Voor het eerst op jezelf wonen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
plantje01
Berichten: 784
Geregistreerd: 01-05-14

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 22:24

Ik zou er ook meer aan uit gegeven hebben Als ik het geld had gehad. Maar toch ben ik heel blij met de dingen die ik gratis heb gekregen of van familie cadeau heb gehad. Het geeft mijn huis wel sfeer

.,


Telpeva

Berichten: 14668
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 11:47

Waar ik echt het meest op leeg loop is de basis inrichten van alle ruimtes exclusief de meubels, dus de vloerbedekking, gordijnen, behang en verf. Ik vrees met grote vrezen dat ik richting de 6 a 7000 euro ga daarmee, en dan pak ik nog enkel de aanbiedingen en low budget winkels/opties. Voor wie wil vergelijken, ik heb een gezinswoning met 3 slaapkamers (+- 68m2 totaal). Het huis is uit de jaren 50 met een (hier en daar verzakte) gehorige houten vloer, daar moet echt een betere ondervloer in komem en als ik pech heb moet ik hem ook egaliseren.
Meubels heb ik wel al op mijn verlanglijst, maar daar heb ik domweg geen geld voor. Ik ben heel blij met alle afdankertjes die ik krijg <3 als ik geld over hou dan ga ik als eerst investeren in energiezuinige apparaten die hele dagen aan staan zoals de koelkast en vriezer, en in isolatie bij de ramen en deuren. Ik hoop dat ik dan de kosten van vaste lasten een beetje lager kan krijgen, want gas en licht komt voor deze woning uit op 120 euro per maand en dat zie ik graag iets lager.

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif

Wesco

Berichten: 5066
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: In het midden van het land of het zuiden

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 13:24

Ik bind het bedrag van gas en licht niet heel hoog als ik al zie wat ik in mijn appartement verbruik. En ik heb een nieuwbouw appartement met goede isolatie.

The best secret, is the secret
between a girl and her horse.

CCCCC

Berichten: 5152
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Den Bosch

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 21:41

Mijn huis was eigenlijk zo goed als "af" opgeleverd. PVC vloer, alle wanden met pleisterbehang. Gordijnen moest ik nog wel, die heb ik van de IKEA en heeft mijn moeder vermaakt. Inbetweens en verduisterende gordijnen, op een dubbele uitschuifbare gordijnroede. Ik geloof dat dit me in totaal 130 euro heeft gekost.

Qua energie betaal ik ook niet veel, ik woon in een mega energiezuinig huis. Zit op stadsverwarmingsnet en gasloos. Betaal ongeveer 15 euro aan elektra en een voorschot van 50 euro per maand voor water en verwarming.

Telpeva

Berichten: 14668
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 21:31

Morgenochtend krijg ik de sleutels <3

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif

Ann_Pam

Berichten: 2169
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 10:56

Telpeva schreef:
Morgenochtend krijg ik de sleutels <3

Spannend! Gefeliciteerd alvast *\o/*

jojoleinee

Berichten: 2649
Geregistreerd: 11-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 19:48

Een oppasadresje van mij gaat verhuizen naar heeft het oude huis nog niet verkocht. Van de week de stoute schoenen aangetrokken en gevraagd of ze geïnteresseerd zijn in het verhuren aan mij en mijn vriend. Ze reageerden super positief! Als ze echt definitief over gaan en het nog niet verkocht is gaan we rond de tafel zitten!
Dit zou betekenen dat we er rond juli in kunnen wat perfecte timing is want dan ben ik terug van mijn stage waarvoor ik op kamers zit.
#fingerscrossed

Reizende poezen: milo.and.lola.catventures
https://www.instagram.com/milo.and.lola.catventures/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 16:32

Dat zou ideaal wezen!!

Wij zijn nu sinds anderhalve week verhuisd.. de woonkamer is al aardig af, studeerkamer een bende en slaapkamer semi ingericht. Maar wat is het fijn om met z'n tweetjes te wonen <3

Ik vrees wel voor de g/w/l rekening van de zomer .. want we hebben enkel glas en onder ons geen verwarmde ruimte. Studeer en slaapkamer zijn niet warm te krijgen met die koude harde wind erop. Verwarmingen daar dus maar gewoon weer dicht gedraaid. Gelukkig komt de rekening rond de periode dat vakantiegeld ook komt.

Berryz

Berichten: 715
Geregistreerd: 21-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 12:16

Nou, ik ben gesetteld. Er ligt nog wel veel rommel, karton wordt pas opgehaald binnen 2 weken, dus daar heb ik nog geen zin in gehad om dat bij elkaar te doen :+

Verder liggen er nog veel spullen bij m'n ouders, voornamelijk kleding.

Nu nog wachten op tv en internet, heb in de laatste week al drie seizoenen doctor who gekeken daardoor :+

Afbeelding

Amber_anne

Berichten: 6894
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 14:03

idinn schreef:
Dat zou ideaal wezen!!

Wij zijn nu sinds anderhalve week verhuisd.. de woonkamer is al aardig af, studeerkamer een bende en slaapkamer semi ingericht. Maar wat is het fijn om met z'n tweetjes te wonen <3

Ik vrees wel voor de g/w/l rekening van de zomer .. want we hebben enkel glas en onder ons geen verwarmde ruimte. Studeer en slaapkamer zijn niet warm te krijgen met die koude harde wind erop. Verwarmingen daar dus maar gewoon weer dicht gedraaid. Gelukkig komt de rekening rond de periode dat vakantiegeld ook komt.


Dikke gordijnen willen ook wel helpen voor de kou. Verder hebben wij radiator folie geplakt en doen alleen de verwarming aan met de deur dicht.

Telpeva

Berichten: 14668
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 19:49

Hoe is het bij jullie? bij mij gaan ze morgen de muren stucen, gelukkig betaald de woningbouw dat... tijdens het afhalen van het behang kwam op meer plekken namelijk het stucwerk naar beneden, mijn muren zijn een gatenkaas :D

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif

xPabloBokt

Berichten: 9359
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 23:05

Ik kreeg hier ineens afgelopen vrijdag bericht dat ons appartement 17 april opgeleverd wordt i.p.v. in juli.. duuuuuuus :')

Massaal meubeljagen nu.

You got your passion, you got your pride
But don't you know that only fools are satisfied?
Dream on, but don't imagine they'll all come true
When will you realize, Vienna waits for you?

Telpeva

Berichten: 14668
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 23:15

Zo dat is snel!!
Had je al gekeken naar spullen van de mediamarkt vandaan? ik ben er toevallig vandaag geweest, en als ik zou overstappen naar een andere energieleverancier dan kreeg ik een mediamarkt tegoedbon van 175 euro. Ik betaal nu hetzelfde als bij de energieleverancier die ik hiervoor had, maar dan met een cadeaubon erbij. De 'boete' voor het te vroeg overstappen omdat de termijn nog niet voorbij was, wordt door de energieleverancier van de mediamarkt betaald. Geen idee of het op lange termijn allemaal ook echt goed is, maar wellicht is het iets om naar te kijken, toch een hoop geld waar je best een kookplaat of vriezer van kan kopen.

Edit:
Ik had mij 2 weken terug bij oxxio aangemeld, en zit nu dus alweer bij een andere energiemaatschappij :') ik voel mij echt een trut nu maar geld is geld... toch? :+

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif

xPabloBokt

Berichten: 9359
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 23:21

Ik heb het zo best luxe, ik ga ook niet echt voor het eerst op mezelf maar ik ga samenwonen. Witgoed is allemaal al aanwezig en keuken is inbouwapparatuur :D

You got your passion, you got your pride
But don't you know that only fools are satisfied?
Dream on, but don't imagine they'll all come true
When will you realize, Vienna waits for you?

Telpeva

Berichten: 14668
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 23:23

Wat leuk alles inbouw! hebben jullie al binnen kunnen kijken?

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif

xPabloBokt

Berichten: 9359
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 23:53

Telpeva schreef:
Wat leuk alles inbouw! hebben jullie al binnen kunnen kijken?


Nee helaas nog niet, ik ga morgen onze huurbaas appen om z.s.m. een afspraak te maken. Ook voor de afmetingen, we hadden een schaaltekening waar ik zelf creatief mee ben geweest maar die afmetingen lijken niet helemaal te kloppen. We hebben in ieder geval al veel meubels gekozen, nu moeten we even weten of het ook gaat passen. Dan kunnen we alles in bestelling gaan plaatsen. Gaan beiden van een marktplaats interieur naar alles gloedjenieuw :D

En onze twee katten komen samen te zitten. Dat is nog wel het meest spannend. Beestjes komen van hetzelfde asiel maar hebben elkaar nog nooit gezien :+

You got your passion, you got your pride
But don't you know that only fools are satisfied?
Dream on, but don't imagine they'll all come true
When will you realize, Vienna waits for you?

Telpeva

Berichten: 14668
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 00:46

Wat spannend en leuk allemaal! Veel plezier!

Ik kom trouwens geloof ik terug op wat ik eerder zei over het wisselen van energiemaatschappij, hoe meer ik erover op zoek hoe meer klachten er boven komen drijven over die maatschappij. 175 euro cadeaubon is leuk, maar ik heb nu al informatie gevonden die tegenstrijdig is met wat de verkoper mij vertelde dus ik vertrouw het al niet meer zo...

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif

xPabloBokt

Berichten: 9359
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 10:12

Ik vertrouw de Media Markt sowieso niet. :+

Ik kom daar alleen om te oriënteren op producten omdat ze werkelijk alles hebben staan en ik dan even kan kijken en voelen. En soms koop ik er een CD of LP. Maar verder zijn ze altijd stervensduur en is de service bagger. Ga liever naar Coolblue.

You got your passion, you got your pride
But don't you know that only fools are satisfied?
Dream on, but don't imagine they'll all come true
When will you realize, Vienna waits for you?

Banyu
Berichten: 12464
Geregistreerd: 28-07-10

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 10:32

Media markt vind ik ook niets, gooien o.a met Blackfriday duidelijk de prijzen omhoog!

tinker_sally

Berichten: 1458
Geregistreerd: 11-01-13
Woonplaats: Een durpke vlakbij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 18:23

Ik ben sinds januari aan het rondkijken naar een huurhuisje en afgelopen vrijdag te horen gekregen dat ik via de woningstichting hier op het eiland een huis bij ons op het dorp mag gaan huren *\o/*
Morgen gaan we het bekijken, maar heb al toegezegd dat ik het wil hebben. Huurcontract en nota al ontvangen. En dat regel ik morgen als ik huis bekeken heb.
En dan zou ik vanaf de 23ste de sleutel krijgen *\o/*

Ik ben 31 en ga vanuit huis op mijzelf wonen. Ik kijk er super naar uit, maar ouders zien er zo tegenop dat sfeer hier thuis vaak ver te zoeken is. Dus het kan mij niet snel genoeg gaan.
De 31ste gaan we nog 2 1/2 week op vakantie maar hoop die week daarvoor een eind geschilderd te kunnen hebben. Dan kan na de vakantie de vloeren gedaan worden.

Gisteren mijn bank besteld die heeft een levertijd van 6 - 12 weken.
En als ik volgende week de maten heb van alle kamers kan ik gaan shoppen voor de laatste dingen.

Ik heb er super veel zin in. Vind het moeilijkste om de kleuren te verzinnen wat ik alles zou willen, mijn bank is blauw :D dus wil vloer en muren daaromheen wat donkerder houden.

Gypsy's goud rinkelt en glittert niet. Het glanst in de zon en hinnikt in het donker.

Banyu
Berichten: 12464
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 18:31

tinker_sally schreef:
Ik ben sinds januari aan het rondkijken naar een huurhuisje en afgelopen vrijdag te horen gekregen dat ik via de woningstichting hier op het eiland een huis bij ons op het dorp mag gaan huren *\o/*
Morgen gaan we het bekijken, maar heb al toegezegd dat ik het wil hebben. Huurcontract en nota al ontvangen. En dat regel ik morgen als ik huis bekeken heb.
En dan zou ik vanaf de 23ste de sleutel krijgen *\o/*

Ik ben 31 en ga vanuit huis op mijzelf wonen. Ik kijk er super naar uit, maar ouders zien er zo tegenop dat sfeer hier thuis vaak ver te zoeken is. Dus het kan mij niet snel genoeg gaan.
De 31ste gaan we nog 2 1/2 week op vakantie maar hoop die week daarvoor een eind geschilderd te kunnen hebben. Dan kan na de vakantie de vloeren gedaan worden.

Gisteren mijn bank besteld die heeft een levertijd van 6 - 12 weken.
En als ik volgende week de maten heb van alle kamers kan ik gaan shoppen voor de laatste dingen.

Ik heb er super veel zin in. Vind het moeilijkste om de kleuren te verzinnen wat ik alles zou willen, mijn bank is blauw :D dus wil vloer en muren daaromheen wat donkerder houden.


Wat leuk! Gefeliciteerd!
En ik maar denken dat ik met mijn 30 te oud was en eindelijk tijd werd. ;-)


Anoniem

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 19:02

Je hebt het thuis lang volgehouden hihi lekker nu je eigen plekje bijna!

tinker_sally

Berichten: 1458
Geregistreerd: 11-01-13
Woonplaats: Een durpke vlakbij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 20:21

Ja heb het erg goed thuis denk ik :D
Al merk ik wel dat het nu echt tijd wordt, steeds meer wrijving hier.
Maar een aantal jaar terug had ik er nog niet aan moeten denken hoor. Ben er soort van ingegroeid denk ik.
Al hadden ouders het niet verwacht, en zijn er ook niet echt positief over nog.
Dat vind ik dan soms weer wel jammer, echt er lekker over praten gaat weer niet.

Gypsy's goud rinkelt en glittert niet. Het glanst in de zon en hinnikt in het donker.

Carlijn
Berichten: 1017
Geregistreerd: 29-05-08

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 10:41

Ik ga over een maand ook eindelijk écht op mezelf (en samenwonen)! Naar een leuk appartementje in het centrum. Ik ben al wel sinds mijn 18e uit huis, maar heb 5 jaar in een studentenwoning gewoond. Wel een heel mooie, maar toch anders dan écht helemaal ons eigen plekje. Nu dan weer terugverhuizen van mijn studentenstad naar mijn geboorteplaats. Kijk er enorm naar uit, maar ook wel een beetje gestresst over de verhuizing, alles wat daarbij komt kijken, en mijn afstuderen daarnaast! Maar komt vast helemaal goed. :)

Telpeva

Berichten: 14668
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 11:42

Veel plezier in je nieuwe huis Carlijn! Het geeft stress maar het is ook heel leuk :D

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Cubby_, Besje, Crista, Exorcizamus, laura_estee, nicole_floor, Rije, sollair310, stella92, Strawberry3, Tine1987, XxMariellexX en 183 bezoekers