Autumn Desert Trail 2019

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Olympia96

Berichten: 3296
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Drenthe

Autumn Desert Trail 2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-19 10:03

Ik dacht, laat ik als organisator van de ADT 2019, vast een topic openen. Vanmorgen hebben we op Facebook een Save the Date-bericht gepubliceerd ;) De datum staat vast op 28 & 29 september 2019.

Binnenkort wordt de website van Hippisch Drenthe bijgewerkt en op Facebook (zoek op Hippisch Drenthe) word je ook op de hoogte gehouden van het laatste nieuws.

De inschrijving is nog niet geopend. Zodra dit wel het geval is, dan lezen jullie het.

Wat wel bekend is? De locatie is hetzelfde als vorig jaar (zijn we héél blij mee). We mogen opnieuw gebruik maken van het land van stichting OlmenEs *\o/*

Wij duiken vanaf nu in de voorbereidingen :D

Hopelijk wordt dit opnieuw weer een leuk topic met veel foto's en ervaringen. En natuurlijk hopen we jullie weer te zien tijdens de ADT2019!

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 10:06

Was ook een mooi startpunt!!

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Re: Autumn Desert Trail 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 10:08

Leuk! Ik heb nu een eigen trailer dus hoop dit jaar wel mee te kunnen. Nog even iemand mee regelen, of wellicht kom ik via dit topic iemand tegen waar ik bij aan kan sluiten! :)

Hollyleaves
Berichten: 1943
Geregistreerd: 07-06-05
Woonplaats: Groningen

Re: Autumn Desert Trail 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 10:12

*\o/* *\%/*

FleurSandro

Berichten: 1804
Geregistreerd: 06-10-12

Re: Autumn Desert Trail 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 10:41

Ik kan niet wachten!! Vorig jaar voor het eerst meegedaan en ben zeker van plan dit jaar weer te gaan!

xLeoniee

Berichten: 2427
Geregistreerd: 16-01-12
Woonplaats: Groningen

Re: Autumn Desert Trail 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 11:33

Staat op de planning! :D

magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Re: Autumn Desert Trail 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 11:41

Vrij gevraagd inclusief de maandag om de foto's te verwerken. :+:

Lotte_Bjorka
Berichten: 184
Geregistreerd: 31-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 11:41

Wij zijn er zeker weer bij dit jaar! Voor de 5e keer :D

Jets

Berichten: 3547
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Re: Autumn Desert Trail 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 11:51

Leuk!

Van

Berichten: 6523
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Nieuw-Buinen

Re: Autumn Desert Trail 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 11:55

Was er al bang voor toen ik las dat het in september zou zijn, valt samen met endurance Dwingeloo dus voor mij geen ADT dit jaar -O-

josewoos

Berichten: 4809
Geregistreerd: 30-01-08

Re: Autumn Desert Trail 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 11:59

Ik kan waarschijnlijk ook niet die datum |(
Maar ik lees zeker mee, wie weet veranderen mijn plannen nog! :)

bentefoto

Berichten: 415
Geregistreerd: 18-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 12:06

Super veel zin in weer!! 1 dagje mee doen en de andere dag fotograferen :D Wel jammer dat het samen valt met de rono strand cross :(

Sure_lee

Berichten: 10385
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Autumn Desert Trail 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 12:17

Cool. Ik hoop een b&b in de buurt te vinden zodat ik ook weer mee kan doen. Woon niet meer in de buurt namelijk. Maar vond het altijd fantastisch om mee te doen.

Ils_K

Berichten: 7532
Geregistreerd: 09-01-05
Woonplaats: Roden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 12:23

Helaas dit jaar weer niet.

Valt tegelijk met de sgw / oefencross Ronostrand.

Ils_K

Berichten: 7532
Geregistreerd: 09-01-05
Woonplaats: Roden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 12:25

Van schreef:
Was er al bang voor toen ik las dat het in september zou zijn, valt samen met endurance Dwingeloo dus voor mij geen ADT dit jaar -O-



Niet helemaal over nagedacht vindt ik, zijn dan 3 populaire evenementen in een straal van 20 km.

Endurance Dwingeloo
Sgw Ronostrand te Een
En de ADT dus

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 12:31

Ja baalde ontzettend dacht dat al. In september ben ik bijna volg gepland.

Ik kan misschien zaterdag met mijn tinker. Maar denk niet dat we dan klaar voor zijn.

Dat weekend is ook TREC Noord.

Olympia96

Berichten: 3296
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-19 13:14

Ils_K schreef:
Van schreef:
Was er al bang voor toen ik las dat het in september zou zijn, valt samen met endurance Dwingeloo dus voor mij geen ADT dit jaar -O-



Niet helemaal over nagedacht vindt ik, zijn dan 3 populaire evenementen in een straal van 20 km.

Endurance Dwingeloo
Sgw Ronostrand te Een
En de ADT dus


We hebben er wel over nagedacht. Dat is iets anders dan dat het jou niet past... Onze grootste groep deelnemers is recreatieruiter en niet te vinden op bovengenoemde wedstrijden. Om die reden hebben we wel rekening gehouden met de vierdaagse van Zorgvlied, maar in mindere mate met andere evenementen.

Daarnaast wij vonden oktober qua weer een te grote gok. In 2017 hadden we op zondag bijna code oranje en vorig jaar was het in de aanloop naar de ADT super nat.

Het evenement verplaatsen naar september is geen garantie voor goed weer, maar de kans op beter weer is wel groter. Vandaar onze beslissing.

har166

Berichten: 2035
Geregistreerd: 21-04-10
Woonplaats: Ekehaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 13:20

We hebben er wel over nagedacht. Dat is iets anders dan dat het jou niet past... Onze grootste groep deelnemers is recreatieruiter en niet te vinden op bovengenoemde wedstrijden.


Nou dit vind ik wel een beetje onaardig overkomen. Ik vind het ook onhandig gepland want ik heb zowel interesse in Dwingeloo als Trec Noord.... je hebt het toch over de ' buitenruiter categorie '.

car0linee

Berichten: 1319
Geregistreerd: 29-10-05

Re: Autumn Desert Trail 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 13:23

Ik baal ook echt dat het tegelijk met Ronostrand valt. Was hier ook al bang voor. Dus nu nog de moeilijke beslissing maken waar we dit jaar dan naar toe gaan. Jammer dat heel veel leuke evenementen in één weekend vallen..

Koekeroekus

Berichten: 3321
Geregistreerd: 18-08-13
Woonplaats: Enter

Re: Autumn Desert Trail 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 13:34

Is ronostrand twee dagen dan? Je kunt dan toch ene dag ronostrand doen en andere dag ADT? Of denk ik dan weer te simpel?

magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Re: Autumn Desert Trail 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 13:36

Het zal nooit goed vallen wat dat betreft, er is altijd wel iets. Ik snap de organisatie wel, voorgaande jaren was het weer het steeds net niet met alle bijbehorende problemen. Ik snap het wel dat je en keer veiliger wilt zitten voor mens en dier. Voor de mens is het op een gegeven moment kiezen.

Van

Berichten: 6523
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Nieuw-Buinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 13:38

Koekeroekus schreef:
Is ronostrand twee dagen dan? Je kunt dan toch ene dag ronostrand doen en andere dag ADT? Of denk ik dan weer te simpel?
2 van zulke zware ritten zo vlak na elkaar is funest voor je paard

AnnetteFlame

Berichten: 1440
Geregistreerd: 31-07-13

Re: Autumn Desert Trail 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 13:47

Jaaaaaa dit wordt ons eerste ADT, kijk hier al jaren naar uit! Maar nu is pony echt beleerd en bevestigd dus kunenn we eindelijk <3

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 14:00

Koekeroekus schreef:
Is ronostrand twee dagen dan? Je kunt dan toch ene dag ronostrand doen en andere dag ADT? Of denk ik dan weer te simpel?


Van schreef:
2 van zulke zware ritten zo vlak na elkaar is funest voor je paard


Wat Van al zegt, een cross is ook niet niks voor de paarden. Ik heb dan geluk dat ik nog een paard heb, maar het rijden gaat nog bagger slecht en durf ik met haar niet naar buiten.
Ik heb gekozen voor Ronostrand, die cross heb ik nog nooit gereden (oke ook nog nooit endurance Dwingeloo, TREC of de ADT(wel georganisserd :o)

Hopelijk volgend jaar

Olympia96

Berichten: 3296
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-19 14:08

har166 schreef:
We hebben er wel over nagedacht. Dat is iets anders dan dat het jou niet past... Onze grootste groep deelnemers is recreatieruiter en niet te vinden op bovengenoemde wedstrijden.


Nou dit vind ik wel een beetje onaardig overkomen. Ik vind het ook onhandig gepland want ik heb zowel interesse in Dwingeloo als Trec Noord.... je hebt het toch over de ' buitenruiter categorie '.


Dat kan en dat mag je vinden. Het is eveneens onaardig om te schrijven dat je vindt dat er niet over nagedacht is, zoals degene deed waarop ik reageerde.

We weten dat we niet iedereen blij kunnen maken, dat is nooit zo. Het gaat om keuzes maken en wij kiezen bij deze voor de voor ons beste optie.

Wat weinig mensen zich lijken te beseffen is dat ik dit grote evenement (ik vermoed het grootste hier in het Noorden) samen met een hele goede vriendin van me organiseer. Met z’n tweeën, naast onze meer dan fulltime banen, gezinnen en eigen beestenboel.

Het is voor ons vrijwilligerswerk terwijl de risico’s aanzienlijk zijn. Niet alleen omdat we met dieren werken en mensen, maar ook door onvoorspelbare weersomstandigheden.
Wat zeggen jullie als wij het event moeten afgelasten ivm een code rood of oranje? ‘Nee joh, hou mijn startgeld maar, want jullie hebben al zoveel organisatiekosten voor je kiezen gehad?’

Dit zijn zaken die voor ons meewegen in de beslissing om te vervroegen naar september. En dat het event dan gelijk valt met andere evenementen dat is inderdaad vervelend. Maar voor ons is dit een beperking van de risico’s (geen garantie!) en dat weegt zwaarder.

Wij krijgen een hoop ‘online’ reacties voor de kiezen die vaak écht niet leuk zijn. De drempel om even snel te reageren van achter de pc is heel laag. En vaak is de reactie al gepost, voor er nagedacht is over de redenen achter een beslissing. Want reken maar dat er een hoop is waar we aan moeten denken en waar we aan moeten voldoen.
Die negativiteit is gewoon echt jammer vind ik. Ja het is vervelend om te moeten kiezen tussen twee leuke evenementen, maar toch niet onoverkomelijk?

Edit: in aanvulling op mijn laatste vraag: Sterker nog, als het gaat om keuzes maken... ik kan al drie jaar op rij niet meerijden met de ADT omdat wij zelf in de organisatie zitten. Ik maak liever honderden anderen blij, dan dat ik mijn handen er vanaf trek en er géén evenement is (waar het in 2017 dus al op afstevende als wij de organisatie niet over hadden genomen).