedy)B+34 / L1+31 / L2+33 / M1+11
Iquinara (Numero Uno x Quidam's Rubin) L2+11 september 2020 verkocht
Donnatelli (Don schufro x Alabaster)Eindstand Z2+7 januari 2018 verkocht naar zweden


Wie vecht kan verliezen, maar wie niet vecht heeft al verloren.

veertje99

Berichten: 1180
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 09:18

Starre hoe ziet je nieuwe set eruit? :)

Melissa leuk! Ik heb helaas hele week examen van 9 tot 5 anders was ik op donderdag ook nog een keer gestart maar dat gaat nu dus allemaal niet meer lukken haha

Donner, B+21, L1+ 21, L2+29, M1+27, M2+24, Z1+21, Z2+3
Donna, B+27, L1+20, L2+19, M1+8
Wodka, L1+1
Gestoa, B+11, L1+17, L2+13, M1+10, M2+1 (Verkocht)

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 09:31

Ik heb er een nieuw oornetje en dekje bij.
Jasje is rosé gold/beige. Broek en handschoenen en shirt wit.
Dekje + oornetje creme/beige.
Cap + laarzen baby blauw :)

Afbeelding

Op deze merrie <3

Afbeelding

Muronia

Berichten: 19407
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 10:11

Suusjepluus die ervaringen zijn toch het belangrijkste in het begin vind ik hoor! Klinkt niet fijn, zeiknat geregend brr..

Sakura veel succes komend weekend! Hopelijk houden jullie het droog.

Bedankt voor de uitleg over de oornetjes, ik doe er niet aan mee haha, ze moet maar aan gekke geluiden wennen hoor!

Nicje87 veel succes met je eerste buitenwedstrijd!

Melissa hoe ging het bij jou gisteren?

Sterre98 dat worden dan vaak de beste proefjes hoor, als het daar voor juist even niet gaat. Ik ga meestal een dag of 2 dagen voor mn wedstrijd even helemaal iets anders doen, zoals met caveletti's werken of een sprongetje maken. Even afleiden.

BoydS goed bezig! Wij zijn ook eerst aan het oefenen geweest met de trailer en daar ben ik heel blij om. Scheelt me nu een hoop stress, hoef ik me daar in ieder geval niet druk om te maken als we op pad gaan.

M_arjolein hopelijk is het dan na 31 mei helemaal klaar en kunnen jullie er tegenaan!

Letizia prachtige punten, gefeliciteerd!

AnnetteFlame jammer, maar ik denk wel dat je hiermee thuis uit de voeten kunt qua werkpuntjes. Lekker oefenen gaan, even pauze en geen frustraties en straks knallen samen!

_evelien_ dat is wel erg laag gepunt inderdaad, strenge jury maar een goede ervaring is een heleboel meer waard dan punten!

ginatje nou dat is hartstikke goed! Mooi zo doorgaan. Ik kan wel begrijpen dat paard er even aan moet wennen op gras, dus ik vermoed dat het steeds makkelijker zal gaan.

Dee_Es ik kan me goed voorstellen dat je het mist om zelf te rijden. Hopelijk dan eerst met je merrie weer verder.

Roulette kun je anders niet een keer komen vrijrijden in de buitenbak tegen betaling? Dan kun je ook rustig de bak een beetje verkennen.

davinci wat een pech zeg, beterschap voor je paard! Hopelijk duurt het niet lang.

Nou Roulette dat ging toch hartstikke goed dan!! Mooie punten gehaald.

Wij hebben gisteravond weer gestart, onze tweede buitenwedstrijd en wow wat was er veel te zien. Mooie locatie, maar voor een jong guppie een goede leerschool. Het inrijden was in een 20x60 ring (hebben we nog nooit in gereden), de eerste proef werd gereden in een superdeluxe witte hekjes baan met pilaren waar de letters op stonden, naast een spring-ring en met vlaggenmasten met vlaggen en boxen met muziek langs de baan. Om bij de tweede ring te komen moesten we over een soort bruggetje. Allemaal indrukken en ik ben dik tevreden met hoe Veroon het deed! Beetje links en rechts kijken, maar toch netjes doorlopen en doen wat je moet doen, echt super, had ik niet verwacht! In de eerste proef 183 punten en hoewel de tweede proef veel meer ontspannen ging daar 179,5 punten. Maar toch met beide proeven eerste geworden! De werkpunten zijn bekend, middendraf is ons zwakste punt. Daarvoor mist ze nog wat kracht en balans en maakt dan tactfouten of het is te weinig. Dat is echt een kwestie van sterker worden, maar ze is ook pas 4 dus dat mag.

Stal Muronia - Groninger Paarden fokkerij - gecertificeerde K.I.-service op locatie provincie Groningen / Drenthe
Veronia (v. Macho Polo), voor 2024 drachtig van Leffe (Lenard x Onno S) - Elonia (v. Ecksteins Eminenz) voor 2025 gedekt met Major (Mylord x Valentin) - Florentino (v. Florencio) - Wainonia (v. Oliver) - Elmira (v. Krimh)
[KS-MK] Stal Muronia gaat op naar een '24 Groninger veulentje

Dee_Es

Berichten: 3662
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 10:34

Lief dat jullie zo meeleven! De peesbeschadiging valt gelukkig mee! Helaas is de blessure niet op de lange termijn op te lossen dus we gaan hem nu oplappen en dan is het afwachten hoe lang hij rad blijft -O- Of ik weer de ring in kan is dus maar afwachten.

Murosh, die heeft zich stoer gehouden dan zeg! Jammer van dat halve puntje in de tweede proef maar al die indrukken op zo'n terrein daar zal ze veel van leren.

Sterre, gaaf jasje! Ik ben niet zo van de lichte oornetjes maar het wordt vast een knap geheel. Rij jij trouwens bij die vrouw hier op bokt die Gelderse paarden fokt? Heel veel succes en plezier zaterdag!

Roulette, wat een goede punten! Dat ze deze wedstrijd gestrest was zegt niet perse iets over de toekomst hoor. Ik moet met mijn merrie ook altijd weer even in het ritme komen.

Veertje, ik vind dat afhangen van het paard maar bij voorkeur draaf ik aan. Als het vluchters zijn in een sukkeldrafje, is het een stopper dan gewoon doordraven. Ik heb het idee dat ze in draf spanning sneller kwijt raken. Wat fijn van je nieuwe hoofdstel! Ik heb een anatomisch hoofdstel voor de merrie, die loopt daar ook echt fijner op.

Nic, dat was dus een goede generale!

Davinci, die van jou ook in de lappemand, beterschap!

Blade B+13 [PR214,5] L1+12 [PR 216] L2 + 13 [PR 206] M1 + 19 [PR 220] M2 + 7 [PR 191]

FeliciaJ
Berichten: 12
Geregistreerd: 17-05-19
Woonplaats: Haarlem

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 10:50

super leuk om dit topic tegen te komen! ik ben dit jaar ook begonnen met het starten in de b. Nu druk aan het trainen en starten! tot nu toe 5 winst punten gehaald :)

veertje99

Berichten: 1180
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 11:12

Sterre wat een onwijs gave set zegt! Stiekem jaloers haha.

Murosch dat is een enorme ervaring zeg! Wel knap dat je met je jonge paard dan naar zo'n wedstrijd terrein gaat! Gefeliciteerd met je winst, lekker kilometers maken. Was het een enorm strenge jury of viel dat mee?

Dee, ja ik merk dat als ik dat bij de pony doe (met wie ik L2 rij) dan bouwt hij nog meer spanning op. Merk dat ik de laatste tijd echt rustig in stap met wat stelling naar binnen er langs moet gaan. Vandaar dat ik het vroeg, wel grappig om te lezen dat het dan echt voor ieder paard zo anders is hoe er mee om word gegaan :)

Welkom Felicia!

Donner, B+21, L1+ 21, L2+29, M1+27, M2+24, Z1+21, Z2+3
Donna, B+27, L1+20, L2+19, M1+8
Wodka, L1+1
Gestoa, B+11, L1+17, L2+13, M1+10, M2+1 (Verkocht)

ginatje

Berichten: 229
Geregistreerd: 24-03-13
Woonplaats: NB

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 11:18

Murosch knap gedaan hoor! En heel slim dat je met je jonkie zulke locaties uitkiest, heb je straks alleen maar voordeel van! En toch weer een mooi winstpunt, en een hoop geleerd!


Komt er hier iemand uit Brabant? Ik zou heel graag een keer een clinic willen rijden maar kan echt niets vinden.. of ik weet gewoon niet waar ik moet zoeken? 8)7

Jillz (Sorento x Vivaldi) B+29 Hippiade 2019 klasse B: 65.9% L1+29 L2+23 M1+19

L_iek
Berichten: 9664
Geregistreerd: 11-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 12:07

ginatje schreef:
Komt er hier iemand uit Brabant? Ik zou heel graag een keer een clinic willen rijden maar kan echt niets vinden.. of ik weet gewoon niet waar ik moet zoeken? 8)7


Check! Ik zie soms wel eens wat voorbij komen. Mocht ik iets vinden laat ik het weten! Weet niet aan welke kant jij zit? Ik omgeving Tilburg.

Dee_Es

Berichten: 3662
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 12:36

Hier ook Brabant maar ik zie eigenlijk ook nauwelijks clinics voorbij komen. Ik ben wel eens naar een clinic geweest op de Keunenhoek (Pilou van Dijk) van Jill Huijbregts. Maar dat is vanaf Tilburg alweer best ver.

Misschien wat facebook pagina's volgen van verenigingen/grote stallen in de buurt?

Blade B+13 [PR214,5] L1+12 [PR 216] L2 + 13 [PR 206] M1 + 19 [PR 220] M2 + 7 [PR 191]

ginatje

Berichten: 229
Geregistreerd: 24-03-13
Woonplaats: NB

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 13:19

Bedankt voor de tips dames. Ik kom zelf uit omgeving Tilburg inderdaad. Vind clinics altijd ontzettend leuk en leerzaam!

Jillz (Sorento x Vivaldi) B+29 Hippiade 2019 klasse B: 65.9% L1+29 L2+23 M1+19

M_arjolein

Berichten: 1398
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 13:48

Murosch knap hoor met zon jonkie!

FeliciaJ dat verloopt voorspoedig dus!

veertje99

Berichten: 1180
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 15:15

Slecht nieuws helaas.. De wedstrijd gaat niet door met Gestoa. Ze is kreupel (is ze tijdje terug ook al geweest) en we weten niet waardoor het komt. We gaan haar nu 2 maanden op rust zetten en daarna alles weer rustig opbouwen met longeren enz. Dus voorlopig geen debuut met haar :(

Donner, B+21, L1+ 21, L2+29, M1+27, M2+24, Z1+21, Z2+3
Donna, B+27, L1+20, L2+19, M1+8
Wodka, L1+1
Gestoa, B+11, L1+17, L2+13, M1+10, M2+1 (Verkocht)

_evelien_

Berichten: 1583
Geregistreerd: 25-04-05

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 15:32

Wat ontzettend balen veertje, hopelijk komt het allemaal goed met Gestoa :(:)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ladypronk, YandexBot en 8 bezoekers