Hellup een eigen pony!

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
lot_vmp
Berichten: 3
Geregistreerd: 01-05-19

Hellup een eigen pony!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-19 12:28

Hallo, mijn dochtertje van 12 wilt heel graag een eigen pony ;( . Ik vind het prima, maar wij hebben maar 1 inkomen! Dus dat is natuurlijk niet mogelijk. Ik heb haar een verzorgpony aangeboden, maar zij vindt het leuker als er ergens een verzorg pony is die ze HELEMAAL ZELF wilt verzorgen, maar dat is helemaal niet mogelijk! Zou iemand ons kunnen helpen? :\

(Wij wonen in Purmerend, dus als u een leuke verzorgpony heeft hoor ik het graag!)
(Mijn dochter rijd 3 jaar.)


Anoniem

Re: Hellup een eigen pony!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 12:31

Lease pony geen optie?

Chiave

Berichten: 5491
Geregistreerd: 19-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 12:33

Dat klinkt prinsesserig. := Klein beginnen lijkt me niet heel gek... Misschien eens informeren op een Facebookgroep?

M. 21-07-2017. <3

Qimm

Berichten: 15148
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 12:34

Ik wil ook wel eens wat.

Op die leeftijd fietste ik stad en land af op zoek naar een verzorgpony, beetje je best doen is niets mis mee

:wave: Volg je mee? -->instagram the_real_qimm

lot_vmp
Berichten: 3
Geregistreerd: 01-05-19

Re: Hellup een eigen pony!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-19 12:37

Dat is zeker "prinsesserig", maar aan de ene kant snap ik het, maar ze moet weten dat ze niet alles kan.

lot_vmp
Berichten: 3
Geregistreerd: 01-05-19

Re: Hellup een eigen pony!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-19 12:41

Is een leasepony een goede optie? :)*

Femke_Tweety

Berichten: 11970
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 12:42

Ze is 12.

Laat haar zelf op zoek gaan naar een verzorgpony.

En controleer en stuur bij op afstand, als ze te grote risico's neemt. (Ergens de eerste keer alleen gaan kijken is bv niet slim...)


Ze is 12, en ze wil iets.
Oud genoeg om er zelf moeite voor te doen.

__Robijn__

Berichten: 2908
Geregistreerd: 26-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 12:46

Heb je zelf ook ervaring met paarden? Een kind kan heel wat willen maar als je zelf geen ervaring met paarden hebt zou ik het zeker niet doen.
Daarbij vind ik dat zij zich moet realiseren wat het is om 24/7 voor een paard te zorgen!
en ze een verzorgpony advertentie kun je prima op marktplaats zetten.

Ik zou zeker een eigen pony kopen. Ze zit waarsch nog in de groei en groeit er binnen aantal jaar uit en dan moet de pony weer ingeruild worden voor een paard ( meestal gaat het zo )

Lease pony is hetzelfde, je krijgt wel alle kosten alleen de aanschaf niet... dus als je maar 1 inkomen hebt?
realiseer je ook dat een paard veel geld kost, hoefsmid,dierenarts entingen onderhoud etc etc etc
Laatst bijgewerkt door __Robijn__ op 01-05-19 12:47, in het totaal 1 keer bewerkt


verootjoo
Berichten: 35636
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 12:47

Tja, ik wil ook zoveel :+ En je gunt je kind alles, maar helaas is een eigen pony niet voor iedereen weggelegd.
Lesje omgaan met teleurstellingen is misschien wat voor haar. En zelf op zoek naar een verzorgpony :) Dat is wat de meeste meiden van die leeftijd doen die ook niet zomaar een pony krijgen van haar ouders.

[o]

Isabel_k

Berichten: 4767
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 12:48

Toen ik die leeftijd had wilde ik ook een eigen pony. Van mijn moeder mocht dat niet. Wel mocht ik een verzorgpony mits zij er niet te veel voor hoefde te doen. Dus ik ging zelf op zoek en toen ik er uiteindelijk zelf één had geregeld gingen mijn ouders zo nu en dan mee, maar meestal deed ik het helemaal zelf.

Ik heb er ontzettend veel van geleerd. :j Uiteindelijk heb ik wel een eigen pony gekregen, maar zeker niet omdat ik het vroeg.

IG: @arabierjoep

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 12:51

Ik ken het! Dat wilde ik vroeger ook, maar dat ging hem toch echt niet worden. Zelf een verzorgpony moeten zoeken; daar leer je van dat als je iets wilt, je daar ook moeite voor moet doen.

Bij een leasepony zou ik vragen wat de mogelijkheden zijn deeltijd te leasen, is vaak iets goedkoper en dan hoeft u niet elke dag op en neer te rijden. Meestal wordt begeleiding door de ouders wel verwacht; een 12 jarige ga je niet zomaar bij een paard laten, zeker niet met 'enkel' manege ervaring. Rijden of een 'eigen paard' zijn 2 heel verschillende dingen.

Kijk dan ook goed na wie verantwoordelijk is voor alle kosten; soms wordt verwacht dat u de medische kosten, bekappen/hoefbeslag en tandarts betaalt. Ook goed om te weten is of u een extra aansprakelijkheidsverzekering af moet sluiten (meestal niet, maar een onverwachte verrasing voorkomen is beter!)

__elise__

Berichten: 2073
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: Ingen

Re: Hellup een eigen pony!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 13:15

Ja, ik denk dat iedereen hier dat wel wilde op die leeftijd. En nee, de meesten kregen dit niet (including me). Begin gewoon lekker met een verzorgpony, met 1 inkomen zou ik ook niet beginnen aan een lease-pony. Misschien is ze het na een half jaar wel zat..

__elise__

Berichten: 2073
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: Ingen

Re: Hellup een eigen pony!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 13:18

Volgens mij heeft jouw dochter trouwens zojuist een zoekertje geplaatst voor een lease-pony :))

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: Hellup een eigen pony!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 13:32

Ohh, heb ik ook jaren om gezeurd. Tot mijn moeder er gék van werd :))
Maar nooit gekregen. En stiekem, ben ik daar achteraf nu op mijn 29e heel blij om. Ik had lekker veel tijd voor vriendjes en vriendinnetjes, lessen op de manege, buitenspelen, school en later studie.
Ik heb zelf een verzorgpaard gezocht toen ik 13 was en dat kabbelde een beetje zo voort tot mijn 17e. Toen helemaal gestopt met de paarden en op mijn 22e weer begonnen. En nu 2 jaar geleden op mijn 27e mijn eerste (en laatste) eigen pony gekocht. :)

Ik zou haar lekker zelf op zoek laten gaan naar een verzorgpony. Uitleggen dat dat de enige optie is en dat ze niet zoveel te willen heeft op dit moment. Kan zijn dat ze die graag helemaal voor zichzelf wilt, maar in veel gevallen is er nog een eigenaar in beeld of misschien wel nog een andere verzorger. Het is dat, of niets lijkt me :)
Ik zou in elk geval het prinsessengedrag niet verder "voeren" door dingen voor haar te gaan zoeken die aan haar eisen voldoen. :o maar dat mag je natuurlijk zelf kiezen, haha.

Mazida
Berichten: 1384
Geregistreerd: 31-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 13:38

Helemaal niet nodig. Ze is nu 12, straks i ze op de middelbare school en krijgt ze mogelijk hele andere interesses. Ga samen lekker op zoek naar een verzorgpony. En als ze die moet delen is dat alleen maar leerzaam :) . Zoveel meisjes willen een eigen pony en niet alle ouders kunnen of willen dat betalen. Op een manege kunnen 12-jarige meisjes ook een hele leuke tijd hebben hoor!

rien10
Berichten: 14562
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Hellup een eigen pony!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 13:39

Lekker veel naar de manege, iedere vrije middag en in het weekend. Daar lekker tutten en verzorgen en een keer in de week les.

capopjekop

Berichten: 30642
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Hellup een eigen pony!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 13:53

Een pony en een gezin van een inkomen doen is alleen haalbaar als een van de 2 een heel goede baan heeft. Hoe je het wend of keert, paarden zijn een dure hobby.

Ikzelf had geluk dat ik op mijn 10e wel een pony kreeg. Daarvoor had ik al goed laten zien met verzorgponys dat ik verantwoordelijk was en door weer en wind erheen ging.

Laat je dochter zelf op zoek gaan naar een vzpony. Help haar als ze vast loopt. Door het zelf te doen ziet ze dat het nog niet zo makkelijk is om een vzpony te vinden. Waarschijnlijk worden de prinsesseneisen dan ook wel wat minder :D

Nadia
Oppermuts

Berichten: 28702
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Hellup een eigen pony!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 08:11

Aangezien dit topic met een nu geband SA geopend is en de TS niet meer kan reageren, hier een slotje.
Het topic wordt later vandaag verwijderd.

Toos Onderschriftloos :D


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 bezoekers