[HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 20:40

Gister heb ik voor het eerst L1 met Calice gestart.
ben 2x 4e geworden met 183,5 en 180,5

Voor mijn gevoel heb ik echt de sterren van de hemel gereden, en was mijn netste proef ooit! helaas wat de jury niet zo gul met de punten ( voor niemand niet )

1e proef waren de opmerkingen dat ik meer vanuit de schoft mocht rijden voor een ontspannender beeld, dus ook meer mn hand toe moeten laten staan, meer mijn middengalop mag tonen, hals strekken mocht meer en midden stap mocht meer verruimd worden.

daarbij schreven ze als opmerking: Leuke combinatie! Vriendelijk gereden, probeer paard meer van achter naar voren over de rug aan elkaar te rijden. mist nu te vaak wat souplesse in het rug gebruik. Succes, er zit meer in!

2e proef waren de opmerkingen eigenlijk het zelfde als in de 1e proef. helaas ook verkeerd gereden :( ik dacht dat ik mijn midden galop over de diagonaal moest doen ( maar dat is m zeker _O- ?? ) maar dat moest op de lange zijde.

daarbij schreven ze: Vriendelijk beeld! Prachtige diagonaal middengalop, helaas stond dit niet in het programma :) Probeer echt te werken aan het rug gebruik! succes!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Lindor92
Berichten: 6998
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 20:45

Netjes hoor Brittjuh!

Hier vanavond weer wedstrijd gehad. Ging niet heel fijn voor mijn gevoel. Paard was wat onrustig in aanleuning en niet soepeltjes te wenden enzo.
Toch nog 190 en 185,5 punten :D

Doressa <3 (Lotti x Elcaro) L1 + 12 Verkocht :(


melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 20:45

Elitedeux schreef:
melissa_93 schreef:
Hoe is het in Australie Marjolein?
Wat een onwijs schattig veulentje! Wel jammer dat je er zelf niet bij was


Echt super! Eerste dagen enorme jetlag en heimwee maar is nu over. M'n eerste roadtrip nu al aan het maken en de natuur is hier echt prachtig!

Super gaaf!! Geniet ervan :D

Welkom sharon en L Flo!

Britt spannend de eerste keer L1! En heerlijk een buitenritje, super dat ie zo braaf was!
Mooie punten!
Leuk en nuttig commentaar dus ook! Beeld ziet er netjes uit!

Lindor ook weer nette punten, top!

Wij starten volgende week voor de 2e keer L2 :)

Kendall Platinum (Ferguson x Kennedy)B+34 / L1+31 / L2+33 / M1+11
Iquinara (Numero Uno x Quidam's Rubin) L2+11 september 2020 verkocht
Donnatelli (Don schufro x Alabaster)Eindstand Z2+7 januari 2018 verkocht naar zweden


Wie vecht kan verliezen, maar wie niet vecht heeft al verloren.

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 11:03

Goedemorgen, gisteren een soort van ons L1 debuut gehad. Het was een onderlinge, maar met officiële jury en ik heb gevraagd of hij me officieel wilde jureren en dat heeft ie gedaan, met 176,5 als resultaat, volkomen terecht voor hoe we nu rijden, maar hij kan zoveel meer, helaas hebben we even een dipje. Ons officiële debuut is 1 juni gepland en ik denk dat, dat helemaal goed moet komen :) ik zal het protocol ook even toevoegen. We zitten tegen onze winstpunten aan dus we trainen lekker door :D

Afbeelding

Afbeelding

Rock this day like there is no tomorrow

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 19:54

Man man man, wat een dag. ik heb nog nooit zo slecht gereden!

1e proef begon echt lekker, ik had er vertrouwen in maar doordat er een paard in stal erg veel lawaai maakte waarvan Calice dus schrok kon ik niet lekker mn proef rijden en kon ik haar ook niet oppakken.

1e proef ook 180,5 punten gereden, het wijken waar we op getraind hadden werd beloont met een 7 en een 6,5 miste net wat impuls! en Calice drukte veel haar rug weg.

2e proef ging ook voor geen meter, ze was niet actief en mijn been hulpen hielpen niet, waardoor ik dus mijn zweep moest gebruiken, hierdoor werd ik flink af gestraft! had 172 punten.

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 17:56

:wave: ik kom me melden!

Gisteren de laatste punten in de B gereden en ga me langzaam klaar maken voor de L1! Deze week eerst de osteopaat langs en een paar dagen rust en dan proefjes oefenen! De losse onderdelen al wel meegepakt, maar nog niet zo vaak een complete proef gereden.

Wat is Calice een mooi paard zeg, heb een zwak voor vossen :)

Lindor92
Berichten: 6998
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 17:59

Nog meer mensen concours gehad dit weekend?

Wij zijn vandaag weer op pad geweest. 1e proef ging niet heel fijn. Wat foutjes en storingen. Hier hadden we 183 punten. Had hier geen winst verwacht. 2e proef ging fijner. Veel 7s, maar ook veel onvoldoendes. Had hier 183,5 punten.

We zijn nu L1+6

Vandaag lekker in zomertenu
Afbeelding

Doressa <3 (Lotti x Elcaro) L1 + 12 Verkocht :(

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 22:15

sakura, Welkom! Lekker rustig aan doen, uiteindelijk kom je er altijd wel!
Haha dankjewel! <3

Lindor Gefeliciteerd met je punten! en wat heb je een gaaf paard <3
Ik moest werken vandaag, dus ben niet gegaan, heb A.s zondag weer wedstrijd. Calice is nu flink dwars aan het doen, en echt haar zin door drammen. typisch merrie gedrag :')

lara1510

Berichten: 107
Geregistreerd: 23-08-13
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 11:21

Hoi, ik kom ook stiekem volgen! :)

Ik start nu nog in de B maar ik heb wel al genoeg punten voor de L1, ik ben van plan in juli met een oefenwedstrijd een L1 proef te proberen. Ik heb wel een vraagje over het doorzitten/lichtrijden: mag je dat per onderdeel bepalen of is het zo dat als je kiest om door te zitten dat je dat heel de proef moet volhouden (wat dat lukt me denk ik niet := )?

Prince Charming: B+13, L+0 <3

"No learning curve could ever bend us too far out of shape"

MyWishMax

Berichten: 25239
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 12:21

Je mag per onderdeel kiezen ;)

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 23 PR 212 / M1 + 28 PR 212,5 / M2 + 16 PR 227,5
[RIJ-ITP] Flow tijdens training

Josien_

Berichten: 8989
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 13:12

Heb hier al even niet gepost omdat we wat weinig wedstrijden gereden hebben.
Inmiddels zijn we L1+9 en heb ik als doel gesteld om graag een keer L2 te starten voor ponylief hopelijk met zwangerschapsverlof gaat.
Dat betekent dat we nu weer wat serieuzer moeten gaan trainen. Soms vind ik dat wel lastig omdat ik niet altijd het idee heb dat er vooruitgang in zit. Maar als je niet traint komt dat natuurlijk zeker niet.
Een doel geeft extra motivatie dus daar gaan we voor :) .

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 15:09

Welkom Lara, Ik dacht dat je per onderdeel mocht kiezen.

Josien Oh wanneer gaat ze met zwangerschapsverlof ?

sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 23:34

LIndor wat een gaaf dier!! gefeliciteerd met je punten :)

Brittjuh soms is eigen gevoel ook belangrijk, jammer dat de jury er dan niet helemaal mee eens is. staat er dan wel goed commentaar bij je proeven?

Sharonnn Komt vast goed! lekker trainen en die punten komen vanzelf wel


Wij zijn afgelopen weekend gestart tijdens een tweedaagse in Leidschendam. Het kwam er helaas niet helemaal uit. De hoofdreden was vooral mijn eigen conditie. Zaterdag had ik het zo warm dat ik moeite had om normaal door te ademen en zondag was gewoon helemaal drama, Moses liep een beetje op een rem doordat het zadel waarschijnlijk toch krap komt te liggen :( Dus erg voorwaarts was hij niet.

aja zaterdag hadden we 187.5 en 189 (2x 1e)punten en zondag 182,5 en 187 punten.(1x 5e, 1x 4e)
Toch weer vier winstpunten erbij *\o/*


Afbeelding
Afbeelding

Nicje87

Berichten: 9848
Geregistreerd: 26-06-06

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 23:54

Hoii,

Ik had mij al een keer gemeld en kom ik voor het echie. Afgelopen zondag tijdens ons outdoor debuut onze laatste winstpunten in de B gehaald. Wij mogen nu dus officieel L1 starten.

15 En 16 juni doen we mee met het grote concours in Hoofddorp. De 15e starten we nog B ivm de teamchallenge en zondag wordt ons L debuut. We zijn er nog niet helemaal klaar voor, maar werken nu aan onze laatste puntjes op de i.

Ik ben benieuwd of jullie ook filmpjes van jullie proeven hebben met bijbehorend protocol. Dan kan ik daarvan leren en evt alvast een beetje er op voorbereiden. (Ik zal ook nog even kijken of ik ze terug kan vinden in dit topic.

Denk niet in problemen, maar in oplossingen!
Strooigoed

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 09:27

Aaaah Lindor met je knappe bonte :D Gefeliciteerd met je punten! Volgens mij heb ik je vorig jaar ook in het B topic gezien, fijn dat het al zo goed gaat in de L1!

Sasika, ook gefeliciteerd met je punten!

Vraagje aan jullie, met S van hand veranderen, hoe lang zijn jullie op de A-C lijn? Mijn prive instructrice zegt rechtstellen, direct omschakelen en mijn rijvereniging instructrice zegt rechtstellen, 4-6 passen door en dan omstellen. Hoe doen jullie het?

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 10:57

Sakura789 schreef:
Aaaah Lindor met je knappe bonte :D Gefeliciteerd met je punten! Volgens mij heb ik je vorig jaar ook in het B topic gezien, fijn dat het al zo goed gaat in de L1!

Sasika, ook gefeliciteerd met je punten!

Vraagje aan jullie, met S van hand veranderen, hoe lang zijn jullie op de A-C lijn? Mijn prive instructrice zegt rechtstellen, direct omschakelen en mijn rijvereniging instructrice zegt rechtstellen, 4-6 passen door en dan omstellen. Hoe doen jullie het?


Ik ben daar totaal niet mee bezig :') ik stel hem recht en dan buig ik door, dus dan heb je vaak ook al een aantal passen er tussen. dus denk dat ik je privé instructrice zou volgen, aangezien je tijdens het rechtstellen ook een aantal passen zet.

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 10:58

Nicje87 schreef:
Hoii,

Ik had mij al een keer gemeld en kom ik voor het echie. Afgelopen zondag tijdens ons outdoor debuut onze laatste winstpunten in de B gehaald. Wij mogen nu dus officieel L1 starten.

15 En 16 juni doen we mee met het grote concours in Hoofddorp. De 15e starten we nog B ivm de teamchallenge en zondag wordt ons L debuut. We zijn er nog niet helemaal klaar voor, maar werken nu aan onze laatste puntjes op de i.

Ik ben benieuwd of jullie ook filmpjes van jullie proeven hebben met bijbehorend protocol. Dan kan ik daarvan leren en evt alvast een beetje er op voorbereiden. (Ik zal ook nog even kijken of ik ze terug kan vinden in dit topic.


Ik heb wel allemaal filmpjes maar niet in het topic.

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 12:36

Sakura789 schreef:
Aaaah Lindor met je knappe bonte :D Gefeliciteerd met je punten! Volgens mij heb ik je vorig jaar ook in het B topic gezien, fijn dat het al zo goed gaat in de L1!

Sasika, ook gefeliciteerd met je punten!

Vraagje aan jullie, met S van hand veranderen, hoe lang zijn jullie op de A-C lijn? Mijn prive instructrice zegt rechtstellen, direct omschakelen en mijn rijvereniging instructrice zegt rechtstellen, 4-6 passen door en dan omstellen. Hoe doen jullie het?


Wat ik leer is dat ik m zo moet rijden dat je er netjes bij de E afgaat en er op de juiste plek bij B dan weer opkomt. Het ene paard heeft dan 2 passen nodig en de andere 4 bijvoorbeeld :)

Rock this day like there is no tomorrow

sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 19:38

Het belangrijkste is dat je je bogen gewoon gelijk hebt. Eigenlijk is het een kleine halve volte recht stellen en de andere kant halve kleine volte.

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 21:28

Ik ben een tijdje afwezig geweest, had het lekker druk met school! Hier komt een verslagje:

Sinds mijn laatste wedstrijd (14 april) die echt rampzalig verliep, zowel voor mijn gevoel als mijn punten (167) zijn we weer lekker aan de bak gegaan. Ook ons eerste buitenritje is achter de rug en ik moet toegeven, zo mooi heeft hij nog nooit gelopen. Midden op straat een perfecte schouderbinnewaarts gereden :D Werd zelfs nog even nagekeken door een passerende ruiter. Maar ook in de bak hard geoefend. We voelen elkaar steeds meer aan, en ik heb hem laatst een uurtje gehuurd en toen heb ik van een kennis les gekregen voor mijn houding, aangezien die vrij bagger was (is). Dat heeft me heel erg geholpen en sindsdien zit ik hem dus ook minder in de weg, dat merkte ik meteen, want hij ging zoveel makkelijker over zijn rug lopen. Deze keer begin ik niet al twee weken van te voren met stressen, want heb zondag namelijk al wedstrijd en er is nog geen stress te bekennen. Ik ben vooral van zijn werkwilligheid aan het genieten tijdens de lessen en ik hoop dat ik daar tijdens mijn proef ook van mag genieten! Het wijken gaat voortaan best goed in de lessen en ook zijn we al een beetje bezig met wat extra dingetjes zoals schouderbinnenwaarts, travers, stap --> galop, galopswissel en zelfs onze middendraf gaat voortaan super! Dus in een eigenlijk vrij korte tijd veel vooruitgang gemaakt, heb er nu al zin in!

Sorry voor het hele verhaal haha! Zondag krijgen jullie foto's en nog een verslagje :D

https://ninavo04.wixsite.com/ninavo-photography
Betaalbare fotoshoot in Zuid-Oost Brabant? Klik^

Elitedeux

Berichten: 688
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 00:42

Welkom nieuwe mensen en mensen gaan echt weer goed qua westrijd!

Ikzelf moet helaas nog even wachten voordat ik weer kan starten, maar wou even mededelen dat Jacco gisteren gecastreerd is. Wordt het wel wat makkelijker op wedstrijden denk ik, soms kon hij toch behoorlijk afgeleid zijn en thuis in de training behoorlijk hengst worden, zeker met de veulens en drachtige merries op stal nu :') Nu gaat hij lekker een paar maanden de wei op, zodat hij hopelijk nog wat kan groeien en rustig kan herstellen. Hij blijft toch nog een beetje "puppy". Mijn moeder gaat hem eind in september weer oppakken, nadat ze hem nu al 1.5 maand bijna dagelijks heeft gelongeerd. Ze komen eerst naar mij in Melbourne, dus eerder gaat het hem niet worden :)

Elite Deux - M2 + 6, M + 2 <3
Jacco - L2 + 5 <3

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 20:54

Zo hé, wat ben ik supertrots! Een vrouw bij ons op stal die op hetzelfde paard rijd, rampzalige proef beest vloog alle kanten op. Ik dacht o God daar gaan we dan, wantja natuurlijk mocht ik daarna. Ik stapte op en voelde nog aan hem dat hij zich helemaal opblies! Ik had maar 2 ruiters om hem naar mijn hand te zetten, tja wat doe je dan. Besloten om hem eerst maar even te laten stappen, daarin al wel lekker voltes gereden, gebroken lijntjes etc. Daarna lekker draven en galopperen en toen was ik al weer aan de beurt. Ik was eigenlijk helemaal niet zenuwachtig ondanks alle afleidingen die er waren, hij was kijkerig maar bleef wel bij mij. Daarna heb ik een heerlijke proef gereden met wat foutjes, in de tweede middengalop sprong meneer een wissel omdat hij schrok van een vogeltje op het hek, prachtige vliegende wissel, maar die hoeven we pas in het Z :') . Ik ben iniedergeval blij! Foto’s van het rijden volgen

Afbeelding

https://ninavo04.wixsite.com/ninavo-photography
Betaalbare fotoshoot in Zuid-Oost Brabant? Klik^

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 11:18

Gefeliciteerd Murphy!

Gister ben ik ook op pad geweest,!
Heb weer 2 winstpunten mee naar huis mogen nemen.

1e proef 182,5 over het algemeen mag ze meer voorwaarts, de bak was best zwaar dus dan is het best lastig om haar voorwaarts te houden. wijken mocht net wat meer en de stap mocht meer verruimen

2e proef Ben ik gaan doorzitten wat best lastig is op een tuiger _O- hield dat ook niet de hele proef vol, gelukkig mogen we per onderdeel kiezen :') 183 punten, en had eigenlijk het zelfde commentaar als bij de 1e proef, was alleen verkeerd gereden _O- _O- _O-

Verder ben ik tevreden voor onze 1e buiten wedstrijd, het waaide super hard en calice is door haar val wat angstiger in de wind, dus dit is echt een overwinning!

sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 13:10

Murphypower wat een mooie lijst zeg!! Fijn dat hij bij jou beter liep :)

Brittjuhh jammer als de bak dan zwaar is, maar dan heb je hem nog netjes kunnen voorstellen.
Doorzitten op een tuiger is vaak wel een hele uitdaging, je had daarna zeker wel betonblokken van buikspieren? :p

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 17:31

Helaas heb ik geen echte rijfoto's, maar wel eentje die de hele proef omschrijft zonder woorden :D
Afbeelding

https://ninavo04.wixsite.com/ninavo-photography
Betaalbare fotoshoot in Zuid-Oost Brabant? Klik^


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 bezoekers