[HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Letizia

Berichten: 12145
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 07:26

Nicje87 schreef:
Sorry, afwezig geweest hier.
Nog gefeliciteerd met de punten en diegene die wat minder gereden, volgende keer gaat het vast beter.
Ik heb de laatste keer ook met oornetje gestart. Niet voor de dempende functie, maar hij heeft een erg groot hoofd, dit maakt hem iets sjieker. Nu hij meer bespiering krijgt begint zijn hoofd ook wat meer in verhouding te worden.


[ [url=m/pLonlO.jpg]Afbeelding[/url] ]


Heel veel succes alvast Roulette!

Volgende week zondag hebben we ons eerste buiten wedstrijd. Ik heb nu al witte planken vrees, ik hoop hij niet :D
Ik hoop onze laatste 2 punten dan te kunnen rijden.

Dit vind ik wel netjes staan! Laatst op wedstrijd zag ik een pony en daarbij hing het ding nog net niet voor z'n ogen, das het dan wel weer net niet...

Ik hoef er bij die van mij niet mee aan te komen, die wordt dan echt woest met zo'n op d'r oren, wordt je proef niet netter van :')

Nog mensen die aan de bak moeten vh weekend? Wij hebben mkrgen onze 2e wedstrijd, hopelijk in betere omstandigheden dan de vorige keer :+


_evelien_

Berichten: 1583
Geregistreerd: 25-04-05

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 08:13

Morgenmiddag start ik mijn jonge Fries voor het eerst. Ben benieuwd wat ze van de witte hekjes vindt..
Hoop dat ik mijn zenuwen de baas ben..

Suusjepluus

Berichten: 785
Geregistreerd: 14-09-17
Woonplaats: Tussen iets en niets

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 08:30

Oei Salinero123 :(:) veel sterkte met je enkel!

Succes ginatje met je selectie en veertje99 en roulette_ met jullie debuut! Nicje87 misschien valt het wel mee met de witteplankenvrees, je bent al een mooi eindje op weg. En ook succes voor Anneteflame, Letizia en _evelien_, leuk dat er zoveel mensen op wedstrijd gaan dit weekend.

Ik heb vorige keer een oornetje geprobeerd om zijn voorplukje te verbergen. Hij vind het moeilijk als ik aan zn oren zit en voorpluk vlechten vind hij daardoor vervelend. Maar de orenmuts kon hij ook niet echt waarderen. Gisteren opnieuw gestart last minute ingeschreven, zonder orenmuts maar met een sneu slordig knotje in zn voorpluk :D Vorige keer deed ik zo mn best en werd het niks. Gisteren met nul verwachting gegaan en toch 2 winstpuntjes gehaald. Erg blij mee, eerste niet zo terecht want sprong zelfs de bak uit over de hekjes en paard wist echt heel-heel zeker dat er een kabouter in de bloembak zat. Hele positieve jury dus :o en sinds vandaag staan er thuis bloembakken naast de bak }:)

De beste is niet altijd de leukste

L_iek
Berichten: 9663
Geregistreerd: 11-01-07

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 20:41

Succes allemaal! Zag dat er hier morgen selecties zijn en om de hoek ligt een festivalterrein met volle bak harde muziek. Ben benieuwd of de selectierijders daar last van hebben.

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 20:58

Beterschap Salinero!

Nicje gaat vast goedkomen! Zie het als een mooi leermoment!

Anetteflame afwisseling is ook goed en leuk voor de paarden! Succes alvast!

Iedereen succes van het weekend!

Wij gaan komende donderdag weer starten :D

Kendall Platinum (Ferguson x Kennedy)B+34 / L1+31 / L2+33 / M1+11
Iquinara (Numero Uno x Quidam's Rubin) L2+11 september 2020 verkocht
Donnatelli (Don schufro x Alabaster)Eindstand Z2+7 januari 2018 verkocht naar zweden


Wie vecht kan verliezen, maar wie niet vecht heeft al verloren.

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 21:10

Ik ga volgende week dus starten. En baal een beetje. Had vandaag les, vol goede moed ingestapt. Dacht dat we mooi gingen oefenen met proefjes oid.

Maar ik voelde me net een beginner. Het ging gewoon niet. The feeling was gewoon helemaal weg. Dus dat vond/vind ik echt heel oliebol. Komende week moet ik veel gaan voelen van mijn instructrice en dan pas de dag voor cc een beetje oefenen.

Dus baal wel heel erg. Ik weet ook niet waar het vandaan komt dat het zo ging. Dus dat vind ik eigenlijk nog lastiger..

_evelien_

Berichten: 1583
Geregistreerd: 25-04-05

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 21:16

Vanavond proefjes nog even gereden. Ze was met rijden hyper.. morgenochtend eerst thuis nog maar even goed longeren. S middags starten dus nog mooi even de tijd voor.
Haar eerste wedstrijd dus benieuwd hoe ze zal zijn.

Diegene die ook van t weekend starten veel succes!

BoydS
Berichten: 229
Geregistreerd: 25-01-16
Woonplaats: Drenthe

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 09:32

Zo, wij hebben net een trailerlaad training gedaan. Eindelijk gaat het nu de goede kant op. Binnenkort nog 1 keer oefenen en dan gaat t vast goedkomen. Hopelijk kunnen Boyd en ik dan ook binnenkort starten in de B!

M_arjolein

Berichten: 1398
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 10:31

Spannend!! Succes iedereen die het weekend gaat starten! Wij hebben na veel zadelproblemen nu op 31 mei nog een fysio behandeling staan en afhankelijk daarvan hoop ik 21 juni te gaan starten. Dan is er bij ons een wedstrijd op zand

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 11:00

Sterre niet teveel over inzitten, iedereen heeft wel momenten dat het even niet wil. Vaak kom je er alleen maar beter uit! Probeer niet teveel focussen op je wedstrijd.

Kendall Platinum (Ferguson x Kennedy)B+34 / L1+31 / L2+33 / M1+11
Iquinara (Numero Uno x Quidam's Rubin) L2+11 september 2020 verkocht
Donnatelli (Don schufro x Alabaster)Eindstand Z2+7 januari 2018 verkocht naar zweden


Wie vecht kan verliezen, maar wie niet vecht heeft al verloren.

Letizia

Berichten: 12145
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 13:32

Klinkt als een echt offday Sterre!

Leuk @Boyd en Marjolein! Nu wel een goed zadel Marjolein? Ellendig kan dat wezen he!

Nou, vandaag 2 wedstrijd, eerste proef ging redelijk, mw sprong aan in galop bij het verruimen, heeft ze nog nooit gedaan! :+ 2e proef ging veel fijner! Voor de 1e 191 en de 2e 190 punten, ach ja :') Dus de teller staat op B+4 in 2 wedstrijden :D

veertje99

Berichten: 1180
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 15:05

Jammer Sterre! Soms heb je van die dagen er tussen zitten dat het gewoon echt niet gaat.

Goed om te horen Boyds! Rustig blijven oefenen met trailer laden komt het vanzelf goed!

Letizia alsnog mooie punten! Als je de foutjes eruit haalt rijd je zo 2 winstpunten per proef.

Donner, B+21, L1+ 21, L2+29, M1+27, M2+24, Z1+21, Z2+3
Donna, B+27, L1+20, L2+19, M1+8
Wodka, L1+1
Gestoa, B+11, L1+17, L2+13, M1+10, M2+1 (Verkocht)

M_arjolein

Berichten: 1398
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 21:18

Letizia schreef:
Klinkt als een echt offday Sterre!

Leuk @Boyd en Marjolein! Nu wel een goed zadel Marjolein? Ellendig kan dat wezen he!

Nou, vandaag 2 wedstrijd, eerste proef ging redelijk, mw sprong aan in galop bij het verruimen, heeft ze nog nooit gedaan! :+ 2e proef ging veel fijner! Voor de 1e 191 en de 2e 190 punten, ach ja :') Dus de teller staat op B+4 in 2 wedstrijden :D


Het zadel was wel goed het was helaas gevallen en de popnagels waren afgebroken. Had ik ze laten maken en na een maand rijden weer vet kraken. Andere kant 1 stuk. Dus kon ik weer haha. 1e keer was ik m 3 weken kwijt en 2e keer 1.5 week dus dan moet je steeds weer opnieuw. Mooie punten!

AnnetteFlame

Berichten: 1434
Geregistreerd: 31-07-13

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 08:27

Hoe ging het Letizia en _evelien_
Ik zie t al, suuuuper netjes Letizia! Mooie score

Nice proficiat suusjepluus, dan heb ne t gewoon goed gedaan ondanks de witte hekjes sprong

Succes alvast donderdag melissa!

Balen sterreke, denk dat iedereen hier wel mee kan praten over zulke dagen, maar het komt goed!

Succes Boyds en marjolein!

Hier gister dus gestart

https://youtu.be/9igpoPDkm6o
172

https://youtu.be/cW67FKhBuRg
176,5

Heb ze zelf net pas terug gekeken en ik snap de punten wel echt heeel goed.
Ik baal gewoon heel hard omdat we weer ons maximale hebben gegeven, hij was echt suuuuuper cool en zo trots zo op vreemd terrein. Maar dit is nu de 4e x van de 6 proeven dje we gereden hebben dat we 176,5 halen en niet hoger.

Dus ik heb even besloten om gewoon minimaal een half jaar te stoppen.
Zo is wedstrijd rijden voor niemand leuk wang ik kan niet meer van hem verwachten hij is pas 5 en als dat wat we nu kunnen niet goed genoeg is, dan heeft t even njet zoveel zin. Ik dacht eerst voor de ervaring wel te blijven starten, maar hij was zooo cool gister dat ik t daar ook niet meer voor hoef te doen en we moeten sowieso voor het bos ook de trailer op, dus vreemde prikkels blijven we wel opzoeken. Ik blijf wek gewoon meelezen want vind t superleuk om te zien hoe iedereen t doet, maar wij stoppen voorlopig even

_evelien_

Berichten: 1583
Geregistreerd: 25-04-05

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 08:49

Wat jammer anetteflame dat je net onder de winstpunten blijft zitten. Wel mooi dat ie zo cool blijft op concours.

Véline was ook heel cool, wel wat kijkerig maar liep toch netjes langs de witte hekjes.
We hadden 167 en 159 punten. De nr 1 had 174 en 182 punten.. ik had voor mijn zelf ook ongeveer 5 punten meer verwacht.
Maar ik ben tevreden want ze is ook nog maar 5 en 0 wedstrijdervaring..

ginatje

Berichten: 229
Geregistreerd: 24-03-13
Woonplaats: NB

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 09:48

Mooie punten Letizia, gefeliciteerd!

Gisteren de derde selectie gereden. Voor de tweede keer ooit op gras, en ik merk wel dat ze daardoor soms nog wat terughoudender is. Verder deed ze weer echt super goed haar best. Toen we bij A moesten afwenden om binnen te komen wilde ze de wending niet helemaal lekker maken, waardoor we te laat waren. Ook was ze in het draf verruimen wat voorzichtig. Verder niet echt fouten in de proef, maar het gevoel was niet helemaal super.

Uiteindelijk hebben we weer een mooie 3e prijs behaald met 194 punten. Helaas niet de punten die we normaal rijden, maar goed de proef was ook niet helemaal zoals we eigenlijk kunnen. We staan nu in het voorlopige klassement op de eerste plek, maar we hebben nog 2 selecties te gaan dus alles kan nog veranderen. We trainen weer lekker verder :j

Jillz (Sorento x Vivaldi) B+29 Hippiade 2019 klasse B: 65.9% L1+29 L2+23 M1+19

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 11:27

Gefeliciteerd aan alle puntenrijders!

_evelien_ schreef:
Véline was ook heel cool, wel wat kijkerig maar liep toch netjes langs de witte hekjes.
We hadden 167 en 159 punten. De nr 1 had 174 en 182 punten.. ik had voor mijn zelf ook ongeveer 5 punten meer verwacht.
Maar ik ben tevreden want ze is ook nog maar 5 en 0 wedstrijdervaring..


Klinkt als een strenge jurering? Belangrijk is ook fijn kunnen rijden, vooral met zo’n jonkie!

@Annetteflame; jammer van je galoponderdelen. Daar valt heel veel winst te behalen! Als je er dat goed op hebt zitten, gaat het vast heel snel met je punten. Gelijk heb je om lekker thuis door te trainen.

BoydS schreef:
Zo, wij hebben net een trailerlaad training gedaan. Eindelijk gaat het nu de goede kant op. Binnenkort nog 1 keer oefenen en dan gaat t vast goedkomen. Hopelijk kunnen Boyd en ik dan ook binnenkort starten in de B!


Hier oom trailerlaadtrainingen gehad. Eerst omdat ze steeds uitbrak en daarna omdat ze gewoonweg niet wilde. Nu de manier gevonden *fingers crossed* die voor ons beide werkt. Ik loop mee tot de laadklep, zij loopt de trailer zelf in en start met eten in een bak die ervoor hangt en ik doe de buis dicht. Het duurde even, maar ik denk dat ik nu bijna alleen kan laden.

@Salinero, heel veel beterschap! Lijkt me, los van wedstrijden, echt heel rot om zo lang niet lekker te kunnen rijden.

Wij mogen volgende week zaterdag weer, hopelijk het laatste puntje in de B binnen halen! Helaas naast mij nog maar één start, ik vind het meestal wel gezellig als het deelnemersveld wat groter is. Leuk paarden kijken :D Maar goed, dan zijn we ook snel weer thuis, het is namelijk op een zaterdagavond.


L_iek
Berichten: 9663
Geregistreerd: 11-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 18:27

ginatje schreef:
Gisteren de derde selectie gereden. Voor de tweede keer ooit op gras, en ik merk wel dat ze daardoor soms nog wat terughoudender is.


Ik vind op gras starten ook echt afschuwelijk. Ik ben ook altijd benieuwd of de meeste paarden blootvoets op gras lopen of toch op ijzers.

Gefeliciteerd iedereen met de winstpunten! Voor de rest lekker door blijven oefenen, komt allemaal goed!

@Salinero, beterschap!

Letizia

Berichten: 12145
Geregistreerd: 24-04-02

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 19:05

AnnetteFlame, jammer van je punten, het lijkt mij niet het makkelijkste paard om te rijden? Lekker gaan trainen en uiteindelijk weer gaan knallen :D

Gelukkig wordt er hier amper op gras gestart, ik ben ook niet van plan om dat te gaan doen, die van mij heeft geen ijzers, dus zie dat totaal niet zitten.

Das ook wat M_arjolein, dat moet toch niet kunnen gebeuren? :\

Iedereen gefeliciteerd met z'n punten!

Dee_Es

Berichten: 3662
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 19:13

AnnetteFlame, hoe is ze thuis? Want het oogt allemaal nog erg groen en onbevestigd en op wedstrijd wordt dat natuurlijk alleen maar uitvergroot. Thuis lekker gaan trainen, veel lessen en dan over een half jaartje weer eens meenemen. Denk dat je dan al een heel ander beeld krijgt. Wel super fijn dat ze al zo veel relaxter is op vreemd terrein, dat hebben jullie maar mooi alvast getraind.

Ginatje gefeliciteerd weer ;).

Evelien, jeetje wat een lage punten voor iedereen. Was het terecht of had de jury er geen zin in?

Sakura, zo doe ik het ook en dat werkt perfect voor die van mij. Kan nu alleen laden.

Letitzia, gaat lekker zo, gefeliciteerd!

Ik ben vandaag even mee geweest naar de selecties in Maarheeze. Wat een drukte met 1 losrijterrein en 4 ringen. En groomen is best leuk maar ik mis het rijden wel enorm. Over 2 weken ga ik mn merrie weer oppakken. Mn ruin gaat nog wel maanden duren ben ik bang. Hopelijk indoor met beide selecties starten.

Blade B+13 [PR214,5] L1+12 [PR 216] L2 + 13 [PR 206] M1 + 19 [PR 220] M2 + 7 [PR 191]

Roulette_
Berichten: 1057
Geregistreerd: 15-10-12

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 19:48

AnnetteFlame, klinkt als een verstandig besluit, paar maanden lekker door trainen en dan weer knallen :)

Evelien, strenge jury zeg! Wel goed dan inderdaad om ook even te kijken hoe de rest reed en wat voor punten zij hadden.

Dee_Es, dat is balen zeg! Arme Blade, moet hij helemaal op rust?

Wij zouden vandaag in de buitenbak gaan oefenen, omdat we op de vereniging altijd binnen rijden, maar de wedstrijd woensdag buiten is. Eva was alleen enorm hengstig, dus eerst binnen rijden -doen we wekelijks- ging prima, al was ze pittig, maar daarna buiten kon ze alleen maar stuiteren en draaien, ik was zo blij dat het stalgenootje dat mee was haar heel goed vast hield! (even voor het beeld, Eva is bijna 16, heel rustig en betrouwbaar, nu 1 jaar van mij en bokken of er vandoor gaan heeft ze in die tijd nog nooit gedaan). Morgen is de groepsles gelukkig voor het eerst in de buitenbak, hopelijk gaat het dan wel goed, anders wordt woensdag echt een uitdaging.

Eva <3 B+13 (PR 221,5) L1+11 (PR 197,5) L2+11 (PR 202), M1+12 (PR 203), M2+11 (PR 189)

AnnetteFlame

Berichten: 1434
Geregistreerd: 31-07-13

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 23:14

Mag je toch trots op zijn Evelien, ondanks geen punten toch een top ervaring. Die van mij is ook 5 dus kan er over meepraten :D

Toch netjes Ginatje

Thanks voor de tips sakura! Hopej dat het laden goed gaat en succes volgende week!

Liek! Wij hebben gister ook op gras gestart en hebben geen ijzers. Vond het echt wel meevallen met glijden en best wel goed te doen!

Letizia lieve reactie, hij is gewoon nog heel groen. Heb hem sinds veulen en afgelopen zomer beleerd dus ik mag ook niet van hem verwachten dat hij zo stabiel is als een volwassen paard. Desondanks toch onwijs trots op m

Dees es hij is idd gewoon nog heel groen en wat je zegt het wordt op wedstrijd gewoon allemaal uitvergroot want thuis gaat het natuurlijk wel beter. Maar denk wel dat we er goed aan doen nu even te stoppen, tis gewoon zonde om nu verder te gaan. Hopen dat jouw ruin snel beter wordt!

Spannend rondje dan in de buitenbak Roulette! Pittige tante dan voor 16 jaar oud :D

Bedankt iedereen voor de feedback, echt heel fijn!

davinci2412

Berichten: 1638
Geregistreerd: 07-11-12

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 08:44

Ik ben even afwezig geweest. Leuk om foto's van verschillende combinaties voorbij te zien komen. Iedereen nog gefeliciteerd met de punten & prijzen. Voor degene die soms mindere resultaten hadden: volgende keer beter!

Helaas ben is mijn merrie (door een stom ongelukje in te wei) nog zeker een maand uit de running. Volgende week een afspraak maken voor controle ego en dan hopelijk rustig aan weer gaan opbouwen.

Iedereen die aankomend weekend start heel veel succes en vooral plezier. *\o/*

veertje99

Berichten: 1180
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 21:04

Wat balen zeg dat je er nog een tijdje uitligt davinci! Hopelijk is de controle goed en kunnen jullie weer lekker aan de slag!

Ik heb vandaag even de proefjes doorgenomen. Heb best fijne tijden voor zondag en ben enorm benieuwd hoe het zal gaan. Helaas heb ik niemand meer die mee kan voor foto's/filmpjes op zondag dus dat is wel jammer, geen bewijs van ons debuut dan haha.

Donner, B+21, L1+ 21, L2+29, M1+27, M2+24, Z1+21, Z2+3
Donna, B+27, L1+20, L2+19, M1+8
Wodka, L1+1
Gestoa, B+11, L1+17, L2+13, M1+10, M2+1 (Verkocht)

Nicje87

Berichten: 9844
Geregistreerd: 26-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 21:33

Aah balen dat jullie er even uitliggen. Heel veel beterschap.

Waar start je Veer?

Vorige week proefjes geoefend, morgen nog een proefgerichte les en dan zondag weer knallen. Hopelijk zijn de weergoden ons goed gezegend hihi

Denk niet in problemen, maar in oplossingen!
Strooigoed


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Nowiexx en 10 bezoekers