[HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 07:50

roosjenat schreef:
Enige waar ik tegen aan loop is de verruimde draf. Het lukt gewoon niet. Ik blijf stranden bij de 5 of bij een 'zachte' jury een 6.

Iemand tips?


Wat ik zelf altijd doe is goed terugnemen in de hoek en een goede hoek rijden alsof het een oefening is. Goed op het achterbeen zetten, met een goede verbinding voor. Dan rechtstellen, met binnenbeen actief maken en iets voren meegeven. Bij het inrijden test ik altijd even of ze actief genoeg is, meestal is het wel nodig om haar een keer achter het been bij te tikken met de zweep. Daarna voor de letter doorzitten, omstellen en weer een hoek rijden alsof het een oefening is.


cijsalover
Berichten: 3368
Geregistreerd: 03-01-05

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 09:28

Goed bezig allemaal! Gaan jullie nu ook vaker op wedstrijd met het buitenseizoen?

Ik had vorig weekend m'n derde wedstrijd en deze ging iets beter dan de vorige. Helaas was 1 hoek (binnenbak) heel eng wat toch weer wat resulteerde in teveel spanning en rennerigheid. Heel zonde! Ik krijg dat helaas nog niet zo snel opgelost (mis de ervaring nog). Toch de proeven wel uit kunnen rijden gelukkig, de tweede was net geen winst. Volgende week starten we twee keer en nu voor het eerst buiten, hopelijk hebben we dan dat gedoe van enge binnenbakken niet meer. Maar ja, het is nou eenmaal een kijkerige Fries dus buiten zal er ook wel van alles te zien zijn. Ik moet gewoon heel goed leren hoe daarmee om te gaan. Veel doen dus! :) Overigens ging de les gisteren beter dan ooit, wat een heerlijk gevoel zeg als je echt samen rijdt en 'één' bent!

davinci2412

Berichten: 1638
Geregistreerd: 07-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 10:05

Dee_Es schreef:
Afgelopen weekend was hier aardig succesvol zo te lezen!

Hier helaas geen L1 debuut. Paard staat kreupel -O-. Oh wat baalde ik, had zo'n zin in de selecties! Als dit een peesblessure is kan ik de Brabantse Kampioenschappen wel op mijn buik schrijven dit seizoen. De DA komt scannen maar het is niet bepaald een spoedgeval dus hij kan volgende week pas. Ondertussen vond de merrie het leuk om bijna het loodje te leggen afgelopen weekend door koliek. Die is er gelukkig doorheen gekomen maar ze heeft ons wel heel erg laten schrikken! Haar veulen lijkt er gelukkig niet onder geleden te hebben, die is rond en gezond.

Maar hier was het dus niet een heel geslaagd weekend en nu is het duimen dat mijn ventje snel weer rad is. We vinden het beide maar saai om niet te rijden.


Wat vervelend Dee_Es. Hier hetzelfde met mijn jonkie. Geen L1 debuut voor ons vanmiddag. Vorige week een beetje een dik been bij de pezen, dus veearts laten komen. Die zag geen kreupelheid maar voor de zekerheid toch even een weekje op rust, kijken of de zwelling weg wilde trekken.
Dinsdag toch een afspraak gemaakt om te scannen omdat het niet helemaal lekker weg wil trekken. Het is een stuk minder maar niet helemaal weg dus ben er niet gerust op. Morgen ochtend om 8 uur staan ze op de stoep ;(

Dee_Es

Berichten: 3662
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 10:23

Oef voor jou ook duimen dat het meevalt davinci! Hier komt maandag de dierenarts pas, eerder had hij geen tijd. Zwelling trekt hier ook niet weg.

cijsalover, fijn dat de wedstrijd al beter ging! Bij mij helpt het om mijn paard heel scherp aan mijn been te zetten. De enge plekken vraag ik dan wat extra binnenstelling en druk hem dan naar buiten met mijn binnen been, activeer je ook nog meteen het binnenachterbeen, 2 vliegen in 1 klap. Echte stresskippen geef ik vaak wel even de tijd om rustig rond te kijken als ik de baan binnen kom maar die van mij zet ik meteen flink aan het werk. Heel veel overgangen, tempowisselingen etc, dan melden en zelfs in de laatste lijn naar de A rij ik nog wat overgangen zodat zijn aandacht 100% bij mij. In de B hebben ze eigenlijk te veel tijd om met hun omgeving bezig te zijn, dat moeten wij zien te voorkomen.

roosjenat, welk commentaar staat er op je protocol? Wat mij helpt is om voor mezelf te herhalen dat ik niet harder wil maar ruimer. Ik ga voor mijn gevoel iets trager lichtrijden en ik geef nauwelijks been maar open vooral mijn bovenbenen/bekken waardoor het paard de ruimte krijgt om onder je door te lopen. Thuis vooral veel klein schakelen, daar worden ze sterker van.

Over met 10 winstpunten hangt er vanaf, in principe niet want ik wil echt gewoon bovenaan in het klassement meerijden maar als je met veel pijn en moeite eindelijk 10wp hebt dan kan ik me ook wel voorstellen dat je direct over wil. Persoonlijk zou ik wel een keer rond de 200 willen hebben gereden anders is de kans toch wel groot dat je vastloopt in een hogere klasse.

Blade B+13 [PR214,5] L1+12 [PR 216] L2 + 13 [PR 206] M1 + 19 [PR 220] M2 + 7 [PR 191]

roosjenat

Berichten: 1485
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 10:41

Dee_Es schreef:
Oef voor jou ook duimen dat het meevalt davinci! Hier komt maandag de dierenarts pas, eerder had hij geen tijd. Zwelling trekt hier ook niet weg.

cijsalover, fijn dat de wedstrijd al beter ging! Bij mij helpt het om mijn paard heel scherp aan mijn been te zetten. De enge plekken vraag ik dan wat extra binnenstelling en druk hem dan naar buiten met mijn binnen been, activeer je ook nog meteen het binnenachterbeen, 2 vliegen in 1 klap. Echte stresskippen geef ik vaak wel even de tijd om rustig rond te kijken als ik de baan binnen kom maar die van mij zet ik meteen flink aan het werk. Heel veel overgangen, tempowisselingen etc, dan melden en zelfs in de laatste lijn naar de A rij ik nog wat overgangen zodat zijn aandacht 100% bij mij. In de B hebben ze eigenlijk te veel tijd om met hun omgeving bezig te zijn, dat moeten wij zien te voorkomen.

roosjenat, welk commentaar staat er op je protocol? Wat mij helpt is om voor mezelf te herhalen dat ik niet harder wil maar ruimer. Ik ga voor mijn gevoel iets trager lichtrijden en ik geef nauwelijks been maar open vooral mijn bovenbenen/bekken waardoor het paard de ruimte krijgt om onder je door te lopen. Thuis vooral veel klein schakelen, daar worden ze sterker van.

Over met 10 winstpunten hangt er vanaf, in principe niet want ik wil echt gewoon bovenaan in het klassement meerijden maar als je met veel pijn en moeite eindelijk 10wp hebt dan kan ik me ook wel voorstellen dat je direct over wil. Persoonlijk zou ik wel een keer rond de 200 willen hebben gereden anders is de kans toch wel groot dat je vastloopt in een hogere klasse.


Niet versnellen maar verruimen. En dat klopt ook zeker want ze versnelt alleen maar. Ik ga er aan werken vandaag en morgen en hopelijk zien we dan al een kleine verbetering. Dankjewel voor je tip! :D

Bmh's Miley |Bixie | BB + 12 | B+14 | L1+11| L2+12 | M1+20 | M2+11 | Z1+0 dressuur

cijsalover
Berichten: 3368
Geregistreerd: 03-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 13:24

Dee_Es schreef:
Oef voor jou ook duimen dat het meevalt davinci! Hier komt maandag de dierenarts pas, eerder had hij geen tijd. Zwelling trekt hier ook niet weg.

cijsalover, fijn dat de wedstrijd al beter ging! Bij mij helpt het om mijn paard heel scherp aan mijn been te zetten. De enge plekken vraag ik dan wat extra binnenstelling en druk hem dan naar buiten met mijn binnen been, activeer je ook nog meteen het binnenachterbeen, 2 vliegen in 1 klap. Echte stresskippen geef ik vaak wel even de tijd om rustig rond te kijken als ik de baan binnen kom maar die van mij zet ik meteen flink aan het werk. Heel veel overgangen, tempowisselingen etc, dan melden en zelfs in de laatste lijn naar de A rij ik nog wat overgangen zodat zijn aandacht 100% bij mij. In de B hebben ze eigenlijk te veel tijd om met hun omgeving bezig te zijn, dat moeten wij zien te voorkomen.

roosjenat, welk commentaar staat er op je protocol? Wat mij helpt is om voor mezelf te herhalen dat ik niet harder wil maar ruimer. Ik ga voor mijn gevoel iets trager lichtrijden en ik geef nauwelijks been maar open vooral mijn bovenbenen/bekken waardoor het paard de ruimte krijgt om onder je door te lopen. Thuis vooral veel klein schakelen, daar worden ze sterker van.

Over met 10 winstpunten hangt er vanaf, in principe niet want ik wil echt gewoon bovenaan in het klassement meerijden maar als je met veel pijn en moeite eindelijk 10wp hebt dan kan ik me ook wel voorstellen dat je direct over wil. Persoonlijk zou ik wel een keer rond de 200 willen hebben gereden anders is de kans toch wel groot dat je vastloopt in een hogere klasse.

Dat zijn goede tips, dankjewel Dee_Es! Daar kan ik wat mee!


M_arjolein

Berichten: 1398
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 16:28

@cijsalover ik heb ook een hele kijkerige fries die ik sommige binnenbakken amper door krijg. Buiten op gras is er echter weinig aan de hand. Terwijl wij op stal ook gewoon een binnenbak hebben. Dus hopelijk voor jou dat jij dat ook hebt haha!

Letizia

Berichten: 12145
Geregistreerd: 24-04-02

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 17:40

Hoe is het bij jullie gegaan dit weekend?

Wij hadden vandaag ons debuut :)
Het was eerste klas pokke weer, dus we mochten losrijden in de binnenbak, ze was wat heet, maar liep zalig :D
Inmiddels was het droog, dus door naar de buitenbak, die lag heel zwaar, dus rustig gereden, maar helaas lagen de ringen ook heel zwaar... Ik weet dat Djuun daar heel veel moeite mee heeft en thuis zijn we enorm verwend met een agterberg, dus ja... 1e proef ging nog enigzins, maar de 2e, ze kon echt niet meer, was blij ze überhaupt in de goede gang te houden, ze was helemaal leeg. Had eigenlijk niks qua punten verwacht, maar toch 186 en 187 :D Over 2 weken mogen we weer, dit keer bij de manege om de hoek en die hebben een hele goede arena liggen :)

roosjenat

Berichten: 1485
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 17:57

Nette punten letizia! Ondanks de bodems toch nog een mooi debuut.

Ik ben vandaag ook weer gestart, voor het eerst op deze locatie. Springen en dressuur was tegelijk en daarbij was het heel druk. Maar Miley gaf geen kik. De eerste 15 minuten was ze wel druk maar daarna was ze helemaal ontspannen en fijn kunnen rijden.

Zaten helaas wat kleine foutjes in (zoals bokken bij aanspringen galop de eerste keer en aanspringen in galop na hand veranderen) maar ik was eingelijk wel tevreden.

Helaas geen winstpunten (179 -O- en 176,5).

Nu gaan we lekker dooroefenen, we hebben helaas de laatste tijd niet veel winstpunten weten te behalen maar wel veel ervaring en dat vind ik net zo belangrijk. We hebben nog tijd zat samen dus ik maak me er niet meer zo druk om haha.

Bmh's Miley |Bixie | BB + 12 | B+14 | L1+11| L2+12 | M1+20 | M2+11 | Z1+0 dressuur


roosjenat

Berichten: 1485
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 18:16

Letizia schreef:
Ervaring is zeker goed! En hopelijk volgende keer weer punten :D

Dit waren wij vandaag btw :D
[ [url=m/BTbMvW.jpg]Afbeelding[/url] ]
En na het rijden :+
[ [url=m/GK7u7q.jpg]Afbeelding[/url] ]



Jeetje, wat een water. Hier geen spatje gehad tijdens het rijden, bakken waren ook super goed.

De inrijdbak was alleen wel super groot , 20 x 80 meter en misschien nog wel langer. :+

Bmh's Miley |Bixie | BB + 12 | B+14 | L1+11| L2+12 | M1+20 | M2+11 | Z1+0 dressuur

Letizia

Berichten: 12145
Geregistreerd: 24-04-02

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 18:21

Ooh, das wel lekker, kan je even een lijntje doorrijden :D Hier buiten 20x60, dus ook geen klagen wat dat aan gaat, maar man, man, man, wat lag ie zwaar -O-

mcjv

Berichten: 2161
Geregistreerd: 10-05-11
Woonplaats: Rotterdam

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 18:39

Wow meiden wat een leuke resultaten allemaal! Hebben jullie ook allemaal zo'n noodweer gehad vandaag? :+

Wij verschenen vandaag aan de start in Zoetermeer. Deze keer was mijn 2e wedstrijd ooit, nog wat gezonde spanning maar ik kon gelukkig super relaxed mijn proeven rijden. Dat werd ook beloond met 189,5 en 193,5. :D Super leuk commentaar gehad van de jury en nog even uitgemaakt voor bikkel omdat ik toch doorzette tijdens de mega hagelbui. :+ Gaiya is altijd wat vervelend met regen en/of hagel omdat ze dan met haar kont in de regen wilt draaien, heel vervelend. :') Dus ook deze proeven iets traag maar hebben we ons wel netjes genoeg laten zien dat we toch werden beloond met 2 winst. Onze teller staat op 4! :D


roosjenat

Berichten: 1485
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 18:54

Letitzia: Was inderdaad lekker ruim, Miley heeft ook altijd een rood lintje in ivm kans op trappen maar met zo'n bak is dat helemaal niet meer nodig haha.

Meyonda: nette punten! En dat met het slechte weer.

Hier helemaal geen spatje gezien tijdens de wedstrijd, dus wij hebben geluk gehad haha. Maar we hebben sowieso amper regen gehad hier een paar kleine buitjes.

Bmh's Miley |Bixie | BB + 12 | B+14 | L1+11| L2+12 | M1+20 | M2+11 | Z1+0 dressuur

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 19:39

Oh ik kijk ook weer super erg uit naar 18 mei *\o/*

Vriendin van me is afgelopen week mee gegaan om foto's te maken. Nog veel werk aan de winkel, heb regelmatig les. Maar ben zo blij met de foto's <3

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
blijven zitten is soms nog best lastig..


Afbeelding
En dit maakt me super blij <3
(Ze realiseerde dat er een veulen was :+ )

mcjv

Berichten: 2161
Geregistreerd: 10-05-11
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 23:20

Letizia schreef:
Super zeg :D
Wij hadden mazzel.dat het net droog wat tijdens de proeven, maar verder wel een waterballet :+


Het was echt bizar, we liepen na de 2e proef de ring uit en toen was het droog. Daarna gingen we uitstappen in de binnenbaan en toen we weer gingen inladen scheen de zon. :')

Leuke foto's sterre98!

Dankjewel Nathalie :D

En nog een paar sfeerplaatjes om het verhaal nog te ondersteunen. <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En de protocollen, deze keer met veel commentaar wat ik zelf heel erg fijn vind zodat we kunnen zien waar we aan moeten werken. Het verzet bij de galop is omdat ze heel terughoudend aansprong en ik haar een klein tikje bij gaf, toen kregen we even een miscommunicatie en dat resulteerde in een bok. :+

Afbeelding
Afbeelding

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 09:33

@Davinci en Dee_Es Balen! Ik hoop dat het meevalt voor jullie paardjes!

Zie dat er verder mooie punten zijn gehaald dit weekend in dit natte koningsweekend haha! 12 Mei gaan wij weer startten is kijken wat we er dan van gaan bakken!

@Roosje ervaring op doen is ook belangrijk lekker km gaan maken. Er komt toch altijd spanning bij op wedstrijd ook al wil je dat niet.

Wodka Lime: He´s my own little fairy tale - Z1+9 geblesseerd & fulltime levensgenieter
Jaqguard-D: #Babyjack M1+3

Wodka Lime, Mijn fulltime levensgenieter + 1 jaar samen met #Babyjack

Loes1996

Berichten: 1642
Geregistreerd: 13-04-12
Woonplaats: Gelderland

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 10:38

Leuke resultaten komen er voorbij!

@Letizia he vervelend dat die baan zo zwaar lag :( Hier heeft Vera daar ook altijd moeite mee en dat merk je dan ook direct terug in de impuls. Wel fijn dat je debuut beloond is met 2 WP :D

@Meyonda gefeliciteerd! Mooie puntjes

@Sterre98 leuke foto's! Doet me eraan denken dat ik ook nog eens mooie foto's wil hebben van tijdens het trainen (en op wedstrijd :) ).

@mcjv ik zou ook gehaast gaan rijden in dat weer :') :+


Wij starten weer 11 mei in Zevenaar en 1 juni in Beuningen. We hopen in Beuningen de L1 te gaan starten. Ik had er nog geen vertrouwen in maar potverdikke wat loopt ze de laatste dagen weer fijn <3 Onze nieuwe bijrijder mag blijven! Enorm verschil met met wie ik eerst het paard reed. De nieuwe rijdt veel minder op de rem waardoor ze gewoon lekker voorwaarts op de beenhulp blijft. Zorgt er wel voor dat ik gister even lekkere miscommunicaties had en zelf iets te fanatiek hulp gaf waardoor we wel erg omhoog aansprongen :')

Momenteel samenwerken met Hannah van de Doezehoeve (V. Namorai, M. Happiness).

xbkbx

Berichten: 23
Geregistreerd: 01-01-16
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 17:44

Ik zou mij hier ook graag willen melden!
Ik heb mij net ingeschreven voor mn B-debuut op 12 mei.
Moet met mn pony tussen de paarden starten dus ik ben benieuwd!
Dit waren wij afgelopen zomer op trainingskamp :)
Afbeelding

roosjenat

Berichten: 1485
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 19:35

Welkom! En wat een knapperd heb je, succes met oefenen na je debuut toe!

--------

Vandaag even weer een deel van het rijden gefilmd en daarvan screenshots gemaakt, en wat liep ze fijn. <3

Het is natuurlijk nog niet perfect maar van waar we komen ben ik zeker tevreden. Wel alleen rechtse rijfoto's, oeps :Y)

1. Afbeelding

2. Afbeelding

3. Afbeelding

4. Afbeelding

5. Afbeelding

6. Afbeelding

Bmh's Miley |Bixie | BB + 12 | B+14 | L1+11| L2+12 | M1+20 | M2+11 | Z1+0 dressuur

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 19:57

Roosjenat jammer dat de punten tegenvielen.. Kwam het commentaar wel overeen met je gevoel?
En wel of geen 'dressuurpony' als je de oefeningen gewoon correct krijgt zou je net zo goed moeten kunnen scoren :)

Ginatje gefelicteerd! Dat is weer een mooie topscore!

Letizia ik rijd de klasses meestal wel helemaal uit, heb de tijd wel :)

Dee es wat balen zeg.. Hopen valt het mee!

Ik vind nadat ik Z2 gereden heb de B proeven eigenlijk best wel weer lekker om te rijden :P

Cisjalover lekker km's maken zodat het voor beide wat meer normaal wordt :)

Letizia ondanks de zware bodem toch mooi 2 wp erbij!

Sterre dat ziet er netjes uit! Waar ga je de 18e starten?

Wij gaan 16 mei voor de 2e keer op pad :D

Kendall Platinum (Ferguson x Kennedy)B+34 / L1+31 / L2+33 / M1+11
Iquinara (Numero Uno x Quidam's Rubin) L2+11 september 2020 verkocht
Donnatelli (Don schufro x Alabaster)Eindstand Z2+7 januari 2018 verkocht naar zweden


Wie vecht kan verliezen, maar wie niet vecht heeft al verloren.

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 20:28

melissa_93 schreef:
Roosjenat jammer dat de punten tegenvielen.. Kwam het commentaar wel overeen met je gevoel?
En wel of geen 'dressuurpony' als je de oefeningen gewoon correct krijgt zou je net zo goed moeten kunnen scoren :)

Ginatje gefelicteerd! Dat is weer een mooie topscore!

Letizia ik rijd de klasses meestal wel helemaal uit, heb de tijd wel :)

Dee es wat balen zeg.. Hopen valt het mee!

Ik vind nadat ik Z2 gereden heb de B proeven eigenlijk best wel weer lekker om te rijden :P

Cisjalover lekker km's maken zodat het voor beide wat meer normaal wordt :)

Letizia ondanks de zware bodem toch mooi 2 wp erbij!

Sterre dat ziet er netjes uit! Waar ga je de 18e starten?

Wij gaan 16 mei voor de 2e keer op pad :D


Dankje! Wij gaan naar putten! Dag van het Gelderse sport paard :)

veertje99

Berichten: 1180
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 17:10

Hoi,

Ik kom me melden. Vandaag te horen gekregen dat ik mijn startpas mag aanvragen met Gestoa. Zondag 19 mei gaan we ons wedstrijd debuut maken :)

We hebben al een keer met de clubwedstrijd mee gedaan. Daar hadden we toen 196 punten behaald. Dus ben enorm benieuwd naar ons debuut.

Wat informatie over haar;
Ze is een grote D, 1,48 groot. Haar vader is James Bont Junior en ze is nu bijna 10 (30 mei geboren).

Afbeelding
Afbeelding

Donner, B+21, L1+ 21, L2+29, M1+27, M2+24, Z1+21, Z2+3
Donna, B+27, L1+20, L2+19, M1+8
Wodka, L1+1
Gestoa, B+11, L1+17, L2+13, M1+10, M2+1 (Verkocht)

_evelien_

Berichten: 1583
Geregistreerd: 25-04-05

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 20:51

Volgende week mijn debuut met mijn 5 jarige friese merrie. Ik heb haar nog niet zo lang. Het wordt voor haar de eerste wedstrijd ooit, ze was altijd recreatief gereden.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Trendiction en 7 bezoekers