[HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sharonvd

Berichten: 123
Geregistreerd: 07-10-11
Woonplaats: Limburg

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 19:10

Afgelopen weekend in kronenberg M gereden, en wat ging ze goed *\o/*
Helaas zelf n foutje gemaakt maar dat mag de pret niet drukken!

Omdat t voor mij 20 minuutjes is ga ik zondag L starten. We morgen toch flexibel starten en deze is naast de deur vergeleken met de rest :=

Ils_K

Berichten: 7532
Geregistreerd: 09-01-05
Woonplaats: Roden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 20:07

Klinkt fijn Sharonvd! Super.


En ja tussendoor op de trailer, prijsuitreikingen duren ook altijd best lang. Dus ze leren het maar.
Net als stoten, die ga ik tussendoor er echt niet uit halen, wat een gedoe. Heb zaagsel in de trailer en nooit geen problemen.

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 21:23

Fijn Sharon!

Kalkoenen haal ik er wel uit, maar heb dan ook sinds kort een gloednieuwe trailer waar ik erg zuinig op ben. Zit te denken om studshus te gaan kopen daarvoor, dan kan ik ze ook op stal al indraaien. Iemand daar ervaringen mee?

Moonlight17
Berichten: 2344
Geregistreerd: 16-06-09
Woonplaats: Venray

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 21:28

Hier ook met kalkoenen een uurtje op de trailer. Heb een enorm dikke mat in de trailer liggen. Dus dat moet goed komen. Langer dan draai ik ze eruit.

kamsel
Berichten: 3410
Geregistreerd: 12-07-08

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 21:43

Mijn paard stampt nogal. Normaal boeit me dat niet, maar met stiften in durf ik dat echt niet aan..
Moet om 11:11 dressuur en om 12:30 springen. Hoop wel dat de dressuur niet uitloopt en het springen niet in..

annikavolder

Berichten: 754
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 21:51

liekec schreef:
Fijn Sharon!

Kalkoenen haal ik er wel uit, maar heb dan ook sinds kort een gloednieuwe trailer waar ik erg zuinig op ben. Zit te denken om studshus te gaan kopen daarvoor, dan kan ik ze ook op stal al indraaien. Iemand daar ervaringen mee?



Ik heb al jaren die studshoes. Als je paard heel rustig staat op de trailer blijven ze redelijk zitten, maar heb ook regelmatig dat ie ze al kwijt is geraakt onderweg. doe springschoenen om en plak ze met ductape vast.

_nfcd

Berichten: 97
Geregistreerd: 27-04-14
Woonplaats: Friesland

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 21:57

Ik start zaterdag ook in kronenberg, heb ook vrij luxe tijden.
Wij reizen vrijdagmiddag na het werk al die kant op ivm het lange rijden :=

DreamGuide

Berichten: 2015
Geregistreerd: 10-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 22:07

Cioccolato schreef:
Die van mij staat prima een paar uur stil op de trailer hoor. Dat getut met ze kunnen het niet, kwestie van leren.
Echte uitzonderingen daar gelaten natuurlijk. Hooi mee zodat ze wat te doen hebben.
Alleen in renswoude met 7 uur er tussen heb ik een paddockje uitgezet.


Is niet 'niet kunnen' hoor, ze loopt super braaf de trailer op en blijft ook braaf ze staan. Ze ontspant alleen totaal niet en weigert te eten in de trailer. Dus haal ik haal haar er altijd uit en knoop haar aan de trailer vast.

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 22:23

DreamGuide schreef:
Cioccolato schreef:
Die van mij staat prima een paar uur stil op de trailer hoor. Dat getut met ze kunnen het niet, kwestie van leren.
Echte uitzonderingen daar gelaten natuurlijk. Hooi mee zodat ze wat te doen hebben.
Alleen in renswoude met 7 uur er tussen heb ik een paddockje uitgezet.


Is niet 'niet kunnen' hoor, ze loopt super braaf de trailer op en blijft ook braaf ze staan. Ze ontspant alleen totaal niet en weigert te eten in de trailer. Dus haal ik haal haar er altijd uit en knoop haar aan de trailer vast.

Ook dat leren ze als je ze maar lang genoeg laat staan. De mijne is een zenuwpees pur sang en heb trailerproblemen gehad van hier tot Tokio en zelfs hij knabbelt nu op de trailer. Grappig is wel dat hij dat eigenlijk alleen doet als ie lang stilstaat en ik er niet bij ben.

Shauniraquel

Berichten: 1594
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 08:30

Ik laat die van mij ook in de tussentijd op de trailer staan. Ik moet ook iets van 5 uur wachten.. Even rustig eten en de cross lopen en daarna lekker wandelen. Ga hem niet vol 5 uur laten staan. Vind dat een beetje sneu als ze niet eens wat kunnen lopen/draaien. :+

FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 09:31

Joki schreef:
Ik heb Renswoude in het L opgegeven. Als kronenberg en tilburg goed gaan dan start ik in ede M.

Gisteren nog getraind in Renswoude . Even hard gewerkt aan controle maar daarna goed gereden.


Had je les van Janneke, Joki? Dan heb ik je denk ik gezien (ik had tegelijkertijd dressuurles met een grote schimmel).

Joki

Berichten: 4685
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: gelderland

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 18:05

Ja dat klopt fcsa

FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 16:19

Leuk :)

Sannexspikey
Berichten: 27
Geregistreerd: 05-11-16

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 20:33

Mensen die weten welke fotograven er in Kronenberg stonden?
odd eb ik gezien

suikermeisje

Berichten: 8346
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 22:12

Sannexspikey schreef:
Mensen die weten welke fotograven er in Kronenberg stonden?
odd eb ik gezien


Ik kom even binnenvallen, sorry.
Eventingphoto stond op het laatste lijntje.

odD_Fotos

Berichten: 506
Geregistreerd: 22-03-15
Woonplaats: Roggel

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 21:22

Gisteren heb ik alleen Eventing Photo gezien.
Vandaag Eventing Photo, Joyce v Kolfschoten en Esveo.
En ik natuurlijk beide dagen... ;)

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 21:29

annikavolder schreef:
liekec schreef:
Fijn Sharon!

Kalkoenen haal ik er wel uit, maar heb dan ook sinds kort een gloednieuwe trailer waar ik erg zuinig op ben. Zit te denken om studshus te gaan kopen daarvoor, dan kan ik ze ook op stal al indraaien. Iemand daar ervaringen mee?



Ik heb al jaren die studshoes. Als je paard heel rustig staat op de trailer blijven ze redelijk zitten, maar heb ook regelmatig dat ie ze al kwijt is geraakt onderweg. doe springschoenen om en plak ze met ductape vast.

Good to know trouwens! Maar dat is niet zo handig voor tussendoor dan dus? Want dan moet je elke x met ductape in de weer, dan kan je net zo goed die dingen in en uitdraaien of niet :o

Ik heb vandaag (wederom) 2 winstpunten mee naar huis mogen nemen in Kronenberg *\o/*
Onze dressuur was echt erg, 180 punten wat terecht was imo.
Cross en springen foutloos, zonder tijdfouten. Wel nog even grondinspectie gedaan, gelukkig nadat de bel had geklonken voor het springparcours. Nu B+4! Gaat veelste hard zo :+

Moonlight17
Berichten: 2344
Geregistreerd: 16-06-09
Woonplaats: Venray

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 21:34

Hier ondanks een waardeloze voorbereiding best een goed resultaat neergezet. Dressuur 183,5 punt. Foutloze springparcours. Foutloze cross en 2 seconden over de tijd omdat ik niet te hard in wilde komen bij 6ab. 8e plaats, 7e als je de HC ruiter wegstreept.

_Elke

Berichten: 1740
Geregistreerd: 03-01-14

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 21:59

Klinkt top dames!! Gefeliciteerd!

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 22:02

Moonlight17 schreef:
Hier ondanks een waardeloze voorbereiding best een goed resultaat neergezet. Dressuur 183,5 punt. Foutloze springparcours. Foutloze cross en 2 seconden over de tijd omdat ik niet te hard in wilde komen bij 6ab. 8e plaats, 7e als je de HC ruiter wegstreept.

Jij ook gefeliciteerd dan! Ik moet echt wat aan m'n dressuur gaan doen, kan dan een stuk hoger eindigen volgens mij :o er waren blijkbaar best veel foutloze rondes, in markelo was ik met dit resultaat namelijk vierde. Anderszijds, scheelt weer wachten op de prijsuitreiking zo. :+

Geinig overigens, dit weekend in Limburg. Over twee weekend Oudkarspel en daarna naar Friesland. Ga alle provincies zowat af dit seizoen, alleen Groningen en Zeeland niet :+

Thanks Elke!

Cioccolato

Berichten: 6608
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 22:19

Top!

Hier een foutloze oefencross in hooghalen. Ze vindt het serieus erg spannend en kon haar overal slingerens nog overheen duwen. Grote stap dit! :D
Ook nog een 2e prijs overigens. Met een stuk stap tussendoor nog ruim te snel _O-

Sim
Berichten: 31482
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 22:29

Moonlight17 schreef:
Hier ondanks een waardeloze voorbereiding best een goed resultaat neergezet. Dressuur 183,5 punt. Foutloze springparcours. Foutloze cross en 2 seconden over de tijd omdat ik niet te hard in wilde komen bij 6ab. 8e plaats, 7e als je de HC ruiter wegstreept.


7e dus want een hc start telt niet voor de prijzen. :)

suikermeisje

Berichten: 8346
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 22:55

Blijf trouwens graag meelezen en posten hier als dat mag :o

Ben gister van start gegaan in de B met mijn 5 jarige in Kronenberg. Het was voor mij 5-6 jaar geleden dat ik meerdere crossen heb gereden. Vorig jaar oktober in Beesd gestart maar lag er in het springparcours naast (https://youtu.be/hMycKSi62BQ). [naam] vindt de cross nog wat spannend, maar dressuur 203 en de rest foutloos. Hadden gister een eerste plaats zelfs.

In juni ga ik naar Ede en juli Renswoude. Probeer elke maand 1 te rijden. Wil ook met mijn dressuurpaard op pad en met deze springen..
Afbeelding

Moonlight17
Berichten: 2344
Geregistreerd: 16-06-09
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 08:27

liekec schreef:
Moonlight17 schreef:
Hier ondanks een waardeloze voorbereiding best een goed resultaat neergezet. Dressuur 183,5 punt. Foutloze springparcours. Foutloze cross en 2 seconden over de tijd omdat ik niet te hard in wilde komen bij 6ab. 8e plaats, 7e als je de HC ruiter wegstreept.

Jij ook gefeliciteerd dan! Ik moet echt wat aan m'n dressuur gaan doen, kan dan een stuk hoger eindigen volgens mij :o er waren blijkbaar best veel foutloze rondes, in markelo was ik met dit resultaat namelijk vierde. Anderszijds, scheelt weer wachten op de prijsuitreiking zo. :+

Geinig overigens, dit weekend in Limburg. Over twee weekend Oudkarspel en daarna naar Friesland. Ga alle provincies zowat af dit seizoen, alleen Groningen en Zeeland niet :+

Thanks Elke!


Hier is het ook de dressuur hoor, ze kan de sterren van de hemel lopen in de dressuur 200+ punten of ze zoekt het gewoon niet om net scherp genoeg te reageren en gaat in een soort van staking ergens in de proef, dan krijg je een net 180 proefje.

Hier blijven we hoofdzakelijk in Limburg en Brabant. Mijn chauffeur vind de grote afstanden nog niet zo leuk. Momenteel staan Hulsberg en Leende nog op de planning.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34634
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 09:11

Wij hebben van de DA groen licht om weer te gaan springen! Gaan we rustig oppakken. Mijn man ziet het helemaal zitten om weer te gaan crossen. Wie weet van de zomer en anders het najaar weer lekker SGW starten. Het gaat heel goed momenteel met rijden, we beginnen elkaar steeds beter te begrijpen en te vertrouwen.