[HK]Het Dikke Buiken Topic 2019 deel 2

Moderators: Apple, Coby, petraaken, C_arola, Dyonne

Imre
Blogger

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2019 deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 20:42

Spannend CP! :):)

Afbeelding
Sæunn vandaag op dag 347.

Miekies0710

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 20:42

Oh cp dat wordt een veulen vannacht !! *\o/*

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 20:48

Komt 'ie aan CP!!

Draagt ze naar de zijkant Imre? Zo op deze foto lijkt ze nog niet zo rond.. Hoe gaat de uier ontwikkeling?

☆☆ http://www.doniahoeve.nl ☆☆
Dressuur paarden fokkerij & merrie-drachtigheids-veulen- begeleiding
♧♧ http://www.fokadvies.nl ♧♧
fokadvies voor dressuur paarden

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 20:59

Ik ben vanavond heel even met mijn ouders langs stal gegaan. Mijn ruin is al behoorlijk welvarend geworden van zijn vakantie... grasbaby op komst? :+

En de merrie is ook al flink gegroeid afgelopen 3 weken. Uiteraard even mijn hand op de buik en de beeb werd toch druk! Zo leuk. Hoor ik later van mijn stalgenootje die de merrie beweging geeft en op conditie houdt dat de baby de laatste dagen constant hyper is. Wordt me er eentje. <3

Wij zitten nu op 277 dagen, dus nog flink wat geduld. Ga er gewoon keihard voor dat ik tegen die tijd helemaal op de rit ben en ze mooi thuis kan bevallen. Uiteraard is er wel gereserveerd bij een kraamstal, waar ze begin juni heen kan als ik het niet red. :j

Freddy Z1+39, Enchelina Halieda M2+10, Zoran M2+2, Golden Diamond L2+8, Amy's Latina Z1+0, C'est Leva's Fürst B+10, Peter B+9, Kubanito M2+0, Alice M2+2

Imre
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 21:02

Vulina dit was gister
Afbeelding

En vanavond
Afbeelding

En zo ziet ze er normaal uit

Afbeelding

Voor haar doen is ze echt heel rond.

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 21:10

Lisanne gefeliciteerd met het veulen.

CP daar komt een veulen aan. Succes vannacht.

Laylah geduld is een schone zaak. Het komt vanzelf en er is er nog nooit 1 blijven zitten. Maar ik denk dat het nog wel even duurt gezien de puntbuik.

R.I.P Blub vaarwel mijn meisje.
R.I.P Fientje vaarwel mijn meisje.
Kyra ( Royal Dance X Gribaldi ) M2+2

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 21:14

Sparky, lijkt mij vrij normaal. Dit had merrie hier ook met haar uier precies zo op 292 dagen ineens. :)

Dat lijkt mij indd ook gewoon zucht Laylah, horror he dat wachten..

Spannendd CP!!

Quenz uier is 's ochtends wel vollig maar na beweging 's avonds weer leger. Duurt nog wel even denk ik. Wel heeft ze al paar dagen soort harspuntjes, kunnen ook stopjes zijn.

Ochtend
Afbeelding

Na beweging :')
Afbeelding

Brigitte_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 21:18

Die maakt het wel spannend cp! Succes :D

Vraagje ivm zucht, kan dit blijven tot de bevalling of verdwijnt het voor die tijd?

Carienke <3 ster, IBOP v. Upgrade x Burggraaf
Gemma <3 Indoctro x G. Ramiro Z

Laylah2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 21:24

Oké, het is de eerste keer dus kan ik alleen maar leren hihi vind het allemaal zo eng wil dat alles goed. Komt.

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 21:36

Alicelover, oooo vast heerlijk om weer even.bij je 2 toppers te zijn, je hebt nog tijd om verder te herstellen, komt vast goed. Nu nog een keertje op bezoek bij Rey <3

Succes voor de wakers

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 21:45

Ik heb telefonisch overleg gehad met de DA over het "opschonen" van mijn merrie. Als ze gwn goed eet, mest, plast, niet ziek oogt en geen koorts heeft is het niet erg en zal t idd minder worden.
Gek, ik heb t eigenlijk nog nooit gezien bij een merrie die net n veulen had. Ik hoop idd maar dat t snel over is..
Tegenwoordig bel ik de DA nogal eens.. al is het maar ter geruststelling, fijn dat dat ook gewoon kan! Ze zullen me mss een overspannen baasje vinden, hihi. Jammer dan.

@tinker... vervelend joh, een hele zorg zeg! Sterkte!
@cp..spannuuund!
@ brigitte.. geen idee..sorry

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 22:04

Opschonen zie je bij de ene veel duidelijker dan bij de andere. Sinds zie je er hele klodders uitkomen, vooral bij beweging :j

Brigitte, zucht blijft eigenlijk altijd tot na de bevalling. Daarna trekt het langzaamaan weg.

Imre, je kent de merrie, en ziet het zelf het duidelijkste :) Geen enkele merrie draagt hetzelfde. 1 van mijn eigen die bijna is uitgerekend zie je ook maar weinig aan. Mooi rond en gezond, niet overdreven drachtig. Anderen die nog veel langer moeten zijn al mega! Zo'n verschil.. Heb haar zelfs nog laten opvoelen, veulen zat er nog braaf in..

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 22:08

jobamara schreef:
Alicelover, oooo vast heerlijk om weer even.bij je 2 toppers te zijn, je hebt nog tijd om verder te herstellen, komt vast goed. Nu nog een keertje op bezoek bij Rey <3

Succes voor de wakers

Wil maandag met mama naar Rey. Dan wordt de kleine man namelijk precies een jaar. <3

Freddy Z1+39, Enchelina Halieda M2+10, Zoran M2+2, Golden Diamond L2+8, Amy's Latina Z1+0, C'est Leva's Fürst B+10, Peter B+9, Kubanito M2+0, Alice M2+2

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 22:10

Succes voor de wakers! Hoop volle uiers, dus hopelijk morgenochtend weer wat veulens rijker in dit topic. :D

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 22:25

Idd zucht trekt na de bevalling langzaam weg. Jade had er dit jaar ook heel veel last van, toen ze op 7 dagen na de bevalling gescand werd zag de veearts het zelfs nog op de echo zitten.

Volg onze knappe hengsten op Facebook en Instagram! GP Mister Dual Jac - EMH Top Dun Chex - Double Dun Gallo Gun
[KS-MK] 3 Paint veulentjes verwacht in 2020

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 22:30

Cp die komt eraan

Alicelover fijn dat je nog eens bent langs gegaan.

Kabayo amai die buik is ineens ontploft :')

Imre ik vind ze ook wel heel bescheiden maar iedere merrie draagt anders natuurlijk, al ziet ze er naar mijn oog ook vrij iel uit. Ze zou de extras straks wel kunnen gebruiken.

Die uier op 296 dagen. Men merrie begon ook vrij vroeg maar heeft er toch nog tot 337 dagen overgedaan om dan nog steeds bijna zelfde uier te hebben.

Blossoms don't compeed one another, they just blooms.
One life, live it.

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 22:37

Ik stuiterrr!!! Na alle slapeloze nachten dacht ik vanmiddag nog even bij te kunnen slapen... toen ik werd gebeld door de stalhouder dat soof bezig was! Dus boor niks een dure camera in de stal := maar goed rond 5 uur is soof na 345dagen bevallen van een prachtig gezond merrie veulen!!! Ik heb nog geen naam... Ik vind het zelf een erg groot veulen
Afbeelding

Sarah 08'10'10~ 12'09'17
'My favorite hello and hardest goodbye'

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 22:38

Gefeliciteerd! Heerlijk zo overdag.

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 22:39

Succes CP, dat moet goed komen vannacht!

Vanavond naar DA gereden om de merrie open te laten zetten. Meteen ook maar een echo gemaakt om te kijken hoe alles er nu uit ziet. Placenta is nog steeds flink verdikt, maar zo tegen het einde van de dracht mag dat ook meer. Verder geen vocht of pus zichtbaar, dus alles lijkt stabiel gebleven. Meten van de placentawand lukte niet. Veulen was heel actief en botste steeds met een hoefje of een neusje in beeld. Was heel leuk om te zien. Net of het wilde zeggen: ga eens weg man, het is hier al krap genoeg zonder jou erbij haha.

We mogen afbouwen met de Regumate, AB blijven we geven tot einde dracht.

Het ziet er naar uit dat we af mogen gaan ronden met een gewone bevalling. Opgelucht!

Pluk de dag!

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 22:45

tirzasarah10 van harte gefeliciteerd met je knappe veulen!

Hier is het veulen seizoen zoals het er naar uit ziet ten einde en word er al volop genoten van de twee veulens die er al zijn :D .
In de kudde van Isaac zouden we eind deze zomer nog een veulen verwachten van een merrie, maar die merrie is vorige week overduidelijk weer hengstig geworden en eigenaar zei ook al dat ze al 3x op 3 verschillende dagen door de hengst is gedekt (ze zoekt hem ook steeds op) dus dat is eigenlijk wel een heel duidelijk teken dat ze niet drachtig is :) .

Enige waar we nu dus nog op wachten is de koe. Zij lijkt van wat ik vandaag zag ook begonnen te zijn met het vullen van de uier, maar nog niet vol genoeg. Staart begint ze al wel hoger te dragen, maar nog niet zoals het moet vlak voor bevalling dus we wachten nog rustig af op ons tweede en laatste kalfje van dit seizoen :j . Er zijn uiteraard meer tekenen bij de koeien waar ik op let :) . Zou leuk zijn voor onze Storm (kalf) dat die straks een speelmaatje heeft :j .

Gedachten spelen zich af in beelden, beelden worden woorden, woorden worden een zin, een zin word een paragraaf, een paragraaf een hoofdstuk, een hoofdstuk vormt een boek en zo vormt zich een verhaal♥

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 22:48

Gefeliciteerd Tirza! Lekker zo!

Wat een opluchting BM! Hoeveel dagen is ze nu? En moet je AB spuiten of oraal geven?

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 22:49

*\o/* gefeliciteerd tirzasarah10 lekker zo overdag

Oef bussymissy das al hele opluchting

Ik spam men kleine jongen ook nog eens :o

Afbeelding

Blossoms don't compeed one another, they just blooms.
One life, live it.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 22:52

ik Had een merrie die aan de nageboorte was blijven staan. Die hebben ze er met water afgehaald. Hele mooie methode alleen zeker de eerste paar dgn als ze dan rollen dat gutst het water er echt af. Opschonen plus extra water zeg maar.

Ik waak ( nou ja zet paar x per nacht de wekker) bij onze loge. Ze heeft mega uier, maar niks er aan nog. Wel al over tijd. Maar ze is maiden dus je weet maar nooit. Maar vanavond krijgt onze eigen merrie harsjes. Dus opletten bij 2 merries.

2020 een jaar waarin in het anders aan ga pakken, eens kijken hoe dat uitpakt!!

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 23:40

Gefeliciteerd Tirzasara!

Hier nog niks....

Stal van 't Heideveld
Nuadhu B+10 -> L1+16 -> L2+17 -> M1+12 M2+7 Eindstand..

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 01:03

Gefeliciteerd, lekker zo'n bevalling overdag!

Goodbyes are not forever, goodbyes are not the end. They simply mean I'll miss you until we meet again..
AZ Rahnanah Bint Aziza 14-02-2010 - 28-01-2012
Chantal's Aziza 21-02-1997 - 15-11-2018