[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 00:33

Ik ben sinds vorige week arab-loos... de meesten van jullie hebben het ongetwijfeld al gelezen, maar ik heb mijn allerliefste Mish laten inslapen.

Ben nog steeds heart-broken. ;(

[IM] Rust zacht, allerliefste Mish...

C.A. Sadira, Arabisch Volbloed, merrie ♥

Skye, arabierkruising, merrie ♥


No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 09:44

Aleeneh, zo erg voor jullie.. knappe mish.. ;(

Ik lees zo nu en dan nog mee hoor. Vooral de fotos worden bekeken

Fleur ❤️


YildizArabs

Berichten: 3246
Geregistreerd: 10-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 12:14

Vreselijk Eline. En dat terwijl het eerst zo een stuk beter met haar ging. Een heel dapper, loodzwaar besluit. Sterkte ook voor Desiree. ❤️


Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 12:33

Ik zag je topic in laatste berichten en ik moest het wel drie keer lezen voordat ik mij realiseerde dat het over Misch ging.

Echt vreselijk. Nogmaals heel veel sterkte.

IG: @arabierjoep

MirandaMalik

Berichten: 9877
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 13:04

Elien, veel sterkte nogmaals! :(:)
Je hebt een moedig besluit genomen...maar het blijft heftig.

*****Malik, Gimli en Zosja drie super poownies*****

Adhira
Berichten: 580
Geregistreerd: 27-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 18:54

Afbeelding
wat is het stil hier.
Ik heb 2 vliegenmaskers gekocht, 1 van Shires met neusflap, past heel goed. En eentje die jij ook hen Miranda maar het is nogal een worsteling om hem om te doen en het gaas zit tegen Adhira dr ogen dus ik weet niet of ik deze ga gebruiken. Het is maat cob.Afbeelding

MirandaMalik

Berichten: 9877
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 20:28

Hij lijkt ook wat strakker te zitten dan bij Malik.
Maar doordat het zo'n licht spul is houden de winpers het wel van het oog af.
Het omdoen is ff wennen idd, maar Malik was er zo aan gewend.
De shires is wel goed, mooie pasvorm. :j

*****Malik, Gimli en Zosja drie super poownies*****

geshahquille

Berichten: 830
Geregistreerd: 11-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 21:24

Wat een gedoe he met die maskers hier was het vorig jaar ook geen succes ga nu een halster met zoon frontriem met franjers probeeren. heb een setje gekocht en als ze die heel laten krijgen ze het allemaal .

Nog even een plaatje erbij voor de sfeer :D .


Afbeelding

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 21:59

Ik heb vorig jaar zo’n halster met Franje gebruikt voor Joep. Werkt super!
Afbeelding

IG: @arabierjoep

Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 22:05

Dank jullie wel voor de lieve reacties <3 Het doet echt wel veel goed om te lezen.

Ah gossie die vliegenmaskers ook altijd he, arme dingetjes zitten toch altijd zo ingepakt. Hier ook hoor, die van ons hebben (hadden -O- ) het ook ontzettend nodig, anders is de zomer echt een hel. Maar om er dan eentje te vinden die goed zit... Voor Mish had ik er eentje die ook een neusflap had en verder ook echt alles bedekte met gaas, anders had het arme dier nauwelijks rust.

Ik heb gelukkig wel een nieuwe arabische uitdaging om me weer mee bezig te houden. Geen eigenste, maar wel een van de arabiertjes van stal (sta op stal bij een arabierenfokkerij). Ik werk al sinds augustus met haar, maar vanaf nu kan ik me natuurlijk extra op haar storten :) Alhoewel ze hoogdrachtig is momenteel dus het staat iets op een laag pitje.

Haar naam is Kirah, ze is inmiddels bijna 8 en een projectpaardje voor me. Bij de vorige verzorgster(s?) bokte/rende ze veel ohz en was het rijden (en de omgang in het algemeen denk ik) nogal een strijd. Ze had veel spanning en kon bijna niet focussen op de persoon die met haar werkte omdat ze strak alleen maar met de omgeving bezig was. Ik ben helemaal vanaf nul met haar begonnen dmv natural horsemanship om haar helemaal van die spanning af te helpen. Kreeg vandaag complimentje van een stalgenoot dat het net een ander paard is nu <3 zo leuk om te horen. Ze is echt enorm vooruit gegaan al, denk dat de foto's voor zich spreken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

C.A. Sadira, Arabisch Volbloed, merrie ♥

Skye, arabierkruising, merrie ♥

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 22:10

Wat heeft ze een prachtige blik. Heel rustig. <3 Ik hoop dat ze het gemis een beetje kan verzachten. :*

IG: @arabierjoep

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 22:11

Wat een plaatje Eline <3 Gaat het een beetje met jullie?

Maskers begin ik niet meer aan. Djuun vind ze echt verschrikkelijk en schuurt met zo lang tot haar ogen open liggen (niet haar oogleden, maar echt d'r ogen). Dus zo lang mogelijk niks en anders franjes :)

Knappert Gelske :+:

Hier alles prima, na wat weide trubles staat Djuun nu wel op d'r plek, de groep moet nog een beetje vormen, maar 2 van de 3 staan hard te hinniken als we met Djuun aankomen, dus dat is wel een goed teken. Nummer 3 is een beetje het pispaaltje, 3 jaar nog maar, dus die is wat onzeker en Djuun kan gewoon een kreng wezen :')
Verder zijn we sinds kort officieel gestart met dressuur, 2 wedstrijden en 4 winst, dus dat gaat best leuk :)

Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 22:16

Die rust in haar ogen is wel nieuw <3 Dat was eerst nog niet, en ik vind het zo mooi om te zien dat ik haar dat op de een of andere manier heb kunnen geven. Echt het grootste compliment om van zo'n dier te krijgen. Heb ook bizar veel foto's waar haar ogen halfdicht op zijn en zo.

Even twee van de grote stapel :')
Afbeelding
Afbeelding

Tsja Letiets het is wel echt ontzettend moeilijk. Begin nog steeds zo nu en dan ineens te janken of zo. Het went alleen wel, het meest acute zakt wel gewoon wat... maar het is zo oneerlijk dat dit haar moest overkomen, dat lieve lieve meiske. Maarja, dit was het beste wat we haar konden geven, om gewoon lekker rust te hebben.

Wat heerlijk dat het zo goed gaat met Djuuntje, en ook nog mooie punten op wedstrijd :D Fantastisch. Vraagt natuurlijk om een keertje beeldmateriaal!

C.A. Sadira, Arabisch Volbloed, merrie ♥

Skye, arabierkruising, merrie ♥

Adhira
Berichten: 580
Geregistreerd: 27-11-05

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 22:26

Fijn dat je afleiding heb zo Eline, jullie zijn een leuk combi samen.
Fijn dat je haar al zo snel rustig hebt gekregen.
Het lijkt mij heel moeilijk, als je zo met paarden bezig bent, wordt je steeds herinnert aan Mish en ga je misschien ook wel vergelijken.
Maar aan de andere kant ben je wel lekker bezig en heb je afleiding en zit je niet verdrietig thuis.
Heel leuk dier!

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 08:07

Snap het hoor Eline, het moet natuurlijk allemaal nog een plekje krijgen :(:)

Echt beeldmateriaal is er niet, of ik ben alleen met Ersiel en die leest dan of moeders is er en dan denken we er met z'n allen niet aan :+
Heb alleen een foto van het "rijden" in de voorring van m'n 1e wedstrijd, maar meer dan stappen heb ik toen niet gedaan omdat de bak een grote blubberzooi was geworden door de regen die dag :') Was ook een slechte wedstrijd, snap noet dat ik toen winst heb gereden :+
Afbeelding
Na de proeven :=
Afbeelding

goldenarrow

Berichten: 8657
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 09:18

Leuk zeg dat de wedstrijden zo goed gaan! En wat een knap paard heb je :)

Leuk Eline dat je toch weer een projectpaardje hebt. Maakt het gemis van Mish niet minder, maar geeft je toch afleiding en zeker als je zulke grote stappen maakt is dat wel supergaaf natuurlijk.

Voor de vliegen gebruiken wij hier ook die franjes, moet wel want anders staan ze hier allemaal met ontstoken oogjes :(

Wij zijn druk bezig met de voorbereidingen voor de show in Sint Oedenrode :D Heb er ontzettend veel zin in. Zijn er hier nog mensen die mee doen of komen kijken?

Volg je mee? Veulens in 2024 <3
[KS-MK] Arabierveulentjes verwacht

YildizArabs

Berichten: 3246
Geregistreerd: 10-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 15:08

Echt heel fijn die afleiding vanuit je project Eline. Vind het zo vreselijk voor je... kwam voor mij ook echt heel onverwacht, ook al ging het vaker wat minder met dr. Ik dacht we maken nog wel es een ritje met die dames...Oh bah, zo onwijs verdrietig. Dikke knuf van ons❤️

Hier ook die frontriem friemels. Maskers vind ik zelf beetje eng, omdat ze straks ook 24/7 buiten blijven en dan s nachts niks zien. Maar voor iedereen is dat natuurlijk weer anders. Zolang het maar helpt tegen die k beesten.

Jaaaa wij gaan ook naar St oedenrode! Eigenlijk alleen met Nour, gewoon voor de lol en voor mij de pijn van een voorlopig wedstrijdloos bestaan te verzachten.
Maar nu ook met Shams, Mn nieuwe lekkere ding. Hij is net op tijd geboren haha en hij is wel zo leuk! Leuk als we veel bekenden tegenkomen. Komen jullie aanmoedigen en er een gezellige boel van maken? *\%/* We zijn er de zaterdag voor de C show en de Int Foal cup.

Nouremans:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En de Shams himself:


Afbeelding

Afbeelding

goldenarrow

Berichten: 8657
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 15:40

Is Shams een hengstje of een merrietje? Want dan moet je misschien tegen ons, haha. Wij zijn er zowel zaterdag als zondag :) Int. Foal Cup en we hebben een 2-jarige merrie mee.

Volg je mee? Veulens in 2024 <3
[KS-MK] Arabierveulentjes verwacht

YildizArabs

Berichten: 3246
Geregistreerd: 10-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 16:21

Hengstje!


goldenarrow

Berichten: 8657
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 16:34

Dan zien we je daar, wij doen ook mee met een hengstje :D

Volg je mee? Veulens in 2024 <3
[KS-MK] Arabierveulentjes verwacht

Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 18:54

Wat leuk! Misschien komen we nog wel langshoppen op de 25e, het is hier zó om de hoek en ik wil toch wel die geweldenaar van een Nour eens in het echt bewonderen ;)

Ja bij ons waren maskers wel te doen want ze worden hier 's nachts op stal gezet en dan worden de maskers afgehaald :) Dus dat was het punt niet zo.

@Yildiz, ik had het inderdaad echt nog wel eens leuk gevonden om samen de duinen onveilig te maken! Maar wie weet is Kirah binnenkort nog wel eens zo ver en dan kan dat ook haha. Maar eerst dat veulen maar eens uitpoepen, voorlopig vind ik d'r veel te rond om nog op te stappen :+
Super gefeliciteerd jij trouwens <3

Ik heb trouwens niet zo het probleem dat ik die paardjes telkens met Mish vergelijk. Scheelt ook wel dat ik Kirah al kende en ze al een heel eigen persoonlijkheid voor me was, het is niet gekomen als vervanging. Plus dat ik, heel eerlijk, soms ook echt denk: jeetje, wat gaat dit makkelijk, wat waren dingen met Mish soms eigenlijk lastig :') Onbewust compenseer je zo veel voor haar beperkingen. Al is het maar voor elk klein drempeltje "let op!" zeggen omdat ze anders struikelde :+ Voor mij was dat normaal, maar nu valt steeds meer op dat dat met andere paarden eigenlijk helemaal niet zo normaal is.

C.A. Sadira, Arabisch Volbloed, merrie ♥

Skye, arabierkruising, merrie ♥

geshahquille

Berichten: 830
Geregistreerd: 11-09-12

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 21:23

Elk paardje is weer anders en vergelijken kun je ze eigenlijk nooit wel fijn dat je lekker met kirah aan de slag mag mooie dame en met ook nog een verrasing in haar buik. Letiza wat tof dat jullie zo goed gaan maar wat een blubber zooi ben je zo druk bezig met alles netjes maken. Heerlijke paardjes heb je yildiz balen dat je herstel maar niet helemaal wil lukken maar gelukkig kun je zo nog wel van ze genieten. Spanend weer naar de show . Soms denk ik zouden we ook weer een gaan maar ach zo in de wei geniet ik ook van ze .

Afbeelding

YildizArabs

Berichten: 3246
Geregistreerd: 10-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 21:31

Dank je wel! :D
Ik zou het echt super super tof als jullie langs zouden komen! Zo lang geleden...
Maar uhm... heb je Nour nog nooit irl gezien? Ik dacht van wel? Nou ja, hij is behoorlijk uitgezwaaid en een echte kerel. Ik denk wel dat hij weer voor hoop spektakel gaat zorgen. We gaan lol maken! *\o/*

Leuk Goldenarrow! May the best babypony win! :D

Geniet ook altijd zo van jouw weidefotos Gelske! Mooie kudde heb je! Ik kan het antwoord wel raden lol, maar bevalt jullie nieuwe stek goed? Wat een prachtige stallen zijn t geworden! <3

Eline, daar hou ik je aan. Tzt kom ik gewoon naar jullie stal gekart en dan maken we tof ritje.

Letizia, doen jullie mee met de AJ Challenge? Zou niet misstaan toch Classic ridden met jullie knappe meisje?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 bezoekers