[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
dena_mii

Berichten: 817
Geregistreerd: 04-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 10:20

mcjv schreef:
Ik heb even een paar pagina's terug gekeken maar kon het zo 123 niet vinden. De stalhoudster belde net dat mijn deken in een aantal stukken ligt dus ik ben gelijk aan het kijken voor een ander. Ik heb graag de amigo met liner systeem, raden jullie aan om de liner bijvoorbeeld in 191 te bestellen en de bovendeken in 198?


Nee, liner en bovendeken in dezelfde maat! Liner is al zo gemaakt dat hij er in dezelfde maat niet onderuit komt.


ninne1

Berichten: 1233
Geregistreerd: 26-09-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 12:26

dena_mii schreef:
mcjv schreef:
Ik heb even een paar pagina's terug gekeken maar kon het zo 123 niet vinden. De stalhoudster belde net dat mijn deken in een aantal stukken ligt dus ik ben gelijk aan het kijken voor een ander. Ik heb graag de amigo met liner systeem, raden jullie aan om de liner bijvoorbeeld in 191 te bestellen en de bovendeken in 198?


Nee, liner en bovendeken in dezelfde maat! Liner is al zo gemaakt dat hij er in dezelfde maat niet onderuit komt.


liner en deken idd in zelfde maat nemen!

mcjv

Berichten: 2161
Geregistreerd: 10-05-11
Woonplaats: Rotterdam

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 14:27

Dankjewel voor de tips dames! Wist niet dat die er idd zo op gemaakt waren. Dacht anders word bij regen de achterkant van de liner nat maar dan haal ik ze in dezelfde maat. :D

MataHari13
Berichten: 216
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: Kop van Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 14:36

dena_mii schreef:
mcjv schreef:
Ik heb even een paar pagina's terug gekeken maar kon het zo 123 niet vinden. De stalhoudster belde net dat mijn deken in een aantal stukken ligt dus ik ben gelijk aan het kijken voor een ander. Ik heb graag de amigo met liner systeem, raden jullie aan om de liner bijvoorbeeld in 191 te bestellen en de bovendeken in 198?


Nee, liner en bovendeken in dezelfde maat! Liner is al zo gemaakt dat hij er in dezelfde maat niet onderuit komt.


Bij mijn paard kwam de liner er wel onderuit. Ik heb een maat kleiner liner gekocht.

Een dag uit je bed gekomen, is een dag niet geleeft

Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 15:05

Bij mij ook, maar dan aan de voorkant haha. Dat terwijl er wel een rhino bovenop lag. Ik heb de voorkant omgeslagen en vastgestikt, zodat die minder uitsteekt. Gelukkig zuigt die zich niet vol als het regent. Maat kleiner van liner paste ze niet. Dat werd te krap op de schoft.

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 15:42

Een vriendin van mij neemt ze ook altijd een maatje kleiner. Alleen van 6.6 naar 6.3 is op een of andere manier wel een heel groot verschil in maat. Is dus even proberen denk ik

Fleur ❤️

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 16:57

Ik heb ze altijd, voor verschillende paarden in dezelfde maat gekocht.

Romanoff
Berichten: 3565
Geregistreerd: 25-12-10

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 17:31

Deken en liner zelfde maat. Past bij ons perfect

Vossie <3
B+11L1+14L2+9

Yaffie
Berichten: 223
Geregistreerd: 10-01-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 19:22

CK88 schreef:
Yaffie schreef:
Die van mij staat nu nog lekker met regendeken (amigo bravo). Hij had de deken wel een poos af met mooi weer, maar werd toch weer erg stijf met die kou.

Even een vraagje overigens: mijn paard gaat over een week alweer 24/7 het land op. Heerlijk voor hem natuurlijk, maar wel nog aan de frisse kant. Ik wou dus een dekentje scoren wat niet te warm is als het overdag 15-18 graden is en hem 's nachts bij een graad of 5-10 wel goed warm houdt en ook tegen een buitje kan. Ik heb een vliegendeken met regenliner, maar die vindt ik wat te fris.

Zelf zag ik de bucas sun shower. Is dat wat? Ik weet alleen niet of de pasvorm fijn is, mijn paard draagt eigenlijk alleen maar horseware met v-sluiting. Iemand ervaringen mee? Of nog andere suggesties?


Kijk eens naar deze, en wil je dan je ervaring delen :)
https://www.agradi.nl/tempest-by-shires ... gKFn_D_BwE



Ziet er interessant uit inderdaad. Ga me eens inlezen. Jij hebt er geen ervaring mee dus?

Iemand nog andere suggesties of ervaringen?

Nouvel

Berichten: 28535
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 13:32

Ik heb bij de ene de deken en liner in dezelfde maat, en bij de ander dit jaar de liners een maat kleiner geprobeerd omdat ze daarbij steeds scheef zakten en de maat kleiner blijft dan mooier liggen.

Poenarie

Berichten: 4974
Geregistreerd: 01-02-04
Woonplaats: Noord Holland

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 16:51

Ik heb bij de liners een maat groter, gezien hij nog wel eens de neiging heeft strak te gaan staan als ik een maat kleiner heb. Nu valt hij mooi over het lichaam (heb dan ook wel een breder ras, nl een Haflinger)

"Hij mag mij een bloempje noemen, als hij dat leuk vindt, schééélt me niks!"

Sammiej
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 21:07

Heeft er iemand ervaring met geplastificeerde / pvc bilkoord zoals de volgende link? https://www.agradi.nl/harrys-horse-bilk ... gKRvvD_BwE

Worden deze alleen als staartkoord/riem gebruikt of ook als echte bilkoorden tussen de benen door? En dan ook gekruist? Iemand ervaring?

De huidige bilkoorden zijn sowieso aan vervanging toe maar omdat madame soms nog hengstig kan zijn, zijn haar bilkoorden vies, nat, hard en pijnlijk tegen haar binnenbenen aan. We zoeken naar een goede vervanging, iemand nog andere tips?

Alvast bedankt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 21:11

Sammiej schreef:
Heeft er iemand ervaring met geplastificeerde / pvc bilkoord zoals de volgende link? https://www.agradi.nl/harrys-horse-bilk ... gKRvvD_BwE

Worden deze alleen als staartkoord/riem gebruikt of ook als echte bilkoorden tussen de benen door? En dan ook gekruist? Iemand ervaring?

De huidige bilkoorden zijn sowieso aan vervanging toe maar omdat madame soms nog hengstig kan zijn, zijn haar bilkoorden vies, nat, hard en pijnlijk tegen haar binnenbenen aan. We zoeken naar een goede vervanging, iemand nog andere tips?

Alvast bedankt


Ik ken ze alleen als staartkoord. Zitten geloof ik aan Rambo dekens?
Vond het ideaal!

Mariposa11
Berichten: 2862
Geregistreerd: 22-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 21:17

Ik was de bilkoorden gewoon ff in een emmer, drogen en weer aan de deken. Heb er altijd extra liggen om te vervangen. Ik heb nm een echte pismerrie zeg maar ;)


Nouvel

Berichten: 28535
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 21:26

Ik vind die geplastificeerde ideaal!
Heb ze aan alle dekens zitten!

Sammiej
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 21:31

@joman, die dekens hebben voor haar niet de juiste pasvorm vandaar dat ik ze inderdaad ook niet echt ken.

@mariposa11, dat is dus een beetje waar we ook aan dachten tot we deze dan online zagen.

Nouvel schreef:
Ik vind die geplastificeerde ideaal!
Heb ze aan alle dekens zitten!

Als bilkoord of als staartkoord?

Bedankt voor jullie snelle reacties!

Nouvel

Berichten: 28535
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 22:05

Zoals ze bij de Horseware dekens zitten, 1 koordje achterlangs.
Bij Rambo zitten ze er standaard aan.

Spenk
Berichten: 21673
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 06:38

Sammiej schreef:
Heeft er iemand 8ervaring met geplastificeerde / pvc bilkoord zoals de volgende link? https://www.agradi.nl/harrys-horse-bilk ... gKRvvD_BwE

Worden deze alleen als staartkoord/riem gebruikt of ook als echte bilkoorden tussen de benen door? En dan ook gekruist? Iemand ervaring?

De huidige bilkoorden zijn sowieso aan vervanging toe maar omdat madame soms nog hengstig kan zijn, zijn haar bilkoorden vies, nat, hard en pijnlijk tegen haar binnenbenen aan. We zoeken naar een goede vervanging, iemand nog andere tips?

Alvast bedankt

Dit zijn staartkoorden. Als bilkoord kan niet te klein en die uiteinden zijn dik.

DaraBariton

Berichten: 1303
Geregistreerd: 15-12-11
Woonplaats: Noord holland

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 20:50

Inderdaad staartkoorden. Heb een horseware deken waar hij standaard op zat en ik vind het ideaal. Haal er vaak een doekje overheen en hij is weer schoon. Deken blijft ook prima liggen zonder de bilkoorden. :)

Dara♡ Bedankt voor de mooie jaren samen...
*31-05-2001 - †27-06-2021
◇Wiebe◇|31-03-2023| Fryso 518 x Tsjalle 454|

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 21:17

Vind die plastic staartkoorten echt een uitvinding! Gebruikte altijd beenriemen maar als ze een 2e deken ophad of hengstig was zaten die dingen incl der benen helemaal onder. Gebruik nu sinds deze winter die bildingen en ze blijft veel schoner. (Ze krijgt wel een enkele keer der deken uit met alles nog vast heel bijzonder :Y) )
Voor mij niet anders meer iedergeval

Hier staat ze onder een 50g regendeken met 0g regendeken met hals erop vast voor morgen met de slechte voorspellingen

[o]

Wiwabalia

Berichten: 4688
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: Culemborg

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 09:36

Zijn er mensen hier in dit topic met een Bucas?

Ik was vervent fan van mijn Amigo dekens maar madam blijft nu steeds in haar hooinet hangen dus ik ben toch bang dat ik ze ga vervangen voor iets zonder haakjes die blijven hangen.

Hooinet weghalen is geen optie. Ze moet op onbeperkt ruwvoer staan, heeft van de winter een gigantische klap gehad en is toen erg ingevallen, nu weer mooi terug op gewicht. Heb hem geprobeerd iets hoger te hangen maar het is een vrij groot net.

Wiwabalia & Piroska <3

Sas_Mon

Berichten: 1637
Geregistreerd: 06-04-07
Woonplaats: Ede

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 11:54

Wat is jullie ervaring met de disc sluiting van Amigo? ik heb geen sloper en ook kuddegenoten blijven van de deken af maar het blijft klitteband. die dekens zijn nu een paar jaar in omloop, zou je er weer een kopen of ga je terug naar bv een rechte sluiting? Alvast bedankt!

lessen in bewustzijn, Rebalancingsessies en hulp met paarden icm centered riding.
http://www.mensenbewustzijn.nl

JenniferU
Berichten: 2204
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 20:36

Wiwabalia schreef:
Zijn er mensen hier in dit topic met een Bucas?

Ik was vervent fan van mijn Amigo dekens maar madam blijft nu steeds in haar hooinet hangen dus ik ben toch bang dat ik ze ga vervangen voor iets zonder haakjes die blijven hangen.

Hooinet weghalen is geen optie. Ze moet op onbeperkt ruwvoer staan, heeft van de winter een gigantische klap gehad en is toen erg ingevallen, nu weer mooi terug op gewicht. Heb hem geprobeerd iets hoger te hangen maar het is een vrij groot net.

Mijne draagt bucas. Wat wil je weten?
Afbeelding

Ullrich (juun) = (Fabricius X Allegro): B+10 L1+3 PR:198
Lemieux Fans fb pagina: https://m.facebook.com/groups/161036057880523/?ref=share

Mariposa11
Berichten: 2862
Geregistreerd: 22-12-09

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 20:43

Mijne draagt ook bucas, tenminste, als t echt koud is.
Voordeel voor de voorkant is wel dat t klipje achter flap met klittenband zit en t klipje zelf in elkaar zit met magneetje.
Bucas sluit wel bij de hals!

Beau_Myrthe

Berichten: 2675
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 20:48

Hier gaat de Bucas helaas toch de verkoop in. Het zijn erg mooie dekens die ook erg sterk zijn. Ik was vooral fan van de stay dry voering! Helaas is de hals sluiting te hoog voor mijn merrie en drukt de deken te veel op de schoft. Dus nu een rhino wug als regendeken en de Rambo duo die ik altijd al als winterdeken gebruikte ;)


Lady


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 bezoekers