[HK]Het Dikke Buiken Topic 2019 deel 2

Moderators: C_arola, Dyonne, Apple, Coby, petraaken

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 18:05

Wat een heerlijke dikke buiken <3

Genieten luca!

Wij gaan ook vooruit *\o/* *\o/*
Afbeelding

whoever said diamonds are a girl's best friend never owned a miniature horse
[KS-MK] Mini Kadootje verwacht

Siptje

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2019 deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 18:24

Dikke proficiat dakario!

Amai het gaat echt snel nu hier kan bijna niet meer volgen op 1 dag weer 6 pagina's bij :P
Babs is vandaag uitgerekend spannend wachten nu hopelijk gaat ze niet zolang over of Cadence _O-

[KS-MK] Eerste veulentje op komst! Van for gribaldi
Baby verwacht terug een baby 27/02/2019
Babytje verwacht een 2017 babytje <3
R.i.p mooie jongen! Impéro 03/04/06-29/01/17

siko

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 19:28

Kabayo schreef:
Prachtig gezicht luca <3

Handig die clips! Ik ga ook 1 bestellen. Hier de vliegendeken alweer op. Vervelende beesten
[ [url=m/6Dffci.jpg]Afbeelding[/url] ]

Jeutje cl. Spanband er maar om. Haha niet best

Siko zou t *\o/*

Oh babyboom lovelyn. Wat leuk!! Je merrie is ook super dik :P

Zilver had opgedroogd bloed bij haar vulva. In de vulva was niks raars te zien. Ze was 38 graden. Is dit de slijmprop? Hoeveel dagen/weken van te voren komt die eruit? Ze moet nog 19 dagen. Uier nu
[ [url=m/Bnp5Bq.jpg]Afbeelding[/url] ]
En het bloed
[ [url=m/FOhwP6.jpg]Afbeelding[/url] ]

Is dat normaal voor een op het einde lopende dracht? Opgedroogd bloed en 38 graden? Over 19 dagen is Zilver uitgeteld? Spannend allemaal he?

Ik schrok vanmorgen om 5u wakker en keek direct op mn telefoon. Staleigenaresse had hetzelfde gevoel en was vroeger dan normaal op stal. Vanmorgen dus geen baby maar de hele dag hou ik zo'n vreemd gevoel...

Alles duurt lang als je erop wacht hihi

Awaiting: baby Spot
[KS-MK] Spot(s) or not

veronique56

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 20:28

Dakario van harte gefeliciteerd net je lange stelten veulen!

Heerlijk alle geboren veulens in het gras!

Brusi, ik geloof dat mijn merrie graag met jou merrie mee doet!
Afbeelding
Deze foto is van gisteren, toen was ik weer enigszins positief! Vandaag helaas weer de helft van wat we hadden! Ze stelt heel goed mijn geduld (Wat ik over het algemeen toch al niet heb!) op de proef.

siko

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 20:33

Afbeelding

Dit is van vanavond. Voelt hard en warm aan...

[KS-MK] Spot(s) or not

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 20:58

Lees al een tijdje stil mee, geniet wel van al jullie foto's, maar leer tegelijkertijd ook weer heel veel bij! Wist de nodige dingen al natuurlijk, maar zo blijkt weer dat je nooit uitgeleerd bent! Wilde bij deze dus eigenlijk gewoon even zeggen: Bedankt voor alle geweldige en leerzame informatie in dit topic! Heb er heel veel aan!
Ik zal vooral stille meelezer zijn, maar wilde het toch even zeggen. Echt een heel fijn en leerzaam topic zo!

Voor iedereen die haar/zijn veulen gekregen heeft: Gefeliciteerd! Wat een lieverds!
Voor iedereen die nog moet waken: Succes de komende nachten! Hopelijk komt de kleine snel, maar wie weet helpt het al als jullie deze aan de merries tonen!

Bij mijn verzorgpony's (waar eigen pony ook staat) ook baby nieuws :D !
Isaac is gisteravond geboren (vermoeden wij). Moeders (verzorgpony van mij en moeder van mijn eigen pony) heeft alles helemaal zelf gedaan (waren er ook niet bij). Uier was al wel vol de afgelopen week, maar gisteren wat terug gelopen en ze lekte ook nog geen melk dus had het zeker nog niet verwacht.
Vanochtend om 7uur werd ik door de eigenaar gebeld dat de kleine er al naast liep :D . Hij drinkt goed, poept en plast (niet zo moeilijk om te ontdekken wanneer die het vlak voor je neus doet. Even laten zien dat die het kan _O- ). Is actief en laat zich ook al heel makkelijk knuffelen *\o/* . Nageboorte bij moeders is er ook netjes af gekomen. Dus wij zijn helemaal blij :D . Ze is buiten in de wei in haar vertrouwde kudde bevallen <3 . Mijn pony is nu een grote (half) broer geworden. Zelfde mams! Moeders is ook helemaal verliefd <3 .

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gedachten spelen zich af in beelden, beelden worden woorden, woorden worden een zin, een zin word een paragraaf, een paragraaf een hoofdstuk, een hoofdstuk vormt een boek en zo vormt zich een verhaal♥

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 21:29

AM horse, wat een heerlijke fotos <3

Dakario, gefeliciteerd me je merrie *\o/*

Cioccolato ook al zulke mooie foto's. De veulentjes die er nu al zijn kunnen al heerlijk genieten van het mooie weer

Cuba, wauw wat wordt jou merrie dik zeg :oo

Jackie Daniel's E.T.
Chantal vd asheuvel (maury)
Fanny v terwupping

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 21:31

Yaartje, proficiat!!! *\o/* en fijn dat je het een leuk en leerzaam topic vind.

Kabayo, las laatst ergens dat ze de slijmprop kunnen verliezen maar dat er ook weer een nieuwe aangemaakt kan worden.

siko

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 21:33

Wat zeggen jullie van mijn laatste foto? :)

[KS-MK] Spot(s) or not

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 21:41

siko schreef:

Kan vriezen, kan dooien :D

Ze kunnen inderdaad slijmprop verliezen en weer opnieuw aanmaken. Maar ik heb er zelf nog nooit echt bloed bij gezien..

☆☆ http://www.doniahoeve.nl ☆☆
Dressuur paarden fokkerij & merrie-drachtigheids-veulen- begeleiding
♧♧ http://www.fokadvies.nl ♧♧
fokadvies voor dressuur paarden

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 22:07

siko schreef:

Behoorlijk vol maar de banden moeten ook slap zijn...

siko

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 22:13

@vulina: dooien hoop ik :D

[KS-MK] Spot(s) or not

siko

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 22:14

max66 schreef:
siko schreef:

Drilpuddingachtig voelt het aan. Zag zelfs wat uitvloeiing uit haar vulva. Het is geen "extroverte" merrie. Ben bang dat t stilletjes gebeurd

[KS-MK] Spot(s) or not

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 22:18

max66 schreef:
siko schreef:

Ook dat zegt niks, lopen ze gerust 2 weken mee door. Je weet het niet eerder dan dat het begonnen is.. Alhoewel ik 100% score op een >6 ph test heb :j

☆☆ http://www.doniahoeve.nl ☆☆
Dressuur paarden fokkerij & merrie-drachtigheids-veulen- begeleiding
♧♧ http://www.fokadvies.nl ♧♧
fokadvies voor dressuur paarden

Orchidee96

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 22:28

Zo ik moest weer flink bij lezen! Wat een leuke veulens zijn er weer geboren!
En die zwarte merrie, wow wat Is die rond zeg... knetters

Zag dat mijn Shetlander Bibi nog niet op de lijst stond. Ze was een beetje bezig met uier, maar wanneer het veulen komt Is een verrassing.

Wat ook een verrassing blijft is m'n andere merrie. Morgen 340 dagen, maar nog geen uier. Ik hoop niet dat ze ook zo lang laat wachten als m'n andere merrie deed. Die Is 8 april bevallen na 359 dagen met het veulen gaat het overigens wel heel goed. Vouwt steeds meer uit en wordt steeds mooier

siko

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 22:38

Citaat:
Ook dat zegt niks, lopen ze gerust 2 weken mee door. Je weet het niet eerder dan dat het begonnen is.. Alhoewel ik 100% score op een >6 ph test heb :j

Je gaat zo op het eind dingen zien en alles aan een naderende bevalling relateren maar het is ook zoooo spannend!! Afwachten en zien wat we morgen aantreffen. Geen camera of birthmelder.. ik doe het the old fashioned way :')

[KS-MK] Spot(s) or not

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 22:51

Iedereen met een veulen van harte gefeliciteerd.

Al_zawraa hoe gaat het bij jou nu?

Ik zie leuke, grappigge (oxbow), mooie en lieve veulens voorbij komen.

Met Jillz gaat het goed ze is lekker rond en ze begint een serieus uier te krijgen. Foto's van het uier zijn beide 's avonds gemaakt.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Alle wakers succes.
Helaas ben ik erg druk lees wel alles bij. Vanaf 27 april krijg ik vakantie dan krijg ik meer tijd voor hier hoop ik.

Geboren op 5 mei 2019 Mack Myra
Vera drachtig van Penboeth Axle veulen wordt verwacht op 16 mei 2020
Jillz drachtig van Penboeth Axle veulen wordt verwacht op 18 juni 2020

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 23:26

Ik probeer het bij te benen, maar gaat zo snel hier!
Sorry voor degene die ik perongelijk vergeten ben...

Lovelyn. Met 300 dagen gaat het aftellen echt beginnen! Ze ziet er goed uit!

Cubalibre. Wow ze is echt mega :oo

Luca. Lief <3

Kabayo. Die vervelende vliegen alweer... Geen idee wat het is

Luna. Vooruitgang *\o/*

Siko. Is gevoel, werkelijkheid geworden? Uier kan nog voller.

Veronique. Wachten duurt lang...

Yaartje. Wat een schatje!

Orchidee. Hopen dat ze niet lang meer op zich laat wachten!

Karin. Jilz heeft ook een flinke buik.

Alle wakers vannacht, heel veel succes!

Eindelijk een topic in de 'kraamstal in de picture' van mijn veulens. Kijk en geniet mee: https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=175&t=1966931

keresa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 01:27

Hier het laatste veulen geboren
Ook een hengst
Later meer

Keresa en pleunie voor altijd in mijn hart
Mis jullie

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 04:14

Wat gaat het hier hard! Ik heb een beetje moeite om jullie bij te houden.. Maar aan iedereen met een veulen die ik vergeten ben, van harte gefeliciteerd! Het zijn stuk voor stuk allemaal plaatjes <3 Zo word ik toch wel een beetje ongeduldig hoor :o

Maar ik zag dat iemand vroeg door welke hengsten alle merries in het topic gedekt waren. Leuk om alle combinaties zo weer eventjes voorbij te zien komen! Mijn merrie (Welsh Nwr) is gedekt door Cassanova du Bois;

Afbeelding

Kabayo Mooie Zilver! Ze lijkt zo op de foto nog mooi bescheiden te dragen. En de 300-dagen mijlpaal is altijd een mooie :D
Ze heeft inderdaad al redelijk wat uier, fijn dat er niets aan de hand is! Bloed uit de vulva kan ook een geknapt bloedvaatje zijn, door de toenemende druk. Dat had Myrthe ook :j Verder is voor haar 38.0 redelijk normaal in de middag/avond. Heb je haar al vaker getemperatuurd?

Keresa Fijn dat jou merries je lang wachten bespaard hebben, gefeliciteerd, de eerste 2 zijn sowieso super knap! Ben benieuwd naar foto's van de laatste.

Luna2006 Fijn dat Muis 's avonds niet meer terug loopt. En inderdaad, dat laatste stukje vullen lijkt nog het lastigste te zijn :D

Cioccolato Dat is om te compenseren he :+ Zo kom je alsnog een beetje op het gemiddelde uit :') En de eerste tik van de stroom, oh oh := Hij lijkt er wel van geleerd te hebben := Wel fijn dat hij al een dagdeel naar buiten kan, dat is vast goed voor hem :j En het blijft echt een scheetje.

Baudyh Oxbow heeft in ieder geval al genoeg beweging! Wauw, wat een knapperd, en die voorbenen := Ik hoop voor je dat hij dit niet doet als je hem zadelmak gaat maken :')

siko Owni vult ook al mooi, alleen het kan nog altijd voller. Al zegt dat natuurlijk ook niets. Ik zou gewoon waakzaam blijven, ik denk dat jij je merrie het beste kent :j Wat zie jij als witte puntjes? Hars is meer gelig, daarna gaan ze over het algemeen kegelen en dan melk lekken. Ben je bekend met het boek van Paul de Vries? Daar staat heel veel informatie in over waar je op kunt letten en wat belangrijk is tijdens en na de bevalling. Heb je ook pH-strips in huis? Dat geeft ook een goede indicatie :j Mocht je dat willen gaan gebruiken, ik heb er nog wel wat liggen eventueel.

Neonlight Jij inmiddels de 320 mijlpaal bereikt! En cameratroubles... Om gek van te worden :n En balen dat je het zo druk hebt :( Wel fijn dat je man haar verzorgt.

Luca03 Het is altijd zo lastig te zeggen door wat voor hengst je merrie gedekt is als je er verder niets over weet. Maar het kan best zijn dat je merrie wel gedekt is door een Shetlander, veulens kunnen altijd groter/kleiner uitvallen. Je kunt er pas echt wat meer over zeggen als ze uitgegroeid zijn, en dan alsnog is het lastig... Voor mij lijkt ze wel gewoon op een Shetlander. Wel echt een schatje <3

sanowa Balen dat Noa niet fit was :( Wel fijn dat ze direct opknapte, niet fijn die zorgen :n Ik hoop voor jou en haar natuurlijk dat het gewoon goed blijft gaan! Als haar uier echt heel erg op spanning staat kun je natuurlijk altijd proberen om er wat uit te melken, maar ik zou gewoon eventjes overleggen met je dierenarts.

Imre Nu het veulen er bijna is kunnen we natuurlijk alles verzinnen waarom het veulen nu zou moeten komen :D Volgensmij kunnen we het er ook wel uit staren haha. Maar het was inderdaad een prachtige maan! Helaas heeft het niets opgeleverd....

Am_Horses Heerlijk weer een veulenspam van jou <3 Wat een prachtige veulens, en hele mooie foto's! Ze zijn ook al flink gegroeid :))

Miekies0710 Lekken klinkt altijd goed! Dat zou toch niet zo heel erg lang meer moeten duren...

Dakario Gefeliciteerd! En wat een leukerd! En zo te lezen ook al een vlot veulen :j

Brusi06 Die van jou maakt er een potje van := Ik kan wel begrijpen dat je ongeduldig wordt, ondanks dat je je er op ingesteld had.

WietskeK Balen dat het veulen van Silke werd afgepakt, fijn dat ze nu weer rustig staan. Ik hoop voor je dat dat zo blijft, merrie en veulen moeten toch samen wat rust kunnen krijgen.

CubraLibre Die is uhm, flink :D Heb je dit keer ook een andere hengst gebruikt?

Lovelyn Ushi ook al bijna op de 300 dagen mijlpaal! Dat gaat ineens hard dan :j En jullie hebben dus ook al genoeg veulentjes op stal :D Mogen de merries en veulens straks ook lekker bij elkaar?

Siptje Ook alweer een mijlpaal behaald! Nu echt nog de laatste loodjes.

veronique56 Wachten duurt lang! Maar ze maakt er ook nog niet echt werk van voor het aantal dagen dat ze is := Sterkte met wachten.

xYaartje Gefeliciteerd met Isaac! Fijn dat alles goed gegaan is.

Orchidee96 Jij ook nog in de wacht-stand... Balen dat ze nog geen uier heeft. Maar 1 troost, ooit komt het er een keertje uit! Fijn dat het met je andere veulen goed gaat.

_Karin Jillz is inderdaad lekker rond! Ze maakt er goed werk van :j

Hier maakt merrielief het ook nog niet zo spannend op vandaag 343 dagen. Gisternacht wel vrij onrustig en vaak liggen rollen volgens mijn vriend, maar nu is ze weer de rust zelve. Haar pH was gisteren wel gezakt naar 6,5 dus daar zit iets vooruitgang in, maar haar uier en spenen moeten nog altijd nog wat vullen.
Vanmiddag op de weide is ze ook flink aan het rollen geweest, en ze begon met een ronde buik, en toen ze weer wegliep lag het in een duidelijke punt en was er iets van een beentje te zien aan de rechterkant van haar buik :=

Afbeelding

Afbeelding

En zonet lag ze lekker uitgebreid plat te slapen, dat hebben we haar al heel lang niet meer zien doen.

Afbeelding

Enquête

Al heel veel mensen hebben de enquête ingevuld zag ik, echt super!! Voor diegene die al een veulen hebben maar hem nog niet ingevuld hebben, zouden jullie dit nog willen doen?

Hierbij nogmaals de link naar de enquête;

*KLIK - Enquete*

Om alvast een sneek-peak in de resultaten te geven;

Tot nu toe zijn 84.6% van de merries in één cyclus drachtig geraakt.
We hebben een 50/50% score of de merrie Maiden was of niet.
Tot nu toe heeft niemand gependeld op geslacht.
Tot nu toe geeft niemand aan dat het geboorte-alarm de bevalling (het beste) voorspeld heeft, aan de leiding gaat de bewakingscamera met daarna de pH-strips.
En we hebben momenteel ook een 50/50% score op hengst/merrie!

Na 3 jaar proberen verwachten nu eindelijk een veulen van Myrthe (v. Le Matsjo) en Cassanova du Bois (v. FS Champion de Luxe) , volg je ook mee?
[KS-MK] [VOLG] 3 maal is scheepsrecht? Mini-Myrthe on the way!!

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 04:52

Hier alarm. Gaan even bij haar kijken. Verwacht niks gezien ik gister geen tekenen heb gezin

Diva - hannoveraan - merrie - 19-02-2010 - Desperados x andiamo
Annika heidi dreamer- zwaar warmbloed (IHW) merrie- 29-04-2019- castor II van de catshoeve X Desperados

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 05:07

Vals alarm

Diva - hannoveraan - merrie - 19-02-2010 - Desperados x andiamo
Annika heidi dreamer- zwaar warmbloed (IHW) merrie- 29-04-2019- castor II van de catshoeve X Desperados

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 05:35

Keresa gefeliciteerd wel gaaf zeg zo dicht op elkaar alle 3.

R.I.P Blub vaarwel mijn meisje.
R.I.P Fientje vaarwel mijn meisje.
Kyra ( Royal Dance X Gribaldi ) M2+2

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 06:11

Gefeliciteerd keresa

Milanlover je doet je best maar op de posten hihi. Ja heb haar vaker getempratuurd. Altijd tussen 37.7 en 38. Nu stond ze al een hele dag in de hete zon. Bedankt! Jeutje die van jou ontploft bijna. Toch de merrie waar ik "veel mee heb" in dit topic.. toch een le matsjo he. <3

Ik zal je topic bekijken amhorses

Dikkie dik karin :P

Jobomara thanks! Het zal vast niet erg zijn. Was verder niks veranderd

Vulina ik denk toch een gesprongen bloedvaatje

Gefeliciteerd yaartje

Siko normaal is t niet denk ik. Maar staat overal natuurlijk zon druk op.

My dear... If pretty is all you have , ugly is all you are

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 07:26

@Milan lover; ik heb de enquête nu voor alle 3 ingevuld. Top dat we dit weer bijhouden. Voor mijn gevoel meer merries in het topic maar de hengsten hebben de laatste week aardig ingehaald.

Gefeliciteerd met alle geboren veulentjes!! En wat een prachtig weer krijgen die meteen over het vachtje!