[HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Sim
Berichten: 31481
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 09:23

Fijn Susan! Alle tijd die jullie nu geinvesteerd hebben, betaalt zich straks dubbel terug.


SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34570
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 09:24

Klopt helemaal. Het voelt zo fijn om een band samen op te bouwen. Hij is heel leuk en wordt alleen maar leuker :j

FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 09:28

Wat fijn Susan!

Sannexspikey
Berichten: 27
Geregistreerd: 05-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 10:16

Hier blijven we hoofdzakelijk in Limburg en Brabant. Mijn chauffeur vind de grote afstanden nog niet zo leuk. Momenteel staan Hulsberg en Leende nog op de planning.[/quote]

Haha hetzelfde probleem, alleen hulsberg vind ie nog te ver , dus dit jaar voornamelijk lekker in de buurt voorbereiden, en ysselsteyn en velden nog. Misschien ook de oefencross in Velden.

Wat vinden julkie van Leende? Ik vind het redelijk hoog geprijsd en weet niet of het wel echt een leuke cross is..

Moonlight17
Berichten: 2344
Geregistreerd: 16-06-09
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 10:35

Sannexspikey schreef:
Hier blijven we hoofdzakelijk in Limburg en Brabant. Mijn chauffeur vind de grote afstanden nog niet zo leuk. Momenteel staan Hulsberg en Leende nog op de planning.


Haha hetzelfde probleem, alleen hulsberg vind ie nog te ver , dus dit jaar voornamelijk lekker in de buurt voorbereiden, en ysselsteyn en velden nog. Misschien ook de oefencross in Velden.

Wat vinden julkie van Leende? Ik vind het redelijk hoog geprijsd en weet niet of het wel echt een leuke cross is..[/quote]

Mijn ervaring van vorig jaar was het volgende. Losrijden voor het dressuur was echt te klein. Dressuurringen waren prima. Springen, stond simpel gebouwd en zeker niet hoog. Was een stukje naar de start lopen. Was iemand die aangaf, dat je daar heen kon stappen. Bij de start lagen nog een paar kleine boomstammetjes die je kon springen. Cross parcours was vooral goed stuurwerk en het gas pedaal goed open houden. Heel veel mensen zijn uitgesloten in de cross, hindernissen waren van zichzelf niet echt eng. Water was goed geregeld, uitslag duurde wat lang voor het warme weer die dag.

Voor mij zit het prijstechnisch dus ook op het randje.

Moonlight drs: L2+10 spr: L+9 cross: B+5 Met pensioen
Vita drs: B+10 spr: L+2 Naar Italië
Diva drs: B +14 spr B +1 cross B +2

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 10:37

Fijn Susan!

Ik krijg hem met dressuur gewoon niet genoeg 'aan'. Met springen loopt hij dressuur matig beter, zeker met losrijden. ik zit er serieus over na te denken om de volgende keer op m'n springzadel dressuur te gaan starten en een paar hindernissen te springen voordat ik de ring in ga (mag dat?). Alleen ben dan wel als de dood dat hij over de hekjes heen springt. :+ Die neiging heeft hij nu al.

Cioccolato

Berichten: 6597
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 10:40

Haha ik krijg 'm juist dressuur matig met springen niet voor elkaar. Loopt de met der neus er lekker uit. Denk dat altijd wat moeten mensen wel niet van me denken zo _O-

Het is baby hoogte, maar dat mag ook voor een onervaren dier. Maar toch een toffe foto <3
Afbeelding



DreamGuide

Berichten: 2014
Geregistreerd: 10-08-14

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 10:41

Wat fijn Susan! Ik vind jullie paard ook echt een leukerd, gaat vast helemaal goed komen om met hem te starten. :)

Dit weekend ga ik weer lekker trainen in Ede. Een goede oefening voor als we de oefencross gaan rijden in juni. Nu al zin in.

Horonae• ZZ-licht + 10
Volg Horonae op instagram, klik hier!

Moonlight17
Berichten: 2344
Geregistreerd: 16-06-09
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 10:43

liekec schreef:
Fijn Susan!

Ik krijg hem met dressuur gewoon niet genoeg 'aan'. Met springen loopt hij dressuur matig beter, zeker met losrijden. ik zit er serieus over na te denken om de volgende keer op m'n springzadel dressuur te gaan starten en een paar hindernissen te springen voordat ik de ring in ga (mag dat?). Alleen ben dan wel als de dood dat hij over de hekjes heen springt. :+ Die neiging heeft hij nu al.


Beperkt je dressuurzadel hem dan niet gewoon ergens in zijn bewegingen of jou? Thuis met je springzadel een proefje rijden of een ander concours/oefenwedstrijdje rijden. Kun je het misschien testen.
Bij mij is het echt een karakter dingetje, echte merrie. Heeft meer van die rare dingen namelijk.

Moonlight drs: L2+10 spr: L+9 cross: B+5 Met pensioen
Vita drs: B+10 spr: L+2 Naar Italië
Diva drs: B +14 spr B +1 cross B +2

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 13:15

Moonlight17 schreef:
liekec schreef:
Fijn Susan!

Ik krijg hem met dressuur gewoon niet genoeg 'aan'. Met springen loopt hij dressuur matig beter, zeker met losrijden. ik zit er serieus over na te denken om de volgende keer op m'n springzadel dressuur te gaan starten en een paar hindernissen te springen voordat ik de ring in ga (mag dat?). Alleen ben dan wel als de dood dat hij over de hekjes heen springt. :+ Die neiging heeft hij nu al.


Beperkt je dressuurzadel hem dan niet gewoon ergens in zijn bewegingen of jou? Thuis met je springzadel een proefje rijden of een ander concours/oefenwedstrijdje rijden. Kun je het misschien testen.
Bij mij is het echt een karakter dingetje, echte merrie. Heeft meer van die rare dingen namelijk.


Nee niet zozeer! Het is meer dat hij vaak impuls mist omdat hij het heel lastig vindt. Hij is superflexibel, haast hypermobiel, dus moet veel moeite doen om alles bij elkaar te houden. Daar heeft hij zelf een groot aandeel in en voorwaartse go in zijn hoofd voor nodig. Op ander terrein heeft hij dat stukken makkelijker, zeker als we dan gaan springen. Maar als we thuis springen (en dus met springzadel) heeft het zadel geen effect en loopt hij dressuur matig ook als een zesje :D :+

Shauniraquel

Berichten: 1594
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Arnhem

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 13:22

Wat een goede berichten weer, zo fijn allemaal!

Ik was ook echt goed bezig op Kronenberg afgelopen zaterdag. Dressuur 64%, 192 punten en foutloos springparcours. Helaas kwam ik de da check niet door met heen en weer draven. Hij liep achter niet helemaal goed maar ook niet fout. Dus de dierenarts besloot ons af te keuren en zijn we naar huis gegaan. Nog steeds enorm balen aangezien het 1,5 uur rijden was... Teleurgesteld, ergens boos, maar gezondheid gaat voor alles. Dus het wordt even stapjes terug doen :(.

Uit het oog, maar niet uit het hart. Voor altijd in mijn hart, mijn knapste en liefste Namke.
Shauniraquel @ [IM] Rust zacht mijn knappe, liefste Namke, 18-04-04 - 30-03-17

_Snow_White

Berichten: 3189
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 15:11

Ik heb mijn eerste XC gisteren op de dag zelf toch nog afgemeld.
Het was volledig op gras en met de hele dag stortregen heb ik met mijn relatief onervaren, onstuimig heethoofd niet aangedurfd.

Ze heeft achter geen ijzers, maar weet toch niet zeker of ik ze eronder laat zetten...
Ze doet het nu goed en kan met andere paarden op de wei (stal regels: achter ijzers = alleen op de wei). Ook zijn alle spring/dressuur wedstrijden in de buurt op zand.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34570
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 16:08

Ik herken dat heel erg van Chaplin Lieke, die was dressuurmatig ook een stuk minder altijd omdat hij dat zo moeilijk vond. Hij liep veel fijner dressuur als hij gesprongen of gecrosst had de dag ervoor. Wij grapten wel eens dat de volgorde verkeerd was op wedstrijd.

Hocus is wat dat betreft veel makkelijker dressuurmatig fijn te rijden. Eerste wedstrijd die mijn man reed dacht hij mwaoh, zal wel net een winstpuntje zijn. Rijd hij 3 dikke winstpunten en meteen eerste prijs :=

Sannexspikey
Berichten: 27
Geregistreerd: 05-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 16:35

Shauniraquel schreef:
Wat een goede berichten weer, zo fijn allemaal!

Ik was ook echt goed bezig op Kronenberg afgelopen zaterdag. Dressuur 64%, 192 punten en foutloos springparcours. Helaas kwam ik de da check niet door met heen en weer draven. Hij liep achter niet helemaal goed maar ook niet fout. Dus de dierenarts besloot ons af te keuren en zijn we naar huis gegaan. Nog steeds enorm balen aangezien het 1,5 uur rijden was... Teleurgesteld, ergens boos, maar gezondheid gaat voor alles. Dus het wordt even stapjes terug doen :(.


Reed jij in de B paarden? dan stond je voor me in de vetcheck

DoretteK

Berichten: 843
Geregistreerd: 12-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 18:18

Ik heb gisteren de L in Kronenberg meegereden! Ging niet super, maar wel een foutloze cross terwijl ik hem wel wat kneep voor al die smalle hindernissen _/-\o_ Maar we krijgen maar niet het juiste ritme te pakken, weer veel te langzaam -O-

odD_Fotos schreef:
Gisteren heb ik alleen Eventing Photo gezien.
Vandaag Eventing Photo, Joyce v Kolfschoten en Esveo.
En ik natuurlijk beide dagen... ;)


Waren er nog andere fotograven dan deze genoemde? Ik heb nooit door waar fotograven staan, maar toen ik bij de finish aan het uitstappen was, zag ik iemand tussen hindernis 17/18 (in de bocht voor het water) die foto's aan het maken was van me :') Maar heb deze nog niet gevonden...

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 19:00

Gefeliciteerd Dorette! Ik heb die fotograaf ook zien zitten maar geen idee wie dat was.
Vervelend dat het tempo zo'n ding is, wellicht kan je nog wat bochten inkorten om zo wat tijd te besparen?

Snow-white, snap ik! Ik merk ook steeds vaker dat zonder achterijzers mij best wel beperkt, voornamelijk ook in de dressuur. Met nat weer zou ik het ook niet aandurven, of op tempootje nul.

Susan, hebben jullie dat ooit opgelost?

DreamGuide

Berichten: 2014
Geregistreerd: 10-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 19:27

_Snow_White schreef:
Ik heb mijn eerste XC gisteren op de dag zelf toch nog afgemeld.
Het was volledig op gras en met de hele dag stortregen heb ik met mijn relatief onervaren, onstuimig heethoofd niet aangedurfd.

Ze heeft achter geen ijzers, maar weet toch niet zeker of ik ze eronder laat zetten...
Ze doet het nu goed en kan met andere paarden op de wei (stal regels: achter ijzers = alleen op de wei). Ook zijn alle spring/dressuur wedstrijden in de buurt op zand.


Ik heb die les op de harde manier geleerd, dus ik ga nooit meer crossen zonder achterijzers en stiften. :j

Horonae• ZZ-licht + 10
Volg Horonae op instagram, klik hier!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34570
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 20:49

Lieke ja door les te nemen van een echte dressuurjuf die heel erg op de details lette :j dat heeft heel erg goed geholpen. En dan proefgericht trainen.

_Snow_White

Berichten: 3189
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 22:25

Het 5* paard op stal is ook een echt drama met dressuur. Hij doet goed zijn best, maar het zit hem als ultra-lang, ex-renpaard allemaal een beetje tegen :+
Hij heeft uiteindelijk baat gehad bij een BUA zadel want daar zit een soort vering in.
Hij is een relatief extreem geval, maar het principe blijft hetzelfde. Heel veel aan jezelf werken om het paard optimaal te kunnen ondersteunen en heel correct rijden om geen onnodige punten te verliezen :j

DreamGuide schreef:
Ik heb die les op de harde manier geleerd, dus ik ga nooit meer crossen zonder achterijzers en stiften. :j


Helaas kan ze dan niet meer met vriendjes naar buiten. Dat vind ik dan ook weer zo sneu -O-
Hoop dat als het droog is, het wel te doen is..

DreamGuide

Berichten: 2014
Geregistreerd: 10-08-14

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 23:11

Ja, dat is wel echt kl*te. Dan zou ik het denk ik niet doen, dat zou ik mijn paard niet willen ontnemen. Kun je niet samen met een ander paard in een landje wat ook rondom ijzers heeft? Lijkt me toch verantwoordelijkheid van de eigenaar? Vind het een beetje een bijzondere regel.

Horonae• ZZ-licht + 10
Volg Horonae op instagram, klik hier!

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 23:15

SusanH schreef:
Lieke ja door les te nemen van een echte dressuurjuf die heel erg op de details lette :j dat heeft heel erg goed geholpen. En dan proefgericht trainen.

Ik heb een tijdje proef gericht les gehad van een 'echte dressuurjuf', wat er in resulteerde dat ik na een maand een paard had wat volledig de staak in ging. Waarschijnlijk totaal de verkeerde te pakken gehad, maar ik heb het niet zo op dit soort types. Heb nu les van iemand die tevens jurylid is maar ook working equitation doet en meer vanuit de klassieke rijkunst benaderd. Dat past ons beter. Diego wordt onwijs kribbig van de standaard Orun juffies en ik voel me er zelf ook niet fijn bij (zonder mensen met een Orun diploma voor de schenen te schoppen). Ik denk dat iemand die jurylid is überhaupt wellicht wel voldoet aan het plaatje wat jij schetst?

_Snow_White

Berichten: 3189
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 23:32

Wij hebben 3 grote weides en een aantal kleine paddocks. 1 grote weide is voor de eigen paarden en de pension paarden worden gesplitst in twee groepen.
Als ze rondom ijzers hebben, staan ze alleen in een paddock. Dat is in overleg met alle eigenaren op de stal. Het hekwerk wordt dit of volgend jaar volledig vernieuwd en misschien ook wel anders ingedeeld sinds we een stuk grond erbij krijgen.
Achter ijzers zal dus nog wel even moeten wachten, gelukkig zijn de gewone wedstrijden op zand.
Ze heeft de laatste tijd ook zoveel plezier met haar vriendinnen <3

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34570
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 06:05

Lieke dat denk ik wel ja, die kijken ook naar het beeld wat ze in de proef graag zien. Onze juf was geen standaard Orun juf hoor. Maar een hele leuke vlotte jonge meid die werkte vanuit de basis, met goed oog voor wat ruiter en paard nodig hebben en heel veel rust. Vooral dat laatste is echt top.

Cioccolato

Berichten: 6597
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 07:17

Er zijn onder de orun ook prima instructeurs te vinden. Net als in de andere groep voor een combinatie slechtere. Je moet gewoon de goede klik weten te vinden


Shauniraquel

Berichten: 1594
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 08:30

Sannexspikey schreef:
Shauniraquel schreef:
Wat een goede berichten weer, zo fijn allemaal!

Ik was ook echt goed bezig op Kronenberg afgelopen zaterdag. Dressuur 64%, 192 punten en foutloos springparcours. Helaas kwam ik de da check niet door met heen en weer draven. Hij liep achter niet helemaal goed maar ook niet fout. Dus de dierenarts besloot ons af te keuren en zijn we naar huis gegaan. Nog steeds enorm balen aangezien het 1,5 uur rijden was... Teleurgesteld, ergens boos, maar gezondheid gaat voor alles. Dus het wordt even stapjes terug doen :(.


Reed jij in de B paarden? dan stond je voor me in de vetcheck


Jeppp dat was ik. :+

Uit het oog, maar niet uit het hart. Voor altijd in mijn hart, mijn knapste en liefste Namke.
Shauniraquel @ [IM] Rust zacht mijn knappe, liefste Namke, 18-04-04 - 30-03-17


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 bezoekers