Twee speciale veulentjes verwacht - maybe it's meant to be?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
jobamara
Berichten: 3529
Geregistreerd: 23-11-10

Re: Twee speciale veulentjes verwacht - maybe it's meant to be?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 10:15

Vanaf morgen echt heerlijk weer, lekker genieten. Wat een.prachtige naam, past heel mooi bij hem.


Al_Zawraa

Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-03-06
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-19 16:53

Fijn dat jullie zijn naam leuk en passend vinden, vind dat altijd zo moeilijk.

MirandaFuego schreef:
Een bijzonder veulentje! <3
Had ik maar een hele grote boerderij met een geldboomgaard... :D


Die geldboomgaard heb je niet nodig hoor ;) Die boerderij zou misschien wel handig zijn.

Pff, hier gaat alles nog steeds totaal niet vanzelf. Ben blij dat dit mijn laatste veulen is, alleen een beetje jammer dat bij de laatste 2 dus echt alles nog fout/moeilijk moet gaan. Vind er op dit moment echt even helemaal niks aan  *zeur-modus-uit*

Goodbyes are not forever, goodbyes are not the end. They simply mean I'll miss you until we meet again..
AZ Rahnanah Bint Aziza 14-02-2010 - 28-01-2012
Chantal's Aziza 21-02-1997 - 15-11-2018

Al_Zawraa

Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-03-06
Woonplaats: Texel

Re: Twee speciale veulentjes verwacht - maybe it's meant to be?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-19 16:54

Drinken is nog steeds lastig, elke keer als hij wil drinken draaien ze eerst zeker een kwartier om elkaar heen in de stal, net zelfs een half uur in het land zag ik op de camera, en dan mag hij even drinken. Ze vind het gewoon nog steeds allemaal heel vreemd, en weet niet goed wat ze met haar veulen moet. En door een blunder van de DA staat Aleeyah nu ook nog op de antibiotica + metacam, terwijl ze alles al verschrikkelijk moeilijk vind en niet snapt. Gister mocht ik al amper meer bij haar in de buurt komen, temperaturen moest ik echt haar vertrouwen weer voor winnen. En daarnaast was de kleine gister in het land ernaast terecht gekomen, en toen ik hem terug wilde zetten, greep Aleeyah mij.. Blij dat ze net een plek te pakken had waar ze niet echt kon bijten, dus het bij een flinke botsing met haar tanden bleef (mijn hoofd/nek, dus flink geschrokken en blij dat het goed afgelopen is).

Het ergste vind ik dat die blunder van de DA zo onnodig was, en het dus allemaal veel makkelijker had kunnen gaan. Goed, dan had ze het allemaal nog steeds moeilijk gehad met laten drinken, veulen, etc, maar dan had ze in ieder geval dat gedoe van antibiotica, metacam, geteut aan haar lijf etc niet gehad.

Goodbyes are not forever, goodbyes are not the end. They simply mean I'll miss you until we meet again..
AZ Rahnanah Bint Aziza 14-02-2010 - 28-01-2012
Chantal's Aziza 21-02-1997 - 15-11-2018

dieseltje
Berichten: 1284
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Horst

Re: Twee speciale veulentjes verwacht - maybe it's meant to be?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 19:15

Dat is inderdaad wel heel jammer en vervelend, hoop dat ze het gauw beter zal accepteren en ze het kleintje beter zal toelaten.

Dag lieve Dreamer, mijn gouden mannetje [o]

jobamara
Berichten: 3529
Geregistreerd: 23-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 19:21

Roma, een dikke dikke knuf. Had al een stukje in dbt geplaatst, en je wordt er gek van idd, heb ze hier de eerste week op een kleiner stuk gehad zodat het veulen niet te moe werd van achter de merrie aan moeten. Ik vond toen al als ik andete merries direct zag gaan klaarstaan zodra het veulen kwam om te drinken en ik hier die merrie maar moeilijk zag doen heb er 3 verschillende veeartsen bijgehaald en nog een zeer ervaren fokker en die zagen geen van alle het probleem. Bleven maar zeggen joh het veulen is levendig zal heus genoeg binnen krijgen. Kan me dus je frustratie heel goed voorstellen, helaas heb ik geen echte tip, ben er zelf maar veel in de buurt geweest om de merrie vast te pakken en op den duur zag je die merrie what the f.... hoe weet zij nu dat ik moeilijk doe, tja cam hè.

En na een tijdje worden de veulens heel slim, mams afsnijden om te drinken. Maar leuk is anders, duim dat het bij jou nog beter gaat met de tijd. :(:)

Al_Zawraa

Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-03-06
Woonplaats: Texel

Re: Twee speciale veulentjes verwacht - maybe it's meant to be?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-19 20:10

Nou dit geval bijt het veulen (gelukkig niet raak) als hij haar afsnijd.. Dus dat durft hij niet zo snel meer. En als hij aan de 'verkeerde' kant staat (hij mag maar vanaf 1 kant drinken), dan slaat ze..
Maar goed, dat is allemaal heel vervelend, maar ik verwacht zelf dat het beter zou zijn gegaan als we al dat andere gedoe niet hadden gehad, en dat neem ik mijn DA wel kwalijk.

Goodbyes are not forever, goodbyes are not the end. They simply mean I'll miss you until we meet again..
AZ Rahnanah Bint Aziza 14-02-2010 - 28-01-2012
Chantal's Aziza 21-02-1997 - 15-11-2018

BigOne
Berichten: 38177
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Twee speciale veulentjes verwacht - maybe it's meant to be?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 20:19

Heeft ze geen wondje aan de uier waar hij niet mag drinken?

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Al_Zawraa

Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-03-06
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-19 21:55

Nee, geen wondjes, geen ontsteking, niks. Het is echt gewoon dat ze het niet helemaal snapt, of gewoon geen zin in heeft :+
Ik weet dat haar moeder het op het land ook deed bij haar veulens, maar die waren slim, net wat jobamara hierboven zegt, die sneden mams gewoon af en dan stond ze meestal wel stil om ze te laten drinken. Deze dame heeft alleen nog iets meer karakter dan haar moeder, en wordt dan gewoon boos op de baby. :(:)

Maar.. in de tijd dat ik op stal was heeft hij 3x gedronken, waarbij ze super netjes stil stond <3 Toen ik naar stal ging, had ik op de camera gezien dat ze weer heel vervelend aan het doen was, en dat zag ik nog steeds toen ik aan kwam lopen op stal. Dus direct naar haar stal gelopen, met een strenge 'hé, hou eens op!', en toen stond ze stil :x Ik hoef haar stal ook niet eens in, want ze weet precies wat de bedoeling is.

Hopelijk houdt ze dit nu ook vol als ik er niet ben, en zo niet, dan ga ik vannacht wel een keer extra heen. Wil zeker weten dat hij genoeg binnen krijgt, hij is toch nog maar 4 dagen oud.

Goodbyes are not forever, goodbyes are not the end. They simply mean I'll miss you until we meet again..
AZ Rahnanah Bint Aziza 14-02-2010 - 28-01-2012
Chantal's Aziza 21-02-1997 - 15-11-2018

jobamara
Berichten: 3529
Geregistreerd: 23-11-10

Re: Twee speciale veulentjes verwacht - maybe it's meant to be?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 23:30

Echt herkenbaar Roma, ben vd trap gedonderd door dat gedoe. Werd wakker en zag haar op de cam ook bijten. Dus bed uit en tja de trap was ik zo af, het veulen hoorde me dan aankomen, hinnikte want wust dat mams dan idd wel stilstond als ik mijn stem liet horen.

Echt k.... dat je denkt dat het doir onnodige stress komt. Hou hoop dat het met een weekje beter gaat joh. :(:)

MirandaMalik

Berichten: 9877
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 23:43

Hè wat rot dat het nog steeds lastig gaat.
Gelukkig lukt het in ieder geval wel als je erbij bent anders is het helemaal erg.
Maar vreselijk vermoeiend en ook gewoon niet leuk dat het zo gaat. -O-
Hopelijk gaat het toch steeds wat beter, het is natuurlijk ook nog niet heel lang en haar eerste.
Laten we hopen dat ze toch besluit dat het er gewoon bij hoort.

*****Malik, Gimli en Zosja drie super poownies*****

Al_Zawraa

Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-03-06
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-19 09:58

Straks komt de DA weer ter controle, mag wel een abonnement nemen als het gaat zoals deze week :( Straks maar eens even bespreken dat ik niet van plan ben meer dan 50% van de rekening te betalen. Ik doe nooit moeilijk, hoe hoog de rekeningen ook zijn, maar aangezien dit voorkomen had kunnen worden, vind ik het niet meer als normaal dat zij een deel van de kosten op zich nemen.

Afgelopen nacht ben ik de halve nacht op stal gebleven, om te zorgen dat ze sneller stil bleef staan met drinken. Uiteindelijk om 4.15 uur naar huis gegaan, en toen ik net op stal kwam stond hij zelf alweer te drinken. Dus vandaag nog even streng er bovenop zitten, en dan hoop ik dat het snel weer wat beter gaat. Het is ook een soort van wisselwerking, want ze was er net aan gewend dat hij dronk, en liet dat redelijk toe, maar nu doet hij super hardhandig, dus ja, dan begin je weer opnieuw. Ik had wel het idee dat hij wat levendiger was vandaag dan gister, dus dat is in ieder geval een goed teken.

Maar even wat positiefs, wat leuke plaatjes van gister :D

Mams zit wel goed in haar vel verder <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En kleine Fareed.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Goodbyes are not forever, goodbyes are not the end. They simply mean I'll miss you until we meet again..
AZ Rahnanah Bint Aziza 14-02-2010 - 28-01-2012
Chantal's Aziza 21-02-1997 - 15-11-2018

Isabel_k

Berichten: 4767
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: Twee speciale veulentjes verwacht - maybe it's meant to be?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 10:21

Wat een prachtig stel is het. Ik hoop dat je er buiten al dat gedoe ook nog van kan genieten. <3

Hopelijk gaat het drinken snel zelfstandig en goed en gaat de dierenarts niet al te moeilijk doen, want ik vind dat je groot gelijk hebt. :j

IG: @arabierjoep

MirandaMalik

Berichten: 9877
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: Twee speciale veulentjes verwacht - maybe it's meant to be?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 10:42

Ja de dierenarts mag ook wel eens aangesproken worden want het kost een hoop geld en ze zeggen nooit zelf dat ze het niet goed hebben aangepakt. :roll:

Lastig hè dat die kleine dan net weer te wild doet precies nu het niet moet..

Ze zijn wel heel mooi allebei! <3

*****Malik, Gimli en Zosja drie super poownies*****

Al_Zawraa

Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-03-06
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-19 11:18

Nou de dierenartsen zijn het niet met elkaar eens, dus ik vermoed dat ze niet al te moeilijk gaan doen. Aangezien DA 2 ook al aangaf de keuze van DA 1 niet te begrijpen.

En ik ben daar wel hard in, ik doe nooit moeilijk over rekeningen, maar als er echt fouten gemaakt worden, dan ga ik wel op mijn strepen staan.

Goodbyes are not forever, goodbyes are not the end. They simply mean I'll miss you until we meet again..
AZ Rahnanah Bint Aziza 14-02-2010 - 28-01-2012
Chantal's Aziza 21-02-1997 - 15-11-2018

MirandaMalik

Berichten: 9877
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: Twee speciale veulentjes verwacht - maybe it's meant to be?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 11:42

Ja zo is het!
Het is niet alleen het geld maar vooral de ellende die je er van hebt. _-:(

*****Malik, Gimli en Zosja drie super poownies*****

Al_Zawraa

Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-03-06
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-19 11:54

Nou, dat is het. Het liefst zou ik natuurlijk alles oplossen voor Aleeyah, en ook de stress, zorgen en tijd die het mij kost, maar dat gaat helaas niet, dus dan moeten ze het maar compenseren in de rekening.

Het drinken lijkt op dit moment wel wat beter te gaan, dus hopelijk heeft mijn nacht op stal toch iets geholpen :)

Goodbyes are not forever, goodbyes are not the end. They simply mean I'll miss you until we meet again..
AZ Rahnanah Bint Aziza 14-02-2010 - 28-01-2012
Chantal's Aziza 21-02-1997 - 15-11-2018

MirandaMalik

Berichten: 9877
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: Twee speciale veulentjes verwacht - maybe it's meant to be?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 12:04

Hoop het ook dat het nu gewoon beter gaat, elke dag en nacht opletten wordt wel heel lastig.

*****Malik, Gimli en Zosja drie super poownies*****

Al_Zawraa

Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-03-06
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-19 21:24

Even een update.

Buiten gaat het super, ze laat hem daar netjes drinken (wel nog steeds maar aan 1 kant), hij slaapt goed (alleen nu wat minder door de vliegen). Dus ze staan ook van 's ochtends (meestal tussen 10-10.30 nu, want voor die tijd slaapt hij :+ ) tot 's avonds 20 uur buiten.
Alleen binnen wil het nog niet erg :( Af en toe krijgt hij het wel voor elkaar om te drinken, maar regelmatig doet ze ook verschrikkelijk lelijk naar hem en durft hij het niet meer te proberen. Ik ga nu steeds 's avonds laat rond 23-24 uur nog heen om zeker te weten dat hij goed gedronken heeft, en dan ergens tussen 4-5 uur ga ik nog een keer, en dan ben ik er om 8.30 uur weer :z Best vermoeiend, ik hoop dat het kwartje een keer gaat vallen, hij is inmiddels al een week oud, dus ze zou het inmiddels toch wel moeten weten.
(en op het moment dat ik dit type, staat hij ineens netjes te drinken <3 Maar dat was gisteravond begin van de avond ook zo, en later was het weer mis)

Aleeyah wordt nog steeds behandeld met een dubbele dosis antibiotica, Metacam en 2x daags schoonmaken, 2x daags temperaturen. Dinsdagochtend komt de DA weer ter controle, maar ik vind het er zelf al een stuk beter uitzien, dus hopelijk vind de DA dat ook en blijven we niet al te lang meer dokteren en kunnen we snel alleen nog maar genieten.

Kleine Fareed is wel een mooi ventje <3 <3 En hij heeft een fantastisch leuk karakter, klein boefje :D


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Goodbyes are not forever, goodbyes are not the end. They simply mean I'll miss you until we meet again..
AZ Rahnanah Bint Aziza 14-02-2010 - 28-01-2012
Chantal's Aziza 21-02-1997 - 15-11-2018


kekaro
Berichten: 8306
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Purmerend

Re: Twee speciale veulentjes verwacht - maybe it's meant to be?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 21:28

Hij is onwijs leuk !
Hoop dat het drinken gauw nog beter gaat :)

♥♥♥♥♥† 15-08-2016 ~Kenny~ mis je stinkertje ♥♥♥♥♥
♥♥♥~ Kleine Kenny ~♥♥♥

Al_Zawraa

Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-03-06
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-19 21:51


Goodbyes are not forever, goodbyes are not the end. They simply mean I'll miss you until we meet again..
AZ Rahnanah Bint Aziza 14-02-2010 - 28-01-2012
Chantal's Aziza 21-02-1997 - 15-11-2018

MirandaMalik

Berichten: 9877
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 22:21

Oowh ik vind hem zo leuk!! <3
Hopelijk gaat het toch binnen straks ook wat beter met drinken.

*****Malik, Gimli en Zosja drie super poownies*****

Neon

Berichten: 4922
Geregistreerd: 03-07-06

Re: Twee speciale veulentjes verwacht - maybe it's meant to be?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 23:12

Jammer dat het zo moeilijk gaat met drinken... hopelijk gaat het snel beter...

Hij is wel erg leuk zo met dat wit :D

jobamara
Berichten: 3529
Geregistreerd: 23-11-10

Re: Twee speciale veulentjes verwacht - maybe it's meant to be?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 11:38

Wat een mooie kleur echt jammer vh schimmelen. Beterschap voor Aleeya, hpoelijk nu snel gedaan met de zorgen.
Hmmm zou het kunnen dat er op stal meer tijd tussen het drinken zit en dan haar uier teveel op spanning komt? Ik was toen echt verbaadd hoe vaak ze willen drinken.
Misschien een radio die met een tijdschakelaar om het uur 10 minuten aangaat, als wekker voor Fareed of als teken voor Aleeya dat ze braaf moet zijn want dat er ienand op stal is. Ik roep maar iets hè :o

Al_Zawraa

Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-03-06
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-04-19 12:17

Thanks voor het mee denken Erna!
Helaas gaat dat niet werken, want ik kan via de camera tegen haar praten, maar ook dat helpt helaas niet.
Maar gisteravond heb ik hem 3x zelf zien drinken, en ik ben vannacht door mijn wekker heen geslapen :o Maar vanochtend liep hij te stuiteren door de stal, dus ik neem aan dat hij wel gedronken heeft tussendoor. Hij lijkt nu ook korter te drinken steeds, dus dat lijkt me een teken dat hij tussendoor meer binnen krijgt.

Goodbyes are not forever, goodbyes are not the end. They simply mean I'll miss you until we meet again..
AZ Rahnanah Bint Aziza 14-02-2010 - 28-01-2012
Chantal's Aziza 21-02-1997 - 15-11-2018

jobamara
Berichten: 3529
Geregistreerd: 23-11-10

Re: Twee speciale veulentjes verwacht - maybe it's meant to be?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 12:32

Oooo super!!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Animal, AnsoDM, Gaby, jansenjap, JesdaJinn, OmgiliBot, PeanutGuapa en 49 bezoekers