[HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JusticeJ

Berichten: 119
Geregistreerd: 14-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 11:51

Ik heb dit jaar de SGW gerechtigde oefencross gereden in Staphorst! Die was s'ochtends vroeg en was vrij kort maar wel uitdagend genoeg met een paar flinke hindernissen (andere route dan de boscross). Die is wel echt aan te raden! Er deden daar ook maar 40 mensen aan mee. Boscross is idd bijna elk jaar een chaos, maar alsnog vinden heel veel mensen het leuk (incl. al mijn achterban)! Misschien is een limiet de volgende keer beter, er waren ook 300+ starts..

Mijn paard liep heel fijn foutloos en ik ben dus ook benieuwd naar Markelo zondag *\%/*

Ils_K

Berichten: 7532
Geregistreerd: 09-01-05
Woonplaats: Roden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 07:26

Markelo gansers succes vandaag!


Ik ben gister naar Markelo geweest, het was onze eerste cross samen. En wat een geweldige dag! Springen foutloos, daarna door naar de cross en die ook heerlijk foutloos kunnen rijden. Echt genoten onderweg <3 Hij pakte super aan. Daarna mochten we een 4e prijs mee naar huis nemen :D

Voor de liefhebben, mijn rit
https://m.youtube.com/watch?v=Pb3obRL0atM

paljaslaura

Berichten: 2742
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 08:44

Gefeliciteerd nogmaals!

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9309
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 17:14

Gefeliciteerd voor iedereen die prijs had of een fijne cross gereden heeft!

Voor ons was het ook een geweldig weekend.
Gisteren met de C pony en mijn ruitertje hun M debuut.
Toch erg spannend want het komt natuurlijk zelden voor dat een C pony aan de start komt in de M cross.
Na de dressuur een mooie 7e plaats en met een foutloos springparcour opgeklommen naar een 2e plaats. Toen de cross in en niet alleen mijn ruitertje, maar ook ik vond het erg spannend.
Maar WAUW wat gingen ze geweldig!! Een foutloze cross 8sec van de ideale tijd af en hiermee een 4e prijs behaald zonder tijdfouten hadden ze gewoon gewonnen. Nou onze dag kon niet meer stuk!

Afbeelding

Vandaag ik met mijn arabier aan de start in de B paarden. In het springen nog wat onstuimig, maar al zoooveel beter als de afgelopen 2x, nu 2 balkjes er af. Daarna de cross in en daar ging hij weer zoals altijd als een speer foutloos. Net niet binnen de tijd gecrosst, maar we hadden wat issues bij de start. Ik had hem te lang in de startbox laten wachten dus toen ik mocht gaan stond hij op slot hahah.
Dat doe ik dus de volgende keer niet meer.

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 18:26

Leuk filmpje kyrke! Ik heb jou nog wel zien lopen.

Ik ben hier supertrots! Het was ons debuut en we zijn 4e van onze categorie geworden met 2 winstpunten! 182 in dressuur (licht teleurgesteld) en foutloos parcours en cross! *\o/* een tijdfoutje in het parcours.
Echt heel blij!

annikavolder

Berichten: 753
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Amsterdam

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 18:46

Bij mij was markelo een teleurstelling. ben eraf gevallen in het springen op 3 toen ik voorwaarts een wat grote afstand wilde oplossen en gaudi stopte omdat het niet paste. Ik vloog rechtdoor eraf :-( Geen cross dus voor ons.... gelukking mocht ik van de jury voor mijn eigen vertrouwen (dat vorig jaar door verschillende vallen in het springen een hele grote deuk had opgelopen) alsnog een rondje springen en dat ging fijn met aleen een weiegring op 3 omdat ik twijfelde na mn val. Verder wel met een fijn gevoel weer naar huis, maar heel jammer dat ik de cross niet heb kunnen rijden

annikavolder

Berichten: 753
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Amsterdam

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 18:47

@lieke echt super!!!!

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9309
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 18:51

Ik zag jou uit het springparcours wandelen Annika! Ik kwam toen net terug uit de cross en moest bij de dierenarts keuren.

Ils_K

Berichten: 7532
Geregistreerd: 09-01-05
Woonplaats: Roden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 17:24

Kyrkelover Fijn gereden zo te lezen

Lieke gefeliciteerd!

Annikavolder jeetje wat balen!

Ik heb deze besteld <3
Nog zo aan het nagenieten, smaakt naar meer maar nog even geduld, eind mei weer.
Afbeelding

_Elke

Berichten: 1740
Geregistreerd: 03-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 21:03

Even geknipt uit SGW Markelo topic ;)

Ik ben gister gestart in de B met dressuur, mijn girafje deed het voor ons doen goed met 184 punten. Springen begonnen we meteen met een balk op 1. Beetje te dicht eronder en dan vind Coco het wel best en tikt hem eraf. Daarna een stop op de laatste, hij schrok van iets bij de dressuur ofzo? Raar...

Cross lekker kunnen rijden! Maar we hebben voor wat spektakel gezorgd bij de waterbak := := Coco liep er netjes in nadat ik ook natte voetjes had gehaald, ineens neemt die een jump! Niet normaal, ik werd dus gelanceerd maar kon om zijn nek blijven hangen. _O- Hij springt zelf nr 14, ik hing ergens aan de zijkant en werd door de sprong weer erop geslingerd. Beugel kwijt, paard in volle galop door. 15 nog met 1 beugel kunnen springen maar daarna even stil gezet om alles recht en goed te doen. Uiteindelijk 40 seconden straf, extra rondje bij het water en het stilzetten na de paddenstoelen.

Wat een maf paard... Hier een compilatie van onze dag. Ik heb genoten :) En gelachen..

freedomshet

Berichten: 484
Geregistreerd: 12-06-18
Woonplaats: Elst

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 21:15

hii, weet niet of ik de vraag hier mag stellen spreek me gerust aan.
maar weet iemand nog een leuke cross in mei waarbij je mag fotograferen? liefst in een uur om Arnhem

Cioccolato

Berichten: 6605
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 22:03

Oefencross in hooghalen is erg leuk. Voor de rest zit ik er even niet in.

Elke.. Die waterbak.. Het is hilarisch om te zien. Wat een gekke actie. _O-

Joki

Berichten: 4685
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 22:35

freedomshet schreef:
hii, weet niet of ik de vraag hier mag stellen spreek me gerust aan.
maar weet iemand nog een leuke cross in mei waarbij je mag fotograferen? liefst in een uur om Arnhem


Kronenberg 4 en 5 mei internationaal en 11 en 12 mei nationaal. Is wel echt een uur met de auto


In juni heb je ede dat is lekker dichtbij

Shauniraquel

Berichten: 1594
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 09:10

_Elke schreef:
Even geknipt uit SGW Markelo topic ;)

Ik ben gister gestart in de B met dressuur, mijn girafje deed het voor ons doen goed met 184 punten. Springen begonnen we meteen met een balk op 1. Beetje te dicht eronder en dan vind Coco het wel best en tikt hem eraf. Daarna een stop op de laatste, hij schrok van iets bij de dressuur ofzo? Raar...

Cross lekker kunnen rijden! Maar we hebben voor wat spektakel gezorgd bij de waterbak := := Coco liep er netjes in nadat ik ook natte voetjes had gehaald, ineens neemt die een jump! Niet normaal, ik werd dus gelanceerd maar kon om zijn nek blijven hangen. _O- Hij springt zelf nr 14, ik hing ergens aan de zijkant en werd door de sprong weer erop geslingerd. Beugel kwijt, paard in volle galop door. 15 nog met 1 beugel kunnen springen maar daarna even stil gezet om alles recht en goed te doen. Uiteindelijk 40 seconden straf, extra rondje bij het water en het stilzetten na de paddenstoelen.

Wat een maf paard... Hier een compilatie van onze dag. Ik heb genoten :) En gelachen..
[ Video ]


Ik heb die video voorbij zien komen inderdaad. Jeetje wat een sprong, netjes dat je bent blijven zitten en gewoon doorgaan! Bikkel haha!

Kelan

Berichten: 1626
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 09:46

wat een sprong Elke! Knap dat je daarna nog netjes over 14 kwam!

Gefeliciteerd liekec. Knap gedaan!

Wat jammer Annika, maar wel fijn dat je nog een rondje mocht springen.

Kyrkelover, dan heb ik jullie nog zien springen. Ging inderdaad nog wat onstuimig. Maar knap gecrossed dus!

Ils_k ook gefelicteerd !

Bij ons was Markelo helaas niet zo'n succes. In de cross tussen 6 en 7 er af gevallen :o
Geen idee wat daar nu precies gebeurde. maar goed, we zijn allebei nog heel (ik wel wat spierpijn :D ) En het was gelukkig niet op een hindernis of zo, dus ook nog wel gewoon vertrouwen voor een volgende keer. Want tot 6 ging het eigenlijk heel fijn (op een 180 graden draai op dat zandpad na, ivm tegenligger :o )

JusticeJ

Berichten: 119
Geregistreerd: 14-12-13

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 20:13

Goed gedaan allemaal! En als het wat minder ging: snel weer een mogelijkheid!

Bij mij ging Markelo redelijk goed. Springen zag hij wat spoken maar met de cross heel fijn foutloos en een goeie tijd. Daarmee nog wel 7e geworden in mijn rubriek *\o/*

Ik ga me nu opgeven voor Putten/Ede. Ik twijfelde of ik L zou starten maar dat wordt denk ik gewoon nog B.

Succes voor iedereen die naar Hooghalen gaat! Is een hele leuke oefencross, heb hem zelf ook meerdere keren gereden.

DoretteK

Berichten: 844
Geregistreerd: 12-04-15

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 11:25

Ik ga dit jaar niet naar Ede; vind het zo jammer dat de L op twee dagen is. Voor mij is dat helaas niet haalbaar, terwijl Ede wel altijd een mooie cross heeft...

Komen goede uitslagen langs van Markelo, gefeliciteerd allemaal!

massiemas

Berichten: 395
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Markelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 13:21

Hoi allemaal, ik meld me hier ook graag nu mijn crossdebuut gemaakt (en overleefd *\o/* ) is. Leuk om alle berichten en resultaten van iedereen te lezen en het voor- en na plezier rondom de crossen. Ook de helmfilmpjes kijk ik altijd graag! Afgelopen zondag zijn we B gestart in Markelo en met 2 weigeringen rondgekomen.
Ooit met de pony gestart en de jaren daarna steeds geen geschikte paarden gehad voor het crossen. Sinds een jaar weer een eigen paard dus dit was een mooi doel om naartoe te werken. Het smaakt naar meer, dus Markelo Snorrewind is ook opgegeven :D . Ik zoek er nu eigenlijk nog een bij om voor de zomer te rijden. Is Ede een aanrader om als beginnende combi te rijden? We wonen in Markelo en deze lijkt qua afstand nog het beste te doen.. Alle tips zijn welkom! :o

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 13:48

Ik vond Ede een heel fijn terrein en de oefencross was goed te doen, wel veel greppels en trakheners.

Jammer kelan!
En gefeliciteerd met je 7e plek, Juul.
Elke, dat filmpje :+

FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 17:15

Ede is altijd heel vriendelijk :j

kamsel
Berichten: 3410
Geregistreerd: 12-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 17:36

FCSA schreef:
Ede is altijd heel vriendelijk :j


Vond Ede ook vriendelijk, maar heb daar nog maar 1x gereden..
Wel werd er vorig jaar erg slecht gesprongen, terwijl het echt niet aan de maat of lastig stond. Het liep ook echt enorm uit (mijn officiële cross starttijd moest ik het springparcours nog in)..

Wil daar eigenlijk L starten, maar dan ben ik 2 dagen onder de pannen.. wel geen last van uitloop

Hier nog steeds aan het nagenieten van Markelo, veel tijdfouten maar dubbel foutloos. Binnen een half jaar na m’n blessure weer m’n eerste wedstrijd gereden, ook heeeeeeeel blij mee.

Sjaco
Berichten: 375
Geregistreerd: 31-10-15

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 19:07

Waar vinden jullie de info over Ede-Putten?
Vraagprogramma op Mijn KNHS staat nog in concept.
Op startlijsten staan geen extra info en op de website stal-lozeman kan ik ook niets vinden.

Is alleen de L op 2 dagen?
M en Z niet?
Moet je dan tussentijds verplaatsen?

Elise_K

Berichten: 3802
Geregistreerd: 27-07-05
Woonplaats: Nijkerkerveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 19:25

Sjaco schreef:
Waar vinden jullie de info over Ede-Putten?
Vraagprogramma op Mijn KNHS staat nog in concept.
Op startlijsten staan geen extra info en op de website stal-lozeman kan ik ook niets vinden.

Is alleen de L op 2 dagen?
M en Z niet?
Moet je dan tussentijds verplaatsen?



Ervaring uit voorgaande jaren: Dressuur en springen is voor de L, M en Z op zaterdag in Putten op het terrein van Lozeman. Op zondag is de cross in Ede op de Valouwe, voor de B (zonder dressuur) is het springpacours ook daar. Opgeven dmv email sturen, dat stond in een berichtje op de Facebook pagina van SGW Ede Putten

Cioccolato

Berichten: 6605
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 20:44

Voor mij valt daarom Ede ook altijd af.
Nu wacht ik even wat oefencrossen af hoe paard aanpakt of ik daar de oefencross rij of B ga starten. Ik heb de week erop wel B in Dijkgatbos opgegeven.

Mijn L paarden start ik er nooit, helaas 2 dagen. Vind ik niet tof haha

DoretteK

Berichten: 844
Geregistreerd: 12-04-15

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 20:48

Wat Elise zegt inderdaad! Gaat al jaren zo, dus lijkt me dit jaar ook. Op facebook zijn ze te vinden (Sgw Ede & Putten).

De B in Ede is erg vriendelijk ja! Heb hem 2x gereden en beide keren makkelijk foutloos rond. Vorig jaar zat er een greppel in de B, maar met een alternatief dus vond ik ook goed te doen.

Ik moest echt sprinten naar de cross van de start vorig jaar, ze waren al aan het aftellen. Dus ik zeg nog even dat ik pas echt net uit het springparcours kwam, maar dat was niet zijn probleem zei die man bij de start :')