[HK]Het Dikke Buiken Topic 2019 deel 2

Moderators: C_arola, Dyonne, Apple, Coby, petraaken

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 20:28

Siptje wat spannend zeg.

Hahaha CIO idd die is heel fotogeniek. Heeft em natuurlijk van mams geërfd he. Kan die niks aan doen.

Oh Astrid ik dacht dat je dat al wist van in men volgtopic. Jep een dunalino merrie, leuk reiningpapier en Belgisch kampioen geweest trail. Maar wegens blessure nu om mee te fokken. Allez mijn man heeft ze gekocht :')
Dat inkrimpen zit al vastgevroren in de diepvries

Blossoms don't compeed one another, they just blooms.
One life, live it.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 20:47

Onze kleine man groeit ook erg goed. Hier een foto van 7-4. Hij is geboren op 2-4
Afbeelding

En dit was hij vandaag, met een kale bil. Onwijs charmant :')
Afbeelding

Niet helemaal 2 dezelfde foto's, maar je kan het er wel op zien geloof ik :j

[KS-ITP] Eerder dan verwacht geboren
As long as we're together, kerstmuts has no end.♥ [o]

jobamara

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2019 deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 20:49

Dustinlover, :* fijn dat je bij de paardjes even jezelf kan zijn, dat heb je echt nodig in deze tijd :(:)

Alice lover, topper +:)+ neem je tijd hoor.

Fleuribelle, hoop dat het iedere dag wat beter gaat voor jullie. :(:)

Diertjec, vlgs mij wil de jouwe niet zo lang op de lijst blijven, super dat je het zo bijhoud, dank je.

Astrid, ha ha Vlinder heeft het druk met Bloem.

Cio, _O- geweldig en zoooo herkenbaar.

Fotsy, <3 , ik wilde regen had maar naar hier gestuurd. Twist is gaaaaafff

Siptje, alvast succes!!

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 20:53

Diertjec

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 20:56

Jobamara, ik denk dat ze er ook gauw vanaf wilt hahah. _O-

Siptje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 21:06

@nynkster nee dat denk ik ook nummer 2 mag wel komen nu ze is vandaag 1 weekje over zou mooi zijn :)

@astrid nee heb jammer genoeg geen strips meer :(

@diertje haha ja idd vond ik ook maar zo zien we dat ze echt wel los is hihi

@dusten fotsy en job.
Ja hé en dankjewel benieuwd wat er nu komt :D

Amai het gaat hier wel echt super hard ik geraak echt bijna niet meer mee haha in 4 dagen had ik 45 pagina's bij te lezen met hélizé had ik nog tijd alle dagen te volgen maar nu moet ik echt tijd hebben om bij te lezen hihi :=

[KS-MK] Eerste veulentje op komst! Van for gribaldi
Baby verwacht terug een baby 27/02/2019
Babytje verwacht een 2017 babytje <3
R.i.p mooie jongen! Impéro 03/04/06-29/01/17

SparkYY_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 21:32

Hoi allemaal!

De afgelopen maanden heb ik trouw meegelezen en iedereen gefeliciteerd, maar redde ik het niet om actief te reageren op alle verhalen. Vanaf nu wil ik dat graag wat beter gaan bijhouden, aangezien het hier richting de eindstreep begint te gaan en ik merk dat de behoefte groeit om vragen te stellen aan jullie. Dan is het ook zo eerlijk als ik netjes ook op alle andere verhalen van andere reageer, dus bij deze een mijn eerste bijleespost van de berichten van gister en vandaag :)

Tirzasahara10 hoeveel nachten ben je al aan het waken? Nog geen luciferstokjes nodig voor je ogen? :P

Laylah2002 en Dieuwke hopelijk duurt het niet lang meer voor haar…. Ik volg jullie topics ook en zit vol spanning te wachten op jullie gouden veulentjes :)

Fijn dat het langzaam beter gaat WietskeK, lijkt me erg moeilijk dat je het veulen niet helemaal kan knuffelen, ze zien er altijd zo knuffelig en zacht uit!

Al_Zawraa ik heb je verhaal gevolgd, wat super sneu dat de opstart zo moeilijk ging maar tegelijkertijd ook een enorme opluchting denk ik dat het nu wel beter gaat, weer een zorg minder! Het is wat, dat fokken….

Knap paard Tinniie, maar die heeft ook veel tijd gehad in de baarmoeder om afgemaakt te worden whaha!

Kabayo knappe zilver, ik volg je topic ook al :)

xYaartje, Voyou, AstridJ, Fotsy, Cioccolato en Max66, wat een rijkdom! Super schattig filmpje Astrid

Stal_HD, Riv_Q, BusyMissy, Lauraax, Laurievc, Diertjec, Corinadrenth, Jael89, Miekies0710, Siptje bij jullie begint (of is) het ook spannend te worden! LEUK!! Laurievc en Celestex ik geloof dat niemand het precieze antwoord weet op die vragen :P Gekke merries met hun gekke draagtijden… Jael89, die lijkt wel drachtig van kingkong zeg!

Welkom terug Dustinlover :) :+: En Alicelover, hopelijk voel je je snel beter…. Fijn dat er in ieder geval een stijgende lijn in zit.

Wij zitten inmiddels op 295 dagen dracht. Mijn merrie is maiden maar de veranderingen beginnen wel overduidelijk te worden! Dik buikje maar vooral ook veel uierontwikkeling de laatste week, daar zou ik graag jullie mening over willen horen: is dit normaal?? Na een dagje in de wei is het uier nog redelijk gevuld, na het rijden loopt ie helemaal terug/leeg.

Afbeelding

Verder rijden we nog zo'n 4 à 5 keer in de week. Stap en draf gaan moeiteloos, galop wordt lastiger (ze wordt sneller moe, logisch, dus die slaan we ook vaker over). Ze glimt als een spiegel, heeft appeltjes en staat verder lekker hele dagen in een wei vol gras. Ook Daisy-tv is afgelopen weekend geinstalleerd dus we kunnen alvast beginnen met spioneren :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 21:47

Ik heb het zelfde sparky kan het slecht bij houden
Ga nu eerst weer wat pagina's bijlezen

Naambordjes, portretten en meer
Geschilderd met aquarel, olieverf of gebrand met pyrografie
https://mjsartonwood.weebly.com/#

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 21:56

SparkYY_8 schreef:
Hoi allemaal!

De afgelopen maanden heb ik trouw meegelezen en iedereen gefeliciteerd, maar redde ik het niet om actief te reageren op alle verhalen. Vanaf nu wil ik dat graag wat beter gaan bijhouden, aangezien het hier richting de eindstreep begint te gaan en ik merk dat de behoefte groeit om vragen te stellen aan jullie. Dan is het ook zo eerlijk als ik netjes ook op alle andere verhalen van andere reageer, dus bij deze een mijn eerste bijleespost van de berichten van gister en vandaag :)

Tirzasahara10 hoeveel nachten ben je al aan het waken? Nog geen luciferstokjes nodig voor je ogen? :P

Laylah2002 en Dieuwke hopelijk duurt het niet lang meer voor haar…. Ik volg jullie topics ook en zit vol spanning te wachten op jullie gouden veulentjes :)

Fijn dat het langzaam beter gaat WietskeK, lijkt me erg moeilijk dat je het veulen niet helemaal kan knuffelen, ze zien er altijd zo knuffelig en zacht uit!

Al_Zawraa ik heb je verhaal gevolgd, wat super sneu dat de opstart zo moeilijk ging maar tegelijkertijd ook een enorme opluchting denk ik dat het nu wel beter gaat, weer een zorg minder! Het is wat, dat fokken….

Knap paard Tinniie, maar die heeft ook veel tijd gehad in de baarmoeder om afgemaakt te worden whaha!

Kabayo knappe zilver, ik volg je topic ook al :)

xYaartje, Voyou, AstridJ, Fotsy, Cioccolato en Max66, wat een rijkdom! Super schattig filmpje Astrid

Stal_HD, Riv_Q, BusyMissy, Lauraax, Laurievc, Diertjec, Corinadrenth, Jael89, Miekies0710, Siptje bij jullie begint (of is) het ook spannend te worden! LEUK!! Laurievc en Celestex ik geloof dat niemand het precieze antwoord weet op die vragen :P Gekke merries met hun gekke draagtijden… Jael89, die lijkt wel drachtig van kingkong zeg!

Welkom terug Dustinlover :) :+: En Alicelover, hopelijk voel je je snel beter…. Fijn dat er in ieder geval een stijgende lijn in zit.

Wij zitten inmiddels op 295 dagen dracht. Mijn merrie is maiden maar de veranderingen beginnen wel overduidelijk te worden! Dik buikje maar vooral ook veel uierontwikkeling de laatste week, daar zou ik graag jullie mening over willen horen: is dit normaal?? Na een dagje in de wei is het uier nog redelijk gevuld, na het rijden loopt ie helemaal terug/leeg.

[ [url=m/u80Uke.png]Afbeelding[/url] ]

Verder rijden we nog zo'n 4 à 5 keer in de week. Stap en draf gaan moeiteloos, galop wordt lastiger (ze wordt sneller moe, logisch, dus die slaan we ook vaker over). Ze glimt als een spiegel, heeft appeltjes en staat verder lekker hele dagen in een wei vol gras. Ook Daisy-tv is afgelopen weekend geinstalleerd dus we kunnen alvast beginnen met spioneren :)

[ [url=m/XqbR2K.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/yMEhzL.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/PHgnCZ.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/MEfJ0M.png]Afbeelding[/url] ]

Ze is nu 4 nachten aan het spoken en ik ben kapot hahah. Dat ik chronisch ziek ben helpt ook niet mee.

Ze heeft al behoorlijk uier! Ik ben verslaafd aan het paard bespieden

Sarah 08'10'10~ 12'09'17
'My favorite hello and hardest goodbye'

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 21:58

Ik kan het ook allemaal niet volgen, helemaal de uiers. Gelukkig hou ik wel bij wie er veulentjes hebben gekregen dus het gaat nog een beetje goed! _O-

Ik doe mn best. Komende week 3 hele lange dagen werken, dus ik gok 100 pagina's bijlezen :))

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 22:06

Ik denk dat veel mensen dat hebben hoor dat je niet overal op kan reageren. Ik lees normaal altijd alles, maar altijd via telefoon en dan is het gewoon niet bij te houden.

Staan er echt weer een aantal op springen. Spannend!

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 22:14

Ik ben benieuwd naar je nieuwe merrie Fotsy! Wordt ze dit jaar gedekt? En door wat voor hengst dan?

Cio, ik vind zijn oren suuuuuper schattig <3 ziet er zo een lieverd uit! Ik ben toch fan.

Bambi doet nog niets speciaals, maar ik heb toch de indruk dat die verandert. Maar ja. Dat zeg ik ni 2 weken :')

Buzz doet het goed. Hij is een beetje erg sociaal. Hier met de verzorgster
Afbeelding
Afbeelding

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 22:24

Knolselder <3 <3

xLisanneP1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 22:35

Is het normaal dat de uierontwikkeling achteruit gaat? Dit is nu al de tweede keer en ze is al 358 dagen.. zucht

Laylah2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 22:40

xLisanneP1 schreef:
Is het normaal dat de uierontwikkeling achteruit gaat? Dit is nu al de tweede keer en ze is al 358 dagen.. zucht

Heb je de dierenarts om raad gevraagd misschien dat hij of zij je meer kan helpen.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 22:49

Knolselder schreef:
Ik ben benieuwd naar je nieuwe merrie Fotsy! Wordt ze dit jaar gedekt? En door wat voor hengst dan?

Cio, ik vind zijn oren suuuuuper schattig <3 ziet er zo een lieverd uit! Ik ben toch fan.

Bambi doet nog niets speciaals, maar ik heb toch de indruk dat die verandert. Maar ja. Dat zeg ik ni 2 weken :')

Buzz doet het goed. Hij is een beetje erg sociaal. Hier met de verzorgster
[ [url=m/5RIbPg.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/zDuaus.jpg]Afbeelding[/url] ]

Aaaah die foto's! Wat tof om zulke foto's te hebben.

Zijn bijnaam is Flappie, vanwege zijn grote oren die vaak flapper en in zijn acties. En die kleur, gewoon lichte haren dus het valt ook zo op _O-

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 23:28

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 23:44

Knolselder, wat een lieve foto's! :+:

En weer een paar wat dichterbij de eindstreep, spannend!

En bedankt dames. Ik lees braaf mee en reageer waar ik kan. Wat tevens een fijne afleiding is. :j

Freddy Z1+34, Enchelina Halieda M2+10, Zoran M2+2, Golden Diamond L2+8, Amy's Latina Z1+0, C'est Leva's Fürst B+10, Peter B+9, Kubanito M2+0, Alice M2+2

Iersas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 00:15

Sorry voor mijn late reactie. Na zo weinig tot geen slaap en de hele dag op de blauwe wolk bij mijn veulentje heb ik nu pas even tijd :')

Het gaat super goed met Rhythm Finlay en moeders <3 Mams is een shetlander van 1.16 en paps is een welsh A valk (Rhydaman (G)).

Finlay is inderdaad een flinke jongen, dit is het 3e veulen van mijn merrie maar nog nooit zo'n grote gehad.

Hier wat droog foto's van vanmiddag :D :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

♡Micha & Kionah♡
Micha drachtig van Twisthoeve Rhydaman,20 april '19 uitgerekend.
Shetlander X welsh A

Diertjec

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 06:05

Lijstje 29 april schreef:
29 april 2019
xLisanneP1 - Isabella - 359 dagen
Dieuwke - Shenzi - 350 dagen
Orchidee96 - Keira - 348 dagen
Imre - Sæunn - 346 dagen
Siko - Owni Rouge - 346 dagen
TimoKyana - Kelly - 345 dagen
cp112 - Styles - 344 dagen
Tirzasarah10 Soof - 344 dagen
Siptje - Babs - 343 dagen
Laylah2002 - Laylah - 341 dagen
xPenny - Cequinta Z - 339 dagen
Miekies0710 - Renske - 338 dagen
Mer1980 - Solo - 337 dagen
Brigitte_D - Gemma - 336 dagen
BlackBeautyZ - Zaphir - 336 dagen
cp112 - Hope - 334 dagen
_Karin - Jillz - 334 dagen
corinadrenth - diva - 332 dagen
Jael89 - Maram - 330 dagen
Neonlight - Sarona - 328 dagen
Eef_Bam - Cadanza - 327 dagen
Tinniie - Missy - 327 dagen
cp112 - Fifty Shades of Grey (Fief) - 327 dagen
baudyh - Meys - 325 dagen
Diertjec - Eleane - 323 dagen
Candalisa - Sally - 323 dagen
BussyMissy - Rhea H - 322 dagen
Luna2006 - May Linn MB - 309 dagen

Knolselder - Bambi - Verrassing! April
Sjanien - Fenna - Verrassing! April/mei
Celestexxxxx - Wickey - Verrassing! April/mei
Orchidee96 - Bibi - Verrassing

cupido1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 06:25

Mooie droog foto's van Finlay.

Ik zag ook weer een aantal hier foto's van merries die het spannend maakte. Uiers die er veel belovend uitzien, maar zo te zien wachten de merries op het mooie weer.

Mijn merrie is bijna aan de 320 dagen als ik uit ga van de laatste dekdatum. Als ik uitgaven van de eerste dekdatum heeft ze hem al bereikt. ( Ze is drie keer natuurlijk gedekt, over een aantal dagen).
Dus gisteravond het Birthalarm gereed gemaakt en vanaf vandaag gaat hij om. Merrie heeft ook al behoorlijk uier. Alleen de banden moeten nog flink slapper.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 07:05

Idd grote jongen iersas

Blij dat het goed gaat met je angelspam

Flappie met de grote oren :')

Mooie foto’s knolselder en knuffelveulen
Ik zit al in dbt2020 met de nieuwe merrie, ze is gisteren geïnsemineerd door Tinniie haar hengst.

Ik zou ook da even contacteren als je merrie al bijna 360 dagen is en uier terugloopt

Leuke mijlpaal Cupido

Toch nog altijd hele hoop boven de 340 dagen.

Blossoms don't compeed one another, they just blooms.
One life, live it.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 07:36

Ik denk dat Bambi misschien toch een verrassing voor mij wordt :P

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 07:58

*\o/*

Afbeelding

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 08:15

Knolselder schreef:
Ik denk dat Bambi misschien toch een verrassing voor mij wordt :P

Omdat het veulen later komt dan je verwachtte?

Spannend Dieuwke, bijna!!

Pluk de dag!