[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kimmutjuh89

Berichten: 586
Geregistreerd: 18-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 21:23

Hoi allemaal, ik heb een poging gedaan om alles nog terug te lezen en dat was een hele hoop! :+

Droversrun (geweldige naam trouwens, ben helemaal fan van McLeods Daughters! <3 ), wat een dilemma heb je. Ik zou niet weten wat je zou moeten doen. Ik heb altijd geroepen dat ik never nooit niet mijn paard zou verkopen, maar ik sta dan ook niet voor dezelfde keuze en situatie als dat jij staat. Alle tips zijn hierboven eigenlijk allemaal al gezegd; vertrouw je intuïtie, ga op je gevoel af, vraag raad en advies. Ikzelf ben er niet zo van om een paard naar een manege te doen, vooral niet als hij Z2 loopt. Ik zou hem dan inderdaad verleasen, of anders... omdat je zegt niet meer de eindverantwoordelijke te willen zijn... hem toch verkopen aan mensen die dezelfde sportieve doelen willen als die jij had met je ruin. Maar zoals ik al zei, het is jouw paard en jouw eigen beslissing :)
Wel slim om je instructrice nog eens mee te nemen naar die hengst.

Optiwolk, wat balen van de pijn aan je tanden. Hopelijk gaat het snel de goede kant weer op!

Janine, dat jasje...! <3

Noukie, consequent zijn en blijven klinkt me heel herkenbaar in de oren, maar sinds ik dat ben loopt hij echt 10x beter! :D

Hier zijn ze ook weer het land op. Paardlief had alweer een hap uit zijn kont... zo jammer weer... Maar wel fijn dat ie in een kleine ruinenkudde staan en zo veel vriendjes heeft.
Last van die vliegen hebben we gelukkig nog niet (even afkloppen). Maar had een post van Jill Huijbregts gezien. Het leken “kriebelvliegjes”? Die kunnen behoorlijk steken!

Hier vandaag nog mooi voor de buien getraind. Hij stond er fijn aan! Heb mezelf ingeschreven voor de eerste selectiewedstrijd op 5 mei in Groesbeek. Nu ik sinds afgelopen weekend eindelijk mijn eigen trailer heb, gaan we aanstaande zondag met paardlief rijden op ander terrein om dit te oefenen. Hij kan van de spanning soms gewoon mentaal naar mars vertrekken. Vandaag was hij in ieder geval erg fijn; hopelijk houd hij dit vast in de ring straks.
Een vriend van me heeft een foto gemaakt. Zo gaaf! <3


Afbeelding

mellamoshan

Berichten: 4256
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 21:51

Komt knappe franco in ene voorbij weer! :D

Noukie, hoe kom je erbij dat je een zesjes paard hebt dan?! :=

DR vind je het inderdaad niet ontzettend zonde van je grote vriend om hem dan daar neer te zetten? Zonde van zijn capaciteiten denk ik dan en alles waarvoor je al getraint hebt.
Maar je mag hem ook bij mij neerzetten hoor :Y) :+

Vorige week zijn we naar het strand gegaan met de paarden. Wat een prachtig weer was het! Zo genoten, vriendin mee op een van die van mij.

En tweede paasdag nog een puzzelrit gemaakt. Erg leuk en goed georganiseerd. Helaas had het paard van vriendin plots in ene het idee om rodeo op te voeren. We stonden gelukkig toen net ernaast voor een opdracht.
Paard nagekeken of hij ergens gestoken was oid. Niets te vinden,zadel nog afgehaald, maar niets. Telkens met zadel op doen ging hij weer uit z'n dak en wilde erbij gaan liggen. Sta je dan in the middle of nowhere...
Stukke gelopen, voorzichtig zadel opgelegd. Stukje verder, toen singel los vast. Weer stukje verder, iets vaster tot ze uiteindelijk is opgestapt. Hij bleef heel braaf alleen met stilstaan sloeg hij.

We waren halverwege de rit dus omkeren was net zo lang als doorrijden dus dachten, dan maar even doorrijden want zie echt geen aanwijsbare reden.
Wat bleek het nou te zijn....
Meneer moest plassen... En heeft (ondanks dat hij tig keer de kans heeft gekregen) het uren lang opgehouden en daarvan krampen gekregen...
Geplast en was weer de oude. Zo maak je weer wat mee hé :Y)

Kimmutjuh89

Berichten: 586
Geregistreerd: 18-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 22:38

Hahaha, hoi Mellamoshan! :D
Oef, wat heftig van dat bokkende paard! Dat ie dan niet besluit om onderweg gewoon even te plassen.

Heerlijk een strandrit! 8-) Heb het pas 1x eerder gedaan met Franco toen hij 4,5 jaar oud was. Lijkt me geweldig om dat nog eens te doen.


Afbeelding

Heb afgelopen zondag wel een buitenrit gemaakt; was een helse tocht. Hij is absoluut geen held := Heb minimaal 6x achterstevoren gestaan.
Maar goed, de kop is eraf! Even ter afwisseling en uiteindelijk voor de ontspanning is het heerlijk! +:)+

Noukie
Berichten: 10941
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 09:34

@Mella, :o Omdat ie toen we m kochten echt een springpaard was, met niet ideaal model en normale gangen. En als je maar vaak genoeg hoort "hij heeft weinig over", "met zo'n paard moet je gewoon alles correct rijden", etc... dan ga ik dat vanzelf geloven.. Plus komt bij dat ik dat denk ik ook oké vond, vanwege zijn braafheid.
En nu moet dus even de knop om naar het paard dat hij geworden is, want ja, ik merk ook wel dat hij enorm gegroeid is. Maar dan blijf ik met mn stomme hoofd vergelijken met de 7 jarigen die al top ZZ-Zwaar lopen en guess what, dan komt de mijne er toch iets minder uit, waardoor ik rustig weer geloof dat hij 'gewoon' is.
Stom eigenlijk he?! Maar goed, gister dus gevoeld hoe het ook kan en nee, hij is idd bepaald niet dom :D
Ik daarentegen moet hard aan de bak komende tijd _O- _O-

En lekker strand en puzzelrit! Leuk! Alleen die van je vriendin, wat een mafkees joh := Zou je gewoon ongelukken krijgen omdat ie niet snapt dat ie gewoon kan gaan plassen :+
Nu heb ik er zelf ook zo één die liever 5u wacht, maar onhandig is het wel ja

@Kim, knap paard!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 23:02

Noukie ik ben eigenlijk stiekem heel benieuwd naar beeldmateriaal van jullie!! Consequent zijn is ruk dat ben ik nergens in. Sport vijf keer per week, voor het eerst dat ik het al 3 maanden vol hou. Maar met sparen of eten of andere dingen.... ik sta ook veel en veel te veel toe. Wordt ik elke les ook weer op gewezen. Heel confronterend. :7

Wat sneu dat hij moest plassen! Mijne doet dat ook echt niet onder het zadel. Wel direct op de trailer .. en super leuk zon puzzelrit.

Ik had besloten woensdag te starten, heb ik opeens een belangrijke afspraak samen met mijn baas die hij gemaakt had waardoor ik het waarschijnlijk niet red ivm files. Nu kijken of die verzet kan worden.. :o

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 22:15

Noukie, hoe zat dat ook alweer met jezelf blokkeren?
En die tijd waarin een mijl het snelste werd gelopen? Dat men zei dat het nooit onder een bepaalde tijd kon en toen één persoon dit lukte, meteen heel veel meer mensen volgden... :P


McLeods is echt leuk, ik kijk het nu voor de tweede keer :roll: Ik dacht eerst: Zo nu hoef ik niet elke avond te kijken of terug te kijken. Maar ik doe het alsnog... 8)7

Iedereen die dit weekend op concours gaat, veel succes!

Voor wie het vroeg (ik lees niet altijd de hele lappen tekst, of beter gezegd, het meeste onthoud ik gewoon niet :') ), ik wil inderdaad 30 mei naar Roden :j
Aangezien de hoefsmid pas een week ervoor komt, wil ik nog een zandwedstrijd meepakken, dus ben nog ff op zoek. En ik moet voor 30 mei nog iemand regelen die mijn bereikbaarheidsdienst tijdelijk kan overnemen. :roll:

Vandaag kwam de zadelmaker bij ons. Ik heb eind 2016 een Fryso Legacy gekocht voor 750 euro. Op de HK in januari werd er door mensen van Tweespan al gezegd dat ik niets te veel had betaald voor dat zadel. Lag ook oké, maar moest wel even verder gecheckt worden.
Dat werd pas vandaag.... O:)
Ik was vet zenuwachtig onderweg, stel dat het helemaal niet pastte enzo. :roll:
Maar het tegenovergestelde was waar, opvullen was niet eens per se nodig. Wel gedaan omdat ik er dan lekkerder in kon zitten en meer contact had met Wietse.
Het enige wat ik te horen kreeg was dat hij zo vreselijk goed in de spieren zit, zo gelijkmatig, dat het zadel een lot uit de loterij was, ik er zeker niet te veel voor had gegeven. En nog meer van die dingen.
Ik liep echt op wolkjes daarna! <3

Noukie
Berichten: 10941
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 10:34

Lekker is dat Janine! Er zijn zoveel zadel troubles (blijkt hier in het topic ook maar weer)
Hoe lekker is het dan dat jij gewoon dat lot uit de loterij te pakken hebt voor jou en je paard!

cindyy_1993

Berichten: 437
Geregistreerd: 10-02-14
Woonplaats: Middenbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 15:23

Zo weer even bijgelezen....
Noukie wat gaaf dat hij zo ruig gaat lopen! Inderdaad maar eens gaan geloven dat jullie echt wel meer kunnen dan zesjes rijden! Herken t wel hoor; Fes heeft ook geen bijzondere gangen en we moeten het inderdaad hebben van het keurig op de letter rijden.

Kimmutjuh89 Wat is t toch een knap dier! En fijn hoor, een eigen trailer! Hoe ging het rijden op ander terrein?

Mellamoshan Wat bizar zeg, zulke acties omdat hij moest plassen :oo Dat is inderdaad niet het eerste waar je aan denkt bij zulke acties. _O- Die van mij plast áltijd tijdens het instappen; ideaal! :')

Jorienn heb je je afspraak met je baas nog kunnen verplaatsen zodat je kunt starten woensdag?

Janine wat fijn dat je zo'n goed passend zadel hebt gevonden! Dat zal inderdaad een heerlijk gevoel hebben gegeven.


Wij zijn nog lekker aan het trainen en afgelopen donderdag weer een grondwerkles gehad. Voor t eerst loswerken! Hij reageerde daar echt mega goed op dus dat gaan we zeker vaker meepakken. Gisteren ook maar weer gewaagd aan een sprongetje. Maar het was weer te lang geleden dus we gingen weer iedere keer keihard :') Maar.. Hij leek wel iets beheerster dan vorige keer :=

Afbeelding

Nu nog even een weekje lekker trainen en dan as zondag onze rentree in het Z1 :oo Vorige week die proeven weer eens gaan rijden, en ik moet bekennen dat ik ze toch wel vrij heftig vind weer :') We mogen zondag als allereerste starten om 9.30 en mogen gelukkig een kwartiertje van te voren baanverkennen. Dit zullen we ook wel nodig hebben, want zag op facebook langskomen dat ze de omheining van de buitenbak daar aan het vernieuwen zijn 8)7

Had trouwens nog een fotootje van tijdens het springen gister... Het is geen hoogstaande dressuurfoto oid... Mijn houding is om van te huilen en zit lekker in zijn mond, maar dit was zeg maar het begin van zijn aanloopje richting de hindernis, dus ik was vooral bezig met inhouden XD Ik word echter wel een beetje blij van dat achterbeen...

Afbeelding

Anoniem

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 20:32

Lekker Janine! Zadelproblemen zijn heel herkenbaar en als je dan het perfecte zadel gevonden hebt is dat heel prettig!


Cindy jullie zijn wel heerlijk veelzijdig zeg! Wij houden het maar bij buitenritjes en kleine baby sprongen, hahaha. En super spannend je rentree!! Kan je thuis wel je proeven nog even doorrijden? Ik weet even niet meer of jij een 20x40 baan had thuis of 60. In ieder geval vast heel veel succes (en plezier).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 20:35

Ja in principe kan ik nu smorgens wassen en knotten, dan gaat hij de wei op, heb ik een afspraak, terug racen naar stal en dan laden. Sta ik op de reservelijst. :') ik hoop morgen wat te horen. Ik wil nu echt heel graag starten.

Vandaag weer geoefend in de 20x60 pak en proef 23 2x gereden. 24 ken ik nog niet helemaal uit mijn hoofd, daarin alleen even wat lijntjes die ik kende gepakt. Hij liep gelukkig in de “ring” echt enorm fijn.. ik hoop zo dat ik die eerste proef ook zo kan neerzetten op wedstrijd, dan heb ik er wel vertrouwen in.

Ik rij alleen die door een s van hand veranderen veel te groot geloof ik :o Moet even kijken hoe ik dat het beste kan doen. Na hoeveel galoppassen gaan jullie naar stap daar?

Optiwolk

Berichten: 4783
Geregistreerd: 22-02-11

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 21:44

Jorien: is dat door een S van hand veranderen en daarbij enkelvoudige wissel?

Dan gebruik ik de eerste volte om hem klein en achterop te houden en probeer ik te stappen als ik op de middellijn kom.
Ik stap drie passen, gallopeer recht aan (!) en ga dan pas t hoekje om. Anders wil die van mij wel eens binnendoor vallen in de overgang.
Nu is die van mij klein en wendbaar dus ik heb daar tijd genoeg.
Maar dat is dus hoe ik dat rij.
Ik heb trouwens liever twee zesjes met een opmerking dat de tweede helft van Mn S te groot was oid dan dat ik perse die S goed wil rijden, de overgang verknoei en een 4 krijg.


Wij beginnen langzaam terug op te bouwen.
Het valt me nu pas op hoeveel mijn paard echt teruggevallen is in bespiering.
Morgen komt de osteo, en dan bekijk ik even voeder en supplementen.
Hij staat nu op gelatinaat maar misschien moet ik dat even vervangen door wat de DA heeft gegeven...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 07:59

Yes Optiwolk dat is hem! Die van mij is gelukkig ook klein en wendbaar, maar als ik de grootte van mijn beide bogen vergelijk met een S in draf, is dat echt anders. :P Het kan hard gaan he, dat spieren verliezen.. Een beetje hetzelfde als afvallen. Het zit er snel bij en gaat er moeilijk af. Althans bij die van mij haha! Succes vandaag!

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 09:57

Haha ja Mcleod's, ik kijk het nu ook weer nu het op TV is. Ben echt de tel kwijt voor de hoeveelste keer in het nu helemaal kijk. Denk serieus 9de of 10de keer? :+ Mijn ruin heeft op Z1 niveau gelopen, maar door zn artrose hebben we hem nu meer voor recreatief gebruik en wordt die nog ongeveer op M niveau getraind. Ik ben niet meer bij die hengst wezen kijken... ik heb hem nog niet volledig afgeschreven maar een hengst bij ons op stal is eigenlijk echt geen optie en om hem nu nog op zn 18de te laten casteren is ook zo wat. Ondertussen zoeken we nog maar even door. Het lijkt de woningmarkt wel joh met die prijzen!

Gave foto Kimmutjuh, ben benieuwd hoe het gaat aanstaande zondag. Hopelijk valt het weer een beetje mee.
Haha Mella, arm paard. Maar wat kunnen ze dan ook soms stom zijn dat ze dan niet gewoon gaan plassen als je ze stil zet he.
Ben benieuwd hoe je wedstrijd gaat morgen Jorien. Ik rijd hem ongeveer hetzelfde als Optiwolk, ik weet het niet het is ook gewoon een gevoelsdingetje. Ik reed er altijd prima cijfers bij. Gewoon eerste bocht goed verzamelen dan rustig laten stappen en weer rechtuit opnieuw aanspringen en dan omstellen.
Spannend zondag Cindy, altijd fijn als je eventjes mag baanverkennen van tevoren :)

Hier ook lekker door aan het trainen. Het is bij Jonne de afgelopen weken echt letterlijk alles of niets; of ze druk alleen maar haar rug weg en gaat rennen of ze is zo fantastisch fijn dat ik bijna de neiging heb om me in te schrijven voor een Z2 wedstrijd :+ Echt een merrie kan het dan zijn, wat een doos... Morgen weer lessen bij Joyce, daar laat ze zich eigenlijk altijd van haar beste kant zien haha.

Noukie
Berichten: 10941
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 22:23

Lekker beetje afwisseling Cindy. En spannend toch wel voor zondag. Wel heel fijn dat je even kan baan verkennen, hoop dat t wat scheelt

Jorien, ik wil eigenlijk stappen op het moment dat ie net recht op de AC lijn is. Dan 4 pas stap (in mijn dromen, hij kent die oefening allang te goed :=) galop en de bocht weer in. Dan kom ik meestal mooi uit qua lijnen.

De prijzen zijn niet normaal momenteel he Droversrun? Rustig 20.000 voor een dier dat nooit gestart is en volgens de verkoper uiteraard Z niveau is, maar op film amper normaal de bocht om komt _O-
Terwijl kennissen van me een paar jaar terug nog een waanzinnig fijn ZZ-Zwaar paard hadden voor 8000. Niet mega knap, maar wel mega bruikbaar... En waar ooit een 'kleintje' van een jaar of 14 in de subtop nog wel betaalbaar was, lijkt die tijd ook voorbij

Mijne was zaterdag mega knap, vooral dat t gewoon heel makkelijk ging. Zondag voor t eerst sinds eeuwen weer eens (een ingegraven kruisje) gesprongen, werd ie ook wel blij van :) Vandaag aan de longe was ie nog blijer _O- Morgen maar weer serieus aan de bak

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 22:38

Droversrun helemaal mee eens. Zag net een hele simpele bruine 4 jarige, spring x dressuur met geen bekende ouders, waar vijf keer opgezeten was. €18000. Nou nooit.. ben wel eens voorzichtig voor een 2/3jarige opvolger aan het kijken maar voor zon dier zou ik dat nooit neerleggen.

Heerlijk Noukie!! Lekker van genieten.

Na veel geschuif, geregel etc maak ik donderdagavond mijn debuut! Ben al heerlijk zenuwachtig. Ik hoop dat hij net zo fijn als gisteren gaat. Voor ons een onbekende locatie dus we gaan het zien.. incl lezer die nog nooit een Z proef gelezen heeft. Haha!

Noukie
Berichten: 10941
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 22:44

Tof!! Veel plezier alvast!

cindyy_1993

Berichten: 437
Geregistreerd: 10-02-14
Woonplaats: Middenbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 15:27

Ok even een korte ego post... Lees zo de rest even bij maar.....
ONS ZADEL IS BINNEN! *\o/*
De zadelmaakster is sinds vandaag weer aan het werk dus had r vanmorgen een berichtje gestuurd met de vraag wat de status is... Had ik nog geen reactie op gehad, belt ze me net met het goede nieuws dat ie letterlijk nét binnen is gekomen! En.... Toevallig doet ze morgen een rondje NH en kan ze hem gelijk morgen komen brengen! Tóch nog op tijd voor onze rentree in het Z1 *\o/*

cindyy_1993

Berichten: 437
Geregistreerd: 10-02-14
Woonplaats: Middenbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 15:49

Ok en nu de bijleespost haha.

Jorienn Ik probeer het idd voor Fes zo veelzijdig mogelijk te houden :') Met springen ben ik ook geen held meer, maar gelukkig springt hij wel áltijd. Niet altijd even handig (te vroeg, dwars door de hindernis), maar hey, hij doet z'n best :')
We hebben binnen idd 20x40 maar de buitenbaan is gelukkig 20x60 dus daar kunnen we de proeven nog doorrijden.
Ik vind proef 23 ook wel een stuk fijner te rijden dan 24. In 23 zitten tenminste geen keertwendingen en geen travers, dat zijn niet onze sterkste onderdelen XD Die S te groot rijden is ergens wel herkenbaar. Ik rij hem idd hetzelfde zoals Optiwolk zegt. Liever focussen op de wissel, dan te veel focussen op de S. Die van mij denkt echter wel in zoverre mee, dat we vaak gelijk als we de eerste bocht uit komen al in stap zijn XD Maar als ik hem dan door probeer te rijden, wordt de wissel rommelig. Dus dan maar wat vroeg in stap en met een rustig beeld de wissel en S door rijden.
En spannend, donderdag je debuut! Heel veel plezier en succes alvast!

Optiwolk Wat gaat dat hard he, kwijtraken van spieren? Echt bizar... En het terug opbouwen neemt dan weer zoveel tijd in! Hoe was het bij de osteo?

droversrun heel slecht, maar ik heb de serie nog nooit gekeken :oo Staat wel nog steeds op m'n lijstje om aan te beginnen.. Misschien die maar even voorrang geven op de andere series, ben nu wel heel nieuwsgierig na jullie enthousiasme!
Ik snap idd dat je de hengst even op een laag pitje zet. Maar die prijzen zijn wel echt te bizar zeg :oo En wat een merrie is Jonne zeg! Als ze in de alles modus zit, zal dat inderdaad super fijn voelen! Maar jeetje, haar niets modus is echt het tegenovergestelde zeg! Lastig!

Noukie wat fijn dat ie zo makkelijk ging zaterdag! Wordt hij ook zo enthousiast van een sprongetje? :P

Wij hadden gister weer les en wauw wat gaf ie weer een gaaf gevoel. De training zelf gaat momenteel niet zo heel fijn, en ik kan er maar geen vinger op leggen waar het nou aan ligt. Gisteren zijn we tot de conclusie gekomen dat ik teveel doe. Fes is langzaam aan het veranderen van duikboot naar mooi opgericht dressuurpaard. Maar die oprichting is nog een dingetje die ik lastig vind bij hem. Voor mijn gevoel loopt ie zwaar tegen de hand als hij wat meer in de oprichting loopt... Terwijl ik dan gister tijdens de les even in de spiegel keek en hij eigenlijk keurig op de loodlijn liep. Het zit dus vooral tussen mijn oren. En alles ging ook zo simpel gisteren.. Sbw; geen probleem. Travers rechts; geen probleem. Travers links; iets moeilijker, maar wel een 6je... Appuyeren; geen probleem. Zolang ik zelf maar niet teveel wil gaan doen.. En dat is dus nog wel een dingetje soms _O- Mn instructrice zei dat we alles kunnen rijden voor een 7... Thuis :') Heel benieuwd naar zondag met ons nieuwe zadel!

mellamoshan

Berichten: 4256
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 17:16

Goed nieuws cindy! Nu weer lekker verder trainen en starten.

Spannend jorien! Succes alvast!

Goede berichten wb je zadel Janine. Ik zou er een moord voor doen om zoiets een keer te treffen :Y)

Noukie, ik snap je wb je verhaal van 6jes paard. Merk zelf dat dat 6jes paard zich met training echter zo mooi kan ontwikkelen, dat het zomaar een 7a8en paard kan worden. :D

Over die wissel door een s, ik zou hem weer eens moeten rijden en even moeten denken over jullie uitleg. Heb er zolang weinig aan kunnen rijden dat ik even het gevoel me er niet bij kan voorstellen.

Vandaag voor het eerst weer gelest met henkie. Ohhhh wat een fijn paard kan het zijn. Hij deed zo ontzettend zijn best.
Heb nu even een tijdelijke oplossing als zadel, simpele wintec. Ligt niet 100% maar mnr is er allang al tevreden mee. Hij vind het prima liggen, maar ik zit er niet helemaal lekker in. Wel in rechter galop sprong hij soms nog om, helemaal of naar overkruis. Zegt wel dat hem ergens nog iets dwars zit. Ben alleen zk blij dat ik weer iets met hem kan doen, dit nemen we even voor lief.
Oh en bit reageert hij ook niet meer allergisch op! :D hiephoi!

Laura1982

Berichten: 4071
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 18:13

Cindy veel plezier morgen als je zadel komt en succes in het Z1 je kunt het.

Mellamoshan ook lekker gereden. Je paard heet henkie? Ik moet dan gelijk aan het paard van adelinde denken.

Douwe is Vandaag weer door instructie gereden en wat werd hij ruig draf stukken gingen echt heel goed. Ze zei ook wauw hij voelt weer lekker. Maandag komt de osteopaat want linksachter vond ik hem wat stijf en mijn gevoel zei is weer tijd. Ik heb hem zelf 20 min in gestapt en maximaal genoten in het zonnetje. Weekend ons bejaarden rondje in het bos maken nu al zin in hahaha

Noukie
Berichten: 10941
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 20:22

Superfijn Cindy! Hopelijk gaan jullie er heel veel plezier van beleven! En dan ook nog fijne les, dubbel genieten dus. Op naar zondag!
Mijne wordt niet mega enthousiast van springen, tenminste, niet zoals de jouwe :P Hij vindt het wel leuk hoor, daar niet van, maar hij blijft gewoon zichzelf zeg maar.

Mella, daar heb je denk ik de vinger 'op de zere plek'. Paard ontwikkelt van 6 naar 7, alleen in mijn hoofd heb ik die ontwikkeling even gemist zeg maar. Terwijl ik er opzich toch wel bij was, elke training weer :+
En voor jou ook superfijn dat je iig weer met bit en zadel aan de slag kan! Niet perfect is stukken beter dan helemaal niet. Kan je tenminste weer een beetje werken

En Laura, vanaf de kant genieten van je paard is ook heerlijk. Lekker hoor, dat hij zo goed gaat. En vast veel plezier met jullie bejaarden rondje :)

Anoniem

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 20:24

Bedankt allemaal!!!!!l

En super super super fijn Cindy! Zeker als je het niet keer had verwacht. Jij ook heel veel succes! Mijn moeder vond 24 leuker eruit zien. Hahahaha. Ik heb geen idee hoe we gaan scoren. Ga alles gewoon op gevoel rijden.. en kijk daar wel hoe ik met de S uit ga komen, hahaha.

Je kunt in ieder geval rijden mella! En heerlijk dat je zo fijn gereden hebt. Start jij nu zelf niet?

mellamoshan

Berichten: 4256
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 21:24

Wat leuk om je paard dan zo aan de slag te zien vanaf de zijlijn hé. Kan daar zo van genieten als ze zo lekker gaan sjouwen.

Mja hij heette eigenlijk bij zijn vorige baas hein(rich). Dat vond ik echt verschrikkelijk en heb er henkie van gemaakt. Overigens kende ik toen de henkie van adelinde nog niet. Die begon toendertijd net een beetje in the picture te rijden toen ik hem zo genoemd had.
Moet zeggen dat ik henkie van adelinde zo'n bruut dier vind, dat ik hem als naamgenoot prima kan waarderen. :Y)

Lukt het nog een beetje op je bejaardenrondje?

Op het moment even geen wedstrijden voor mij. Eerst alles op de rit hebben weer. Hij moet gewoon meer bergop, dat vinden we erg moeilijk. Daar waren we druk mee bezig, hij heeft zijn bouw niet echt mee ervoor, maar toen begonnen alle complicaties.

Laura1982

Berichten: 4071
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 07:10

Hahaha mellamoshan ik snap dat je die vergelijking kunt waarderen.
Ja henkie is dan ind een leukere naam.

Ja ik red me prima tijdens de bejaarden ritjes. Voor 21 weken zwanger mag ik echt niet klagen. Weinig klachten en ik doe nog bijna alles zelf.

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 11:42

Oh wwat fijn Cindy dat je zadel nog optijd binnen is! Dat wordt knallen van het weekend haha :D
Succes vanavond Jorien, gaat vast helemaal goedkomen :j
Fijn dat het goed lijkt te gaan nu met het bit Mella, wat heb je nou uiteindelijk voor oplossing erop gevonden?
Haha Laura wat heerlijk dat je nog lekker kan rijden in ieder geval en ook fijn als je instructrice hem zo een beetje bij kan houden toch? :)

Ja klopt inderdaad, de prijzen zijn bizar. Maargoed als je wat wilt wat een beetje kwaliteit heeft moet je bijna wel :+ Ik heb sinds ik mijn zoektocht begonnen ben, mijn budget al 3 keer verhoogd...
Gister heerlijk gelest bij Joyce, Jonne had in het begin niet zo zin volgens mij maar ging op een gegeven moment echt heerlijk lopen. Ons gister ook maar ingeschreven voor een para wedstrijd volgende week. Toch een beetje in de wedstrijd flow blijven. Ook doen we mee aan het subtop weekend in Tolbert in september. Wordt ons eerste meerdaagse concours, ben heel benieuwd :D