VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-04-19 16:17

Het was weer pony tijd vandaag! Deze keer heb ik haar niet uitgebreid gepoetst, maar mocht ze lekker zonder deken even zonnen en knuffelen in de bak <3

Hier is lijkt ze op een super knap paard <<)
Afbeelding
En hier is ze een super schattig ponytje <3
Afbeelding


Macs

Berichten: 7615
Geregistreerd: 19-06-09

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 20:11

Aaaah Lotje <3 fijn dat je nu lekker veel tijd hebt! Genieten!

Maks :+:

emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-19 00:26

Leuke update! Lotje kreeg vandaag een bezoek van de tandarts. Ze is van de zomer al gecontroleerd op haar gebit, maar de laatste tijd merkte ik dat het kauwen van snoepjes/wortels lastiger ging. Ook begint ze soms uit het niets weer te kauwen. Dus toen een stalgenoot zei dat de tandarts zou langskomen, heb ik Lotje maar op de lijst gezet. :o

Allereerst was de tandarts erg verbaasd dat ze op bijna 29 jarige leeftijd al haar tanden nog heeft. Dus dat was een compliment. *\o/* Verder moest er wel veel vijlwerk gedaan worden aan haar voortanden en kiezen. Schijnbaar had ze iets van een smiley beet? Dus dat haar voortanden op elkaar een soort van 'smiley lachje' vorm hadden. Hierdoor kon ze bij het kauwen niet genoeg kracht op haar kiezen krijgen. Ook haar kiezen hadden een soort berg-dal vorm, dus die zijn ook weer in een rechte lijn. :j

Verder zit er één kies een heel klein beetje los. Hij merkte het enkel toen hij met zijn elektrische vijl bezig was. Zelf met de vingers wiebelen lukte niet. Dus de kies blijft mooi zitten waar die is. Op deze leeftijd gaan we geen kiezen trekken die nog zo vast zitten.

Dit is allemaal gedaan met een klein roesje. Lotje deed het super goed en kon zodra ze voldoende wakker was meteen weer de wei op waar ze het liefste is :D.

Hier een foto van de gedrogeerde oma := Ze was nog een tikkeltje moe maar ging met haar lippen klappen _O-
Afbeelding
Zielepietje :(:)
Afbeelding
Het was al snel over hoor :o
Afbeelding

Trouwens, ze snurkte op een gegeven moment ook (soort andersom gesnurk, dus bij het uitademen). Ik heb het mooi opgenomen, maar ik heb geen idee hoe ik het hier kan delen. :')

emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-19 19:46

Door blikken zoals deze weet ik dat het de beste keuze is om Lotje niet mee te laten verhuizen naar Gent deze zomer. :o
Afbeelding

Ik weet dat paarden niet echt glimlachen, maar haar blik toont dat ze erg gelukkig is op haar plekje :j

jobamara
Berichten: 3528
Geregistreerd: 23-11-10

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 23:55

Super!!! Zo belangrijk.op tijd de tandarts zeker voor de oudjes.
Heerlijk die tevreden blil <3

Hier geen Antw of Gent maar Utrecht ;)

emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-19 00:30

jobamara schreef:
Super!!! Zo belangrijk.op tijd de tandarts zeker voor de oudjes.
Heerlijk die tevreden blil <3

Hier geen Antw of Gent maar Utrecht ;)

Aaah feliciteer haar maar namens mij! *\o/*

jobamara
Berichten: 3528
Geregistreerd: 23-11-10

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 00:32

Zal ik zeker doen, dank je :)

Felien_Kyra

Berichten: 2076
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 15:12

Lees nog altijd mee en wat bijzonder dat haar gebit nog zo goed is! Oudje van mijn zus kan niet eens meer een appel goed doorbijten.. ook niet na het jaarlijkse tandartsbezoekje haha en van zn brokken maakt die inmiddels een papje...

Elaya

emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-19 20:04

Felien_Kyra schreef:
Lees nog altijd mee en wat bijzonder dat haar gebit nog zo goed is! Oudje van mijn zus kan niet eens meer een appel goed doorbijten.. ook niet na het jaarlijkse tandartsbezoekje haha en van zn brokken maakt die inmiddels een papje...

Hoe oud is die van je zus? De tandarts was echt heel verbaasd dat ze nog zo goed zijn bij Lotje. Mij verbaasd het niet heel erg want in alles lijkt ze ontzettend jong. Enkel haar artrose houdt ons tegen om nog volop te rijden. In de wei doet ze ook spontaan een gallopje en gaat ze echt hard. :j Ze loopt echt super zuiver, maar ik durf gewoon niet echt meer te rijden. Gelukkig hoeft het ook niet, daarom is ze met pensioen. :o

emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-19 20:06


Firelight
Hoofd Nieuwsredactie Moderator Algemeen2 en Markt
No worries, be happy!

Berichten: 26312
Geregistreerd: 29-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 23:58

Wat zijn jullie toch een heerlijk stel samen <3

There is a crack in everything. That's how the light gets in.

emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-04-19 10:15

Firelight schreef:
Wat zijn jullie toch een heerlijk stel samen <3

Heel erg bedankt! :D

Ik ben nu twee weekenden niet meer thuis geweest helaas, maar Lotje wordt goed in de gaten gehouden door stalgenootjes :j

Ik heb ook van twee een foto gekregen, eentje die Lotjes masker heeft op gedaan omdat ze merkte dat er toch veel vliegen waren en veel zon. En de ander zag Lotje lekker rollen en weet dat ik zulke dingen weinig zie wanneer ik er ben. Dus ik ben blij met de foto's!

Afbeelding

Afbeelding

Hopelijk kan ik a.s donderdag naar huis en anders vrijdag!

emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-19 14:27

Jaaaaa eindelijk thuis en Lotje kunnen knuffelen *\o/*
Afbeelding

Verder heb ik niet echt een update, naast het poetsen is er niet veel gedaan want het begint steeds te hagelen... Hopelijk is het morgen goed weer!

Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 17:56

jobamara schreef:
Super!!! Zo belangrijk.op tijd de tandarts zeker voor de oudjes.
Heerlijk die tevreden blil <3

Hier geen Antw of Gent maar Utrecht ;)


Gefeliciteerd *\o/*

Lotje ziet er inderdaad erg tevreden uit :)

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 18:24

Tevreden Lotje :D

Riel

Berichten: 2142
Geregistreerd: 04-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 20:00

Het allerbelangrijkste is dat je heerlijk kunt knuffelen met je mooie paardje! Ik wens je morgen een knuffelrijke dag toe! {:}

emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-05-19 15:51

Percy schreef:
Lotje ziet er inderdaad erg tevreden uit :)


Coconut schreef:
Tevreden Lotje :D


Grappig dat jullie hetzelfde vinden als ik bij het zien van de foto :D, lekker met een grassprietje in haar mond <3

Riel schreef:
Het allerbelangrijkste is dat je heerlijk kunt knuffelen met je mooie paardje! Ik wens je morgen een knuffelrijke dag toe! {:}

Dankjewel! :D Ik ben erachter gekomen dat Lotje prima apart kan van de rest om buiten gepoetst te worden of om te gaan wandelen, maar echt niet als je haar op stal zet om daar te poetsen. Om een of andere reden raakt ze helemaal gestressed, ookal kan ze iedereen nog zien aangezien haar stal gewoon 'buiten' is grenzend aan de wei en heeft het een kijkopening. Bovendien ben ik er gewoon de hele tijd bij om haar aan het poetsen. Rare pony :roll:
Dus ik kon gisteren ook niet echt lang knuffelen en heb in de plaats daarvan 3 kruiwagens mest uit de wei gehaald :=.



Vandaag bleef het redelijk droog met af en toe zon, dus heb ik Lotje gewoon rustig buiten kunnen poetsen. Ik wilde heel graag op pad gaan en heb besloten om het eens 'onder het zadel' te doen (lees gewoon de barebackpad :+). Lekker doorheen het dorpje gestapt, totdat Lotje door had dat we halverwege waren. Ik zweer dat ze 'hoeken telt' en weet wanneer we halverwege zijn, want het was een nieuwe route :') . Hoe dan ook, Lotje vond stappen niet meer snel genoeg en ging ze draven. Maar ik wilde enkel stappen dus ik heb de teugels maar op maat gepakt (normaal stappen we met lange teugels) en contact gehouden. Echt waar jongens, die pony denkt dat ze opeens 8 jaar is ipv 28! Volop piaffe en aan de teugel, travers, noem maar op! Allemaal terwijl we nog steeds op de weg waren om thuis te komen _O-.

Jammer dat niemand erbij was om een foto daarvan te maken, want het was echt spectaculair! Barebackpad en bitloos dressuren _/-\o_ .

Al ben ik geen fan van opeens te dressuren aangezien ze met pensioen is, vond ik het toch wel speciaal om na al die jaren opeens het gevoel weer te ervaren, zeker terwijl ik zelf niks deed behalve contact houden. :o Lotje deed de rest :oo. (We reden de hele tijd vooruit zonder bochten, dus in principe hebben we geen regels van haar pensioen overtreden O:))

Hier een foto van Lotje die helemaal blij was met haar prestatie _O-

Afbeelding

emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-19 19:29

Eindelijk! *\o/* Voor het eerst in maaaaaanden een keertje zon als ik naar Lotje ga, ik ben zo dankbaar _/-\o_

Knappe dame <3
Afbeelding
Lekker bruine lippenstift van haar brokjes :')
Afbeelding

Riel

Berichten: 2142
Geregistreerd: 04-11-15

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 19:45

Hihi, heerlijk! Ze heeft er zin in :D

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 19:49

Lotje <3 ze oogt echt heel happy!

Punz

Berichten: 8552
Geregistreerd: 04-03-10

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 10:35

Heerlijke foto's weer , en ik lees nu pas je buitenrit verhaal. Hilarisch! Geweldig dat ze zich zo goed voelt!


Iedereen een Connemara!!


.

Felien_Kyra

Berichten: 2076
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 10:49

emilyslaluna schreef:
Felien_Kyra schreef:
Lees nog altijd mee en wat bijzonder dat haar gebit nog zo goed is! Oudje van mijn zus kan niet eens meer een appel goed doorbijten.. ook niet na het jaarlijkse tandartsbezoekje haha en van zn brokken maakt die inmiddels een papje...

Hoe oud is die van je zus? De tandarts was echt heel verbaasd dat ze nog zo goed zijn bij Lotje. Mij verbaasd het niet heel erg want in alles lijkt ze ontzettend jong. Enkel haar artrose houdt ons tegen om nog volop te rijden. In de wei doet ze ook spontaan een gallopje en gaat ze echt hard. :j Ze loopt echt super zuiver, maar ik durf gewoon niet echt meer te rijden. Gelukkig hoeft het ook niet, daarom is ze met pensioen. :o

Is 23.. maar ik zou hem eerder 28 geven dan dat ik dat aan lotje zou geven haha... :')


Wat fijn dat er gisteren een zonnetje was :D

Elaya

jobamara
Berichten: 3528
Geregistreerd: 23-11-10

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 10:51

<3 heerlijk, geniet van de zon {:}


emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-19 17:56

Deze keer helaas slecht nieuws...

Mijn moeder en ik zijn met de hond en Lotje gaan wandelen. Ik ging erop met bareback pad want het leek me leuk om foto's te maken samen.

We waren bijna bij het mooie bos (zo'n 500m van stal) en toen struikelde ze uit het niets heel erg. Ze kon zich niet opvangen en viel helemaal neer op de voorbenen. Echter waren haar achterbenen nog recht (in de split) waardoor ze moeite had met rechtkomen. Ze had de houding zoals een koe die op wilt staan (eerst achter en dan voor), maar paarden doen het andersom. Dus toen ze probeerde op te staan, schaafde ze nog meer over het asvalt, met als gevolg dat haar benen flink open waren.
Het ging allemaal zo snel. Voordat ik door had dat ze begon te struikelen hoorde ik mijn moeder al roepen en voor ik het wist lag Lotje bijna helemaal op de grond. Ik wilde eraf springen om te helpen maar toen stond ze al weer recht voor ik het kon doen.

Ik ben meteen afgestapt natuurlijk om te zien of ze iets mankeerde. Haar voorbenen zijn open, maar 'gelukkig' oppervlakkig.
We zijn meteen omgedraaid en ik heb op stal de wondjes gewassen met betadine shampoo. Bij het stappen liep ze links achter wel kreupel (ik vermoed door de split houding).

Maar toen dat ze de wei in mocht ging ze meteen volop in draf naar achter toe. Ik heb net ook gehoord van een stalgenoot dat ze in de wei aan het draven en galloperen was. Dus ik hoop dat de pijn mee valt. Ik ga zo meteen om 20 uur weer terug om de wondjes te spoelen en kijken hoe ze loopt. Ik denk dat ze morgen wel spierpijn zal hebben.

Het is wel eerder eens voorgekomen maar dan ving ze zich snel op. Ook was dat op een stuk pad wat door wortels van bomen wat oneven was. Sinds dien pas ik goed op. Maar dit stuk was vlakker dan plat en dus was het erg schrikken...


Ik zal de foto's in spoiler doen. Ze zijn niet erg maar ik kan niet voor iedereen spreken.

Wondjes links voor: vooral onderhuidse bloedingen/kneuzingen
Spoiler:
Afbeelding

Afbeelding


Wondjes rechts voor:
Spoiler:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Naderhand zijn we even terug geweest naar de 'plaats delict' om te zien of er iets was wat we hadden gemist. Maar het pad was zo recht dat het zelfs knap is om erover te struikelen...

Ik kan wel bekant janken, er waren 'remsporen' door haar afgeschaafde vacht... :(
Afbeelding

Riel

Berichten: 2142
Geregistreerd: 04-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 19:32

-O- Oei, dikke knuffel voor Lotje! En ook voor jullie natuurlijk! Wat moet het schrikken zijn zeg! :(:)

Fijn dat Lotje nog altijd haar vrolijke zelve is op de wei! Ik duim voor en snel herstel!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 bezoekers