[HK]Het Dikke Buiken Topic 2019 deel 2

Moderators: petraaken, C_arola, Dyonne, Apple, Coby

Vulina

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2019 deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 19:04

Succes Lauraax. Het gaat vaker goed dan fout, statistisch gezien ben je dus niet aan de beurt :)

☆☆ http://www.doniahoeve.nl ☆☆
Dressuur paarden fokkerij & merrie-drachtigheids-veulen- begeleiding
♧♧ http://www.fokadvies.nl ♧♧
fokadvies voor dressuur paarden

laauraax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 19:04

Bedankt iedereen! En gefeliciteerd met de nieuwe veulens! Ik heb verder nog niet veel gelezen, dus ik ga het allemaal nog even teruglezen <3

Insta: shetlandstal_oflegendary

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 19:08

Succes Laura, na 2x verlies moet het je nu toch gegund zijn! Ik hoop snel je geboorte bericht te lezen ;)

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 19:23

Succes met waken Laura!

Hier uiers die op knappen staan, vandaag erin geknepen om een ph strip onder te houden, kwam een straal uit alsof ik een koe aan het melken was :'). Ph is alleen nog rond de 7/8. Ga uiteraard wel waken, maar verwacht het nog niet vannacht.

Afbeelding

Afbeelding

Kings Cadanza (Negro x Alfonso )
Kings Once upon a time (van Gogh x Negro )

*Kings Stable*

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 19:38

Nee joh, die strip is niks verkleurd. Vannacht vast een veulen voor jou!

☆☆ http://www.doniahoeve.nl ☆☆
Dressuur paarden fokkerij & merrie-drachtigheids-veulen- begeleiding
♧♧ http://www.fokadvies.nl ♧♧
fokadvies voor dressuur paarden

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 19:42

Idd die strips zijn redelijk onduidelijk, ik denk ook dat het redelijk geel is al :P

Volg onze knappe hengsten op Facebook en Instagram! GP Mister Dual Jac - EMH Top Dun Chex - Double Dun Gallo Gun
[KS-MK] 3 Paint veulentjes verwacht in 2020

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 19:58

Hier een beetje twijfel over het naar buiten doen. Vanmiddag werd ik gebeld door een buurvrouw dat ze toch wel bezorgd was om Ozarah omdat het zo koud was. Ik heb ze buiten van 9/half 10 tot uur of half 7 en ze ziet er niet koud uit. Ze is afgelopen dinsdag geboren. De buurvrouw zei dat ik moest oppassen voor een longontsteking... Zal ik morgen een dekentje halen of minder lang buiten? Eigenlijk wil ik zoveel mogelijk buiten omdat wij ook best een donkere stal hebben en mijn merrie is het ook niet gewend om overdag binnen te staan. Hoe doen jullie het?

Afbeelding

Sarah 08'10'10~ 12'09'17
'My favorite hello and hardest goodbye'

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 20:03

Mijne is dan al een maand oud, maar stond vandaag van 11 tot half 7 buiten inclusief wat druppel water. Denk dat hij er niet minder om wordt.
Goed kijken naar het veulen.

[KS-ITP] Eerder dan verwacht geboren
As long as we're together, kerstmuts has no end.♥ [o]

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 20:13

Laura, succes!!

Eef- ook suc6!!

Tirza, voor zo'n jonkie zou ik of dekentje of korter buiten kiezen, ze geven ook nogal wat nat op, en dan op de koude natte grond een tukkie doen. :brr:

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 20:14

In de natuur staan de veulens ook in weer en wind buiten toch? Ik zou het gewoon proberen, staat het beetje echt te rillen kan je een dekentje opdoen. Onze paarden staan 24/7 buiten (met schuilstal), en in principe blijft het veulen gewoon buiten vanaf de geboorte.

Kings Cadanza (Negro x Alfonso )
Kings Once upon a time (van Gogh x Negro )

*Kings Stable*

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 20:16

Een jong veulen ligt wel veel en de grond temperatuur is nu best koud. Als ik nu een veulen had gehad had ik hem vaker per dag even kort buiten gezet. Zodat ze op stal voornamelijk slapen. Dus keer of 4/5 er even kort uit. Zeker als ze nog geen week oud zijn. Die van Cio is alweer een maand dus die heeft al veel meer weerstand opgebouwd.

Freddy Z1+35, Enchelina Halieda M2+10, Zoran M2+2, Golden Diamond L2+8, Amy's Latina Z1+0, C'est Leva's Fürst B+10, Peter B+9, Kubanito M2+0, Alice M2+2

xLisanneP1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 20:25

Ons veulen staat nu snachts ook op stal net zoals de andere veulentje daar.

Volgens mij vroeg anicelover het, maar onze merrie heeft nu wel voldoende uiers. Was gisteren al, veulen had na de bevalling ook al gelijk gedronken gelukkig :))

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 20:26

Soms is het in de natuur een beetje achterhaald, mijne zou het niet gehaald hebben in de natuur bijvoorbeeld. Dus kijk goed naar je veulen! Hou het in de gaten. Als het veel regent, haal ik hem gelijk weer binnen en gaat hij dus wat vaker naar buiten wat alicelover zegt.
Hij heeft een dikke vacht, echt dik joh, dus ik ben niet heel bang dat hij het koud krijgt. Ook niet met op de grond slapen. Hij kiest het meest hoog gelegen stuk van het land, dat dus droger is dan de rest. Knap van hem!

Normaal heb ik ze trouwens wel rond 8 of 9 uur al buiten als het echt lekker weer is. Dus ik heb ze wel iets korter dan 'normaal'. Ik was zelf eind van de middag ook weg, als ik thuis was had ik he mmisschiem al iets eerder binnen gehaald.

[KS-ITP] Eerder dan verwacht geboren
As long as we're together, kerstmuts has no end.♥ [o]

Vera55

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 20:30

22 April 2019 is dan ook eindelijk na precies 11 maanden dracht onze kleine geboren!
O’Skyler Salvadore (Skyler )
Het is een hengst KWPN x Groninger!!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Lekkere spam hahaha

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 20:32

Gefeliciteerd Vera55 *\o/*
Knap veulen!

♡ Maquavinci <3 Megan ♡

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 20:32

Bedankt voor de antwoorden dan haal ik morgen toch maar een dekentje. Het even binnen/buiten zetten meerdere keren per dag zie ik niet zitten omdat ik en iemand nodig heb en lichamelijk niet het aan kan. Haar vacht viel mij heel erg tegen precies die van haar moeder oftewel niks. Met veel regen haal ik ze uiteraard wel binnen.

Sarah 08'10'10~ 12'09'17
'My favorite hello and hardest goodbye'

Miekies0710

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 20:37

Hier zijn beide veulens buiten geboren en bij allebei was het koud en nat ‘s nachts. Ze zoeken zelf het droogste plekje op. Het zijn paarden en ze zijn ervoor gemaakt om buiten te zijn denk ik maar zo.
Maar iedereen doet het anders en op hun manier. En je moet doen waar je je goed bij voelt.
En kijk gewoon naar hoe het veulen is.
Mocht het nou echt rillen van de kou, ja dan heeft ie het echt koud.
Maar ik denk zelf dat ze het niet zo heel snel koud hebben hoor.
Maar over het algemeen denk ik dat we te voorzichtig zijn met onze eigen paardenkinders :o ;)

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 20:51

Ik denk ook snel Eef! Er zitten grote sprongen tussen de waardes. Ik heb liever die die kleine sprongen maken.
Maar als de uier er zo uitziet en zo weinig verkleuring, ik denk dat ze snel gaat dalen.

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 20:53

Ik vind t ook lastig met dit weer. Ik wil niet dat t veulenkind veel op de grond gaat liggen, dat vind ik veel te koud. Zodra ik merk dat ze moe wordt doe ik ze naar binnen. Vamdaag vanochtend 2 uur buiten geweest en vanmiddag weer twee uur.

Denk wel dat t aan je paard ligt. Ponies.en koudbloeden kunnen er imo beter tegen dan bv een kwpn'er..

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 20:54

Ik heb ze hier wel de hele dag buiten lopen van sochtends vroeg tot savonds laat. Maar toen ze 2 dagen was lag ze toch enorm te rillen (ook in stal) dus nu loopt ze toch met een dekentje. Ze lijkt het ook wel prettig te vinden.

Nog een spam van onze Just a Fortunate Event aka Eve/Eefje

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En mama is gisteren ook weer geinsemineerd, moesten vanmiddag dus eventjes kijken of het eitje eraf was! Eve was er voor wat mentale support :))

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Na 3 jaar proberen verwachten nu eindelijk een veulen van Myrthe (v. Le Matsjo) en Cassanova du Bois (v. FS Champion de Luxe) , volg je ook mee?
[KS-MK] [VOLG] 3 maal is scheepsrecht? Mini-Myrthe on the way!!

WietskeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 21:04

Gefeliciteerd met alle nieuwe veulens! *\o/*

Eef en Laura, succes met waken! :)

Ik heb even een kleine spam van het ritje vandaag :D
Afbeelding
Afbeelding
En natuurlijk even bijtanken :D
Afbeelding

Orchidee96

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 21:37

Hoi iedereen! Het Was even baby booming hier. In de ochtend van 3 mei bericht gekregen dat m'n Shetlander was bevallen. Has daar al foto's van geplaatst. Mn andere merrie stond diezelfde ochtend te kegelen. En het veulen is om 23.03 geboren. We kwamen "toevallig" op de wei en ze kwam naar me toe gelopen en opeens zegt een vriend: o volgens mij Is ze begonnen! Ze ging al vlug voor m'n neus op de grond liggen. Tijdens het persen zag ik al dat het een erg groot veulen was! Was een maiden merrie. Het was echt geweldig mooi om van m'n eerste gefokte merrie een veulen geboren te zien worden. Het Is een bruin merrieveulen, twee sokjes achter, knol en sneB. We zijn er heel blij mee! Foto's volgen snel!

sanowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 21:46

Gefeliciteerd met de veulens!! *\o/*
Wietske haha leuke foto :)

Ik vind het ook lastig met het weer, vandaag was ik thuis en vond het ook erg koud dus heb ik ze gewoon af en toe even op stal gezet tussen de buien door. Ze was afgelopen week toch wat snotterig dus ben nu wel voorzichtig.
Doordeweeks lukt me dat niet als ik moet werken dus dan staan ze gewoon hele dag buiten, gelukkig gaat de temp na morgen weer wat omhoog.

Mijn blonde toppertjes!
Endurance klasse 3 + 3
1120 wedstrijd kilometers op de teller <3

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 21:48

Hier is beeb van 3 dagen oud gewoon hele dagen buiten hoor. Ook vandaag.
Heb hem ietsje later buiten gezet dan anders omdat er net een dikke bui over kwam toen ik ze naar buiten wou doen haha.
Tussen de paar buien door was het hartstikke lekker en zonnig. Dan zijn ze zo weer opgedroogd. Goed voor de weerstand.

Als het aan 1 stuk door regent (en dan ook nog icm wind) dan blijven ze hier wel binnen.

Stal van 't Heideveld
Nuadhu B+10 -> L1+16 -> L2+17 -> M1+12 M2+7 Eindstand..

Miekies0710

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 21:52

Gefeliciteerd orchidee nog een veulen!