[HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 


Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 22:08

Ik heb vanochtend op het paard en ruiter instructrieweken een onderling proefje gereden. 190.5 gereden. Kende dit paard voor maandag niet, en we zijn van heeel ver gekomen, maandag gingen we eigenlijk in vrij veel verzet de baan door.

Dus hoe het vandaag ging was ik zo tevreden. Vond het bijna jammer dat ik haar niet mee mocht nemen :+

Afbeelding


Afbeelding

Heb ook nog het filmpje van de proef waarbij je de cijfers in combinatie met commentaar hoort. Als mensen het leuk vinden?

Was trouwens proef 3

_evelien_

Berichten: 1583
Geregistreerd: 25-04-05

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 22:23

Nette punten zeg! Zeker omdat je haar nog maar net kent.

veertje99

Berichten: 1180
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 06:00

Nette punten! Dat moet dan in de toekomst alleen maar beter worden :)

Donner, B+21, L1+ 21, L2+29, M1+27, M2+24, Z1+21, Z2+3
Donna, B+27, L1+20, L2+19, M1+8
Wodka, L1+1
Gestoa, B+11, L1+17, L2+13, M1+10, M2+1 (Verkocht)

cijsalover
Berichten: 3368
Geregistreerd: 03-01-05

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 15:13

Hier een topweekend gehad! We zijn gisteravond en vanmorgen op concours geweest. In totaal 5 winstpunten, een 3e en 4e prijs en bovenal een hele positieve ervaring én veel geleerd! Trots op m'n dametje! Vooral omdat we net begonnen zijn en de laatste twee wedstrijden niet zo best waren. En dit was de eerste keer samen buiten :)

_evelien_

Berichten: 1583
Geregistreerd: 25-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 16:54

cijsalover schreef:
Hier een topweekend gehad! We zijn gisteravond en vanmorgen op concours geweest. In totaal 5 winstpunten, een 3e en 4e prijs en bovenal een hele positieve ervaring én veel geleerd! Trots op m'n dametje! Vooral omdat we net begonnen zijn en de laatste twee wedstrijden niet zo best waren. En dit was de eerste keer samen buiten :)


Knap gedaan hoor. Gefeliciteerd met jullie prijzen

Suusjepluus

Berichten: 785
Geregistreerd: 14-09-17
Woonplaats: Tussen iets en niets

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 05:28

Ik heb straks mijn tweede wedstrijdje ooit in de B. Lig al een tijdje wakker :') Gelukkig is dit topic erg leuk om te lezen. Hopelijk blijft het vandaag droog. Vorige wedstrijd regende het, maar had ik wel een winstpunt :):)

De beste is niet altijd de leukste


_evelien_

Berichten: 1583
Geregistreerd: 25-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 08:23

Suusjepluus schreef:
Ik heb straks mijn tweede wedstrijdje ooit in de B. Lig al een tijdje wakker :') Gelukkig is dit topic erg leuk om te lezen. Hopelijk blijft het vandaag droog. Vorige wedstrijd regende het, maar had ik wel een winstpunt :):)


Succes !

Muronia

Berichten: 19407
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 09:19

Suusjepluus succes vandaag!

cijsalover zo dan gaat het opeens heel hard zeg! 5 winstpunten in 2 dagen, gefeliciteerd!

Sterre98 knap gedaan zeg, helemaal als je het paard nog maar zo kort kent.

Wij zijn niet dit weekend maar afgelopen woensdag op wedstrijd geweest. Het was onze eerste buitenwedstrijd en de 4de start in totaal tot nu toe. Vorige maand heb ik meegedaan aan een witte hekjes-training om eens te kijken hoe ze reageert buiten. Dat was vrij heftig (had ik eigenlijk niet zo verwacht) dus ik verwachtte er niet al te veel van met het starten. Ze heeft me positief verrast! Bij het losrijden was ze best sterk en wat kijkerig. In de eerste ring zat nog wat spanning en rommeltjes (hoekjes niet netjes door komen, paar storingen) maar bij de tweede proef viel die spanning weg en kon ik haar fijn rijden. We hadden in de eerste proef heel terecht 176 punten maar in de tweede proef 187 en daarmee een vierde plaats. Ik ben er heel erg blij mee. Bij de moeder van deze merrie bouwt spanning altijd alleen maar meer op (iets is eng en wordt alleen maar enger in plaats van andersom) en nu weet ik dat het bij mijn jonge paard rustig afbouwt en ze meer ontspant. Dat is heel fijn en daar kan ik ook echt wel wat mee. Ook vond ik het erg positief dat, ondanks dat ze gespannen was, het halsstrekken en de verruimde stap heel goed gingen. Dat zijn uit mijn ervaring van eerder vaak juist de onderdelen waar het dan op mis gaat. Ons werkpunt zit hem nu vooral in de middendraf, die komt nog niet zo goed uit de verf. Het moet wat meer maar als ik meer doe dan valt ze in galop. Daar moeten we echt een beetje aan werken.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Alle foto's staan in haar topic: [RIJ-ITP] Onze eerste buitenwedstrijd

Stal Muronia - Groninger Paarden fokkerij - gecertificeerde K.I.-service op locatie provincie Groningen / Drenthe
Veronia (v. Macho Polo), voor 2024 drachtig van Leffe (Lenard x Onno S) - Elonia (v. Ecksteins Eminenz) voor 2025 gedekt met Major (Mylord x Valentin) - Florentino (v. Florencio) - Wainonia (v. Oliver) - Elmira (v. Krimh)
[KS-MK] Stal Muronia gaat op naar een '24 Groninger veulentje

Suusjepluus

Berichten: 785
Geregistreerd: 14-09-17
Woonplaats: Tussen iets en niets

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 16:29

Nou dat was m niet vandaag :D Zeiknat geregend en paard bleef maar roepen om zn maatje. Daar werd ik niet zo relaxed van, en daardoor maakte ik het paardlief weer moeilijk. Twee keer net geen winst, maar wel weer een ervaring rijker. Op naar de volgende wedstrijd...

Gefeliciteerd met je winstpunt Murosch!

De beste is niet altijd de leukste

veertje99

Berichten: 1180
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 16:51

Gefeliciteerd met je winst Murosch! Lekker kilometers maken.

Jammer Suusje! Helpt het misschien als je je paard iets meer dingen laat doen? Dat hij dan misschien minder roept?

Donner, B+21, L1+ 21, L2+29, M1+27, M2+24, Z1+21, Z2+3
Donna, B+27, L1+20, L2+19, M1+8
Wodka, L1+1
Gestoa, B+11, L1+17, L2+13, M1+10, M2+1 (Verkocht)

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 10:57

Gefeliciteerd met alle punten die behaald zijn en de goede ervaringen! Komt vanzelf Suusjepluus, lekker meters maken. Dapper ook met het weer van afgelopen weekend... :brr:

Ik ga in het één na laatste weekend van mei weer, hopelijk het laatste puntje halen voor de B. Maar goed, je weet het nooit met die paarden :') Het trailerladen gaat nu gelukkig onwijs goed, dus dat scheelt een hoop stress.

Dan langzaamaan maar eens verder L1 trainen, als het goed is hebben we binnenkort ook een onderlinge op stal, dus kan mooi even proefdraaien!

ginatje

Berichten: 229
Geregistreerd: 24-03-13
Woonplaats: NB

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 14:09

Mooie resultaten weer met het slechte weer van afgelopen weekend.. Voor ons staat alweer de derde selectie op het programma aankomende zaterdag. Hopelijk kunnen we net zo'n goed resultaat behalen als de vorige selectie :D

Jillz (Sorento x Vivaldi) B+29 Hippiade 2019 klasse B: 65.9% L1+29 L2+23 M1+19


Reina_Lucia
Berichten: 274
Geregistreerd: 19-12-18
Woonplaats: Onder een steen

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 00:27

Poeh, ik ben al een lange tijd niet meer online geweest op bokt! Helaas wordt het de komende tijd voor mij niks meer met starten. Enkel gebroken, lig er minimaal 2,5 maand uit.

In bezit van het knapste arabiertje op stal <3

Nikkie86
Berichten: 16
Geregistreerd: 13-09-16

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 10:43

@salinero123 Jeetje wat rot zeg! Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Beterschap in ieder geval!

mcjv

Berichten: 2161
Geregistreerd: 10-05-11
Woonplaats: Rotterdam

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 13:47

Salinero123 heel veel sterkte en ik hoop dat je snel weer op het paard kunt stappen! :(:)

Muronia

Berichten: 19407
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 17:21

Salinero123 beterschap!

Ginatje veel succes met de selectie.

Ik vroeg me iets af wat me de vorige keer opviel toen we wedstrijd hadden. Ik zag veel combinaties waarbij het paard een oornetje droeg. Nu kom ik uit de tijd dat alleen springpaarden die dingen droegen en ik vroeg me af wat het nut hiervan is bij de dressuur? Of is dit gewoon een modeverschijnsel?

Stal Muronia - Groninger Paarden fokkerij - gecertificeerde K.I.-service op locatie provincie Groningen / Drenthe
Veronia (v. Macho Polo), voor 2024 drachtig van Leffe (Lenard x Onno S) - Elonia (v. Ecksteins Eminenz) voor 2025 gedekt met Major (Mylord x Valentin) - Florentino (v. Florencio) - Wainonia (v. Oliver) - Elmira (v. Krimh)
[KS-MK] Stal Muronia gaat op naar een '24 Groninger veulentje

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 17:40

Ik weet alleen dat die netjes kunnen zorgen voor geluidsdemping en dat iemand dat misschien fijn vindt voor een paard dat nogal eens reageert op geluid, verder is het een mode verschijnsel denk ik :)

Rock this day like there is no tomorrow

veertje99

Berichten: 1180
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 17:59

Beterschap Salinero!

Ginatje veel succes!

Ik rijd soms ook op wedstrijd met oornetje. Dit omdat als het bijvoorbeeld hard waait of ik weet dat we langs bepaalde juryhokjes moeten (en dan ook met wind) het niet fijn is om dan te rijden. De pony die ik rijd kan zich dan wat beter richten op mij dan op andere geluiden.

Ik heb volgende week ons wedstrijd debuut. Nu al zo onwijs veel zin in

Donner, B+21, L1+ 21, L2+29, M1+27, M2+24, Z1+21, Z2+3
Donna, B+27, L1+20, L2+19, M1+8
Wodka, L1+1
Gestoa, B+11, L1+17, L2+13, M1+10, M2+1 (Verkocht)

Dee_Es

Berichten: 3662
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 18:21

Wat rot Salinero, heel veel beterschap.

Ik rij in de zomer bijna altijd met oornetje. Die kriebelvliegjes zorgen voor wild hoofdschudden en dat is niet zo prettig tijdens het rijden. Bovendien heeft mijn paard geen voorpluk die je netjes kan vlechten dus het is ideaal om die onder het netje te verstoppen.

Blade B+13 [PR214,5] L1+12 [PR 216] L2 + 13 [PR 206] M1 + 19 [PR 220] M2 + 7 [PR 191]

Roulette_
Berichten: 1057
Geregistreerd: 15-10-12

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 21:20

Salinero, dat is balen zeg, heel veel beterschap!

Woensdag gaan wij voor het eerst starten (spannend!) en wij rijden dan ook met oornetje, eigenlijk vooral om de drie sprieten voorpluk onder te verstoppen. Wat verder in de zomer is het ook fijn tegen de vliegjes, mijn merrie is een miepkip :')

Eva <3 B+13 (PR 221,5) L1+11 (PR 197,5) L2+11 (PR 202), M1+12 (PR 203), M2+11 (PR 189)

mcjv

Berichten: 2161
Geregistreerd: 10-05-11
Woonplaats: Rotterdam

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 23:18

Murosch, ik rijd zelf ook met oornetje. Niet omdat ik het mooi vind, want mijn paard heeft mega grote oren met dat ding op, maar wel omdat het voor haar fijn werkt. Wij rijden met een LeMieux oornetje met geluidsdempende werking in de oren, waardoor ze net wat beter bij mij is en zich niet focust op haar omgeving. Ik merk dat het bij haar heel fijn werkt om geconcentreerd te blijven, ze is totaal niet schrikachtig maar wel enorm snel afgeleid als ik haar niet aan het werk houd. Vooral bijvoorbeeld als er een lang stuk tussen de oefeningen in zit, zoals in de B. :)

Nicje87

Berichten: 9844
Geregistreerd: 26-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 03:36

Sorry, afwezig geweest hier.
Nog gefeliciteerd met de punten en diegene die wat minder gereden, volgende keer gaat het vast beter.
Ik heb de laatste keer ook met oornetje gestart. Niet voor de dempende functie, maar hij heeft een erg groot hoofd, dit maakt hem iets sjieker. Nu hij meer bespiering krijgt begint zijn hoofd ook wat meer in verhouding te worden.


Afbeelding

Heel veel succes alvast Roulette!

Volgende week zondag hebben we ons eerste buiten wedstrijd. Ik heb nu al witte planken vrees, ik hoop hij niet :D
Ik hoop onze laatste 2 punten dan te kunnen rijden.

Denk niet in problemen, maar in oplossingen!
Strooigoed

AnnetteFlame

Berichten: 1434
Geregistreerd: 31-07-13

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 06:21

Succes alvast volgende week nicje 87!

Wij mogen morgen weer! Afgelopen maand meer bezig geweest met kracht en balans (door ook meer te gaan springen) daardoor iets minder geoefend op de proef en nu al rekening houden met dat t niks wordt, maar we gaan t zien!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: aman2002, Dries1990, TamaraFloor en 12 bezoekers