[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Mariposa11
Berichten: 2862
Geregistreerd: 22-12-09

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 14:02

Ik ben vergeten fotos te maken van de norton vliegendeken, maar absoluut lage sluiting! Ze kan gewoon met dr hoofd op de grond.
Ben benieuwd als ze hem straks langer op heeft hoe hij dan blijft liggen, maar bij t passen positief :)


Nynkster

Berichten: 5330
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 14:23

Caaatje schreef:
iemand tip voor pony (maat 160 onderlengte) met een erg lage halsaanzet qua dekens? bucas trekt op de schoft en ej eigenlijk ook


Rhino? Of andere deken met V sluiting

www.truenorthbordercollies.com
Werklijn Border Collies

Mariposa11
Berichten: 2862
Geregistreerd: 22-12-09

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 16:08

Afbeelding


Beetje lastig fotograferen, maar voor beetje beeld hoe laag de norton vliegendeken sluit..

charmar

Berichten: 281
Geregistreerd: 31-10-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 22:29

Ik heb een Lusitano en ben erg fan van de Amigo dekens. Vraag is of iemand ook ervaring heeft met de vliegendekens van Amigo? Zo ja welke? Of goed alternatief merk voor barok paard. Alvast bedankt voor reacties

Dancer is the best thing that happen 2 us in life

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 06:42

Ik heb voor mijn Belg een Amigo regendeken én een Amigo vliegendeken. De XL heb ik dan. Niet alleen omdat die goed breed is, maar ook vanwege de maat. Hij heeft maat 229. Die heb je niet bij veel merken. Dus het is een beetje noodzaak. Maar op zich doet hij het prima. Heb m wel al een paar x moeten repareren. De jongens hier zijn niet zo zachtzinnig met elkaar (en dus met de dekens). Maar goed, dat geldt ook voor de dekens van mijn andere paard. Dat is geen Amigo, zou scheurvaste stof zijn, maar die krijgen ze ook makkelijk kapot. :roll:

Nouvel

Berichten: 28535
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 07:19

Ik vind over het algemeen de Horseware vliegendekens vrij ruim uitvallen.
Ik heb voor onze behoorlijke brede arabo fries een amigo in dezelfde maat als zijn gewone dekens en voor mijn lusitano een Rambo in een maat kleiner dan zijn gewone dekens

Maartje_M

Berichten: 9300
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 07:20

Hier de Amigo mio vliegendekens :j

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 11:21

Wat doen jullie as dagen? Het wordt best guur, nu heeft ze de aussie allrounder op en de regendekens liggen alweer bij de wassette -O- :') Toch maar weer even regendekentje op doen?

Mariposa11
Berichten: 2862
Geregistreerd: 22-12-09

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 11:34

Ik weet t nog niet, eerst maar eens zien wat t daadwerkelijk gaat doen en daarna hoe ze t doet.. maar ze heeft nog wintervacht en tis toch andere kou dan in de winter..

Bloodymary
Berichten: 4508
Geregistreerd: 02-08-08

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 12:06

Mijne blijft ook gewoon lekker bloot.

Anoniem

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 12:07

Van mij staat nu onder een regendeken. Daar doe ik 100 bij denk ik!

Nouvel

Berichten: 28535
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 13:13

Ik heb de ongevoerde Rhino’s er gisteren opgelegd, die zijn net iets dikker qua materiaal dan de Amigo hero’s, vind ze altijd een beetje vergelijkbaar met 50 grams.

Vies weer hier,nat en koud, brr

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 13:36

Ik laat mijn merrie bloot, zijn nu goed gewend aan het zonder deken staan. 24/7 buiten.

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 20:29

Ik wil graag een vliegendeken met waterdichte rug proberen.
Heeft iemand tips voor een goedkope?
Van bucas heeft ze maat 6.0 en van horseware 6.3. Ze heeft ook nog een deken in de maat 185 die goed ligt. Ik vind deze merken alleen te duur dus zoek een goedkoper merk met ongeveer de zelfde pasvorm. Is vooral om te testen of dit werkt voor haar. Als het werkt wil ik een bucas of horseware kopen

Fleur ❤️

ninne1

Berichten: 1233
Geregistreerd: 26-09-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 20:40

Ik heb die van Horseware. Super fijne deken. Gebruik hem vooral met regenachtige
dagen als een gewon regendeken te warm is. Als het boven de 17 a 20 graden is vind ik hem wel vrij warm voor mijn paard, dan staat ze gewoon bloot in de regen. Ik gebruik hem verder niet echt als vliegendeken, die draagt mijn paard eigenlijk nooit.

Femke_Tweety

Berichten: 11952
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 20:49

CK88 schreef:
Wat doen jullie as dagen? Het wordt best guur, nu heeft ze de aussie allrounder op en de regendekens liggen alweer bij de wassette -O- :') Toch maar weer even regendekentje op doen?



Die van mij stond alweer een poos met 150 grams.

Ik heb even getwijfeld vandaag.
Hij is al een week of 3 aan het kwakkelen met zijn gezondheid, én reageert er altijd beroerd op als het in één klap een stuk natter en guurder wordt.

Echt even getwijfeld, maar omdat hij vanochtend ook al niet topfit stond te kijken, na overleg met stalhoudster die hem natuurlijk nog veel meer ziet, besloten om de echt dikke winterdeken er weer even op te gooien. (400grams)


Als hij niet zo had staan kwakkelen, of als het niet ineens zo achteruit gegaan was qua weer had ik het niet gedaan.
Want eigenlijk vind ik het niets, zo'n dikke deken in mei.

Maar voor dit paard op dít moment waarschijnlijk even de verstandigste keus.

Afgelopen 2 weken iedere keer na een koudere dag had hij weer duidelijk meer last van pijn in zijn maag en stijflijf.
25 jaar oud, poos terug koliekerig geweest en sinds die koliek nu oude maagzweerproblemen die lelijk opspelen.

T moet maar even zo dus.

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 21:30

ninne1 schreef:
Ik heb die van Horseware. Super fijne deken. Gebruik hem vooral met regenachtige
dagen als een gewon regendeken te warm is. Als het boven de 17 a 20 graden is vind ik hem wel vrij warm voor mijn paard, dan staat ze gewoon bloot in de regen. Ik gebruik hem verder niet echt als vliegendeken, die draagt mijn paard eigenlijk nooit.


Bedankt! Die van mij kan niet tegen regen dus deze leek mij een goede uitkomst.
Gebruik jij de liner of de 3 in 1 deken? Ik vind ze helaas te duur om te kopen om uit te proberen..

Fleur ❤️

hieltje
Berichten: 97
Geregistreerd: 10-06-09
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 22:00

Iemand ervaring met de pasvorm van shires dekens? Ik heb normaal rhino omdat ze daar geen schuurplekken van krijgt. Het gaat om een vrij breed paard.

ninne1

Berichten: 1233
Geregistreerd: 26-09-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 16:36

No_No schreef:
ninne1 schreef:
Ik heb die van Horseware. Super fijne deken. Gebruik hem vooral met regenachtige
dagen als een gewon regendeken te warm is. Als het boven de 17 a 20 graden is vind ik hem wel vrij warm voor mijn paard, dan staat ze gewoon bloot in de regen. Ik gebruik hem verder niet echt als vliegendeken, die draagt mijn paard eigenlijk nooit.


Bedankt! Die van mij kan niet tegen regen dus deze leek mij een goede uitkomst.
Gebruik jij de liner of de 3 in 1 deken? Ik vind ze helaas te duur om te kopen om uit te proberen..



De liner en hals heb ik nog niet nodig gehad.


Yaffie
Berichten: 223
Geregistreerd: 10-01-18

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 08:49

Die van mij staat nu nog lekker met regendeken (amigo bravo). Hij had de deken wel een poos af met mooi weer, maar werd toch weer erg stijf met die kou.

Even een vraagje overigens: mijn paard gaat over een week alweer 24/7 het land op. Heerlijk voor hem natuurlijk, maar wel nog aan de frisse kant. Ik wou dus een dekentje scoren wat niet te warm is als het overdag 15-18 graden is en hem 's nachts bij een graad of 5-10 wel goed warm houdt en ook tegen een buitje kan. Ik heb een vliegendeken met regenliner, maar die vindt ik wat te fris.

Zelf zag ik de bucas sun shower. Is dat wat? Ik weet alleen niet of de pasvorm fijn is, mijn paard draagt eigenlijk alleen maar horseware met v-sluiting. Iemand ervaringen mee? Of nog andere suggesties?

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 09:19

Hier weer regendeken op.. Hagelt echt flink :O

Femke_Tweety

Berichten: 11952
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 09:26

Tweet staat nog steeds (sinds do-avond) met zijn extra dikke winterdeken.

400 grams.

En lijkt zich daaronder een stuk fijner te voelen.

Ik vind het zelf idioot dik, maar paardlief laat minder pijn en stressklachten zien, sinds die er weer op ligt.

Voorlopig dan maar ff zo.

mcjv

Berichten: 2161
Geregistreerd: 10-05-11
Woonplaats: Rotterdam

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 09:34

Ik heb even een paar pagina's terug gekeken maar kon het zo 123 niet vinden. De stalhoudster belde net dat mijn deken in een aantal stukken ligt dus ik ben gelijk aan het kijken voor een ander. Ik heb graag de amigo met liner systeem, raden jullie aan om de liner bijvoorbeeld in 191 te bestellen en de bovendeken in 198?

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 09:36

Yaffie schreef:
Die van mij staat nu nog lekker met regendeken (amigo bravo). Hij had de deken wel een poos af met mooi weer, maar werd toch weer erg stijf met die kou.

Even een vraagje overigens: mijn paard gaat over een week alweer 24/7 het land op. Heerlijk voor hem natuurlijk, maar wel nog aan de frisse kant. Ik wou dus een dekentje scoren wat niet te warm is als het overdag 15-18 graden is en hem 's nachts bij een graad of 5-10 wel goed warm houdt en ook tegen een buitje kan. Ik heb een vliegendeken met regenliner, maar die vindt ik wat te fris.

Zelf zag ik de bucas sun shower. Is dat wat? Ik weet alleen niet of de pasvorm fijn is, mijn paard draagt eigenlijk alleen maar horseware met v-sluiting. Iemand ervaringen mee? Of nog andere suggesties?


Kijk eens naar deze, en wil je dan je ervaring delen :)
https://www.agradi.nl/tempest-by-shires ... gKFn_D_BwE

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 10:14

Gister stond paard snachts buiten met 300g outdoor + regendeken met hals. Ze had t nog veel te koud dus afgelopen nacht lekker op stal gehad met 150 g deken en nu lekker op t land met nog een regendeken met hals eroverheen. Blijft nog lekker een weekje snachts binnen. Veel te nat en te koud voor der!

[o]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, Linde_C, nijnthju, Thrive en 5 bezoekers