Dierenactivisten bezetten varkensstal in Boxtel

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PlantsTho
Berichten: 817
Geregistreerd: 30-09-15

Re: Dierenactivisten bezetten varkensstal in Boxtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 21:58

Nu wel :) Dan is het feit dat je toch een vergelijking maakt op zich al vreemd :D

ruitje

Berichten: 12315
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 22:12

PlantsTho schreef:
Nu wel :) Dan is het feit dat je toch een vergelijking maakt op zich al vreemd :D


Goed verhaal. Doen we niks mee :') . Verder nog wat inhoudelijks toe te voegen?

PlantsTho
Berichten: 817
Geregistreerd: 30-09-15

Re: Dierenactivisten bezetten varkensstal in Boxtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 22:32

Jazeker! Echter niet over een vergelijking waar je zelf vervolgens geen waarde aan hecht ;)

Ik las een ingezonden brief in de Volkskrant. De bovenste, van Jan ten Cate: https://www.volkskrant.nl/columns-opini ... ~b7e62faf/

Ik sta nog steeds niet achter deze specifieke actie van deze activisten, maar ik kan me wel vinden in wat Jan zegt. Ben benieuwd wat jullie over zijn brief denken.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Dierenactivisten bezetten varkensstal in Boxtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 22:39

Met bepaalde dingen ben ik het eens, alleen denk ik niet dat deze actie ook maar iets gaat uithalen. Dus nee ik denk niet dat dit soort acties positieve effecten gaat hebben op de vermindering of verdwijning van de megastallen.

ruitje

Berichten: 12315
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 22:41

De ironie, een artikel met een vergelijking tussen... mens en dier :+

Ik vind het stuk onzinnig, wat voor inhoudelijk aspect voegt het toe behalve dat het een mening is van iemand?
Laatst bijgewerkt door ruitje op 15-05-19 22:42, in het totaal 1 keer bewerkt

fransje23

Berichten: 15353
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 22:41

Heel veel mensen weten wel dat er een dier dood gaat voor hun worstje. Weten dat die dieren niet lang leven en altijd in een schuur staan. Maar ze weten ook dat ze eten en drinken krijgen en dat de boer op ze let.
Voor de meeste mensen is dat voldoende, het interesseert ze verder niet.
Daar gaat dit soort acties niet aan bijdragen.
De consument beïnvloed je er niet of nauwelijks mee. Je schept enkel een beeld van doorgedraaide veganisten.

Kinke

Berichten: 20528
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 22:41

tja, ik vind het flauwekul. Het komt erop neer dat wanneer jij het belang maar groot genoeg vindt, jij jezelf boven de wet plaatst. Stel je voor dat iedereen die vindt dat hij het ergens niet mee eens is en zijn doel wil bereiken de wet overtreedt. Zal een mooi zooitje worden in Nederland.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 22:47

fransje23 schreef:
Heel veel mensen weten wel dat er een dier dood gaat voor hun worstje. Weten dat die dieren niet lang leven en altijd in een schuur staan. Maar ze weten ook dat ze eten en drinken krijgen en dat de boer op ze let.
Voor de meeste mensen is dat voldoende, het interesseert ze verder niet.
Daar gaat dit soort acties niet aan bijdragen.
De consument beïnvloed je er niet of nauwelijks mee. Je schept enkel een beeld van doorgedraaide veganisten.


Precies dit.
Sterker nog ik denk dat hierdoor menig vleeseter nog minder de vegas serieus neemt.
Dit is juist zo´n actie waardoor we allemaal nog verder tegenover elkaar gaan staan.

Je kan niet omdat je het niet eens bent met iemand de boel op stelten gaan zetten.

PlantsTho
Berichten: 817
Geregistreerd: 30-09-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 23:11

ruitje schreef:
De ironie, een artikel met een vergelijking tussen... mens en dier :+

Ik vind het stuk onzinnig, wat voor inhoudelijk aspect voegt het toe behalve dat het een mening is van iemand?

Kan je toelichten waarom je het onzinnig vindt?

Moet ik je echt uitleggen hoe dit iets inhoudelijks toevoegt aan de discussie of heb je gewoon geen zin om te discussiëren?

fransje23

Berichten: 15353
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 23:29

PlantsTho schreef:
Jazeker! Echter niet over een vergelijking waar je zelf vervolgens geen waarde aan hecht ;)

Ik las een ingezonden brief in de Volkskrant. De bovenste, van Jan ten Cate: https://www.volkskrant.nl/columns-opini ... ~b7e62faf/

Ik sta nog steeds niet achter deze specifieke actie van deze activisten, maar ik kan me wel vinden in wat Jan zegt. Ben benieuwd wat jullie over zijn brief denken.


Een oorlog die 100.000 mensen, vooral burgers, het leven heeft gekost als vergelijking nemen vind ik persoonlijk een beetje eng.. :=

Kinke

Berichten: 20528
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Dierenactivisten bezetten varkensstal in Boxtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 23:34

gezelligheid op Nederland 1..... Ik zit hier plaatsvervangend te koken van woede.

Froukje
Forever young

Berichten: 10838
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 23:37

Kinke schreef:
gezelligheid op Nederland 1..... Ik zit hier plaatsvervangend te koken van woede.

:(:) Denk aan je bloeddruk!

ruitje

Berichten: 12315
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 23:38

PlantsTho schreef:
ruitje schreef:
De ironie, een artikel met een vergelijking tussen... mens en dier :+

Ik vind het stuk onzinnig, wat voor inhoudelijk aspect voegt het toe behalve dat het een mening is van iemand?

Kan je toelichten waarom je het onzinnig vindt?

Moet ik je echt uitleggen hoe dit iets inhoudelijks toevoegt aan de discussie of heb je gewoon geen zin om te discussiëren?


Ja, leg maar eens uit :) . Lijkt me goed, aangezien je alle reacties van andere bokkers, waar ik mij bij aansluit, negeert en mijn post er uit pakt?

Froukje
Forever young

Berichten: 10838
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 23:40

Een doodgeboren big op de foto zetten en dan janken dat het dierenmishandeling is.. No oliebol Sherlock, levende wezens gaan nou eenmaal wel eens dood bij geboorte. Zelfs mensen baby's.
Die ook maar niet meer geboren laten worden dan?

Kinke

Berichten: 20528
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Dierenactivisten bezetten varkensstal in Boxtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 23:41

en die big was niet eens doodgegaan bij de geboorte, die big was versteend

ruitje

Berichten: 12315
Geregistreerd: 29-06-03

Re: Dierenactivisten bezetten varkensstal in Boxtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 23:42

Welk programma gaat dit over, dan kijk ik het morgen terug :)

Froukje
Forever young

Berichten: 10838
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 23:43

Ja een gewone miskraam dus. Net als mensen wel eens hebben zonder directe reden.. Maar nee, dit is de schuld van de boer.

Ruitje, Pauw!

Veronica2
Berichten: 2661
Geregistreerd: 26-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 23:44

Kinke schreef:
gezelligheid op Nederland 1..... Ik zit hier plaatsvervangend te koken van woede.

Nou inderdaad. Er was een tijd dat je zei dat zulke mensen eerst naar de kapper moesten, netjes aankleden en dan aan het werk trappen. Hebben ze ook geen tijd om ondernemers te treiteren met vage droombeelden en rare gedachtes.

Ruitje, bij Pauw.

Anoniem

Re: Dierenactivisten bezetten varkensstal in Boxtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 23:56

Tsja aandachtsgeil , ongelofelijk dat ze zulk tuig een podium geven

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 00:13

Ach als we dan toch mensen en dieren gelijk gaan stellen met elkaar dan kan iedereen met een baby die rustig bij de ouders in bed laten slapen want dat vinden baby's het allerfijnste. Lekker bij mama.

Froukje
Forever young

Berichten: 10838
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 00:15

Anne_GTI schreef:
Ach als we dan toch mensen en dieren gelijk gaan stellen met elkaar dan kan iedereen met een baby die rustig bij de ouders in bed laten slapen want dat vinden baby's het allerfijnste. Lekker bij mama.

Ja maar dat kan niet want dan ga je er op liggen en zijn ze dood..

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 07:04

Anne_GTI schreef:
Ach als we dan toch mensen en dieren gelijk gaan stellen met elkaar dan kan iedereen met een baby die rustig bij de ouders in bed laten slapen want dat vinden baby's het allerfijnste. Lekker bij mama.

Waar denk je dat mijn kind ligt?

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Re: Dierenactivisten bezetten varkensstal in Boxtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 07:13

:j

Ik ben net zelf in bed van de oudste gekropen. Ik paste niet meer in mijn eigen bed erbij.

PlantsTho
Berichten: 817
Geregistreerd: 30-09-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 08:19

ruitje schreef:
Ja, leg maar eens uit :) . Lijkt me goed, aangezien je alle reacties van andere bokkers, waar ik mij bij aansluit, negeert en mijn post er uit pakt?

Och jeetje, zelf vragen of ik nog wat heb toe te voegen en vervolgens is normaal reageren op een discussie die je zelf initieert ineens optioneel. Lekker bezig!

Wat Jan ten Cate stelt in zijn brief is dat andere acties pas effect hebben gehad op het moment dat de samenleving er last van kreeg. Ik ben benieuwd wat je daarvan denkt, los gezien van wat je denkt van de actie in Boxtel.
Als je het er mee eens kan zijn dat een actie soms moet schuren kan je misschien de actie in Boxtel ook wat beter begrijpen, zonder er achter te staan dat het gebeurt is (zoals ik).

fransje23 schreef:
Een oorlog die 100.000 mensen, vooral burgers, het leven heeft gekost als vergelijking nemen vind ik persoonlijk een beetje eng.. :=


Kan ik me wat bij voorstellen, ik zou die vergelijking ook niet zo snel maken, maar ik denk dat het belangrijk is om in je achterhoofd te houden dat een vergelijking niet per definitie betekent dat je de gebeurtenissen aan elkaar gelijk stelt.

fransje23

Berichten: 15353
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 10:07

PlantsTho schreef:
Kan ik me wat bij voorstellen, ik zou die vergelijking ook niet zo snel maken, maar ik denk dat het belangrijk is om in je achterhoofd te houden dat een vergelijking niet per definitie betekent dat je de gebeurtenissen aan elkaar gelijk stelt.


Als je, zoals hij doet, wat als ze... etc schrijft, dan stel je dingen wel degelijk gelijk.
Je zegt eigenlijk voer een oorlog,om de misstanden recht te zetten.
Het is op zijn minst een bijzonder ongelukkig voorbeeld.