[HK]Het Dikke Buiken Topic 2019 deel 2

Moderators: Apple, Coby, C_arola, Pistasche, Dyonne

xLisanneP1

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2019 deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 13:47

Als ze niet drachtig zou zijn, wat verklaart dan de melk uit de uiers en de dikkere buik dan normaal? Wij hebben ook een scan laten maken en toen was ze drachtig. In die tijd is ze alleen maar dikker geworden.

Ik heb er wel vertrouwen in.. maar begin toch een beetje ongerust te worden door al deze reacties :(

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 13:48

Laurie, dries is een fijne en kundige dierenarts. Denk dat jij in mijn buurt woont.

Luna, knapdametje is het. Ook zwart? Midnight cinderella vind ik leuk!

xLisanneP1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 13:49

Diertjec schreef:
Lisanne heb je geen goede duidelijke foto's van voor en zij? Ik vind de foto's die je post slecht te beoordelen. Misschien ook foto van de uier? Wel spannend hoor

Op dit moment heb ik geen duidelijke recente foto. Vanavond ga ik weer naar haar toe. Ik zal dan wat foto's proberen te maken als het nog niet donker is.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 13:56

XLisanne, niet twijfelen hoor.. Je weet het vaak zelf het beste. De ene draagt gewoon anders dan de andere. Ik heb er dit jaar ook 2, 1 is al bevallen, die niet drachtig toonden. Ze zijn van zichzelf al wat rond gebouwd..

☆☆ http://www.doniahoeve.nl ☆☆
Dressuur paarden fokkerij & merrie-drachtigheids-veulen- begeleiding
♧♧ http://www.fokadvies.nl ♧♧
fokadvies voor dressuur paarden

BlackBeautyZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 14:01

Neonlight schreef:
Mijn vorige merrie heeft bij 1 veulen gekegeld, bij de andere 7 niet.

kegelde je merrie bij veulen nummer 1? dit maakt me wel een beetje nerveus/onzeker. mijn merrie is komend weekend aan de tijd. vorig jaar kegelde ze wel echt.

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 14:01

Zijn dit symptomen van een naderende bevalling?

- brok niet helemaal opeten
- moe
- gister dus behoorlijk onrustig
- al 2 nachten niet plat slapen

Diva - hannoveraan - merrie - 19-02-2010 - Desperados x andiamo *drachtig van sirius voor 2021
Annika heidi dreamer- zwaar warmbloed (IHW) merrie- 29-04-2019- castor II van de catshoeve X Desperados

Neonlight
Moderator Kantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 14:17

Mijn merrie kegelde bij veulen nummer 8. :)

Een ster was je altijd al, nu zul je als een ster aan de hemel fonkelen.
Dotje, 5 mei 2009- 21 januari 2010

[IM] Dag lieve Neon...
[IM] Dag lieve Michael, zeg je hallo tegen Neon?

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 14:18

Corina drenth nee dat hoeft het niet... mijn merrie heeft ook bepaalde momenten dat ze get eten laat liggen en ligt nu ook niet meer omdat het lastiger wordt om met die dikke buik op te staan. 2 weken geleden “koliekerig” en onrustig omdat het veulen even dwars lag. Dus zijn geen echte bevallings tekenen maar wil niet zeggen dat het nog lamg duurt.

Lisanne als ze drachtig “geweest” zijn tot minimaal 3 mnd blijven ze het zwangerschaps hormoon maken en kunnen ze alle tekenen vertonen van een drachtige merrie. Dus ook melk geven enz.

CC Justa Sally Doll *Sal*
[ITP] Waar het allemaal begon ...
Just one Fantasy *Sydney*
[KS-ITP] Mijn eigen Champagne Fantasy
*Sterre*

Diertjec

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 14:23

Spannend hoor Lisanne, hopelijk wel gewoon drachtig en draagt ze flink over.

Hier gisteravond en vanochtend onrustige merrie, zelf kan ik pas eind van de middag naar stal. Ben benieuwd, denk dat ze weer oefen weeën heeft gehad.

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 14:24

Lisanne, gewoon even de da langs laten komen als je twijfelt. Ik vind de dracht voor een shet ook wel lang duren en ga met de rest mee.... Meeste shetten zijn dikker.

Maar goed alleen een da kan bevestigen of ze nog draagt. Rest is gissen. Kan me van vorig jaar in dbt een pony herinneren die aan alle tekenen voldeed maar toch ook gust was.

Freddy Z1+39, Enchelina Halieda M2+10, Zoran M2+2, Golden Diamond L2+8, Amy's Latina Z1+0, C'est Leva's Fürst B+10, Peter B+9, Kubanito M2+0, Alice M2+2

siko

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 14:28

xLisanneP1 schreef:
Als ze niet drachtig zou zijn, wat verklaart dan de melk uit de uiers en de dikkere buik dan normaal? Wij hebben ook een scan laten maken en toen was ze drachtig. In die tijd is ze alleen maar dikker geworden.

Ik heb er wel vertrouwen in.. maar begin toch een beetje ongerust te worden door al deze reacties :(

:(:) snap wel dat je wat onrustig wordt van deze reacties. Misschien gewoon zekere voor het onzekere nemen en de dieranarts vragen. Dat geeft meteen 100% duidelijkheid.

Mijn merrie daarentegen laat dus 0,0 merken maar ik zie denk ik al wel iets... jullie??

Afbeelding

Afbeelding

Awaiting: baby Spot
[KS-MK] Spot(s) or not

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 14:37

Lisanne niet twijfelen. Ik had er dit jaar ook 1 waar ik veel bij twijfelde en wist dat er een veulen in zat. Een week voor de geboorte nog opgevoed. En die was echt slank. Nu loopt er een veulen naast.

Sara en melanie gefeliciteerd.

Fleuribelle sterkte gewenst.

http://www.freewebs.com/stalvanhethoofddiep
Enya op 355 dgn dracht op 10 juni

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 14:39

Happinez en Luna, van harte gefeliciteerd met jullie knappe veulens! Wat zijn ze leuk!

Ook hier weer veulen nieuws! Brenda (verzorgpony op ander adres) is vannacht ook bevallen van een gezond hengstveulen! Ben ruim een half uur geleden door de vrouw van haar eigenaar gebeld met het leuke nieuws! Eind van de middag even op kraamvisite :D .

Had de merrie gisteren nog gezien. Uiers vol, maar geen melk dat eruit liep of hars. Heb in de 8 jaar dat ik al rond drachtige merries loop tot nu toe maar 2x mee gemaakt dat een merrie hars of melk eruit druppelen had.

Gedachten spelen zich af in beelden, beelden worden woorden, woorden worden een zin, een zin word een paragraaf, een paragraaf een hoofdstuk, een hoofdstuk vormt een boek en zo vormt zich een verhaal♥

siko

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 14:47

xYaartje schreef:
Happinez en Luna, van harte gefeliciteerd met jullie knappe veulens! Wat zijn ze leuk!

Ook hier weer veulen nieuws! Brenda (verzorgpony op ander adres) is vannacht ook bevallen van een gezond hengstveulen! Ben ruim een half uur geleden door de vrouw van haar eigenaar gebeld met het leuke nieuws! Eind van de middag even op kraamvisite :D .

Had de merrie gisteren nog gezien. Uiers vol, maar geen melk dat eruit liep of hars. Heb in de 8 jaar dat ik al rond drachtige merries loop tot nu toe maar 2x mee gemaakt dat een merrie hars of melk eruit druppelen had.

Gefeliciteerd!! Wat leuk weer zo'n mini erbij. Geniet ervan Yaartje

Maar hoe kun je dan zíen dat ze er klaar voor zijn? Vraag me altijd af of je dan niet te laat bent op het moment suprême

[KS-MK] Spot(s) or not

Diertjec

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 14:52

Gefeliciteerd Yaartje.

Afwachten Siko, zo ook met jouw merrie, goed in de gaten houden en afwachten. Meer kan je toch niet doen

siko

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 14:57

Diertjec schreef:
Gefeliciteerd Yaartje.

Afwachten Siko, zo ook met jouw merrie, goed in de gaten houden en afwachten. Meer kan je toch niet doen

Hahaha oke oke geduld :D :j

[KS-MK] Spot(s) or not

Diertjec

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 15:00

Geduld is een schone zaak. En ik ken het, ik ben ook ongeduldig _O-
Maar het komt wanneer het komt, we kunnen het moeilijk er eerder uit laten komen hahah

siko

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 15:02

Ik kijk het er bijna uit _O- hahaha maar je hebt gelijk, het komt wanneer het komt. Vandaag uitgerekende dag dus het mag /3

[KS-MK] Spot(s) or not

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 15:07

siko schreef:
xYaartje schreef:

Gefeliciteerd!! Wat leuk weer zo'n mini erbij. Geniet ervan Yaartje

Maar hoe kun je dan zíen dat ze er klaar voor zijn? Vraag me altijd af of je dan niet te laat bent op het moment suprême

Dank je wel allemaal! En dat zal ik zeker doen! Heerlijk al dat jonge spul zo :D .

Inderdaad wat velen zeggen. Geduld hebben en goed naar je merrie blijven kijken (en de paarden om haar heen) :D .
Afgelopen vrijdag met Maria kon ik aan het gedrag van de rest van de kudde al zien dat het er binnen 24uur wel zou zijn (Hengst, ruin en andere merrie met zijn drieeën aan het spelen die normaal nooit tegelijk spelen. Maria zonderde zich al hele week af. Uiers vol. Allerlei tekenen).

Bij Brenda had ik gister al wel de volle uiers dus gezien, maar op dat na was ze eigenlijk de braafheid zelve en zag ik geen gekke dingen. Ook haar vriendinnetje was nog net zo haar normale, vrolijke zelf. Enige wat ik wel nog dacht was: "Dat zal er morgen of donderdag wel zijn". Nou, inderdaad haha :D .

Vorig jaar ook. Dinsdagavond was de kudde al onrustig. Woensdagochtend waren de heren echt ontzettend onrustig dat ik al dacht van: "Hm... Zou mij niets verbazen als Dot vandaag gaat". Dot lekte nog geen melk, maar diezelfde dag is ze nog bevallen. Veulen heeft het toen helaas niet gered. Dierenarts etc. er bij geweest, maar Dot is er gelukkig weer helemaal bovenop gekomen dankzij snel handelen van eigenaar en DA.
Laatst bijgewerkt door xYaartje op 24-04-19 15:11, in het totaal 3 keer bewerkt

Gedachten spelen zich af in beelden, beelden worden woorden, woorden worden een zin, een zin word een paragraaf, een paragraaf een hoofdstuk, een hoofdstuk vormt een boek en zo vormt zich een verhaal♥

jeannaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 15:09

Gefeliciteerd met de veulens wat een knapperds <3 en nogmaals via deze weg erg veel sterkte Wilma. Ontzettend triest dat het zo moet lopen ondanks alle moeite en zorg. Dit is inderdaad een topic waar geluk en verdriet dicht bij elkaar liggen...

Fleur krijgt haar zevende veulen en vorig jaar waren er niet veel voortekenen en ook vrij weinig uier. Melk testen lukt dus ook niet.
Dit jaar is ze niet zo erg dik vinden wij. Gezien Fleur nooit tot 340 dagen heeft gedragen reken ik 335. Ze is ook al eens op 327 bevallen. Nou nog wachten tot ongeveer 12 juni. Duurt lang :D

Fleur maandag:

Afbeelding

~MDW STABLES~

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 16:16

Silo daar is geen kant en klaar antwoord op. Gaat bij elke merrie weer anders.

Hars hoeft nog niks te zeggen. Ik had bij de laatste merrie hars en het veulen pas 2 weken later.
Gewoon geduldig afwachten .

Rust zacht lieve Zirola, wij zorgen voor je veulen Phirola!

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 16:31

Fleur ziet er goed uit!

whoever said diamonds are a girl's best friend never owned a miniature horse
[KS-MK] Mini Kadootje verwacht

Miekies0710

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 16:34

siko schreef:
Ik kijk het er bijna uit _O- hahaha maar je hebt gelijk, het komt wanneer het komt. Vandaag uitgerekende dag dus het mag /3

Ik snap je helemaal Siko.
Ik kan het er ook wel uitkijken _O-

Elke keer die valse alarmen ‘s nachts...

Maar geduld is een schone zaak en het komt er vanzelf een keer uit. Het blijft niet eeuwig zitten _O- ;)

Laylah2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 17:02

Miekes zo denk ik ook is toch nog een beetje positief :')

siko

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 17:31

Miekies0710 schreef:
siko schreef:

Ik snap je helemaal Siko.
Ik kan het er ook wel uitkijken _O-

Elke keer die valse alarmen ‘s nachts...

Maar geduld is een schone zaak en het komt er vanzelf een keer uit. Het blijft niet eeuwig zitten _O- ;)

Hahaha nee dat is 1 ding wat zeker is *\o/* we houden de moed erin!

[KS-MK] Spot(s) or not