Hond in laten slapen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Hond in laten slapen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-02 23:00

Vrijdagmiddag belde mijn moeder om me te vertellen dat het niet zo goed ging met mijn 13 jaar oude hond. Ze wou het even zeggen, met de gedachte dat hij maandag of dinsdag maar afgemaakt moest worden, als het niet beter zou gaan.
Zaterdagmorgen was ze weer aan de telefoon om te zeggen dat ze me zaterdagavond op zou komen halen, de situatie was namelijk verslechterd....de hond wou niet meer uit zijn mand komen, maar gezien ik zaterdag naar P&K ben geweest kon ik pas 's avonds komen.
Zaterdagavond heeft ze me opgehaald en ik schrok me dood toen ik de hond zag liggen. Hij reageerde helemaal nergens meer op, zelfs niet op mijn komst.
Die avond ging het in een uurtje zo hard achteruit dat ik en mijn moeder besloten hebben om de DA op te bellen. Gelukkig kon deze komen en heeft mijn hond ter plekke in laten slapen.

Het is voor mij erg moeilijk, hij was mijn steun en toeverlaat als ik het moeilijk had, zat ik bij hem in de mand te huilen, nu na 13 jaren trouw te zijn geweest is het moeilijk afscheid te nemen.... Huilen al heeft hij nu geen pijn meer.

Mirjam

"The world is best viewed through the ears of a trotter"



PollyJarig
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23407
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-02 23:08

ik weet precies hoe je je voelt, ik vind het echt vreselijk voor je, het is zo erg dat je maatje er op een gegeven moment niet meer is, heel veel sterkte.

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 10:41

Er zijn hier afgelopen weken al meerdere topics over geweest. Je bent niet de enige die het dan zo verschrikkelijk moeilijk heeft hoor.

De hond is de betere mens

manzano

Berichten: 23898
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 14:17

He Mir, ik lees het nu net pas. Echt erg. Het is beter voor Arjin, maar toch. Heel veel sterkte!!!!!!!!!! Tot gauw. Kus

Desiree schreef:
Er zijn hier afgelopen weken al meerdere topics over geweest. Je bent niet de enige die het dan zo verschrikkelijk moeilijk heeft hoor.

Tjonge jonge, wat een steun weer . Zo'n opmerking kan je vooral gebruiken. Hou gewoon je mond Lips are sealed als het toch niet aardig is wat eruit komt.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 14:47

manzano"]
[quote="Desiree schreef:
Er zijn hier afgelopen weken al meerdere topics over geweest. Je bent niet de enige die het dan zo verschrikkelijk moeilijk heeft hoor.

Tjonge jonge, wat een steun weer . Zo'n opmerking kan je vooral gebruiken. Hou gewoon je mond Lips are sealed als het toch niet aardig is wat eruit komt.
[/quote]

Sjezes manzano, je moet eens naar jezelf kijken! het was namelijk helemaal niet negatief bedoeld maar als verwijzing. Ik heb in die topics waar ik naar verwees zelf ook reacties neergezet en wilde niet in herhaling vallen, maar wel laten weten hoe ik het zelf ervaar. Ik wilde gewoon dat ze wist dat ze niet alleen was.
[AM] Huilen Hond doodziek...

De hond is de betere mens

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 15:40

ja, het staat er een beetje banketstaaf, maar desiree bedoeld het absoluut niet zo. Dat kan ik met 1000 % zekerheid vertellen.

Erg hoor, als je je dierbare vriend moet laten inslapen, maar zoals Desiree zei, je bent niet de enige. Ik heb het nu de laatste tijd ook al een paar keer gelezen. Erg he, een dier dat je af moet geven. Je zou zelf haast egoistisch worden en hem houden. Maar dit is het beste.
Heel veel sterkte.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 15:54

K utzooi Mirjam... oliebol happens...toch sta ik er best vaak bij stil wat een groot deel van je leven zo'n beestje eigenlijk inneemt Lovers
Je hond is uit zijn leiden verlost, jullie hebben een goede beslissing genomen! Sterkte Mir!

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

manzano

Berichten: 23898
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 20:11

OK, als je het niet zo bedoeld dan sorry, maar het kwam eruit alsof je bedoelde: je bent niet de enige hoor, dus niet zo zeuren oid. En dat is niet wat je in zo'n situatie kan gebruiken. Zeker niet als je weet hoe belangrijk Arjin (=hond) was voor Mirjam.
Sterkte Mir.

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 20:23

Heb het al een paar keer mee gemaakt en weet hoe het voelt. Sterkte.

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 20:27

Sterkte
Afbeelding

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 20:27

Sterkte, verlies van een dier is moeilijk, maar 13 jaar is wel al een respectabele leeftijd. Kwam een beetje gelullig uit Des haar strot maar die heeft het hart wel op de goede plek, hoor...

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 20:49

he wat moeilijk !!!! lijkt me vreseljk, maar probeer inderdaad te denken aan de leuke tijden die jullie samen hebben gehad!
Sterkte!

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-02 20:57

Dank jullie wel voor de lieve reacties!
Ik weet inderdaad dat ik niet de enige ben, en ik weet dat het de juiste beslissing was.
Ik probeer inderdaad te denken aan onze leuke tijd samen, maar het neemt het verdriet niet weg.
Net als Manzano zegt, die hond nam een heel belangrijk deel van mijn leven in...het verlies is zwaar, maar ik geniet van Salty en de andere pony's wat het verdriet toch iets minder maakt.

Mirjam

"The world is best viewed through the ears of a trotter"

Kirsten

Berichten: 4509
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 20:58


Duitse Herder Kennel vom Haus Eelerberg, Correct gefokte Duitse Herders.
http://www.vomhauseelerberg.com
Sinds 01/09/2012 trotste mama van Kaya

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 10:50

manzano schreef:
OK, als je het niet zo bedoeld dan sorry, maar het kwam eruit alsof je bedoelde: je bent niet de enige hoor, dus niet zo zeuren oid. En dat is niet wat je in zo'n situatie kan gebruiken. Zeker niet als je weet hoe belangrijk Arjin (=hond) was voor Mirjam.
Sterkte Mir.

Hmpf, moet je mij horen als mijn hond doodgaat...... Huilen als een klein kind. Alle volwassenheid is bij mij dan ver te zoeken. Een intens verdriet. Nee, ze is niet bepaald de enige die er zo'n moeite mee heeft, GElUKKIG, want anders kon ik dan ook nergens heen voor begrip.

De hond is de betere mens

puma

Berichten: 2275
Geregistreerd: 21-08-01
Woonplaats: Lobith

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 10:53

Heel veel sterkte de komende tijd.

Ik wil er nu nog niet aan denken, maar ook voor mij komt er een dag dat ik mijn maatje, mijn beste vriend moet gaan missen. Als ik er alleen al aan denk krijg ik al tranen in mijn ogen..

Laika

Berichten: 3208
Geregistreerd: 05-02-02
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 11:34

Heel veel sterkte Mirjam, het valt altijd zwaar een goede vriend te verliezen. Hij heeft in ieder geval 13 mooie jaren gehad.

"De Laatste Goede Daad"

Als ik straks oud ben, ziek en zwak
en pijn verjaagd de slaap;
als onrust neemt van mij bezit,
doe dan wat onvermijdelijk is
en laat me gaan.....
De laatste goede daad.

Beslis voor mij en wees niet laf.
Past eigenliefde bij de vriendschap die ik gaf
of uitstel... tot het beter past bij een verloren strijd?
Ik ben niet bang tijdens die laatste gang.
Jij loopt niet weg: je kijkt me aan,
Je noemt me bij mijn naam en houdt me stevig vast.

Vandaag voor het laatst groet ik je met mijn hondestaart...
Wat jij liet doen, deed je voor mij:
je hebt me nog meer pijn bespaard,
voor zinloos lijden mij bewaard.
Een zwaar besluit?
Nee, ...huil nu niet.

Een wijs besluit dat werd gegrond
op een oud en uniek verbond:
jij bent mijn baas en ik jouw hond.

Myke
Berichten: 839
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 12:11

Yep, ik weet precies hoe je je voelt Verdrietig Helaas...
Twee weken geleden werd ik precies op dit tijdstip gebeld of ik naar huis wilde komen, want het ging niet goed met onze hond (zie topic [AM] Huilen Hond doodziek... We hebben hem besloten in te laten slapen, want hij had zoveel pijn. Dat kan je zo'n beest niet aan doen en dat wil je geen dier aandoen. Hij had al een verdoving gehad toen ik thuiskwam van mijn werk.
De nacht ervoor heb ik nog de hele nacht opgezeten en bij hem gewaakt. Niet geslapen dus. Het leek 's ochtends wat beter te gaan.
Hij is fijn op zijn eigen plekje onder het kleed ingeslapen en het was goed. Er kwamen zoveel haren van de pluizebol af & hij 'rook' ook niet echt 'gezond' meer. Lastig te omschrijven, maar nadat ie is ingeslapen is hij keurig in zijn mand meegenomen voor crematie. Hij lag in zijn mand, zoals hij altijd in zijn mand heeft gelegen die afgelopen 12,5 jaar. Het was goed zo.
We hadden hem er misschien wel tijdelijk bovenop kunnen lappen, maar dan zou hij een aantal weken erna alsnog weer pijn hebben gehad. We hebben het even aangekeken, maar toen duidelijk het besluit genomen.

Het is heel erg wennen, stil en afwezig in huis. Je merkt op de meest vreemde momenten dat je zo aan de aanwezigheid van een dier gewend bent. Al is het maar een fractie van een seconde, je wordt toch weer met je neus op de feiten gedrukt: 'hond is niet meer'.
Tijd om dit echt te verwerken hebben we niet gehad, de komende weken hebben wij een begrafenis in het vooruitzicht. Daarom hebben wij momenteel een adopteetje een aantal uren per week in huis. Voorlopig geen andere hond voor ons.

Alle honden hebben een bepaald karakter, maar ook mensen in onze omgeving zijn ontdaan van het nieuws als ze het horen dat hij er niet meer is. Dat realiseer je je eigenlijk niet.
Mooi gedichtje trouwens!

Mijn tentamen heb ik niet kunnen leren door deze rompslomp, maar gister kreeg ik mijn uitslag terug. Ik had al op een herkansing zitten wachten, maar ik had gewoon een dikke voldoende Verward Een klein wonder?! Ik kan er nog steeds niet bij, maar het heeft misschien zo moeten zijn...
Who knows? Het compenseert alleen niet het verlies op dit moment Verdrietig Maar voor doggy beest is het beter zo. We zullen hem missen.

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-02 13:24

Inderdaad een erg mooi gedicht, erg goed van toepassing. Ik had het "geluk" dat ik niet meer thuis woon, waar mijn hond wel woonde.
Hierdoor word ik iets minder met mijn neus op de feiten gedrukt.
Desalniettemin probeer ik zo veel mogelijk bezig te zijn met de paarden, school en het profiel van Lageveld Knipoog
Het verlies blijft en voorlopig heb en wil ik geen nieuwe hond, maar in de toekomst zeker weer een (wie weet hoe snel het kan gaan).

Nogmaals bedankt voor de lieve reacties, ik zit al weer te huilen achter mijn computer.....

Mirjam

"The world is best viewed through the ears of a trotter"

Kirsten

Berichten: 4509
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 19:18

Laika schreef:
Heel veel sterkte Mirjam, het valt altijd zwaar een goede vriend te verliezen. Hij heeft in ieder geval 13 mooie jaren gehad.

"De Laatste Goede Daad"

Als ik straks oud ben, ziek en zwak
en pijn verjaagd de slaap;
als onrust neemt van mij bezit,
doe dan wat onvermijdelijk is
en laat me gaan.....
De laatste goede daad.

Beslis voor mij en wees niet laf.
Past eigenliefde bij de vriendschap die ik gaf
of uitstel... tot het beter past bij een verloren strijd?
Ik ben niet bang tijdens die laatste gang.
Jij loopt niet weg: je kijkt me aan,
Je noemt me bij mijn naam en houdt me stevig vast.

Vandaag voor het laatst groet ik je met mijn hondestaart...
Wat jij liet doen, deed je voor mij:
je hebt me nog meer pijn bespaard,
voor zinloos lijden mij bewaard.
Een zwaar besluit?
Nee, ...huil nu niet.

Een wijs besluit dat werd gegrond
op een oud en uniek verbond:
jij bent mijn baas en ik jouw hond.



Dit gedicht hebben wij in de gang hangen met een foto erbij...

Duitse Herder Kennel vom Haus Eelerberg, Correct gefokte Duitse Herders.
http://www.vomhauseelerberg.com
Sinds 01/09/2012 trotste mama van Kaya

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 10:25

Je weet wel dat het het beste is voor je dier, maar het is nog steeds geen troost hoor...
Heel veel sterkte. Jullie hebben ergens nog het geluk gehad dat ze heel oud geworden is. Kennelijk had ze een goed leven.

De hond is de betere mens


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie