Dierenactivisten bezetten varkensstal in Boxtel

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 21:36

Kinke schreef:
Er is ook helemaal niet zoveel vraag naar biologisch.

Komt denk ik ook omdat biologisch vaak duurder is. In bv Duitsland liggen de prijzen hiervan lager en grijpen wij ook vaker naar biologisch voedsel
Hier kijk ik vaak naar verschil in prijs of ik al dan niet besluit om te gaan voor al dan niet bio

Kinke

Berichten: 20518
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 21:36

de ME is ook gearriveerd, zal het vast niet gezelliger van worden

Kinke

Berichten: 20518
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 21:37

ElviraKelan schreef:
Komt denk ik ook omdat biologisch vaak duurder is. In bv Duitsland liggen de prijzen hiervan lager en grijpen wij ook vaker naar biologisch voedsel
Hier kijk ik vaak naar verschil in prijs of ik al dan niet besluit om te gaan voor al dan niet bio


Dat denk ik ook.

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 21:37

Omdat biologisch misschien ook niet het antwoord is. Fijn dat er beter voer gevoerd wordt maar ik heb liever dat mensen minder vlees eten maar het vlees dat ze eten in Nederland is geboren en geslacht.

Zo eet mijn partner vlees van koeien die hun hele leven binnen een straal van 5 km van ons huis hebben geleefd en in hun onderhoud (voer etc) zijn voorzien. Lopen in een natuurgebied, kalfjes blijven bij moeders. Stiertjes komen in een aparte groep samen. Worden in een klein slachthuis geslacht. Je koopt een koe waarvan alles bekend is. Dat soort initiatieven vind ik persoonlijk beter dan perse biologisch.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 21:38

Sunnda schreef:
[naam] schreef:
Er is ook een activist binnen die dierenarts is , kan zo even niet op insta die post terug vinden

Als die nu even zijn naam bekend maakt..weet de rest van NL weer waar ze niet moeten komen met hun dieren.

Ze is buitenlands gok ik als ik het zo zie

https://instagram.com/shakirafree?utm_s ... cwdelw58wa

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 21:38

Ik eet vlees, maar koop wel bewust. Ik sta ook niet achter de intensieve veehouderij en met name in de varkenshouderij vind ik het geen dierwaardig bestaan voor de varkens.
Maar dit is echt niet de manier :n

Te gek voor woorden eigenlijk dat iemands eigendom zomaar bezet kan worden en dit urenlang duurt. Ik zie al een ambulance, hoop politie, brandweer. Dit gaat veel centen kosten. Ik ben echt voor mensen bewust maken, maar niet op deze manier. Wat moet die boer zich bang voelen. Gelukkig gaat het tot nu toe vreedzaam, maar als de pleuris uitbreekt ….

Blue_Eyes

Berichten: 20354
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 21:38

Rebecca schreef:
Er is ook een activist binnen die dierenarts is , kan zo even niet op insta die post terug vinden

Nog erger. Die zou beter moeten weten.

Echt ik kan me hier zo kwaad om maken! Inbreken met 120 man en daar de zaak op stelten gaan lopen zetten. En die arme boer en zijn gezin voelen zich vervolgens de komende tijd nergens meer veilig. Intimidatie is dit en geen 'vredelievend demonstreren'. -:(-

Danielleeee_
Berichten: 3173
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 21:44

Weet iemand waarom specifiek voor deze boer is gekozen? Of heeft hij gewoon dikke pech dat zijn stal slachtoffer is geworden?

Kinke

Berichten: 20518
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Dierenactivisten bezetten varkensstal in Boxtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 21:45

wat ik had begrepen was dat toeval

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 21:46

Volgensmij is het een assistente. Ze typt op insta dat ze geen DA is maar vet nurse. Maar desalniettemin moet ze beter weten.

Wyb_ster

Berichten: 784
Geregistreerd: 22-10-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 21:46

Om even terug te komen op de biologisch discussie. Ik heb daar ook moeite mee. Ook ik trek mijn twijfels bij bepaalde gang van zaken, maar ik heb liever dat er iemand met gewasbescherming voorbij komt dan dat ze het perceel "biologisch" afbranden en heel de polder blauw ziet en het op 7 kilometer afstand nog steeds op je longen slaat als je aan het trainen bent...

Ik denk dat er vooral gezocht moet worden naar een economisch verantwoorde, efficiënte oplossing. Eentje die niet alle net gemaakte investeringen van de huidige (varkens)boeren naar de maan helpt, maar eentje die haalbaar is. Alleen ik vrees dat die er nog niet is...

Het blijft van de gekke dat ongezond eten duurder is dan gezond eten én dat milieubewuster eten duurder is dan deze massahysterie. Maar het laat wel zien waar de economische vraag ligt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 21:47

Net op insta verschenen :

Afbeelding
Afbeelding

Iets met katten in het nauw ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 21:47

Ontzettend provocerend en eigenlijk not done... Maar ik moest ontzettend lachen:
Afbeelding

pien_2010

Berichten: 43247
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 21:48

Vegetariër ben ik en ik let erg op met dierlijke producten, maar ben niet veganistisch en zal dit nooit worden ook. Ik ben tegen de intensieve dieren houderij dus ook tegen de varkenshouderij. Al vrij lang geleden ben ik om die reden gestopt met varkensvlees e.a vlees eten, want ik vind die zeugen die alleen maar kunnen baren en voeden geen leven hebben. Ik ben dus niet principieel tegen vlees eten, maar wel hoe het vlees nu tot stand komt. Het is enorm dieronvriendelijk en slecht voor de aarde. Dus een behoorlijk tandje minder vind ik zelf erg belangrijk.

Ik ben tegen deze actie! Wat ik zag van beelden gemaakt door actievoerders, zag het er in de stal keurig uit volgens de huidige norm. Er is dus geen sprake van wantoestanden van wat ik tot nu toe gezien heb.
Dat ik het niet eens ben met die huidige norm is een andere zaak. Dus ik vind dat deze actievoerders de politiek moeten gaan benaderen en niet de individuele boer, die zich houdt aan de wet.

Ik hoop dat de actievoerders gauw verwijderd kunnen worden, want dit is tegen de wet en ik vind niet dat dit zo maar gelaten moet worden.

tamary

Berichten: 29176
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 21:48

Amerikaans fenomeen, daar hebben ze er al langer last van. Op een of andere manier is het legaal te praten dat je zonder toestemming op priveterrein rondloopt, tot geweld tegen de bewoners aan toe.

Blue_Eyes

Berichten: 20354
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 21:49

Als reactie op de instaposts die Rebecca hier plaatste:
Terwijl als ik de livebeelden zie, de boeren wel roepen en barbecueën, maar niet agressief overkomen. En op een nette afstand staan. Ja, die auto's zijn omgekieperd. Maar hee, daar zitten toch geen activisten in, want die zitten in de stal O:)
Laatst bijgewerkt door Blue_Eyes op 13-05-19 21:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Mazida
Berichten: 1384
Geregistreerd: 31-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 21:49

Ik vind het vooral te zot voor woorden dat dit al 9,5 uur duurt en de politie gewoon niks doet. Ze hadden in die tijd makkelijk 900 man aan ME kunnen optrommelen om die inbrekers één voor één af te voeren.

Demonstreren is een goed recht, maar dit gaat echt veel en veel te ver. Wie weet hoeveel biggetjes deze actie niet overleven. Varkens zijn stressgevoelige dieren... Bij een soortgelijke actie in Engeland gingen door de stress ook meerdere varkens dood... Zogenaamde dierenliefhebbers 8)7 8)7 8)7

Froukje
Forever young

Berichten: 10837
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 21:50

Rebecca schreef:
Net op insta verschenen :

[ [url=m/2KiTWh.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/jdlVj7.jpg]Afbeelding[/url] ]

Iets met katten in het nauw ?

_O- Die hebben hun hoofd gestoten aan 1 van de buizen zeker? Misschien moeten ze even naar buiten lopen, politie genoeg daar.

StableDoor

Berichten: 1683
Geregistreerd: 23-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 21:50

Belachelijk.. Zeker als dierenarts(assistente) moet je weten dat dit enorm veel stress en gevaar meebrengt voor de varkens, dieren gaan aaien die het niet gewend zijn en niet weg kunnen, ziekte-insleep, etc. Met dit soort acties jagen ze mensen juist tegen zich in het harnas.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 21:51

Tja dat zijn boeren :') Dat zou hier ook gebeuren vrees ik.

hypos
Berichten: 256
Geregistreerd: 01-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 21:51

Moeten ze niet werken ofzo?
Of gaat hier mijn belasting geld heen?

Blue_Eyes

Berichten: 20354
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 21:52

Op dit moment is de politie bezig om van iedere demonstrant de id te controleren. Niet bij je: aangehouden. Orders niet opgevolgd: aangehouden. Goed zo. Er komt een einde in zicht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 21:53

Rebecca schreef:
Net op insta verschenen :

[ [url=m/2KiTWh.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/jdlVj7.jpg]Afbeelding[/url] ]

Iets met katten in het nauw ?

Ben bang dat de politie aardig overspoeld gaat worden met telefoontjes fanuit de hele dierenactivistenwereld. Behoorlijke communicatieklus. Bizar...

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 21:54

Blue_Eyes schreef:
Op dit moment is de politie bezig om van iedere demonstrant de id te controleren. Niet bij je: aangehouden. Orders niet opgevolgd: aangehouden. Goed zo. Er komt een einde in zicht.


Hebben ze daar 9.5 uur lang over nagedacht? :')

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110665
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Dierenactivisten bezetten varkensstal in Boxtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 21:54

Dit is bij ons in de buurt. De boeren uit ons dorp zitten zijn ook bij het tegenprotest aanwezig.
Ik hoorde dat er naast de boerderij expres een buurt barbeque is gestart := Niet heel slim om zo te provoceren.