Help wat is dit onder zijn hoef?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20039
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: Help wat is dit onder zijn hoef?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 21:55

Dat klinkt meer als een belastingskreupelheid. Gevoelig lopen zie je goed door op het verschil tussen het lopen op harde en zachte ondergrond te letten.
Voor wat jij beschrijft zou ik als het na een paar dagen rust niet beterd mijn da bellen.

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-19 11:10

Gypsy schreef:
Dat klinkt meer als een belastingskreupelheid. Gevoelig lopen zie je goed door op het verschil tussen het lopen op harde en zachte ondergrond te letten.
Voor wat jij beschrijft zou ik als het na een paar dagen rust niet beterd mijn da bellen.


Oke dus dan kan ik hem beter niet meer jongeren maar eerst een week op rust zetten?

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20039
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: Help wat is dit onder zijn hoef?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 11:40

Zonder het zelf gezien te hebben moeilijk te zeggen, maar als hij echt onregelmatig is inderdaad sowieso niet meer longeren.

Ik zou het zelf tot maandag oid aankijken en dan een afspraak maken.

Staat hij al op het gras?

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-19 11:52

Gypsy schreef:
Zonder het zelf gezien te hebben moeilijk te zeggen, maar als hij echt onregelmatig is inderdaad sowieso niet meer longeren.

Ik zou het zelf tot maandag oid aankijken en dan een afspraak maken.

Staat hij al op het gras?


Ja sinds 4 weken al. Van 8 tot 14 uur. Heb een klein vermoeden dat dat het misschien ook kan zijn. Het gekke is dat die niet onregelmatig loopt. Wel links wat korter dan rechts. Heb vandaag Glucobalance besteld wie weet dat dat wat gaat helpen en ben gestopt met alle extra's te voeren.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20039
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: Help wat is dit onder zijn hoef?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 11:59

Poeh, in dat geval zou ik het zekere voor het onzekere nemen en hem oftewel vandaag nog van het gras afhalen of vandaag nog de da bellen voor een afspraak.

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: Help wat is dit onder zijn hoef?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-19 12:04

Denk dat ik inderdaad vandaag even ga overleggen met de dierenarts en de staleigenaar ja.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20039
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: Help wat is dit onder zijn hoef?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 12:13

Dat is een goed plan, je staleigenaar kan misschien beter zien waar de onregelmatigheid vandaan komt, dan kun je een beetje inschatten wat het is. :j

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: Help wat is dit onder zijn hoef?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-19 13:04

Ja idd. Want zoals gisteren logeren ging heel goed. Zeker rechts om. Het kan ook mogelijk zijn dat z'n voor hoeven toch gevoelig aan het worden zijn.. Ik heb hem 8 weken terug in wolvega helemaal röntgen laten keuren en dat was goed. Alleen daar raadde de dierenarts toch aan om voor op ijzers te zetten ivm met dunne zool en een hoornzuiltje. Ik heb dit nog niet gedaan omdat ik het eerst wilde aanzien.