[VOLG] Van opknapper naar wonen op een zeilschip!

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
8nnemiek

Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

[VOLG] Van opknapper naar wonen op een zeilschip!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-19 12:12

Ik volg altijd met veel plezier alle opknap-topics op bokt, van huizen tot caravans en huifkarren <3
Maar sinds kort hebben ook wij een nieuw project, wat ik graag met jullie deel!

Een jaar of 7 geleden werden ik en mijn vriend besmet met het zeilvirus, en van het een kwam het ander.. Een klein zeilbootje, even later een grotere boot waarmee we jarenlang heel Nederland door hebben gevaren..
Maar het ging kriebelen om langere reizen te maken, de wereld rond zelfs, en aan boord te wonen. De rust en vrijheid, héérlijk!

Het plan was om nog een jaar of 5 flink te sparen, maar een paar maanden geleden kwamen we een schip tegen dat geveild ging worden.
We maakten een afspraak voor een bezichtiging, en het voelde meteen goed. Prachtig en stevig gebouwd, heel veel ruimte binnen, al onze wensen konden we stuk voor stuk afvinken!
Het is een CSY 44 walkthrough, een Amerikaans schip waarvan er maar weinig van dit type gemaakt zijn, en dat bekend staat om zijn oerdegelijke constructie.
Maar het schip is vooral van binnen flink verouderd. Het hout klemt, het is slecht onderhouden, de inrichting is heel erg verouderd, overal hangen losse kabels, beschimmelde plekken op het hout zijn gewoon weggewerkt met een laagje verf..

De veiling was spannend. Naar schatting waren er nog een stuk of 3 á 4 bieders over, waaronder ook een autobod. We hadden van tevoren afgesproken wat ons eindbod zou zijn, en dat bleek precíes het laatste bod te zijn.
Pfoe, ze was van ons!!

Donderdag hebben we het schip opgehaald bij de makelaar, en nu is het officieel!


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het schip heeft een prachtig teak dek, een kuip met kuiptent waar we heerlijk beschut buiten kunnen zitten..
Binnen hebben we een fijne zithoek, een keuken waar iets moois van te maken is, een kaartentafel/bureauplek, werkruimte met werkbank, twee slaapkamers en twee badkamertjes met douche en toilet.. en vooral veel opbergruimte.

Gisteren heb ik bij de Action een kofferbak vol aan poetsspullen gekocht :') Dat is hard nodig!
Zeker de badkamers stinken enorm :=
Het plafond is geel van de nicotine, dus schilderen is ook een van de eerste dingen die we gaan doen.
We hebben een Ikea matras gekocht om de huidige kussens van het bed te vervangen.
En verder gaan we eerst al het houtwerk op maat schuren waar het klemt, de lekken dichten en wat belangrijk onderhoud doen.

Daarna gaan we beetje bij beetje alles moderniseren en opknappen.
Ik heb een klein moodboard gemaakt met een paar van mijn wensen.

Afbeelding

Ik zou de inrichting graag wat lichter willen, modern, maar met hier en daar wat klassieke kenmerken en wat natuurlijke tinten.
Een mooie zithoek met bv wit kunstleer, een mooie tafel..
Netjes afgewerkte keuken met een donker werkblad..
Alles mooi in de lak, ledlampjes en ledstrips en mooie aankleding, en dan ziet het er denk ik al heel anders uit!

En dan nog de elektra, uiteindelijk willen we helemaal zelfvoorzienend zijn in stroom en water. Er zitten nu 2 zonnepanelen op, samen 220Wp, en dat is genoeg voor wat navigatiespul en de koelkast en af en toe de oven, maar ik zou graag in de toekomst oa op inductie willen koken, en wat meer luxe, via zonne- en windenergie.
Voor in de winter zou ik graag een kleine houtkachel installeren.

Komend weekend gaan we puin ruimen. Ik heb er nu al zin in :D

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip


Myrsky

Berichten: 4120
Geregistreerd: 16-04-13
Woonplaats: Arendelle

Re: [VOLG] Van opknapper naar wonen op een zeilschip!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 12:16

Wat ontzettend leuk :D

Raise a glass to freedom,
Something they can never take away,
No matter what they tell you.

dito

Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 12:18

Wauw wat gaaf om op deze manier jullie droom te kunnen volgen. Ik moet eerlijk zeggen heb geen verstand van zeiljachten maar vind het een plaatje. Ik ga zeker volgen, hier kunnen jullie wat moois van maken! Enne gefeliciteerd...mogen er maar mooie uren op het water volgen!

Maflinger_S
Berichten: 12143
Geregistreerd: 01-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 12:18

Gaaf zeg. Gefeliciteerd!

Ik vind al dat hout wel wat hebben. Samen met wat lichtere tinten zoals je al op je mood board aangeeft wordt het vast geweldig.

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

Anoniem

Re: [VOLG] Van opknapper naar wonen op een zeilschip!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 12:22

Wat gaaf zeg Annemiek! En jullie willen er dan eigenlijk permanent op gaan wonen? Of houden jullie het huis er naast?


SillyB

Berichten: 4211
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Liempde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 12:24

su-per gaaf wat een droom!! er is inderdaad echt iets van te maken. Er zitten prachtige houten details in en dat dek wow zeg.

Zijn jullie nu van plan om echt de wereld rond te reizen en je baan op te zeggen ofzo? of op afstand te werken?

[MW] Zou jij Bloed/Beenmerg donor willen worden?

let op! ik heb balneae Anatidaephobia dus als jij ze ergens ziet... waarschuw me!

amies100

Berichten: 2050
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 12:27

Wat gaaf! Dit is hele andere koek dan een woonhuis of trailer, veel plezier en succes gewenst!!

Nant

Berichten: 1655
Geregistreerd: 04-06-10
Woonplaats: De Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 12:29

Wauw!!! Futuregoals <3

Allereerst natuurlijk van harte gefeliciteerd met jullie aankoop.
Je moodboard ziet er echt geweldig uit en lijkt me ook haalbaar als ik de ruimte zo zie op de foto's. Heel veel succes met het opknappen.

kally
Berichten: 5239
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 12:30

Wat een mooi project om te doen en zeker omdat jullie er jullie thuis van willen maken..
Heel veel succes en plezier met de verbouwing...

Een dag niet gelachen, een dag niet geleefd......

Imre

Berichten: 14195
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: [VOLG] Van opknapper naar wonen op een zeilschip!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 12:36

Gaaaaaaaaf!!! Hoe groot is het schip? Wat betreft het verven van de nicotinedelen; er is speciale nicotineverf. Koop die. Het plafond in mijn huis was ook geel van de nicotine en ondanks goed schoonmaken hechtte de verf totaal niet. 's Avonds plafond strak in de verf, de volgende dag hing het allemaal in bellen en konden we het er zo af vegen... Nicotineverf was de oplossing.

Kelpla
Berichten: 887
Geregistreerd: 06-01-05

Re: [VOLG] Van opknapper naar wonen op een zeilschip!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 12:38

Gaaf zeg! En er uiteindelijk permanent in wonen?

Liex

Berichten: 1353
Geregistreerd: 23-08-05

Re: [VOLG] Van opknapper naar wonen op een zeilschip!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 12:50

Prachtig dat teak dek!! Ik ga jullie volgen, heel leuk! :j

8nnemiek

Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-19 12:51

Bedankt allemaal!
Leuk, zo veel volgers al :D

De komende jaren zullen we er nog niet permanent gaan wonen, maar gaan we het schip lekker op ons gemak opknappen, goed leren kennen op groot water, wat tochtjes maken naar bv Engeland, Denemarken en Spanje, en daarnaast houden we ons (huur)huis voorlopig nog aan. Ook vanwege ons werk en mijn paard.

Het zal nog wel een jaar of 5 duren voordat we echt kunnen vertrekken op wereldreis. Ik zou mijn hond niet achter willen laten, en ik hoop dat ze nog wel een jaartje of 5 mee kan :D
In de tussentijd kunnen we wel al aan boord gaan wonen, en zo onze vaste lasten flink verlagen en sparen voor de toekomst, als mijn vriend daar in de buurt werk vindt.
We willen proberen om financieel onafhankelijk te worden zodat we uiteindelijk kunnen vertrekken voor een reis rond de wereld zonder dat we na een bepaalde tijd terug moeten omdat het geld op is.

Mijn vriend is constructeur, die is erg technisch wat natuurlijk hartstikke handig is bij het klussen, maar hij zal ook tijdens het reizen vrij makkelijk wat klusjes kunnen vinden als het nodig zou zijn om wat bij te verdienen.
En ik wil zelf wat passief inkomen zoeken door een blog bij te houden en een Youtube kanaal te openen.
Gecombineerd met ons spaargeld moeten we dan een heel eind komen :D

Wat we na het reizen doen dat zien we wel, maar ik zou het best zien zitten om ook dan gewoon permanent aan boord te blijven wonen :j

Imre, goed idee, die nicotine verf! Dat ga ik zeker opzoeken.
Het schip is 13,5 meter lang, en 4 meter breed. Maar heeft wel een vrij ronde vorm en loopt natuurlijk wat spitser toe dan moderne schepen, wat het allemaal wat krapper maakt.
Maar met meer dan twee meter stahoogte voelt het toch vrij ruim aan.

Een aardige upgrade vanaf onze vorige boot iig, als je bijna 2 meter lang bent _O- :')
https://boktimg.nl/img/m/HgPjfp.jpg
Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 07-05-19 13:24, in het totaal 4 keer bewerkt

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

juval

Berichten: 13092
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: [VOLG] Van opknapper naar wonen op een zeilschip!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 12:56

Ik volg ook.
Veel succes en plezier met het waarmaken van jullie dromen

In memoriam, Zoëy : [IM] Zoëy, onze gouden stippelpony

don't bite the hand that feeds you

Britta31

Berichten: 13065
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: [VOLG] Van opknapper naar wonen op een zeilschip!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 13:16

Jeetje,dan wordt plassen wel een uitdaging :=

Britta, OUWE TAAIE.Mijn kerstmutsje.Old but still going samen met onze knuffelruin Nappie.Britt, ik mis je.

KimD

Berichten: 20361
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 13:17

Ik wist dat dit van jou moest zijn! *\o/* Ontzettend leuk en spannend project, ik ben benieuwd. :D


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

8nnemiek

Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-19 13:19

Britta31 schreef:
Jeetje,dan wordt plassen wel een uitdaging :=

Wel de ideale manier om ervoor te zorgen dat de mannen braaf gaan zitten :')

Nu hebben we gelukkig overal sta-ruimte :D

Leuk dat je ook mee volgt, Kim!
Wij zijn zelf ook heel benieuwd hoe het uiteindelijk gaat worden. Zo veel leuke ideeën <3

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Selka

Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: [VOLG] Van opknapper naar wonen op een zeilschip!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 13:26

Wat een bijzonder project. Gaaf dat jullie de ballen hebben zo je doel na te jagen.

Ik volg!

Selma, Ca$h Cow, e pluribus unum

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37154
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 13:28

Ah het is jullie gelukt, fijn, oude boot blijft nog even wel ernaast? Gaat wel mooi worden maar een flinke klus. Houtkachel lijkt me doodeng op een houten schip

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: [VOLG] Van opknapper naar wonen op een zeilschip!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 13:36

wat onwijs gaaf! echt tof om te zien dat jullie gewoon doen ipv alleen dromen. Heel veel succes en plezier met deze beauty!

...

eva1969

Berichten: 4025
Geregistreerd: 01-04-06

Re: [VOLG] Van opknapper naar wonen op een zeilschip!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 13:40

Wat een uitdaging, heel gaaf.

Insta: ArtbyEvaRoeters

8nnemiek

Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-19 13:43

Haha Selke, we hebben er wel wat slapeloze nachten door gehad :') Maar je leeft maar een keer, en we willen zeker niet wachten totdat we te oud zijn voor zo'n lange, zware reis, dus dan moet je toch af en toe het diepe in springen!

karuna, de boot zelf is van polyester. Houtkachels zijn, vooral in Amerika/Canada, heel normaal op boten, er zijn ook een aantal modellen die speciaal voor schepen zijn ontworpen. Het hout rondom de kachel wordt altijd afgewerkt met metaal of tegels. Dit idee:
Afbeelding
In tiny houses zie je ze ook heel regelmatig.
Maar we zullen er zeker heel voorzichtig mee zijn, en goed nadenken over de plaatsing :j

De oude boot gaan we verkopen, maar er moeten nog een paar kleine klusjes worden opgeknapt voordat ie op marktplaats kan.
Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 07-05-19 13:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Myfairytale
Berichten: 5368
Geregistreerd: 26-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 13:54

Ik volg natuurlijk ook! :))

Gefeliciteerd met jullie nieuwe aanwinst! Ben erg benieuwd, maar denk dat jullie er iets heel gaafs van gaan maken.

8nnemiek

Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: [VOLG] Van opknapper naar wonen op een zeilschip!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-19 16:47

Bedankt :D

Hij kan er alleen maar mooier op worden :))

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

cursebreaker

Berichten: 11370
Geregistreerd: 10-12-06

Re: [VOLG] Van opknapper naar wonen op een zeilschip!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 16:52

Wat supertof zeg!!! Dit is zeker een topic wat ik meteen een stipje ga geven. Succes met dit project en ik ben echt super nieuwsgierig wat jullie ervan gaan maken.

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Eleionomae, Frummel01, IASCrawler, MaiMai, Malenka en 25 bezoekers