Trailer, wat betalen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
GamblersCup
Berichten: 13426
Geregistreerd: 11-07-06

Trailer, wat betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-19 17:36

Ik heb een trailer op het oog, waar nog wel het één en ander aan gedaan moet worden. Nou heb ik mijn eigen Böckmann 2-paards trailer net verkocht, om een 1,5 paards terug te kopen. En dit is de kleinere versie van mijn geliefde Böckmann. Vandaar dat ik wat werk er wel voor over heb. Maar ja, wat ga ik bieden?

Misschien dat jullie kunnen helpen, vooral de mensen met een béétje verstand er van misschien?

* de klep moet vernieuwd worden
* er moeten nieuwe banden onder
* de bodem moet over een tijdje vernieuwd worden (maar dit wil ik dan gelijk maar laten doen, dan is ie helemaal in orde)

Hij is uit 1993, en in November 2018 is de reminstallatie, het trekonderdeel (geen idee hoe het heet in het Nederlands :') ) en het steunwiel vernieuwd.

Afbeelding

Afbeelding

Pensioenplek ponymerrie aangeboden: https://www.bokt.nl/markt/ad/517607/dui ... ponymerrie


ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Re: Trailer, wat betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 17:38

Een bodem en klep vernieuwen kost bij mijn Bockmann dealer samen ongeveer 3000 euro. Dan ligt er wel een aluminium bodem in.
Ik zou er dus niet meer dan 1000 voor neertellen, dit is de reden dat ik voor een nieuwe ben gegaan. Op lange termijn ben je dan goedkoper uit.

GamblersCup
Berichten: 13426
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-19 17:53

Ik wil er een houten bodem in. Voor mijn Böckmann 2-paards uit 1 plaat (meestal doen ze dan 2 platen ivm de afmeting) gemaakt, met rubberen mat erop verlijmd was ik totaal incl. btw 600 euro kwijt. Dus dat valt wel mee. En daar kun je zo 10 jaar mee vooruit.

Pensioenplek ponymerrie aangeboden: https://www.bokt.nl/markt/ad/517607/dui ... ponymerrie

ikke

Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 17:55

liekec schreef:
Een bodem en klep vernieuwen kost bij mijn Bockmann dealer samen ongeveer 3000 euro. Dan ligt er wel een aluminium bodem in.
Ik zou er dus niet meer dan 1000 voor neertellen, dit is de reden dat ik voor een nieuwe ben gegaan. Op lange termijn ben je dan goedkoper uit.

Of je doet het zelf.......

Als je alles moet laten doem, kun je inderdaad beter iets nieuws kopen.
Het zijn de uren die de kosten maken, dus enige zelfwerkzaamheid maakt hieer nogal wat verschil.

GamblersCup schreef:
Ik wil er een houten bodem in. Voor mijn Böckmann 2-paards uit 1 plaat (meestal doen ze dan 2 platen ivm de afmeting) gemaakt, met rubberen mat erop verlijmd was ik totaal incl. btw 600 euro kwijt. Dus dat valt wel mee. En daar kun je zo 10 jaar mee vooruit.

Als je het zelf doet, gaat je vloer zeker 15 jaar mee.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Gooiske
Berichten: 1061
Geregistreerd: 20-06-11
Woonplaats: Tegenover het bos

Re: Trailer, wat betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 18:19

Ik heb onze humbaur destijds ingeruild moest zelfde aan gebeuren dan de punten die jij opnoemt, behalve de klep die hoefde niet, zou minimaal 1400,- euro gaan kosten.

Heb toen (2 jaar geleden)een nieuwe 2 paard geheel aluminium gekocht ook humbaur voor aktieprijs van 6500,-
Kreeg 2400 inruil voor oude trailer.

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 18:20

Als je het zelf kan dan is dat een optie. De vloeren die ik inmiddels heb gezien van 600 euro zou ik mijn paard niet op willen hebben :o maar als je van het rekensommetje uitgaat met dat bedrag kan je hoger gaan zitten.

frankiej

Berichten: 4142
Geregistreerd: 02-06-07

Re: Trailer, wat betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 19:33

Gezien de leeftijd, 26 jaar, en wat er aan moet gebeuren zou ik er max. 500 voor geven. Reken erop dat je nog wat meer tegenkomt wat vervangen moet worden zoals verlichting of rem(kabels).

ikke

Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 19:47

frankiej schreef:
Gezien de leeftijd, 26 jaar, en wat er aan moet gebeuren zou ik er max. 500 voor geven. Reken erop dat je nog wat meer tegenkomt wat vervangen moet worden zoals verlichting of rem(kabels).

Nog steeds: als je dat zelf doet is het tientjes-werk.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

frankiej

Berichten: 4142
Geregistreerd: 02-06-07

Re: Trailer, wat betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 19:51

Mee eens. Maar er kunnen veel uurtjes in gaan zitten.

MallyBelly

Berichten: 3522
Geregistreerd: 23-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 19:54

ikke schreef:
frankiej schreef:
Gezien de leeftijd, 26 jaar, en wat er aan moet gebeuren zou ik er max. 500 voor geven. Reken erop dat je nog wat meer tegenkomt wat vervangen moet worden zoals verlichting of rem(kabels).

Nog steeds: als je dat zelf doet is het tientjes-werk.


Maak er maar paar 100 van. Wij hebben in 2018 een trailer helemaal opnieuw opgebouwd voor ons zelf (na een aantal trailer voor bekende) maar je vergist je gauw in de prijs en vaak als het een moet komt het ander. Zoals de klep is slecht, dan is vaak ook achterste deel bodem ook slecht. Of de onderkant van de zijwanden, bij een slechte bodem. (niet altijd natuurlijk, maar is wel mijn ervaring).
En met het uurloon erbij is het een kostbaar project.

[KS-MK] Lot's Zaïra Liz. en Mallow Baby's 3.0
Lot's Zaïra Liz. x Peterlena Hoeve's Fridus 28'06'2024
Lot's Mallow x Peterlena Hoeve's Fridus 28'06'2024

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Trailer, wat betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 20:12

Ik verplaats je topic naar TAO, daar past het beter

...

GamblersCup
Berichten: 13426
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-19 12:17

ikke schreef:
liekec schreef:
Een bodem en klep vernieuwen kost bij mijn Bockmann dealer samen ongeveer 3000 euro. Dan ligt er wel een aluminium bodem in.
Ik zou er dus niet meer dan 1000 voor neertellen, dit is de reden dat ik voor een nieuwe ben gegaan. Op lange termijn ben je dan goedkoper uit.

Of je doet het zelf.......

Nou, IK het zelf doen gaat niet goedkomen :') Maar ik heb inmiddels van een vriend een antwoord gekregen dat hij het wel wil gaan doen.

ikke schreef:
Als je het zelf doet, gaat je vloer zeker 15 jaar mee.
Dat zei de jongeman die de bodem erin gezet heeft ook, maar ik was wat voorzichtig in mijn uitspraak. Hij heeft het echt prima gedaan.

Pensioenplek ponymerrie aangeboden: https://www.bokt.nl/markt/ad/517607/dui ... ponymerrie

GamblersCup
Berichten: 13426
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-19 12:19

liekec schreef:
Als je het zelf kan dan is dat een optie. De vloeren die ik inmiddels heb gezien van 600 euro zou ik mijn paard niet op willen hebben :o maar als je van het rekensommetje uitgaat met dat bedrag kan je hoger gaan zitten.

Gelukkig dan maar dat mijn nieuwe bodem niet één van de bodems is die jij gezien hebt :')
Prima bodem, prima erin gezet, netjes door een bedrijf. Wel helemaal naar Friesland gereden (ruim 2 uur rijden enkele weg) omdat de tarieven hier voor hetzelfde rond de 1500 euro liggen. Behalve dan dat het dan in 2 delen werd, een bodem uit een enkele plaat had nog een paar honderd euro meer gekost.

Pensioenplek ponymerrie aangeboden: https://www.bokt.nl/markt/ad/517607/dui ... ponymerrie

davinci2412

Berichten: 1638
Geregistreerd: 07-11-12

Re: Trailer, wat betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 12:23

Ik heb een tijdje gewerkt bij een bedrijf dat trailers verkoopt en onderhoud. het belangrijkste met dit soort trailers is dat er geen hout in het polyester zit. Anders heb je namelijk kans dat je zijwanden in no time wegrotten en deze kan je dan heel slecht vervangen. Je kan wat dat betreft dan haast nog beter een gewone trailer van hout nemen.

Als de trialer echt volledig polyester is dan zou ik er zo'n max 1000 voor bieden gezien het werk dat er nog aan zit.

GamblersCup
Berichten: 13426
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-19 12:25

Melissa1996 schreef:
Maak er maar paar 100 van. Wij hebben in 2018 een trailer helemaal opnieuw opgebouwd voor ons zelf (na een aantal trailer voor bekende) maar je vergist je gauw in de prijs en vaak als het een moet komt het ander. Zoals de klep is slecht, dan is vaak ook achterste deel bodem ook slecht. Of de onderkant van de zijwanden, bij een slechte bodem. (niet altijd natuurlijk, maar is wel mijn ervaring).
En met het uurloon erbij is het een kostbaar project.

De hele reminstallatie is nieuw. De verlichting doet het. De kleine dingetjes zou inderdaad tientjes-werk zijn. Er moet een nieuwe reflector op bijvoorbeeld (is een hoekje van afgebroken, kan gewoon legaal mee gereden worden, maar als je toch bezig bent wil ik m gewoon helemaal in orde hebben).
De klep en bodem moeten sowieso vervangen worden, dat is al bekend en valt niet onder het "tientjes-werk". Het is een vollpoly trailer en (volgens de garage die gekeken heeft wat er aan gedaan moet worden) zijn de wanden prima in orde.

Pensioenplek ponymerrie aangeboden: https://www.bokt.nl/markt/ad/517607/dui ... ponymerrie


Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 12:25

Wij hebben de trailer die we al hadden een nieuwe bodem laten geven en een nieuwe laadklep, aangezien wij dit niet zelf konden een heel duur grapje (in twee delen laten doen maar geloof dat het 5000€ in totaal was, twee paards trailer aluminium bodem en gietvloer en houten laadklep met rubbermat erop)

Mijn bedrijf:
https://www.latouche-sublime.com
Paarden herinneringen en kleding

GamblersCup
Berichten: 13426
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-19 12:28

Inmiddels heb ik een berichtje van de verkoopster, dat de waarde geschat is op 1000 euro en dat ze dat er ook wel graag voor wil hebben.

Pensioenplek ponymerrie aangeboden: https://www.bokt.nl/markt/ad/517607/dui ... ponymerrie

GamblersCup
Berichten: 13426
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-19 12:29

davinci2412 schreef:
Ik heb een tijdje gewerkt bij een bedrijf dat trailers verkoopt en onderhoud. het belangrijkste met dit soort trailers is dat er geen hout in het polyester zit. Anders heb je namelijk kans dat je zijwanden in no time wegrotten en deze kan je dan heel slecht vervangen. Je kan wat dat betreft dan haast nog beter een gewone trailer van hout nemen.

Als de trialer echt volledig polyester is dan zou ik er zo'n max 1000 voor bieden gezien het werk dat er nog aan zit.

Nou dan zit je dus op de prijs die de verkoopster er graag voor wil hebben. Wat ik begrepen heb zit er geen hout in de wanden en zijn ze prima in orde. Op welke manier kan ik checken of er daadwerkelijk geen hout in de wanden zit?

Pensioenplek ponymerrie aangeboden: https://www.bokt.nl/markt/ad/517607/dui ... ponymerrie

GamblersCup
Berichten: 13426
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-19 12:34

Jes schreef:
Wij hebben de trailer die we al hadden een nieuwe bodem laten geven en een nieuwe laadklep, aangezien wij dit niet zelf konden een heel duur grapje (in twee delen laten doen maar geloof dat het 5000€ in totaal was, twee paards trailer aluminium bodem en gietvloer en houten laadklep met rubbermat erop)

Ik wil een houten bodem, en zelf doen, dus dat zijn al heel andere prijzen. Als ik voor 5000 euro aan een oudere trailer moet gaan verbouwen, komt er een nieuwe.

Pensioenplek ponymerrie aangeboden: https://www.bokt.nl/markt/ad/517607/dui ... ponymerrie

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 13:15

GamblersCup schreef:
liekec schreef:
Als je het zelf kan dan is dat een optie. De vloeren die ik inmiddels heb gezien van 600 euro zou ik mijn paard niet op willen hebben :o maar als je van het rekensommetje uitgaat met dat bedrag kan je hoger gaan zitten.

Gelukkig dan maar dat mijn nieuwe bodem niet één van de bodems is die jij gezien hebt :')
Prima bodem, prima erin gezet, netjes door een bedrijf. Wel helemaal naar Friesland gereden (ruim 2 uur rijden enkele weg) omdat de tarieven hier voor hetzelfde rond de 1500 euro liggen. Behalve dan dat het dan in 2 delen werd, een bodem uit een enkele plaat had nog een paar honderd euro meer gekost.

Wat voor bodem heb je er in liggen? Hoeveel lagen hout?

GamblersCup
Berichten: 13426
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-19 17:46

Ik wil graag dit topic voor de aankoop van de 1,5 paards trailer houden ipv een discussie houden of de bodem van mijn reeds verkochte trailer wel goed was :D

Pensioenplek ponymerrie aangeboden: https://www.bokt.nl/markt/ad/517607/dui ... ponymerrie

Karreman
Berichten: 580
Geregistreerd: 04-04-10

Re: Trailer, wat betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 19:45

Vraag eens waarom er traanplaat tegen de zijwanden zit.

GamblersCup
Berichten: 13426
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-19 21:36

Dat weet ze denk ik niet, ze heeft m zelf ook gebruikt gekocht. Dat zit in heel veel trailers... is dat niet gewoon ter bescherming tegen hoeven?

Pensioenplek ponymerrie aangeboden: https://www.bokt.nl/markt/ad/517607/dui ... ponymerrie

xMalibu

Berichten: 1577
Geregistreerd: 23-04-12
Woonplaats: In de stal

Re: Trailer, wat betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 21:43

Ik ken veel trailers waar het als trapbescheming dient, maar ik weet ook dat het bij een hoop oudere erin werd gezet omdat de bodem rot was en de onderkant van de wanden daardoor ook ging rotten. Die platen ervoor en je ziet het niet zo goed meer..

Duhelo

Berichten: 28494
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 21:51

Traanplaat is idd een soort trapbescherming, in plaats van rubber.
1000 euro vind ik een nette prijs. Als her effectief enkel de klep en de bodem is ben je met 1000 extra volgens mij wel klaar en kan je weer 10 jaar vooruit.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SentiBot, Ubermetrics en 19 bezoekers