[HK]Het Dikke Buiken Topic 2019 deel 2

Moderators: Coby, petraaken, C_arola, Dyonne, Apple

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 15:11

Ik bekap ook niet meer net voor veulen. Doe het een maand voor de uitgerekende datum nog een keer en dan liever erna als veulen min week oud is.
Ik vind dat ook maar niks als ze zo moeten staan met die bolle buik en slappe banden. Ze krijgen al druk genoeg op hun organen ook. Of jullie konden wel jullie tenen nog raken als jullie zelf zwanger waren :j maar ik niet. :P

Gefeliciteerd met de loge

Blossoms don't compeed one another, they just blooms.
One life, live it.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 15:20

ik heb wel de hoefsmid gehad,moet wel zeggen dat ze erg rustig en meegaand waren ?toeval? verder druk snachts heen en weer aan het rijden maar de dames (345 en 334 dagen) vinden het nog wel best zo.
vraagje over de PHstrips : wanneer meten jullie de PHwaarde? smorgens of sävonds?

Knolselder

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2019 deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 15:38

Als het er makkelijk uitkomt smorgens en savonds. En als er daling inzit durf ik ook wel eens op de middag te testen zodat ik een beeld heb hoe snel het daalt.
Heb al meermaals gehad dat de merrie op 1 dag van hoog naar erg laag ging en het veulen dan snel volgde.

Laylah2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 15:45

als eerste gefeliciteerd!

en ja mijn merrie is een super rustige en heb een hele lieve rustige smid is alleen bekappen geen ijzers 10 min is hij klaar.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 15:47

knolselder: dank je wel voor je antwoord

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 15:56

Baudyh, *\o/* proficiat, wat een verademing dan als alles gewoon vlot gaat.

xLisanneP1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 17:13

Gefeliciteerd Baudy!

Met pH-strips hier geen ervaring.

Dag 362 hier. Ik kreeg net deze foto toegestuurd.

Afbeelding

Wat denken jullie?

Ter vergelijking: dit was een week geleden

Afbeelding

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 17:19

lisanne heeft ze al een uier?

ZONDER BOEREN GEEN VOEDSEL!
STEUN ONZE BOEREN!

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 17:20

Lisanne ik vind je pony er echt schraal bij staan. Vooral de rug dan.. Ik zou serieus gaan bijvoeren want ze gaat de energie nodig hebben.

Everything will be alright.

xLisanneP1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 17:32

Bijvoeren doen we al zo veel mogelijk. Meer kunnen we niet echt doen.

Dit was de uier vorige week maar ze is maiden.

Afbeelding

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 17:34

Gefeliciteerd Baudyh! Twee achter elkaar.

Lisanne, ik zou zoals veel anderen al gezegd hebben de DA even contacten. Die kan het beste zeggen hoe het ervoor staat en of ze nog wel drachtig is... vind haar al erg ver in de dracht voor zo weinig symptomen eerlijk gezegd. :=

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 17:43

Er zijn alweer een hoop nieuwe veulentjes geboren, gefeliciteerd allemaal!!

Lisanne, lijkt ze nou zo slecht in de vacht te zitten? Geen luis oid? Daardoor kunnen ze ook erg schraal worden. Daarbij ga ik ook mee met de rest om voor de zekerheid toch de da te bellen en misschien nog eens te scannen, just in case...

Na 3 jaar proberen verwachten nu eindelijk een veulen van Myrthe (v. Le Matsjo) en Cassanova du Bois (v. FS Champion de Luxe) , volg je ook mee?
[KS-MK] [VOLG] 3 maal is scheepsrecht? Mini-Myrthe on the way!!

Laylah2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 17:46

Zoals ik inderdaad ook al eerder had gezegd ook de dierenarts even bellen.

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 18:03

Ow het gaat weer hard hier! Gefeliciteerd Baudyh!

Ik denk dat je met bekappen naar de merrie moet kijken. De ene merrie zal er geen moeite mee hebben vlak voor de bevalling en de andere wel.

http://www.level-upmagazine.nl Het paardenmagazine waarin dieper ingegaan wordt op onderwerpen als paardengedrag, training en gezondheid. Leer meer over je paard en breng jullie samenwerking en connectie naar een hoger level! http://www.facebook.com/leveluphorsemanshipmagazine/
Paints & Quarters western riding magazine voor de liefhebbers van western rijden! www.facebook.com/Paintsandquarters/ www.paintsandquarters.nl

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 18:32

Het is niet bij te houden, de bladzijden vliegen er aan!
Gefeliciteerd allen die een veulen hebben.

Lisanne, ik schrik ook van hoe schraal de bovenlijn van je shetlander eruitziet. De rug op de eerste foto en het kruis op de tweede.. :oo Met de pluizige vacht en de vermoedelijk drachtige buik kan het ook een heel ander iets zijn. Is zij wel onlangs/regelmatig ontwormd? Zou het ook PPID oid kunnen betekenen of zeg ik nou iets geks? Het is al vaker en eerder gezegd, maar een dierenarts is geen gek idee. Heb gelezen dat je schoonouders veel ervaring hebben, maar ik vind haar er gewoon niet goed uitzien en met mij vele ervaren andere paardeneigenaren hier in het topic. Misschien kun je je schoonouders overhalen om toch de da in te schakelen.

Bekappen doe ik ook niet meer zo vlak voor de uitgerekende datum.

ʇɟıɹɥɔsuǝʌoqǝʇsɹǝpuo

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 18:56

Lisanne ik zou inderdaad echt de dierenarts in ieder geval bellen en vragen om advies. 362 dagen is voor een shet echt veel, en vooral als ze die uier had vorige week en nu niet meer. Er kan van alles aan de hand zijn met de merrie of met het veulen. Beter een keer teveel vragen dan te weinig.

http://www.level-upmagazine.nl Het paardenmagazine waarin dieper ingegaan wordt op onderwerpen als paardengedrag, training en gezondheid. Leer meer over je paard en breng jullie samenwerking en connectie naar een hoger level! http://www.facebook.com/leveluphorsemanshipmagazine/
Paints & Quarters western riding magazine voor de liefhebbers van western rijden! www.facebook.com/Paintsandquarters/ www.paintsandquarters.nl

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 19:11

Ik zou ook wel gewoon laten bekapping, hier gaan de ijzers er een week ofzo voor de datum er nog af.

Florida Elite eptm v Belissimo x elite pref NMK v Jazz drachtig van Lord Europe voor 2020
Vilexa Elite v Ro-lex Elite pref prest v Hemmingway
Nigirilova Uut Uune D-OC : Just Wimphof x Elite eptm v Belissimo x elite pref NMK v Jazz
Nikkie H D-OC : Franklin x ster ibop ZZ-zwaar v Negro x ster pref prest v Houston

Chrlooott

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 19:46

Hallo iedereen! Ik kom hier even binnen vallen voor jullie advies.. ik herken sommige mensen hier van het DBT 2013!

Ze hebben mijn merrie willen gebruiken als draagmoeder, op 16/8 is ze geïnsemineerd, maar 10 dagen na de inseminatie is ze helaas niet drachtig gescand. De persoon heeft ze terug naar mij gebracht omdat het niet gelukt was. Ondertussen is ze ook al enkele keren hengstig geweest. Maar ze is zo ontzettend bijgekomen dat ik toch twijfel of het nu 2x groot toeval is.. ik begin meer en meer te twijfelen dat ze toch drachtig is! Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik weet niet meer vanaf wanneer uier begint ofzo. Dinsdag wordt ze nagekeken!

Whinny & Blue Ivy ♥

Miekies0710

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 19:51

Ze lijkt wel drachtig

NadiaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 19:57

Ja volgens mij is die inderdaad wel drachtig!
Die van mij is ook in juli uitgerekend en heeft net zo’n buikje.

Chrlooott

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 19:59

hagelkruis schreef:
Ja volgens mij is die inderdaad wel drachtig!
Die van mij is ook in juli uitgerekend en heeft net zo’n buikje.

Ohjee -O- dinsdag weet ik meer. Kan je nu al iets zien aan uier of iets dergelijke? Het is alweer zo’n tijd geleden dat ik (ook onverwachts) een veulen heb gekregen.. ik moet me weer even inwerken in uiers / conditie / ... op wat moet ik weer letten.. spannend dus.

Whinny & Blue Ivy ♥

courtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 20:08

Nee je zal nog niks aan het uier kunnen zien.. dat is echt nog te vroeg.. de meeste merries beginnen ongeveer 1,5 maand van te voren kleine veranderingen te laten zien in het uier. Is ze maiden?

En belangrijker nog... is het veulen nu van jou? Of moet de eigenaar van het vruchtje jou alle maanden met terugwerkende kracht betalen.. lijkt mij een hele lastige situatie

Veulen verwacht uit mijn power merrie ( Ungaro x Ferro ) van Cassanova du Bois!!!! 16 juni 2019

Speciaal combi = Speciale veulen + Speciaal kleurtje

Chrlooott

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 20:21

courtjuh schreef:
Nee je zal nog niks aan het uier kunnen zien.. dat is echt nog te vroeg.. de meeste merries beginnen ongeveer 1,5 maand van te voren kleine veranderingen te laten zien in het uier. Is ze maiden?

En belangrijker nog... is het veulen nu van jou? Of moet de eigenaar van het vruchtje jou alle maanden met terugwerkende kracht betalen.. lijkt mij een hele lastige situatie

Is haar 4e veulen. Vorige keer is ze op 10 min bevallen dus daar heb ik geen schrik van. Woon vlakbij. Als diegene haar niet terug wil meenemen tenminste. Maar ze geraakt de trailer of camionette niet op zonder zware verdoving en uren geduld. Dus dat zie ik niet zitten. Veulen is van hem, maar hoe we het juist regelen zien de dan wel.

Whinny & Blue Ivy ♥

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 20:22

Oei idd, lastige situatie! Ze ziet er idd wel drachtig uit.. ik ben benieuwd!

Volg onze knappe hengsten op Facebook en Instagram! GP Mister Dual Jac - EMH Top Dun Chex - Double Dun Gallo Gun
[KS-MK] 3 Paint veulentjes verwacht in 2020

Chrlooott

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 20:22

Chrlooott schreef:
courtjuh schreef:

Is haar 4e veulen. Vorige keer is ze op 10 min bevallen dus daar heb ik geen schrik van. Woon vlakbij. Als diegene haar niet terug wil meenemen tenminste. Maar ze geraakt de trailer of camionette niet op zonder zware verdoving en uren geduld. Dus dat zie ik niet zitten. Veulen is van hem, maar hoe we het juist regelen zien de dan wel.

ALS ze drachtig is tenminste. Ik hoop momenteel nog van niet tot het tegendeel bewezen is ;-)

Whinny & Blue Ivy ♥