Bang!

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jessie_paard
Berichten: 51
Geregistreerd: 12-12-18

Bang!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-05-19 22:49

Heyy een paard die ik ken van een vriendin is echt een schatje! Echt heel leuk! Onder het zadel ook heel braaf alleen..... hij is bang in de bak! Als je een bak in gaat met haar flipt ze hem, dan is het niet meer mogelijk om de hele tijd te rijden omdat ze zichzelf helemaal moe rent! Het meisje zelf is een hele goede ruiter alleen hij is gewoon bang in de bak! Hebben jullie tips om dat op te lossen??? Thxxx :o :D


Aldith

Berichten: 15
Geregistreerd: 14-04-18
Woonplaats: Enschede

Re: Bang!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 23:01

Beginnen met werken op de grond in de bak, en dit opbouwen. En goede begeleiding zoeken.

♥ Shanna & Bambie ♥

Knabbel1070
Berichten: 191
Geregistreerd: 23-10-18

Re: Bang!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 07:45

Zet hem eerst een keer los in de bak en dan gewoon een uurtje laten staan als dit kan. Dit de volgende dag weer. En de dag erna ga je met hem aan de hand wat in de bak lopen. Als dit goed gaat kan je een stap verder anders herhaal je het tot het goed gaat. Dan kan je er op zorg dat je zelf ontspannen bent en probeer gewoon wat te stappen en als het goed gaat beloon je hem. Dan kan je gaan draven en ik weet niet op welk niveau jullie zijn maar als alles beheerst gaat ook galopperen maar houd het makkelijk. De keer erna ook maar dan kan je het ook moeilijker maken.

Ik weet niet of dit bij jou paard werkt natuurlijk maar zo ongeveer heb ik het opgelost.

When people say “it’s just a horse” they just don’t understand

xmarritw

Berichten: 457
Geregistreerd: 22-04-19
Woonplaats: Groningen

Re: Bang!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 07:49

Ik zou als ik haar was kijken wat haar paard nou zo eng vind. Is het de bak of een spiegel ofzo die in de bak hangt. Als je weet waar het probleem precies zit dan kan je het makkelijker oplossen. Staat haar paard ook buiten? Want het kan er ook aan liggen dat haar paard gewoon teveel energie heeft.

Jara van de Edelweiss B+11 L1+1

Jessie_paard
Berichten: 51
Geregistreerd: 12-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-19 08:55

xmarritw schreef:
Ik zou als ik haar was kijken wat haar paard nou zo eng vind. Is het de bak of een spiegel ofzo die in de bak hangt. Als je weet waar het probleem precies zit dan kan je het makkelijker oplossen. Staat haar paard ook buiten? Want het kan er ook aan liggen dat haar paard gewoon teveel energie heeft.

Het paard staat buiten en er ligt niks in de bak wat ze eng vindt. In de bak ik ze zo gespannen en stopt ze niet met bokken en haar kin zat op haar borst. Buiten de bak ontspande ze gelijk en ging hals strekken

Janneke2

Berichten: 22712
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Bang!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 09:03

...misschien associeert het dier bakwerk met nare ruiters (die de kin naar de borst trekken)..?

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )


Jessie_paard
Berichten: 51
Geregistreerd: 12-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-19 09:21

Janneke2 schreef:
...misschien associeert het dier bakwerk met nare ruiters (die de kin naar de borst trekken)..?

dat zou heel goed kunnen. ze is ook niet bang als je ernaast loopt alleen als je erop zit, dus waarschijnlijk heeft ze een trouma aan ruiters, want er is weinig over haar bekend. ze heeft haar van paard zoekt baas. en die weten ook niet waar ze precies vandaan komt. iniedergeval is ze bang als ruiters in de bak op haar rijden. hebben jullie daarvoor tips??

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70494
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Bang!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 10:54

Ik verplaats dit topic naar young rider talk.

anjali
Berichten: 15018
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Bang!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 10:56

Maar als je in de buitenbak rijdt dan is er dus niets aan de hand?

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Bang!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 11:09

Goede begeleiding zoeken, om dit zelf op te lossen is heel lastig en duurt heel lang.
Ik vraag me een paar dingen af;
- Is ze onhoudbaar vanaf het moment dat je je voet in de beugel zet? Of echt pas als je er op zit en been geeft?

- Is ze in de buiten en binnen bak onhoudbaar of alleen in de binnen bak?

- Heb je dit al ooit zonder tuig geprobeerd? Wellicht dat het tuig gewoon niet lekker zit of is het iets medisch.

JM :#

0091

Berichten: 2264
Geregistreerd: 26-01-14
Woonplaats: Op een eiland

Re: Bang!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 11:33

Ik ging buiten rijden en binnen uitstappen. Paard was al moe dus minder geneigd te gaan rennen. Daarbij was binnen een rust plek geworden doordat ze niks meer hoefde behalve uit te stappen

Sponsor mij en help KWF met de financiering van belangrijk onderzoek naar kanker. Namens mij en KWF: dankjewel!

https://acties.kwf.nl//fundraisers/paul ... ammarathon

Jessie_paard
Berichten: 51
Geregistreerd: 12-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-19 07:20

anjali schreef:
Maar als je in de buitenbak rijdt dan is er dus niets aan de hand?

Jawel in de buitenbak is het precies het zelfde

Jessie_paard
Berichten: 51
Geregistreerd: 12-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-19 07:22

Shaggy09 schreef:
Goede begeleiding zoeken, om dit zelf op te lossen is heel lastig en duurt heel lang.
Ik vraag me een paar dingen af;
- Is ze onhoudbaar vanaf het moment dat je je voet in de beugel zet? Of echt pas als je er op zit en been geeft?

- Is ze in de buiten en binnen bak onhoudbaar of alleen in de binnen bak?

- Heb je dit al ooit zonder tuig geprobeerd? Wellicht dat het tuig gewoon niet lekker zit of is het iets medisch.

1 . Ja ze is dan pas onhoudbaar
2. Allebij
3. Ze is laatst naar de zadelmaker geweest en zonder zadel precies hetzelfde

Jessie_paard
Berichten: 51
Geregistreerd: 12-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-19 07:22

0091 schreef:
Ik ging buiten rijden en binnen uitstappen. Paard was al moe dus minder geneigd te gaan rennen. Daarbij was binnen een rust plek geworden doordat ze niks meer hoefde behalve uit te stappen

Dat doet zij nu ook


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 bezoekers