Achgossie... beetje zielige foto's (western)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-01 18:51

Vinden jullie dit nou niet zielig?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Laura op 2001-06-20 18:51 ]</font>


Marieke
Berichten: 1343
Geregistreerd: 31-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-01 18:52

Zeker zielig, maar dit is geen western, dit is rodeo!

Kirsten

Berichten: 4509
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-01 18:53

Ah gos!!!!!!

Duitse Herder Kennel vom Haus Eelerberg, Correct gefokte Duitse Herders.
http://www.vomhauseelerberg.com
Sinds 01/09/2012 trotste mama van Kaya

coco

Berichten: 2140
Geregistreerd: 25-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-01 18:54

Ik vind dit wel een beetje zielig, maar als dat paard niet zo moeilijk doet is het volgens mij niet zo heel erg zielig.Maar ik weet niet hoe dat soort dingen gaan, dus eigenlijk moet ik hier niet echt over oordelen. Lachen


coco

Berichten: 2140
Geregistreerd: 25-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-01 18:57

Maar met rodeo denk je meestal wel een beetje aan western. Knipoog

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-01 19:01

Mooi paardje zeg die eerste. Heel leuk koppie. Ik heb het niet zo op rodeo.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

R_MW
Berichten: 1821
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-01 19:03

he bah wat naar om te zien zeg!!! Waarom doen ze daar nix aan!?!?!

littleroosie

Berichten: 6061
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-01 19:43

zo he en ik wilde ook nog altijd redeo rijden, maar als het zo gaat, nee dank je.

Insta: stal.de.bonte.dijk
Insta: pretty.by.roos - pmu in Wolvega
Vino van de Bonte Dijk B+5

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-01 19:47

dat is zielig ja...maar ik dacht dat rodeo een onderdeel was van westernrijden?

Bartje

Berichten: 1651
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-01 19:49

Denk er wel ook ff aan dat dit MAAR 3 foto's zijn van rodeo.. zo zou je ook wel eens zulke soort foto met gewoon springen kunnen hebben.. dat ze net verkeerd neerkomen ofzo..

maar okeej.. 't is nie leuk om te zien Scheve mond\

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-01 19:54

Je hebt gelijk, want het is ook 3x hetzelfde paard volgens mij...
Maar het blijf zielig Verdrietig

missy_m

Berichten: 2160
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-01 14:41

Dit is inderdaad rodeo, ik ben eens een keertje op vakantie in de Vs geweeste n toen ben ik er wezen kijken. Nou dat is echt DIERENMISHANDELING Verdrietig wat ze daar doen. Het zijn vaak mustangs die ze dan gevangen hebben en die verder niet zadelmak zijn bovendien hebben die paarden vaak nog een 2e singel(ik weet niet of je dat op de plaatjes kan zien)die precuies langs de lies en bij het kruis loopt, die is dan vrij scherp en die trekken ze super strak aan Boos! . Die paarden hebben ontzettend veel pijn en daarom springen ze dan ook zo alle kanten op.

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-01 14:42

Ik vind het heel erg gemeen!!!! Dat doe je zo'n paardje toch niet aan!!! Boos! Boos! Boos!

Er staat een man op de bus te wachten, valt hij eraf..

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-01 14:43

dit vind ik ronduit mishandeling!erg gemeen.

Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos!

soms is het beter om te zwijgen

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-01 18:11

als je even goed kijk zie je op de 2 foto de 2de singel zitten. Deze oogt naar mijn mening zeer zacht er zit een enorme scahpenvacht omheen.
Deze singel trekken ze iets strakker waardoor het kietelt en het paard gaat bokken.
Ik ben niet tegen rodeo maar ook niet voor.
Ik denk dat deze paarden het best goed hebben ze hoeven alleen maar een beetje te bokken en dan weer terug in de groep.
Er zijn zoeveel dingen meer die zieliger zijn dan dit. Hoe vaak worden er we geen mishandelde paarden in beslag genomen.
Naar mijn oog ziet het paard er op de foto goed uit.
Graag zou ik eens een rodeo meemaken.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-01 19:13

Citaat:
Op 2001-06-20 19:03, schreef *Roos*:
he bah wat naar om te zien zeg!!! Waarom doen ze daar nix aan!?!?!


Waarom doen wij er nix aan met z'n allen kunnen we toch wel iets bedenken??
groetjes heleen

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-01 19:58

het is niet mijn pakkie an. Ik vind het -ookal is hte maar voor een paar rondjes- niet kunnen.
Er zijn wel meer dingen die ik niet begrijp, maar ik doe ook dingen die anderen niet begrijpen. Mijn vader is bij een rodeo geweest, hij wist niets van paarden, maar kwam kotsmisselijk terug. En zelfs teon hij het er in NL over had zag je nog dat het echt wel was blijven hangen. Dat zegt mij genoeg, hij is echt niet de enige die met walging daar naar gekeken heeft. Ik snap de lol er ook niet van om je eraf te laten gooien met ontzettend veel botbreuken tot gevolg. Doe ff normaal!!! Automatisch denk ik dan aan mensen met een wel heel erg laag IQ, maar goed, who am I??

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-01 20:03

ik hoop altijd weer als ik t zie dat er eentje zo keihard afdondert dat ie iets zo ontzettend breekt dat t geamputeerd moet worden ofzo. getver ik vind t echt walgelijk, je ziet t nog wel vaak bij America's Funniest Homevideo's en dan springen me de tranen echt in mn ogen. Misselijk Misselijk Misselijk

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-01 20:48

Ik heb echt geen zin om bronc rijden te gaan verdedigen maar helaas weten een heleboel van jullie niet hoe het er echt aan toe gaat.
Missy_M: ik weet niet wie jouw dat verteld heeft maar dat is gelukkig niet waar. Er worden niet "zomaar" mustangs uit het wild voor gebruikt, maar zorgvuldig voor rodeo gefokte paarden. Deze paarden worden geselecteerd op hun athletisch vermogen en hun manier van bokken. Je hebt paarden nodig die van nature makkelijk bokken en fel van karakter zijn. Alleen met de beste bokpaarden wordt weer doorgefokt. De prijs voor een goede bronc kan zo $10000 zijn! Een volleerde rodeo bronc wordt maar weinig ingezet zodat het dier er niet te veel aan gewend gaat raken en daardoor niet hard genoeg meer bokt! Rodeo brons krijgen inderdaad een achtersingel om ze extra te laten bokken. Die doet geen pijn, er zit niet voor niets dik schapenvacht omheen. Niet ieder paard zal hier op gaan bokken, daarom worden er ook paarden geselecteerd die goed op zo`n achtersingel bokken. Als de ruiter in het zand is beland word de singel meteen losgemaakt en draaft het paard naar de uitgang. Je kunt deze paarden natuurlijk niet helemaal handtam maken, maar het zijn hele vriendelijke paarden hoor! De broncs die ik heb gezien waren allemaal heel mooi in conditie met een glimmende vacht. Je kunt ze ook gewoon aaien. Na een rodeo cariere worden deze paarden vaak verkocht aan springstallen omdat het niet zelden springtalenten blijken te zijn.

En over die plaatjes: tja soms gaat er nu eenmaal wat fout. Waarschijnlijk is het paard op het plaatje nog onervaren of barste zo van de energie dat ie niet kon wachten tot het hekkie openging! Ik heb ook wel eens een plaatje gezien in de hoefslag waarbij Emerald het paard van Piet Raymakers op zijn zij was gevallen voor een hindernis. Is springsport nu ook zielig?

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-01 20:52

als jij t zo beschrijft klinkt t een stuk diervriendelijker dan dat t eruit ziet pril!!
ik weet inderdaad niet hoe het er in de werkelijkheid aan toe gaat, ik zeg alleen wat ik zie en wat ik ervan denk.
dus eigenlijk hebben die paarden nog best een lekker leventje, af en toe eens flink bokken en dan weer rustig verder leven. hm had ik niet gedacht eigenlijk

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Dorine_81

Berichten: 1639
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Beek (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-01 21:05

Ik ben het helemaal met pril eens...en dat ie met zijn benen over het hek heen is tja...dat gebeurt overal hier is toevallig een foto van gemaakt...en die tweede foto is toch geweldig moet je zien hoe hij beweegt...niet alles is zoals het lijkt...weet je wat zielig is mensen die hun paard niet met respect behandelen of verwaarlozen ... Koe

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-01 21:22

arg wat sneu Boos!
ga normaal met je paard om of koop er gewoon geen!

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-01 22:50

ik vind het zielig!! Boos! Huilen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 58 bezoekers